Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 743 597
  • 3 585

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
No liputhan tulevat aina myyntiin pelin varmistumista seuraavana aamuna klo 9 lippupalveluun eli siis huomenna aamulla lippuja tarjolla.

Näinhän homma on toiminut jo ainakin pari vuotta.

Kommenttini oli osoitettu ilmeisen epäonnistuneena piikkinä toimiston suuntaan kun viime vuonna ilmoittivat finaalilippujen myyntiaikataulusta Bluesin sivuilla muistaakseni noin 10 minuuttia ennen lippujen myyntiin tuloa. Itse saanut kyllä liput ostettua aina paitsi viime vuoden yhteen kotifinaaliin.
 

Juspe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kommenttini oli osoitettu ilmeisen epäonnistuneena piikkinä toimiston suuntaan kun viime vuonna ilmoittivat finaalilippujen myyntiaikataulusta Bluesin sivuilla muistaakseni noin 10 minuuttia ennen lippujen myyntiin tuloa. Itse saanut kyllä liput ostettua aina paitsi viime vuoden yhteen kotifinaaliin.

Juu viime vuonna toimistolla finaalilippujen myyntiaikataulusta tiedottaminen kustiin kyllä huolella. Blues kanavalaiset saivat tekstiviestin muutama minuutti lipunmyynnin alkamisen jälkeen jolloin liput oli jo myyty.

Saapa nähdä, että paljonko Lahdesta eksyy porukkaa Baronalle, kun matka on kuitenkin lyhyt ja lippuja Lahteen verrattuna helposti saatavilla.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Ja ensimmäiset vaikeudet kohdattu. Lippupalvelun sivuilta ei saa lippuja fanikatsomoon. Pitääkö taas lintsata töistä ja mennä keskellä päivää sinne pellolle jonottamaan niitä?

Joo, tiedän kyllä että varmaan tarkoituksena ettei niitä mene "vääriin käsiin", mutta kun vastassa ei ole mikään IFK niin aika teoreettisena mahdollisuutena pitäisin sitä, että vierasfanit Bluesin fanikatsomoon alkaisivat invaasioita tekemään.

Joo, tiedetään: olis pitänyt ostaa se 300 euron hintainen play off-kausari. Taas.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse tuskailin kanssa tämän fanikatsomon lipunmyynnin kanssa. Lähes jokaiseen peliin tuo systeemi on muuttunut: Lukko-sarjan matseihin netistä sai liput fanikatsomoon, ja sain valita ihan paikankin; KalPa-sarjaan ei enää saanutkaan muuta kuin seisomakatsomo-lippuja netistä. Hallilta piti periaatteessa saada myös istumapaikoille, mutta käteen tuli silti seisomakatsomoliput; Nyt Blues ei tiedottanut lipunmyynnistä mitään, joten oletuksena oli, että lippuja saa Lippupalvelusta, paikasta riippumatta, mutta ei. Nyt koko fanikatsomo on blokattu pois. Soitto Bluesin toimistolle (Jenna Virtasen omaan numeroon, kun yleinen ei toiminut..) paljasti karun totuuden: Lippuja fanikatsomoon myydään vain pelipäivänä hallilta, ja näin touhun olisi pitänyt toimia koko playoffien ajan...

Toivottavasti uusi johto ottaa tästäkin opikseen, NÄIN TÄMÄ EI SAA TOIMIA!
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Toivottavasti uusi johto ottaa tästäkin opikseen, NÄIN TÄMÄ EI SAA TOIMIA!
Kyllä tästä lipunmyynnistä valtaosan saa kaataa Lippupalvelun niskaan. Systeemihän on heikompi kuin viime vuosituhannella. Netistä pitäisi voida ostaa lippu juuri haluamalleen paikalle. Erityisesti tällä on merkitystä mukavuudenhaluisille espoolaisille. Muutamaan peliin tuo paikanvalinta ei ole toiminut, ja koko kaudellakin hieman satunnaisesti.

Ihme kun viime kotipelissäkin sentään oli yli 6000 katsojaa, kun Lippupalvelu takkusi, eikä esimerkiksi Sellon myyntipisteessä toiminut lainkaan.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
. Soitto Bluesin toimistolle (Jenna Virtasen omaan numeroon, kun yleinen ei toiminut..) paljasti karun totuuden: Lippuja fanikatsomoon myydään vain pelipäivänä hallilta, ja näin touhun olisi pitänyt toimia koko playoffien ajan...

