Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 759 136
  • 3 697

Grafite

Jäsen
Facebookissa Blues ,Espoo kertoo, että ensimmäiseen treenipeliin eli Blues-Tappara 8.8 on ilmainen sisäänpääsy.
Toivottavasti tämä auttaa Espoolaisia löytämään halliin jo kauden alusta asti!

Onko kellään tietoa, että näkeekö Railway Cupin otteluita netistä livenä?

Kun nyt tämä tuli puheeksi niin olisikohan jo aika muuttaa tuon Facebook-sivuston nimeksi "Espoo Blues" tai "Espoon Blues" eikä mikään "Blues ,Espoo" jossa pilkkukin vielä väärässä paikassa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kun nyt tämä tuli puheeksi niin olisikohan jo aika muuttaa tuon Facebook-sivuston nimeksi "Espoo Blues" tai "Espoon Blues" eikä mikään "Blues ,Espoo" jossa pilkkukin vielä väärässä paikassa.
Ymmärtääkseni kun jollain facebookin fani-sivulla on tarpeeksi faneja niin sen nimeä ei voi enää jälkikäteen muuttaa. Tällä vältetään mm. esim. se että joku admin tekisi kännipäissään "Oulun Kärpät" fanisivusta "En ymmärrä jääkiekosta yhtään mitään" sivua. Jossain vaiheessa oli olemassa "Espoo Blues" fb-fanisivu, mutta se kai lakautettiin kun suurinosa faneista on jo tuolla "Blues ,Espoo" fb-sivulla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ymmärtääkseni kun jollain facebookin fani-sivulla on tarpeeksi faneja niin sen nimeä ei voi enää jälkikäteen muuttaa. Tällä vältetään mm. esim. se että joku admin tekisi kännipäissään "Oulun Kärpät" fanisivusta "En ymmärrä jääkiekosta yhtään mitään" sivua. Jossain vaiheessa oli olemassa "Espoo Blues" fb-fanisivu, mutta se kai lakautettiin kun suurinosa faneista on jo tuolla "Blues ,Espoo" fb-sivulla.

Kyllä sen voi muuttaa kun ottaa vain yhteyttä ylläpitoon.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä sen voi muuttaa kun ottaa vain yhteyttä ylläpitoon.

(meni off-topiciksi, mutta hiljaista on kuitenkin)

Kuulemma tällaisen muutoksen tekemistä ei ainakaan suoraan tueta suomenkielellä. Tuo pilkun sijainti nyt tosin taitaa olla niin universaali virhe, että kuka vaan suomea osaamatonkin näkee että se on väärin, mutta ei taida olla prioriteettilistalla kovinkaan korkealla tuo asia.

"Blues ,Espoo - Professional Sports Team" on kyllä todella surkuhupaisa teksti ja se kielii kaikesta muusta kuin ammattimaisuudesta. Kyllä hävettää tykätä tuommoisesta. Kaikki tekevät virheitä ja sen kanssa voi elää, mutta viesti ei saa olla että "ei meitä oikeasti edes kiinnosta".

Seuralla voisi olla kaksi FB-sivua, joihin voisivat postata aina samat jutut ja joista toisessa nimi olisi oikein kirjoitettu. Kun tarpeeksi porukkaa olisi siirtynyt oikeinkirjoitetun sivun faneiksi, voisi väärinkirjoitetun lopettaa... Laitetaas tästä ehdotus toimistoon, yleensä sieltä tulee kyllä vastaus varsin nopeasti.
 

trap

Jäsen
Siis miten ei tueta suomen kielellä? En ymmärrä. Kuten jo joskus aiemmin mainitsin, mm. Lotuksen F1-talli vaihtoi viime talvena FB-sivunsa nimen Lotus Renault GP:stä Lotus F1 Teamiksi.

Jälkimmäisestäkin vaihtoehdosta joskus vuosi-kaksi takaperin tuolla keskusteltiin, mutta ei silloin toimistoa kiinnostanut toikaan, että luotaisiin uusi FB-sivu, jolle porukka yritettäisiin välillä ohjata.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siis miten ei tueta suomen kielellä? En ymmärrä. Kuten jo joskus aiemmin mainitsin, mm. Lotuksen F1-talli vaihtoi viime talvena FB-sivunsa nimen Lotus Renault GP:stä Lotus F1 Teamiksi.

FB:n ylläpidolle voi lähettää pyynnön, jossa kertoo haluavansa vaihtaa ryhmän nimen. Nimenvaihdon perustelu valitaan listasta ja jos valitsee "kirjoitusvirhe" niin homma kosahtaa virheilmoitukseen, jossa sanotaan että tätä optiota ei tueta tällä kielellä. Jotenkin näin se kuulemma meni.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
FB:n ylläpidolle voi lähettää pyynnön, jossa kertoo haluavansa vaihtaa ryhmän nimen. Nimenvaihdon perustelu valitaan listasta ja jos valitsee "kirjoitusvirhe" niin homma kosahtaa virheilmoitukseen, jossa sanotaan että tätä optiota ei tueta tällä kielellä. Jotenkin näin se kuulemma meni.

No mut sit pitää valita syyksi vaan joku toinen, eivät ne niistä sen kummemmin välitä.
 
Suosikkijoukkue
Espoolaiset
Nää facebook-sivuilla olleet pelaajakortit/minihaastattelut on upeita. Pieni teaser-teksti ja laadukkaat valokuvat erottuvat mukavasti uutisvirran seasta. Hitto vie, tässähän alkaa odottaa lätkäkauden avausta! Näitä lisää.
 

trap

Jäsen
Bluesin Facebook-sivun nimi on päivittynyt Espoo Bluesiksi.

Ei siinä kauaa mennyt, kun asian eteen tehtiin jotain.

e. Tarkennus: Niin siis ei mennyt kauaa Facebookin päässä, kun Bluesista otettiin asian tiimoilta yhteyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesin Facebook-sivun nimi on päivittynyt Espoo Bluesiksi.

Ei siinä kauaa mennyt, kun asian eteen tehtiin jotain.

Nimenvaihdoksen myötä Facebook-viestintä on muuttunut todella asialliseksi ja siihen on selvästi panostettu! FB-ryhmää kehtaa mainostaa kentän pinnassakin, kuten siellä FB:ssa esillä olevassa kuvassa näkyy. Samassa kuvassa näkyy myös uusi teksti uudella fontilla: ESPOO BLUES. Mä tykkään.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Loistavaa: Odotukset kaudella 2012-13 -ketjussa eniten mainintoja kerännyt odotus on jo nyt toteutettu!
 
Laitoin huvikseni Facebookissa viestiä kyseisestä asiasta, jännityksellä jään odottamaan mitä tapahtuu.

Ensimmäinen vastaus tuli heti seuraavana päivänä, selitys oli täälläkin jo useampaan kertaan todettu tykkääjien suuri määrä. Seuraavana päivänä tuli Brand Manager Jason Nikkiseltä vielä virallisempi viesti jossa todettiin että asia etenee mutta päivämääristä ei ole tietoa.

Hienoa kuitenkin että asia on kunnossa ja lupailtiiinpa toimistolta Facebookin aktiivisempaa päivittämistäkin. Pahoittelut tiedon jaosta näin myöhään, tässä on kesälomareissut painaneet päälle ettei ole paljoa netin ääressä aikaa tullut vietettyä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ensimmäinen vastaus tuli heti seuraavana päivänä, selitys oli täälläkin jo useampaan kertaan todettu tykkääjien suuri määrä. Seuraavana päivänä tuli Brand Manager Jason Nikkiseltä vielä virallisempi viesti jossa todettiin että asia etenee mutta päivämääristä ei ole tietoa.
Just tällaset kommentit ja se miten facebookia on nyt ruvettu viimeaikoina käyttämään on saanut mussa kyllä positiivisa viboja ja odotuksia siihen miten uusi johto rupee tota markkinointia hoitamaan. Lisäksi fb:stä näin kuvan Bluesin kentästä ja jos se pysyy tollasena niin ei sitä ole ainakaan mainoksilla täyteen amuttu jolloin se on katsojan silmään mielyttävämpi ja kyllähän ne mainoksetkin erotuu paremmin kun niitä ei ole liian monta. Tähän kun vielä lisätään että Bluesin pelipaidat näytti noissa harkamatsien kuvissa todella tyylikkäiltä (toki niihin tulee varmasti mainoksia), niin tuntuu että nyt ollaan oikean suuntaan menossa. Mielenkiinolla odotan kun kausi lähenee ja uudet verkkosivut aukeaa ja varmaan jotain mainontaa rupeaa kanssa näkymään. Tietenkin kun viimekauden alussa ei tehty mitään niin kaikki pienet edistysaskeleet tuntuu jo harpauksilta.
 
Bongattu tänään Bluesin mainos Kauppakalenteri -nimisestä läpyskästä.

Sorry, on kyllä omasta mielestäni "mediana" niin menneen maailman juttuja kuin olla ja voi, vaan onko kuitenkin parempi any kuin non publicity?

Bongasin saman mainoksen tossa päivällä. Parempi kuin ei mitään ja ei tollanen pieni tihrustus voi "maksaa mitään". Kai noita jossain työpaikkojen kahvihuoneessa pidetään eli ehkä joku saattaa sen nähdäkin, jos omasta postiluukusta vielä Kauppakalenteri tipahtaisi niin kyllä lentäisi avaamattomana roskikseen. Paperinen kalenteri 2000-luvulla, haloo?
 

Aabe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Terveeks!
Mun ensimmäinen kirjoitus jatkoaikaan, ja kylläpäs jännittää! (vitsi, vitsi!) Tosiaan sain vihdoin tunnarit tänne ja näin pääsen antamaan osani meidän mahtavaan ajatuksen virtaan..

Ja aiheeseen, eli itsekin olen aivan pähkinöinä tulevasta kaudesta! Enkä vähiten siksi että tuo meidän kotijää näyttää mielestäni todella asialliselta. En nyt välttämättä tue ajatusta facebookin käyttämistä tiedonjaonkanavana, mutta tällä hetkellä se tuntuu toimivan varsin mallikkaasti. Tosin eiköhän tilanne "normalisoidu" kun blues.fi saadaan ylös, eikä kaikkea tarvitse tunkea facebookkiin. :)

Ja todella toivon että Blues näkyy tällä kaudella muuallakin kuin hallin seinien sisäpuolella!

-Aabe
 

Kapo

Jäsen
Lisäksi fb:stä näin kuvan Bluesin kentästä ja jos se pysyy tollasena niin ei sitä ole ainakaan mainoksilla täyteen amuttu jolloin se on katsojan silmään mielyttävämpi ja kyllähän ne mainoksetkin erotuu paremmin kun niitä ei ole liian monta.

Enkä vähiten siksi että tuo meidän kotijää näyttää mielestäni todella asialliselta.

Ensialkuun Aabelle tervetuloa palstalle!

Toisekseen melko ruusuisen kuvan maalaatte tuosta jäähommasta koska eiköhän kyse ole vain siitä että sponsseja ei ole kovin montaa, mikä on tietysti huono asia.
 

trap

Jäsen
Sponsseja on heikosti, mutta pelipaita- ja jääsuunnittelu on myös tietoista strategiaa. Toivottavasti toimii, kyllähän se brändi on iso asia.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Terveeks!
En nyt välttämättä tue ajatusta facebookin käyttämistä tiedonjaonkanavana, mutta tällä hetkellä se tuntuu toimivan varsin mallikkaasti.

Tervetuloa tänne blegistien sekaan :D

Itse taas nimenomaan kannatan "sosiaaliseen mediaan" kaikkea pientä sälää ja hassuttelua - kuvia treeneistä jonkun pelaajan (esim. Camin) hassuttelulla, pieniä haastatteluita jne.

Siis lähinnä sellaista settiä, jotka eivät ole "uutisia" vaan lähinnä sellaista pientä (en keksi parempaa sanaa) "näkymää" jengin sisälle ja joka pitää joukkueen osana arkielämää jne. -> Samalla tuo esiin niitä persoonia ja tavallaan samalla joukkueelle ne "kasvot".

Sekava kirjoitus mutta ehkä ymmärsitte pointtini.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mikä firma saa jäässä, laidoissa ja mediakuutiossa olevien mainosten tuotot? TMA vai Oy Hockey Ab?
Oy Hockey Ab vuokraa paikat TMA:lta (olettaisin että ainakin jään ja laidat) ja saa sitten hinnoitella ne / myydä ne omille yhteistyökumppaneilleen, näin kuvion olen ymmärtänyt.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sponsseja on heikosti, mutta pelipaita- ja jääsuunnittelu on myös tietoista strategiaa. Toivottavasti toimii, kyllähän se brändi on iso asia.

Siis hetkinen; onko jossain viestitty, että Bluesin brändistrategiaan kuuluu mainosten karsiminen peliasuista ja jään pinnasta?

Ettei vaan kyse olisi kuitenkin siitä, että viime kevään sekavat omistajakuviot vaikeuttivat yhteistyökumppanineuvotteluja niin paljon, että mainosten näkyminenkin tulee myöhässä. Toivottavasti edes kuitenkin myöhässä.

Peliasu toki aikaisempinakin vuosina on ainakin joskus ollut ensimmäisissä harjoituspeleissä "puhdas".
 

Grafite

Jäsen
Siis hetkinen; onko jossain viestitty, että Bluesin brändistrategiaan kuuluu mainosten karsiminen peliasuista ja jään pinnasta?

Ettei vaan kyse olisi kuitenkin siitä, että viime kevään sekavat omistajakuviot vaikeuttivat yhteistyökumppanineuvotteluja niin paljon, että mainosten näkyminenkin tulee myöhässä. Toivottavasti edes kuitenkin myöhässä.

Peliasu toki aikaisempinakin vuosina on ainakin joskus ollut ensimmäisissä harjoituspeleissä "puhdas".

Niin, allekirjoittanut kyseli jo pari topikkia alempana että tuleeko harjoitusmatsin pelipaita olemaan Bluesin tulevan kauden pelipaita, mutta kukaan ei vastannut, joten oletan että kukaan ei tiedä asiasta (paitsi ZOOM ehkä).

Ihan sama että onko jäällä mainoksia vai ei, mutta toivottavasti niitä mainoksia ei pelipaitaan paljon tulisi, varsinkaan paidan etupuolelle, se näyttäisi niin tyylikkäältä ilman eri värisiä mainoksia. Mutta vaikka mainoksia reippaasti paitaan tulisikin, niin toivon mukaan pelipaita on kuitenkin muuten sama kuin harjoitusotteluiden pelipaita, jossa on selvästi enemmän keltaista väriä kuin viime kaudella. Ja kaiken järjen mukaan näin tulee sitten olemaankin.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toki tuohon jää- ja kaukalomainonnan vähäisyyteen saattaa vaikuttaa se, että ennen kauden alkua hallille pitäisi tulla turvakaukalo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös