Tota, Kukas luulet että maksaa tän sirkuksen just nyt? Jos sponssit ei olis edes välttävässä kunnossa, niin tuolla alle 3000 (todellisella, sanokoot tilastot mitä hyvänsä) katsojakeskiarvolla toi kiska olis pantu kiinni aikaa sitten....
Kyllähän nuo katsojamäärät on ihan realistisia mun mielestä ollut koko kauden. Kausikortit varmaan kaikki lasketaan mukaan aina, mutta irtoliput toki menee sen mukaan mitä on myyty. Miksi ei menisi? 2699 katsojaa tänään pitää varmasti kutinsa ja jos se ilmoitettiin tänään, niin miksi ei olisi aiemmin "kehdattu" ilmoittaa noin matalaa määrää, jos kerta niin vähän olisi ollut aiemminkin? Tosin itseä kiinnostaa enemmän, että jos budjetti on ollut 5000 katsojaa (joka kyllä todella raakasti yläkanttiin, kun hinnatkin vedettiin kattoon), niin mikä on ollut budjetissa keskimääräinen rahasumma, jonka kukin kävijä jättää taloon lipun ja parkkimaksun muodossa vs. mikä on tällä hetkellä tuo summa per katsoja. Onko kuilu kapeampi vai leveämpi kuin nuo raa'at katsoja ka:t antaa ymmärtää.
Yksi huomio jonka tein tänään on se, että katsomossa jossa istun minun ohellani istuu paljon kausikorttilaisia. Tänään heitä ei juurikaan ollut paikalla. Varmaan latautumassa otteluruuhkan keskellä torstain IFK-otteluun.
Muutamia muita asioita, joita en oikein itse tajua nykymarkkinoinnissa tai mainonnassa miksi sitä SoMe-luukutusta nyt sitten kutsuukaan:
a) Mistä johtuu, että Facebookiin ei tehdä otteluista eventtejä vaikka koko kaudeksi kerrallaan? monella FB synkronoi kalenterit tapahtumien osalta, joihin sinut on kutsuttu. Tämä syöttäisi tiedon automaattisesti useiden ihmisten matkapuhelimiin. (Tällä hetkellähän event tehdään n. 1-2 päivää etukäteen)
b) Mistä johtuu, että erikoispaketteja/erikoisotteluita ei markkinoiden 2 kk etukäteen? Esim. perhekiekko ottelut ovat tällä kaudella päivinä XX.XX, X.XX ja X,X. Näihin otteluihin saa liput erikoishintaan, kuten nytkin oli tarjouksessa ja jos ostaa kaikkiin kolmeen, niin lasten lippujen hinta yhdestä matsista vaikka pois niistä erikoispakettihinnoista. (Tämä sitouttaisi perheitä, antaisi mahdollisuuden suunnitella matsiin tulemista, saisi mahdollisesti ostamaan liput etukäteen -> rahat sisään ja todennäköinen katsojakatras hallille; parhaassa tapauksessa kolmeen otteluun)
Olen miettinyt, että pelätäänkö Bluesissa, että jos eventit/tarjoukset tulevat liian aikaisin esille se saattaisi syödä mahdolliseen edelliseen/edellisiin matseihin tulevia pois remmistä? Näillä tämän hetken katsojamäärillä, kun täyttöaste on keskiarvollisesti jotain reilut 50% hallin kapasiteetista on ehkä turha miettiä moista vaan miettiä sitä kauden kokonaiskatsojamäärää eikä yksittäisi otteluita. Okei aina voi toivoa, että joku tulisi vaan siihen seuraavaan ja innostuisi tulemaan sitä seuraavaan, mutta mikä se syy sitten olisi. Tällä hetkellä en oikein keksi muita, kun joukkue, fanit ja voittaminen. Hallilla ei juurikaan muuta mukaansa tempaavaa ole eikä käytävien ja muiden alueiden ulkomuotokaan ole mitenkään erityisen kodikas, viihtyisä tai kutsuva - okei ehkä klubipuolella voi olla sille asiakaskunnalle.
c) Miksi Blues ei lähetä mediaan tiedotteita jostain positiivisesta (muukin, kun jatkosopimukset)? Pyydä vaikka median (Länsiväylä tai muu pienempi lehti, jos isoja ei kiinnosta) edustajaa koulukäynnille mukaan jne., josta saataisiin positiivista vibaa Bluesin ympärille muunkin, kun Liivikin ja Sailion Instagramin kautta. Nyt mediassa pyörii vaan talousvaikeusuutisia (kuten Salonojan viimeisillä kausilla) joita silloin tällöin kommentoidaan ja usein silloinkin jätetään kertomasta, että mitä tehdään, että laiva kääntyy. Viimeksi muistaakseni toivottiin, että Tammikuu tulee ja pelastaa. Kai niillä nyt joku plan on?