Tuo on muuten helvetin huono homma. Tiedän viime vuotisesta kokemuksesta, että vaikka jengi tietää että lippuja saa, on ne tässä vaiheessa kautta pakko saada hankittua mahdollisimman nopeasti. Ihminen vaan on sellainen.

Viime vuoden välieräsarjassa oli lopputulos se, että fanikatsomot (silloin 212 ja 103) olivat hallin huonoiten täytettyä aluetta kun niiden tietysti pitäisi olla täysintä. En ymmärrä miksei hommaa voisi hoitaa edes niin, että Espoossa sijaitsevista Lippupalvelun myyntipisteistä voisi ostaa lippuja Fan Clubin jäsenkorttia näyttämällä.

Miksei aiemmin koetusta oteta koskaan opiksi?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Ihme kun viime kotipelissäkin sentään oli yli 6000 katsojaa, kun Lippupalvelu takkusi, eikä esimerkiksi Sellon myyntipisteessä toiminut lainkaan.
Huomasin tämän itsekin. Sellon täti ilmoitti, että se koskee kaikkia cittareita. Tiedä sitten, kun en jaksanut muualle ajaa, vaan kävin hakemassa varatut liput ärrältä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä tästä lipunmyynnistä valtaosan saa kaataa Lippupalvelun niskaan. Systeemihän on heikompi kuin viime vuosituhannella. Netistä pitäisi voida ostaa lippu juuri haluamalleen paikalle.

Olihan tuo aika kivikautisen tuntuista puuhaa kun paikka tulee systeemistä täysin randomina. Aikani siinä pyörittelin ja lopulta totesin vaan että sama se vaikka istuisin penkin alla. Mutta tämä periaate ei toimi todellakaan ihan kaikilla.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Ja ensimmäiset vaikeudet kohdattu. Lippupalvelun sivuilta ei saa lippuja fanikatsomoon. Pitääkö taas lintsata töistä ja mennä keskellä päivää sinne pellolle jonottamaan niitä?

..

Joo, tiedetään: olis pitänyt ostaa se 300 euron hintainen play off-kausari. Taas.

Ostin junnulle liput 2. ja 4. peleihin 103:een kun ei ole mahdollisuutta kesken duunien suunnata pellolle hommaamaan lippua 212:een. Ja se playoff-kausari, ostin sen kuten viime kaudellakin. Näköjään taas kannatti.

e: viime kauden finaalimatseihin lipun myynti fanikatsomoihin (koti ja vieras) oli aika säätöä. Välillä kävi Enniä sääliksi, aika hässäkkä. Fanien pitäisi saada / voida / pystyä myydä liput itse ajoissa fanikatsomoon eikä vasta pelipäivänä hallilta klo 12:00. Tuo vaatii vaan paljon vapaaehtoista porukkaa ja aikaa, yhdelle se on todella paha urakka.

Tietysti olisi voinut ajatella sitä vaihtoehtoa, että olisi myyty halpoja playoff-kausareita (esim. 80e) ja jälkikäteen laskutettu loput.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tietysti olisi voinut ajatella sitä vaihtoehtoa, että olisi myyty halpoja playoff-kausareita (esim. 80e) ja jälkikäteen laskutettu loput.

Itse olin kiikunkaakun playoff-kausarin suhteen tänä vuonna, mutta pidin vielä kiinni periaatteestani olla ostamatta kausaria, jos jengi on sääleissä (tätä edesauttoi toimiston tietämättömyys ensi kaudesta). Ihminen ei näköjään koskaan opi.. Ensi kaudella ostan playoffkausarin, oli jengi sitten ensimmäinen tai kymmenes runkkarissa! Ostaisin varmaan nytkin vielä playoff-kausarin, jos sen saisi reilulla alennuksella (eli pelatut pelit pois)..
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Halli näyttää täyttyvän ihan hyvin illan matsiin, mutta onko kukaan bongannut minkäänlaista mainosta kyseisestä pelistä jossain lehdessä tai muussa mediassa? Bluesin nettisivuja ja facebook-sivua ei lasketa...
 

Juspe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Halli näyttää täyttyvän ihan hyvin illan matsiin, mutta onko kukaan bongannut minkäänlaista mainosta kyseisestä pelistä jossain lehdessä tai muussa mediassa? Bluesin nettisivuja ja facebook-sivua ei lasketa...

No eikös välierin lipputulot mene sm-liigalle, joka hoitaa myös otteluiden markkinoinnin. Tästä syystä mainoksiakaan ei taida olla. Mainostuksen puutteellahan seurat aikanaan perustelivat puolivärien lipputulojen siirtoa järjestävälle seuralle.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No eikös välierin lipputulot mene sm-liigalle, joka hoitaa myös otteluiden markkinoinnin. Tästä syystä mainoksiakaan ei taida olla. Mainostuksen puutteellahan seurat aikanaan perustelivat puolivärien lipputulojen siirtoa järjestävälle seuralle.

Eikös lipputulot välieristä lähtien mene siihen yhteiseen pottiin, josta ne sitten jaetaan lopullisten sijoitusten mukaan? Toki liiga vetää oman osuuden välistä, mutta eihän nuo kaikki sentään liigalle mene, eihän?
 

Juspe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eikös lipputulot välieristä lähtien mene siihen yhteiseen pottiin, josta ne sitten jaetaan lopullisten sijoitusten mukaan? Toki liiga vetää oman osuuden välistä, mutta eihän nuo kaikki sentään liigalle mene, eihän?

Niin siis yhteiseen pottiin, josta jaetaan seuroille palkintorahoina, mutta sm-liiga vastaa otteluiden järjestämisestä.
 
Tämän päivän Iltalehden paperiversiossa oli heti toisella aukeamalla kokosivun mainos illan pelistä, jotain tyyliin "mennään finaaliin ja tehdään sielläkin historiaa"...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tämän päivän Iltalehden paperiversiossa oli heti toisella aukeamalla kokosivun mainos illan pelistä, jotain tyyliin "mennään finaaliin ja tehdään sielläkin historiaa"...

Hyvä! Itse en moisia kovin usein osta, mutta moni tekee toisin, joten eiköhän nuo saa ainakin pari "ylimääräistä" tulemaan hallille.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Positiivinen yllätys ollut se, että viimeisestä Espoossa pelatusta Kalpamatsista alkaen on Buranalla ollut kuutosella alkavia yleisömääriä. Siis suhteuttaen siihen, että tämä kausi on muutoin ollut varsinainen pohjanoteeraus. Kuitenkin viime vuoden Jyppivälieräsarjassa katsojaluvut jäivät pienemmiksi. Jotenkin tämä pitäisi nyt pystyä ensi kautta ajatellen hyödyntämään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jotenkin tämä pitäisi nyt pystyä ensi kautta ajatellen hyödyntämään.

Pakkohan siihen on taas uskoa ainakin vielä näin keväällä, että homma skulaa paremmin ensi kaudella.. Kunnes koittaa syksy ja mitään ei ole taaskaan tehty. No, toivottavasti näin ei käy ja uusi johto tajuaa, kuinka tärkeää laadukas ennakkomainonta on.
 

molari

Jäsen
Pakkohan siihen on taas uskoa ainakin vielä näin keväällä, että homma skulaa paremmin ensi kaudella.. Kunnes koittaa syksy ja mitään ei ole taaskaan tehty. No, toivottavasti näin ei käy ja uusi johto tajuaa, kuinka tärkeää laadukas ennakkomainonta on.

Ennakkomainonta/-markkinointi on tietysti yx juttu, mutta vaikuttaa lähinnä kausikorttimyyntiin. Positiivistäkin tuossa asiassa olen jo huomannut, aika monessa espoolaisessa yrityksessä on vaihdettu Narrien/Jullien kausikortit Bluesin vastaaviin.

Laadukas ennakkomarkkinointi vaatii kuitenkin laadukasta ja uskottavaa rosteria eli katseet kääntyy ekoihin kauden jälkeisiin infoihin koskien em. asiaa - viime kauden jälkeen tämä juttu perseiltiin todella rankasti.

Hyvälläkään markkinoinilla ei paskaa kullaksi muuteta, kyllä toi poffi-ilme pitäisi näkyä kentällä normi runkkapelissä, pari kautta on kentällä perseilty runkkarissa liikaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Laadukas ennakkomarkkinointi vaatii kuitenkin laadukasta ja uskottavaa rosteria eli katseet kääntyy ekoihin kauden jälkeisiin infoihin koskien em. asiaa - viime kauden jälkeen tämä juttu perseiltiin todella rankasti.

Hyvälläkään markkinoinilla ei paskaa kullaksi muuteta, kyllä toi poffi-ilme pitäisi näkyä kentällä normi runkkapelissä, pari kautta on kentällä perseilty runkkarissa liikaa.

Rosterin pitää toki olla sellainen, että siihen uskotaan, mutta tuosta olen hieman eri mieltä, että runkkarissa pitäisi menestyä paremmin, jotta mainonta onnistuu. Toki voittoja pitää tulla tasaiseen tahtiin, mutta pudotuspeleissä nähtyä kiimaa ei tarvitse välttämättä esittää jokaisessa marraskuun matsissa. Minusta riittävä saavutus olisi kuuden sakkiin pääseminen. Markkinoinnissa tuo runkosarjan perseilykin voidaan kyllä muuttaa voimavaraksi, esim. kärjistettynä:

"Meni runkosarjassa miten vaan, Blues tulee ja taistelee mitaleista joka kevät!"

Tai:

"Runkosarjan kakkonen Ässät vs. Blues: Blues jatkoon
Runkosarjan ykkönen JYP vs. Blues: Blues jatkoon
Runkosarjan ykkönen KalPa vs. Blues: Blues jatkoon

Mitä väliä runkosarjalla on, kun Blues voittaa kuitenkin!"

Nämä ovat toki vähän huonoja markkinointilauseita runkosarjan kausarille *hymiö*
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Runkosarja kestää kuitenkin sen 7 kuukautta, pudotuspelit pisimmilläänkin vain reilun kuukauden. Eikä play offeilla juurikaan taloudellista tulosta paikata vaikka katsomo olisi joka pelissä täynnä.

Kyllä se väki paremmin tiensä on tiistaisin halleille löytänyt silloin kun joukkue on pelannut runkosarjan kärkisijoista. Hyvää ennakkomainontaa ensi kautta ajatellen olisi yksi kunnon täsmähankinta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Runkosarja kestää kuitenkin sen 7 kuukautta, pudotuspelit pisimmilläänkin vain reilun kuukauden. Eikä play offeilla juurikaan taloudellista tulosta paikata vaikka katsomo olisi joka pelissä täynnä.

Kyllä se väki paremmin tiensä on tiistaisin halleille löytänyt silloin kun joukkue on pelannut runkosarjan kärkisijoista.

Paras tilannehan olisi se, että runkosarjan kausarin ostettuaan, pleijarikausarin saisi esim. puolet halvemmalla tai jopa suoraan samalla hinnalla. Tällöin tietty runkkarikausarin hinta nousisi, mutta näin saataisiin väki sijoittamaan runkosarjan kausariin kevään hurmiota silmälläpitäen.

Itse en usko, että Blues tulee taistelemaan runkosarjan voitosta lähivuosina, sillä pelaajabudjettia ei pystytä nostamaan niin paljoa, että tuo olisi mahdollista. Blues joutuu edelleen nostamaan paljon nuoria rosteriin ja tämä tarkoittaa sitä, että säälit ovat se todennäköisin päätöspiste tulevallakin kaudella.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Rosterin pitää toki olla sellainen, että siihen uskotaan, mutta tuosta olen hieman eri mieltä, että runkkarissa pitäisi menestyä paremmin, jotta mainonta onnistuu.
Saarikankaan sanoin: "taloudellinen menestys menee käsi kädessä urheilullisen menestyksen kanssa". En kiistä, etteikö tuo kommenttisi olisi aivan 100% totta. On kuitenkin helpompi myös mainostaa tyyliin "taas voitettiin" kuin "turpaan tuli, mutta ollaan hyvissä kyttäysasemissa". Jotenkin sellainen fiilis, että homma lähtee lähivuosina toimimaan aika mukavasti.
Eikä play offeilla juurikaan taloudellista tulosta paikata vaikka katsomo olisi joka pelissä täynnä.
Eipä sillä kuuhun mennä, mutta ihan mukavan lisän se tuo. Pelkistä sääleistä tuli 242 katsojaa lisää per runkosarjaottelu, jos sen haluaa noin laskea. Puolivälieristä (joista käsittääkseni saadaan vielä pitää tulot omalla joukkueella) tuli 480 lippua per peli lisää. En tiedä miten tuo oli budjetoitu, mutta runkosarjaan jäädessään Blues olisi tarvinnut keskimäärin yli 4500 katsojaa per peli saadakseen vastaavat lipputulot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös