Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 741 978
  • 3 568

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Subwayllä taisi olla jossain matsissa maskotti mukana, sitten oli tämä Viking Line ja jos laitetaan vielä Lastenklinikoiden Kummit ry:n Teemu-nalle mukaan, on kasassa jo kolme sponssimaskottia, jotka eivät varmasti maksa tonnia per nuppi. Voisikin siis panostaa niin, että kaikki kolme olisivat samassa matsissa, eikä hujan hajan siellä täällä yksi maskotti. Ylipäätänsä pienillä panostuksilla saadaan yleensä paljon aikaiseksi. Aina kun tarjotaan jotain ilmaiseksi, ihmiset kiinnostuvat. Jos vaikka kerrottaisiin, että hallilla jaetaan ilmaisia ilmapalloja, tarroja tms. muuta pientä kivaa, varmasti joku kiinnostuisi tuomaan lapsensa paikalle ja samalla saisi tekosyyn lähteä itsekin matsiin, jos ei muuten olisi menossa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se leikkipiste oli Ikean piste ja se oli parasta käyttöä tuolle tilalle mitä hallissa on ikinä ollut. Barona Areenan käytävät ovat tätä nykyä niin järkyttävän ankeat, että jopa se kausi kun kaikki vähääkään viihtyisä otettiin seiniltä yms pois vain siksi, että niin voidaan tehdä, näyttää suorastaan aktiviteettisuunnittelun riemuvoitolta.

Ei vaan voi olla niin vaikeaa, mutta kai se sitten on.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Barona Areenan käytävät ovat tätä nykyä niin järkyttävän ankeat, että jopa se kausi kun kaikki vähääkään viihtyisä otettiin seiniltä yms pois vain siksi, että niin voidaan tehdä, näyttää suorastaan aktiviteettisuunnittelun riemuvoitolta.

Tuosta tuli mieleen, että lauantain Apulannan keikalla kävin bissellä siellä puolella jonne lätkämatseissa ei ole asiaa kuin Klubiasiakkailla. Oli muuten hallin viihtyisimmät ravintolatilat. Eniten kiinnitti kuitenkin huomiota klubipuolen ravintelin seinällä iso - siis todella iso - taulu, jossa suurennos Blueskannattajien kauden avaustifosta "Ole osa meitä, Me olemme Espoo Blues". Ihan hienoa jos klubikatsomokansa osaa arvostaa kannattajatoimintaa, mutta minusta tuollaisen taulun paikka olisi siellä missä hallilla liikkuu enemmän väkeä, mukaanlukien ne jotka tuonkin tifon olivat tehneet. Enkä nyt sano että juuri tuo taulu pitäisi sieltä siirtää pois vaan sitä että vastaavia pitäisi olla muuallakin.

Samat fiilkset muuten noista käytävistä. Tyhjät, harmaiden seinien ympäröivät käytävät ovat suorastaan ahdistavia.
 
Viimeksi muokattu:

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Se leikkipiste oli Ikean piste ja se oli parasta käyttöä tuolle tilalle mitä hallissa on ikinä ollut. Barona Areenan käytävät ovat tätä nykyä niin järkyttävän ankeat, että jopa se kausi kun kaikki vähääkään viihtyisä otettiin seiniltä yms pois vain siksi, että niin voidaan tehdä, näyttää suorastaan aktiviteettisuunnittelun riemuvoitolta.

Ei vaan voi olla niin vaikeaa, mutta kai se sitten on.

Tähän vahva sama. Jotain pitäisi tehdä, että rivikatsojakin tuntisi paikan kotoisaksi ja semmoiseksi, jossa haluaisi olla vastedeskin paikalla. Toinen juttu noissa erätauoissa on se, että screenillä ja telkkareissa voisi pyörittää vaikka edellisten otteluiden maaleja tai jotain muuta vastaavaa. Jotain mitä voi käytävällä/katsomossa istuessaan katsella ja jotka herättää katsojissa tunteita ja puheenaiheita. Pregameshow ja haastattelut ei toimi, koska käytävillä ei ole kaiuttimia, mutta maalikoosteet/taklauskoosteet/torjuntakoosteet/pelaajan kauden parhaat palat/otteluiden parhaat palat tai muut olisi omiaan.

Toinen mitä olen miettinyt tuossa ottelumainonnassa, että koskaan ei vastapuolen joukkueesta ole mainoksissa mitään. Mistähän tämä johtuu? Halutaan markkinoida vaan Sinisiä? Valtaosa urheilun tapahtumamainonnasta esim. Amerikassa käsittelee myös vastajoukkuetta jollain tapaa. Esim. tähtipelaaja esillä tai jotain jonka ympärille rakentaa tarinaa.

Kolmas juttu mikä on mietityttänyt on, että miksi tarjouspaketit yms. tulevat niin pirun myöhään myyntiin aina? Niillä ei tosiaan mitään yleisöryntäystä saada, jos Facebookissa ja Twitterissä paivää tai kahta ennen ottelua huudetaan, että Lukkoa vastaan perheottelu. Miksi tästä ei ole ilmoitettu 1-2 kk sitten ensimmäisen kerran, että nämä perheet osaisivat laittaa päivän kalenteriin -> mahdollisesti ostaa liput jo etukäteen ja sitouttaa itsensä tuohon päivään? On täysin naurettavaa olettaa, että ihmiset nykypäivänä tekisivät päätöksen 1-2 päivän varoajalla matsiin tulemisesta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Pari vuotta sitten päädyn pleksit olivat menneet kiekon osumista niin tummiksi, että näkyvyys kärsi jo pahasti. Mies ja akkupora/laikka olisi tunnissa parissa putsannut lasit. Mutta ei, kuulemma siivousfirma olisi velottanut liikaa. Tämä kertoo ainakin ennen vallinneesta asenteesta: ihan viimeinen ajatus on ottaa rätti omaan käteen. Ehkä tuossa hallin sisustuksessa on sama tilanne, johtavat sisustussuunnittelijat tuleva kovin kalliiksi ja itse ei tasan tehdä mitään.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Johtopäätöksenä tälle kaikelle on se, että voitaisiin jättää palkkaamatta yksi paska ulkkari ja laittaa se 150 k€ hallin viihtyisyyden parantamiseksi. Lyhyesti tiivistän edelliset keskustelut niin ehkä on toimistolla helpompi ymmärtää
  • Tifoja/maalauksia seinille
  • Tauluja ja julisteita vanhoista pelaajista ja joukkueista seinille
  • Telkkareihin maalikoosteita, taklauksia, torjuntoja. Vois olla myös vaikka Top 20 all time maalia jne
  • Tarinankerrontaa markkinointiin ja vastustajasta juttua myös
  • Lapsille leikkipaikka
  • Maskotteja
  • Safkatarjouksia
  • Osta 5 lippua neljän hinnalla, pätee kaikkiin matseihin
  • Bluesin junnujen taustajoukoille (iso joukko ihmisiä) jotain erikoisporkkanaa tulla matsiin
  • Markkinointiin joku punainen lanka ja vuosisuunnitelmat käyttöön eli mietitään heti otteluohjelman julkitulon jälkeen milloin ja miten markkinoidaan mitäkin
  • Espoon isot ruokakaupat ja kauppakeskukset mukaan markkinointiin, jotain yhteisjuttua niiden kanssa
Niin ja sitten vaikka TJ ottaa sen rätin käteen ja käy hinkkaamassa pleksit puhtaaksi, jos alkaa tummumaan liikaa!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Pari vuotta sitten päädyn pleksit olivat menneet kiekon osumista niin tummiksi, että näkyvyys kärsi jo pahasti. Mies ja akkupora/laikka olisi tunnissa parissa putsannut lasit. Mutta ei, kuulemma siivousfirma olisi velottanut liikaa. Tämä kertoo ainakin ennen vallinneesta asenteesta: ihan viimeinen ajatus on ottaa rätti omaan käteen. Ehkä tuossa hallin sisustuksessa on sama tilanne, johtavat sisustussuunnittelijat tuleva kovin kalliiksi ja itse ei tasan tehdä mitään.

Tässä pitää nyt osata erottaa Blues ja Barona Areena. Sama koskee oikeastaan myös noita seinien koristeluja jne. Blues ei omista hallin seiniä, eikä myöskään kaukaloa eikä sen pleksejä. Vaikka nyt samoja heppuja onkin ilmeisesti molempien johtoryhmissä, puhutaan kuitenkin asioista, joihin perusjantteri Bluesin toimistolla ei pysty suoraan vaikuttamaan. En tiedä, olisiko niin kauheaa tehdä hallista oikeasti Bluesin näköinen kauttaaltaan. Häiritsisikö se konserttiväkeä tai muita hallin käyttäjiä pahasti, mutta päätös tehdä asialle jotain ei voi tulla pelkästään Bluesin toimistolta. Minulla itselläni ei ole mitään tätä vastaan, päinvastoin olen samaa mieltä, että seinillä pitäisi olla enemmän väriä ja seuralegendoja, kuvia suurista otteluista, tifoista jne. esillä. Silloin kun fanikatsomo oli 103-päädyssä, Blues yritti rakentaa surullisen kuuluisaa Fanimaailmaa, joka kaatui siis lähinnä sijaintiin väärässä päädyssä. Tuolloin oli kuitenkin ihan hyvää yritystä luoda oikeanlaista tunnelmaa ainakin fanikatsomo-alueelle.
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo/Blues
Tässä pitää nyt osata erottaa Blues ja Barona Areena. Sama koskee oikeastaan myös noita seinien koristeluja jne. Blues ei omista hallin seiniä, eikä myöskään kaukaloa eikä sen pleksejä. Vaikka nyt samoja heppuja onkin ilmeisesti molempien johtoryhmissä, puhutaan kuitenkin asioista, joihin perusjantteri Bluesin toimistolla ei pysty suoraan vaikuttamaan. En tiedä, olisiko niin kauheaa tehdä hallista oikeasti Bluesin näköinen kauttaaltaan. Häiritsisikö se konserttiväkeä tai muita hallin käyttäjiä pahasti, mutta päätös tehdä asialle jotain ei voi tulla pelkästään Bluesin toimistolta.
Miten tämä eroaa HIFK-hallista? Hallihan on täysi HIFK:n näköinen, mutta hekään eivät taida omistaa hallia. Ja uskon, että aloite tähän ei ole tullut hallin puolelta. Se vaatii hieman aloitteellisuutta. Ei kaikki aina parane puolustelemalla asioita.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Niin mikä markkinointi? Se Facebookissa oleva joka tavoittaa ne samat naamat jotka muutenkin pyörii hallilla? Jotenkin tässä on samanlaista fiilistä kun Salonojan aikana. Ei markkinointia lainkaan eikä hallin viihtyvyydelle tehdä mitään. Hese ja Sporttibaari ovat säpissä ja mitään ei ole tilalla. Voisin hyvin mennä viikonloppupeleihin pari tuntia ennen matsin alkua jos siellä olisi viihtyisä baari jossa olisi vaikka hyppy hour joka loppuisi puol tuntia ennen pelin alkua...
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Niin mikä markkinointi voidaan kyllä kysyä! Rahat on loppu ja jengiä ei käy hallilla joten ihan aiheesta nuo ovat kutistaneet toimintoja hallilla mutta tämä syö katsojamääriä entisestään. Sponsorointi asiat pitäisi nyt jonkun saada kuntoon että voitaisiin markkinoida tuotetta ja laittaa halli kuntoon jotta sinne saataisiin yleisöä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Yksi suomalaisten firmojen perisynti markkinoinnin suhteen on sen näkeminen tukitoimintona yrityksen ydintoiminnan sijaan. Tämä näyttäytyy vaikkapa Bluesissa siten, että kun rahat on loppu, mainonta lakkaa. Oikein hoidettuna homma olisi tehty niin, että alusta asti markkinointiin olisi varattu x euroa siten, että ne riittävät _merkittävään_ (ja merkitykselliseen) näkymiseen pitkin kautta, ihan jokaisen matsin alla. Se x euroa olisi sitten otettu vaikka pelaajabudjetista koska olisi ymmärretty sen oleva yritystoiminnan kannalta ihan yhtä tärkeää kuin tuotteen laatu (ei toki samassa suhteessa).

Koska näin ei ole tehty, on helppo päätellä amatöörien pyörittävän jälleen ruoria. Salonojan ajan uskomattomimpia kommentteja oli (maallikon korviin ehkä järkevältä kuulostava) "jos jätetään ne mainokset pois, voidaan sillä rahalla ostaa esim. uusi pelaaja". Ei se niin mene! Joko se pelaaja jätetään ostamatta jotta voidaan mainostaa tai rakennetaan alusta asti halvempi jengi, jotta massit riittävät markkinointiin. Mainonta ja markkinointi ei ole mikään "nice to have"-bonus vaan elinehto Bluesin kaltaiselle yritykselle. Luulisi sen pikkuhiljaa menebän jo jakeluun.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Niin mikä markkinointi voidaan kyllä kysyä! Rahat on loppu ja jengiä ei käy hallilla joten ihan aiheesta nuo ovat kutistaneet toimintoja hallilla mutta tämä syö katsojamääriä entisestään. Sponsorointi asiat pitäisi nyt jonkun saada kuntoon että voitaisiin markkinoida tuotetta ja laittaa halli kuntoon jotta sinne saataisiin yleisöä.

Tota, Kukas luulet että maksaa tän sirkuksen just nyt? Jos sponssit ei olis edes välttävässä kunnossa, niin tuolla alle 3000 (todellisella, sanokoot tilastot mitä hyvänsä) katsojakeskiarvolla toi kiska olis pantu kiinni aikaa sitten....
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Totta, omistajat rahoittavat Bluesia kun yhä pelataan. Siitä heille respectiä! Joku extra fyrkkapäällikkö siellä taustalla on pakko olla. Mikä olikaan sen tyypin nimi, joka tuli hallitukseen. Nimittäin Bluesissa tehty kuitenkin pitkiä sopimuksia niin pakko olla fyrkkaa takana, joten voisi osan siitä laittaa myös markkinointiin. Tai ehkä tää fyrkkapäällikkö tykkää katsoa matseja omassa rauhassa kun ympärillä ei ole liikaa jengiä :)

Virheitä on kuitenkin tehty massiivisesti Salonojan ajoista alkaen ja näkisin, että häntä seuranneella omistajaportaalla on ollut lähes mahdoton tehtävä kääntää kierrettä, koska viimekauden 4800 katsojalla tehtiin niin pirusti persnettoa. Nyt katsojakeskiarvo on 1000 alle viime kauden ja eletään täysin kädestä suuhun eli varmaan just pystytään maksamaan liksat, mutta ei paljon muuta tekemään, kuten vaikka markkinoimaan matseja. Ellei joku avaa kukkaroaan muuhun kuin joukkueen kehittämiseen. Vaikka markkinointiin!
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Palaan vielä siihen "Pelipäivä" e-mailiin, joka tulee jokaisesta matsista samana päivänä, mutta voisin kuvitella sen tulevan usein liian myöhään. Voisi olla parempi lähettää vaikka pari päivää ennen ja ylipäätänsä harvemmin, jotta se herättäisi mielenkiintoa enemmän. Voin toki olla väärässä ja mikäli se toimii niin antaa olla. Olisi vaan kiva tietää kuinka moni keskimäärin klikkaa e-mailin jälkeen eteenpäin ja ostaa lipun
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tota, Kukas luulet että maksaa tän sirkuksen just nyt? Jos sponssit ei olis edes välttävässä kunnossa, niin tuolla alle 3000 (todellisella, sanokoot tilastot mitä hyvänsä) katsojakeskiarvolla toi kiska olis pantu kiinni aikaa sitten....

Kyllähän nuo katsojamäärät on ihan realistisia mun mielestä ollut koko kauden. Kausikortit varmaan kaikki lasketaan mukaan aina, mutta irtoliput toki menee sen mukaan mitä on myyty. Miksi ei menisi? 2699 katsojaa tänään pitää varmasti kutinsa ja jos se ilmoitettiin tänään, niin miksi ei olisi aiemmin "kehdattu" ilmoittaa noin matalaa määrää, jos kerta niin vähän olisi ollut aiemminkin? Tosin itseä kiinnostaa enemmän, että jos budjetti on ollut 5000 katsojaa (joka kyllä todella raakasti yläkanttiin, kun hinnatkin vedettiin kattoon), niin mikä on ollut budjetissa keskimääräinen rahasumma, jonka kukin kävijä jättää taloon lipun ja parkkimaksun muodossa vs. mikä on tällä hetkellä tuo summa per katsoja. Onko kuilu kapeampi vai leveämpi kuin nuo raa'at katsoja ka:t antaa ymmärtää.

Yksi huomio jonka tein tänään on se, että katsomossa jossa istun minun ohellani istuu paljon kausikorttilaisia. Tänään heitä ei juurikaan ollut paikalla. Varmaan latautumassa otteluruuhkan keskellä torstain IFK-otteluun.

Muutamia muita asioita, joita en oikein itse tajua nykymarkkinoinnissa tai mainonnassa miksi sitä SoMe-luukutusta nyt sitten kutsuukaan:
a) Mistä johtuu, että Facebookiin ei tehdä otteluista eventtejä vaikka koko kaudeksi kerrallaan? monella FB synkronoi kalenterit tapahtumien osalta, joihin sinut on kutsuttu. Tämä syöttäisi tiedon automaattisesti useiden ihmisten matkapuhelimiin. (Tällä hetkellähän event tehdään n. 1-2 päivää etukäteen)
b) Mistä johtuu, että erikoispaketteja/erikoisotteluita ei markkinoiden 2 kk etukäteen? Esim. perhekiekko ottelut ovat tällä kaudella päivinä XX.XX, X.XX ja X,X. Näihin otteluihin saa liput erikoishintaan, kuten nytkin oli tarjouksessa ja jos ostaa kaikkiin kolmeen, niin lasten lippujen hinta yhdestä matsista vaikka pois niistä erikoispakettihinnoista. (Tämä sitouttaisi perheitä, antaisi mahdollisuuden suunnitella matsiin tulemista, saisi mahdollisesti ostamaan liput etukäteen -> rahat sisään ja todennäköinen katsojakatras hallille; parhaassa tapauksessa kolmeen otteluun)

Olen miettinyt, että pelätäänkö Bluesissa, että jos eventit/tarjoukset tulevat liian aikaisin esille se saattaisi syödä mahdolliseen edelliseen/edellisiin matseihin tulevia pois remmistä? Näillä tämän hetken katsojamäärillä, kun täyttöaste on keskiarvollisesti jotain reilut 50% hallin kapasiteetista on ehkä turha miettiä moista vaan miettiä sitä kauden kokonaiskatsojamäärää eikä yksittäisi otteluita. Okei aina voi toivoa, että joku tulisi vaan siihen seuraavaan ja innostuisi tulemaan sitä seuraavaan, mutta mikä se syy sitten olisi. Tällä hetkellä en oikein keksi muita, kun joukkue, fanit ja voittaminen. Hallilla ei juurikaan muuta mukaansa tempaavaa ole eikä käytävien ja muiden alueiden ulkomuotokaan ole mitenkään erityisen kodikas, viihtyisä tai kutsuva - okei ehkä klubipuolella voi olla sille asiakaskunnalle.

c) Miksi Blues ei lähetä mediaan tiedotteita jostain positiivisesta (muukin, kun jatkosopimukset)? Pyydä vaikka median (Länsiväylä tai muu pienempi lehti, jos isoja ei kiinnosta) edustajaa koulukäynnille mukaan jne., josta saataisiin positiivista vibaa Bluesin ympärille muunkin, kun Liivikin ja Sailion Instagramin kautta. Nyt mediassa pyörii vaan talousvaikeusuutisia (kuten Salonojan viimeisillä kausilla) joita silloin tällöin kommentoidaan ja usein silloinkin jätetään kertomasta, että mitä tehdään, että laiva kääntyy. Viimeksi muistaakseni toivottiin, että Tammikuu tulee ja pelastaa. Kai niillä nyt joku plan on?
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Tota, Kukas luulet että maksaa tän sirkuksen just nyt? Jos sponssit ei olis edes välttävässä kunnossa, niin tuolla alle 3000 (todellisella, sanokoot tilastot mitä hyvänsä) katsojakeskiarvolla toi kiska olis pantu kiinni aikaa sitten....
Onhan siellä niitä sponsseja takana mutta aivan liian vähän ja näin ollen rahaa tulee sitä kautta liian vähän.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näköjään ensi viikon tiistain Kärppä-peli siirtyy CHL:län takia. Nyt vaan täytyy toivoa että Blues-tomistolla ollaan hereillä ja osaavat valita hyvän pelipäivän itselleen. Jos mä saisin päättä niin nappaisin ton lauantai 7.2. siitäkin huolimatta että sillon ei saa pelata kun taitaa olla ruotsin EHT-turnaus menossa. Kyse on kuitenkin tän seuran taloudesta ja eihän se Bluesin vika ole että tätä matsia joudutaan siirtää. Kyllä tässä asiassa pitäisi nyt tulla myönnytksiä liigalta.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Näköjään ensi viikon tiistain Kärppä-peli siirtyy CHL:län takia. Nyt vaan täytyy toivoa että Blues-tomistolla ollaan hereillä ja osaavat valita hyvän pelipäivän itselleen. Jos mä saisin päättä niin nappaisin ton lauantai 7.2. siitäkin huolimatta että sillon ei saa pelata kun taitaa olla ruotsin EHT-turnaus menossa. Kyse on kuitenkin tän seuran taloudesta ja eihän se Bluesin vika ole että tätä matsia joudutaan siirtää. Kyllä tässä asiassa pitäisi nyt tulla myönnytksiä liigalta.

Mä luulen että koska pelipäivää ei ole vielä ilmoitettu on liigan ensisijaisena päivänä se ajankohta kun CHL:ssa pelataan finaali sillä olettamalla että Kärpät jää näihin välieriin. Tuo finaalimatsi pelataan tiistaina 3.2. Jos taas Kärpät menee CHL:n finaaliin vois kyseeseen tulla sitten joku myöhempi päivä tuolta viikolta, esim. la 7.2. Muutenhan sekä Kärppien että Bluesin otteluohjelma on aina runkosarjan loppuun asti sen verran ruuhkainen ettei siellä ole millään otteluviikolla varaa tiivistää pelitahtia.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tosta ottelupäivästä käydään kovaa vääntöä, mikäli nyt oikein käsitin niin Blegi nimenomaan haluaisi tohon lauantaille matsin, mutta ongelmana on just se, että silloin ei saisi pelata ton EHT:n takia. Eli vääntöä on niin liiton kuin näätien kanssa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tosta ottelupäivästä käydään kovaa vääntöä, mikäli nyt oikein käsitin niin Blegi nimenomaan haluaisi tohon lauantaille matsin, mutta ongelmana on just se, että silloin ei saisi pelata ton EHT:n takia. Eli vääntöä on niin liiton kuin näätien kanssa.
Toivottavasti Blues saa ton päivän. Jos toi lauantai ei kelpaa Kärpille niin sitten vaan peli keskiviikolle 4.2. Hyvin ehtii ton pelin jälkeen pelaajat maajoukkueseen ja tuskinpa siellä kukaan Bluesista on.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Yksi suomalaisten firmojen perisynti markkinoinnin suhteen on sen näkeminen tukitoimintona yrityksen ydintoiminnan sijaan. Tämä näyttäytyy vaikkapa Bluesissa siten, että kun rahat on loppu, mainonta lakkaa. Oikein hoidettuna homma olisi tehty niin, että alusta asti markkinointiin olisi varattu x euroa siten, että ne riittävät _merkittävään_ (ja merkitykselliseen) näkymiseen pitkin kautta, ihan jokaisen matsin alla. Se x euroa olisi sitten otettu vaikka pelaajabudjetista koska olisi ymmärretty sen oleva yritystoiminnan kannalta ihan yhtä tärkeää kuin tuotteen laatu (ei toki samassa suhteessa).

Nyt ollaan asian ytimessä! Se on juuri näin ja vasta tänä päivänä yritykset alkavat ymmärtämään kuinka tärkeässä roolissa markkinointi on osana toimivaa kokonaisuutta eikä jotain mitä puuhaillaan siinä ohessa jos siltä tuntuu
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt ollaan asian ytimessä! Se on juuri näin ja vasta tänä päivänä yritykset alkavat ymmärtämään kuinka tärkeässä roolissa markkinointi on osana toimivaa kokonaisuutta eikä jotain mitä puuhaillaan siinä ohessa jos siltä tuntuu

Se on varmasti näin. Toisaalta tuntuu siltä että on ihan sama mainostetaanko vai ei, kun jengiä ei tule hallille kuitenkaan. Ehkä toimistolla on samat fiilikset. Ehkä tän takia ne bussipysäkkimainokset on tärkeitä, kyllä ne joita kiinnostaa tietää millon pelit on muutenkin. Painotan sanaa ehkä, koska en tiedä. Mutta pointtina siis että mainonnassa keskityttäisiin myymään lippuja, voitaisiin myydä brandia (joo, kivittäkää mut). Toki näinkin on tehty.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tänään piti olla sitten Blues - Kärpät peli. Eipä ainakaan omiin silmiin ole osunut mitään uutista jossa kerrotas millon toi peli pelataan. On kyllä aikamoinen keskisormen osotus jääkiekkoliitolta Bluesille jos eivät suostu siihen että toi peli pelataan lauantaina 7.2. Muutaman kerran on Bluesinkin pelaaja menny rikki jossain mitättömässä EHT-höntsässä, joten kyllä nyt vois vähän joustaa. Varsinkin kun ei ole Bluesin vika että toi peli joudutaan siirtää. Mutta pahoin pelkään että kohta tulee joku info että peli pelataan joku maanantaina ja sitten Bluesilla on heti seuraavana päivänä taas kotipeli.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Tänään piti olla sitten Blues - Kärpät peli. Eipä ainakaan omiin silmiin ole osunut mitään uutista jossa kerrotas millon toi peli pelataan. On kyllä aikamoinen keskisormen osotus jääkiekkoliitolta Bluesille jos eivät suostu siihen että toi peli pelataan lauantaina 7.2. Muutaman kerran on Bluesinkin pelaaja menny rikki jossain mitättömässä EHT-höntsässä, joten kyllä nyt vois vähän joustaa. Varsinkin kun ei ole Bluesin vika että toi peli joudutaan siirtää. Mutta pahoin pelkään että kohta tulee joku info että peli pelataan joku maanantaina ja sitten Bluesilla on heti seuraavana päivänä taas kotipeli.

Siis tuo pelipäivä riippuu varmaan lähinnä tämän iltaisen Kärppien CHL-välierän tuloksesta, olisihan muuten uusi pelipäivä jo ilmoitettu.

Maaottelutauolla pelaamista minäkin kannatan. Sillä edellytyksellä toki että Kim Hirschovitsia ei nimetä leijonajoukkueeseen. Jos nimetään voisi 3 pistettä lahjoittaa suoraan Kärpille.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Liigan sivujen mukaan tuo Blues - Kärpät pelataan 12.3. Silloin olisi alkuperäisen ohjelman mukaan SaiPa - Blues, jolle Liigan sivut eivät nyt anna mitään päivää. Olisikohan tarkoitus, että se pelattaisiin sitten maaottelutauolla?

Torstai 12. tai perjantai 13. näyttäis olevan mahdollisia päiviä Bluesin kalenterissa. Muuten on aika täyttä maaottelutaukoa lukuunottamatta.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
KooKoo vs HIFK
  • 2.80
  • 4.35
  • 2.30
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös