Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 741 373
  • 3 567

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toisesta ketjusta lainattu:
Näköjään siellä luetaan näitä viestejä. Facebookiin ja nettisivuille on tullut ilmoitus jossa ilmoitetaan "Bluesin ikitaistelija Santeri Heiskanen on päättänyt uransa viime vuoden hopeajuhliin...".
Sen verran on tullu kritisoitua Bluesin toimiston toimintaa, joten nyt on sitten nostettava hattua kun kerta tekevät oikeita asioita. Todella hienoa että ensinnäkin Heiskasta muitsettiin edes tällä tavalla, että siellä kuitenkin välitetään edes jollain tavalla faneista ja hyvä havaita että kantti riittää lukemaan Jatkoajan "asiakaspalautetta". Mutta nyt sitten vaan tekemään sitä videohaastattelua Erkki Rajamäestä ja varmaan jotain muutakin muistohässäkää vois hänelle järkätä, kuitenkin suurimmalla osalla Blues-faneista on ne "Eki käskee" huudot vielä mielessä.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Heikosti on lippuja mennyt kaupaksi Ässät otteluun ottaen huomioon, että hopeajoukkueen kauden ensimmäinen kotimatsi kyseessä. Blues olisi voinut markkinoida tätä avausta jollain lippupaketilla johon olisi sisältynyt molemmat ottelut halvemmalla hinnalla.
 

trap

Jäsen
Samaa mieltä. Kun otteluohjelma on kerran tuollainen, olisi ollut enemmän kuin järkevää myydä lippupakettia molempiin matseihin. Nyt saattaa jäädä valitettavan torsoksi yleisömäärät. Mikä tosin voi hyvinkin näyttää suuntaa koko kaudelle, hyvin mahdollista että keskiarvosta tulee kaikkien aikojen floppi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mitä muuta voi odottaa kun markkinointi on hanurista? Vai onko joku nähnyt Bluesin mainosta MISSÄÄN koskien tätä kautta? Ja Bluesiin liitettäviä nettisivuja ei lasketa...
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mikä tosin voi hyvinkin näyttää suuntaa koko kaudelle, hyvin mahdollista että keskiarvosta tulee kaikkien aikojen floppi.

Tätä pahasti jo pelkään.

Osittain voi johtua siitä koska nykyinen pelaajarosteri kun on niin "tylsä"
Karalahti oli väriläiskä ja toi lipputuloja varmasti pelkällä nimellään alkukaudesta. Kun katsoo nykyistä Bluesin pelaajalistaa niin ei sieltä kukaan nouse tunnistettavaksi pelaajaksi. N.Robinsonkin toi jo sitä persoonaa Bluesiin, herran otteita tuli seurattua erilaisella mielenkiinnolla vaikka ura Bluesissa jäikin lyhyeksi. On Ramstedia, Huhtalaa ja Kuuselaa mutta ei tälläiset pelaajat ole kiinnostavia satunnaiskävijöiden näkökulmaa katsottaessa.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitä muuta voi odottaa kun markkinointi on hanurista? Vai onko joku nähnyt Bluesin mainosta MISSÄÄN koskien tätä kautta? Ja Bluesiin liitettäviä nettisivuja ei lasketa...

Ei ole tultu nähtyä yhtäkään Bluesin mainosta. Tähän aikaan viime kaudella Omenan kyljessä oli iso lakana, Groove Fm radiokanavalla tuli mainostusta illan peleistä ja Espoon takseihin oli printattu Blues logoja.

Toivon todella, että tämä markkinointi (jos jotain on edes tulossa) ei kuulu Salonojan suunnitelmiin kulujen vähentämisestä. Luulisi Salonojan kaltaisen henkilön tietävän miten saadaan väkeä halliin ja sen, että mediassa/katukuvassa näkyminen on yksi tärkeimmistä keinoista saada väkeä hallille.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Mitä nyt itse kävin katselemassa Lippupalvelun katsomokartasta niin minusta noita on myyty molempiin viikonlopun peleihin kohtalaisesti. 403 kummassakin jo täynnä, alakatsomot ja osa yläkatsomoista suurimmalta osin myytynä. En osaa yhtään sanoa miten paljon noita lippuja menee yleensä vielä ottelupäivänä ennakkoon ja ovelta, joten siinä mielessä paha sanoa onko myyty paljon vai vähän.

Heh, neljä paikkaa oli myytynä 103:ssa, siis vanhassa istumafanikatsomossa. Onkohan jotkut Fan clubilaiset pitäneet siellä kausarinsa? Kovin vähän on myyty paikkoja myöskään 406:een, jonne myydään fanikausareita (niille joilla ei ollut viime kaudella kausaria 103:een) ja irtolippuja fan clubilaisille.

Kauden eka Blues-mainos muuten bongattu! Oli keskiviikon Länsiväylässä.
 

Sunax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Philadelphia Flyers
Mitä nyt itse kävin katselemassa Lippupalvelun katsomokartasta niin minusta noita on myyty molempiin viikonlopun peleihin kohtalaisesti. 403 kummassakin jo täynnä, alakatsomot ja osa yläkatsomoista suurimmalta osin myytynä. En osaa yhtään sanoa miten paljon noita lippuja menee yleensä vielä ottelupäivänä ennakkoon ja ovelta, joten siinä mielessä paha sanoa onko myyty paljon vai vähän.

Heh, neljä paikkaa oli myytynä 103:ssa, siis vanhassa istumafanikatsomossa. Onkohan jotkut Fan clubilaiset pitäneet siellä kausarinsa? Kovin vähän on myyty paikkoja myöskään 406:een, jonne myydään fanikausareita (niille joilla ei ollut viime kaudella kausaria 103:een) ja irtolippuja fan clubilaisille.

Kauden eka Blues-mainos muuten bongattu! Oli keskiviikon Länsiväylässä.

Niin tuo eka mainos taisi olla Nesteen sponssaama, eikä Bluesin maksama. Lisäksi se ei ollut lähelläkään urheilusivuja.. Länärissä oli myös Merran juttu urheiluosiossa, mutta viime kausilta tuttu matsikohtainen mainos puuttui.

On se kumma, että mainoksia ei näy missään, vaikka kausi on jo hyvässä vauhdissa. Viime vuonna panostettiin jopa TV-kamppanjaan, joka pyöri muutaman kerran kauden aikana. Luetetaanko tosiaan pelkästään hopeakauden ja MM-kullan luomaan hypeen, että se riittää tuomaan katsojia peleihin. Ei näin!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Luetetaanko tosiaan pelkästään hopeakauden ja MM-kullan luomaan hypeen, että se riittää tuomaan katsojia peleihin. Ei näin!

Paitsi että perusespoolaisen muisti on niin lyhyt, ettei moni tavallinen tapiolantallaaja muista viime kevättä ja hopeakautta. MM-kullan voi ehkä jopa muistaa, mutta siitäkään ei ole apua, kun joukkueessa ei ole enää yhtään mestaria. Mainonnalla olisi tähänkin vaikutusta.. Luulisivat käyttävät edes näitä espoossa tarjolla olevia mediapajoja tms. jotka ainakin aiemmin hoitivat myös tulostaulun ja hallin videokuvauksen. Pojille projektiksi hoitaa Bluesin markkinointi, siinä aika hyvä lisäys ceeveehen ja Blues pääsisi halvalla.
 

Sunax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Philadelphia Flyers
Paitsi että perusespoolaisen muisti on niin lyhyt, ettei moni tavallinen tapiolantallaaja muista viime kevättä ja hopeakautta. MM-kullan voi ehkä jopa muistaa, mutta siitäkään ei ole apua, kun joukkueessa ei ole enää yhtään mestaria. Mainonnalla olisi tähänkin vaikutusta.. Luulisivat käyttävät edes näitä espoossa tarjolla olevia mediapajoja tms. jotka ainakin aiemmin hoitivat myös tulostaulun ja hallin videokuvauksen. Pojille projektiksi hoitaa Bluesin markkinointi, siinä aika hyvä lisäys ceeveehen ja Blues pääsisi halvalla.

Tämä on valitettavan totta, varsinkin jos kausi ei lähde hyvin käyntiin. Viikonlopun peleistä kaksi voittoa alle hyökkäävällä pelillä, niin se jo toisi lisää katsojia.

Toinen halpa vaihtoehto olisi käyttää junnuja ja faneja mukana markkinoinnissa, esimerkiksi flyjereita jakamalla. Lisäksi joukkueen tulisi jalkautua Espooseen ostoskeskuksiin markkinointitilaisuuksiin jo tutulla tavalla ja tehdä niitä kouluihin suunnattuja vierailuja, joilla kasvatetaan fanipohjaa myös tulevaisuutta varten. Tämä johtaa myös tilanteeseen, että junnut pyytävät kotona päästä vanhempien kanssa matseihin. Jotain pitäisi tapahtua, muuten katsojamäärät pyörivät 3000 paikkeilla hyvin pian.

En usko että kausareita olisi myyty kovin paljon enemmän kuin viime kaudella, vaikka itse ostinkin sellaisen välikauden jälkeen ja sain houkuteltua kaverinkin ostamaan kortin. Myös näin faneina voimme vaikuttaa, pyydetään kavereita ja sukulaisia matseihin.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Luulisi Salonojan kaltaisen henkilön tietävän miten saadaan väkeä halliin ja sen, että mediassa/katukuvassa näkyminen on yksi tärkeimmistä keinoista saada väkeä hallille.

Jussihan juuri totesi jossain haastattelussa, että ihmettelee sitä miksei porukka käy hallilla, vaikka menestystä on tullut.

Salonoja ilmeisesti kuvittelee, ettei minkäänlaista markkinointia tarvitse tehdä kunhan pelataan mitalipelejä joka vuosi. Toivottavasti kohta ymmärretään tuon "taktiikan" toimimattomuus.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitä nyt itse kävin katselemassa Lippupalvelun katsomokartasta niin minusta noita on myyty molempiin viikonlopun peleihin kohtalaisesti. 403 kummassakin jo täynnä, alakatsomot ja osa yläkatsomoista suurimmalta osin myytynä.

Lippupalvelu.fi sivulta näkyy vain nuo varaukset istumapaikoille. Eilen tosiaankin näytti 403 olevan "loppuunmyyty" mutta kun katsoo nyt uudestaan niin puoliksi täynnä tällä hetkellä. 406:seen näyttää olevan myytynä/varattuna vain parisen kymmentä. Ja kaikki muut yläkatsomotkin puoliksi vapaita vielä. Alakatsomoissakin paikkoja on vielä reilusti vapaana. Tosiasia on kumminkin se, että lipunmyyntiä tulee myös ovelta ja kokonaisuudessaan yleisömäärän saa tietää kun siitä screenillä ilmoitetaan. Oma arvioni noin 4250 katsojaa.
 
Viimeksi muokattu:

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jussihan juuri totesi jossain haastattelussa, että ihmettelee sitä miksei porukka käy hallilla, vaikka menestystä on tullut.

Salonoja ilmeisesti kuvittelee, ettei minkäänlaista markkinointia tarvitse tehdä kunhan pelataan mitalipelejä joka vuosi. Toivottavasti kohta ymmärretään tuon "taktiikan" toimimattomuus.

Toimari vaihtui ja markkinointi loppui. Takseihinkin piti tulla tarroja mutta yllättäen ei tulekaan. Pikkurahalla, ehkä ilmaiseksi (kausarilla) olisi saanut näkyvyyttä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Täällä ollaan perjantai-iltana matsissa ja n.35% katsomosta myyty. Kyseessä viime vuoden hopeajengi ja pelattiin Euroliigaa muutama vuosi sitten.

Hienoa toimintaa hallitus ja toimitusjohtaja.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Täällä ollaan perjantai-iltana matsissa ja n.35% katsomosta myyty. Kyseessä viime vuoden hopeajengi ja pelattiin Euroliigaa muutama vuosi sitten.

Hienoa toimintaa hallitus ja toimitusjohtaja.

SM-liiga.fi:n mukaan katsojia oli 2840. Blues kiittää.

Joko tämä siirretään sinne hallitsematon alasajo -ketjuun??

Miten tämä sama asia voidaan siellä toimistolla sössiä näin pahoin vuosi vuoden jälkeen? Luullaanko siellä tosiaan, että yks hopeamitali täyttää katsomot automaattisesti?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Piti oikein katsoa Helsingin Sanomien sivuilta että paljonko maksaa semoinen Bluesin otteluilmotus mitä niillä on aikaisemmin ollu ja näyttäs että semmoinen (ilman mitään paljous alennuksia) maksais 1314 €uroa. Eli se vaatisi sen että jos noin 100 ihmistä aktivoituisi ton ilmon takia tulemaan matsiin niin se maksaisi itsensä takaisin.

Aikasempina vuosina Hesari oli Bluesin yhteistyökumppani jolloin Blues kai sai ilmot ilmaiseksi (tai alennuksella), joten ihmetellä täytyy että mikäköhän sen yhteistyön lopetti? Mutta sen verran huomasin että laitamainospaikkoja oli vielä myymättä joten eikö niitä paikkoja voisi tarjota esim. Hesarille taikka Neloselle vastineeksi jostain mainosajasta. Nythän niissä tyhjissä kohdissa Bluesin logoja joka nyt on sikäli tyhmää että ne fanit jotka on eksyny hallille tietää jo Bluesin olemassaolosta.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Piti oikein katsoa Helsingin Sanomien sivuilta että paljonko maksaa semoinen Bluesin otteluilmotus mitä niillä on aikaisemmin ollu ja näyttäs että semmoinen (ilman mitään paljous alennuksia) maksais 1314 €uroa. Eli se vaatisi sen että jos noin 100 ihmistä aktivoituisi ton ilmon takia tulemaan matsiin niin se maksaisi itsensä takaisin.
Todettakoon vielä, ettei tässä kevään jälkeen ole tapahtunut mitään joka oleellisesti vähentäisi väkeä katsomossa. Ei siis muuta kuin tuo mainostuksen pois jäänti, minkä vaikutus sitten on noin 1000 katsojaa!
Ei todellakaan ole olemassa perusteita olla mainostamatta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Todettakoon vielä, ettei tässä kevään jälkeen ole tapahtunut mitään joka oleellisesti vähentäisi väkeä katsomossa.
Onhan tässä sen verran tapahtunut että HIFK ja Jokerit on samalla talousalueella mainostanut ja markkinoinnut suht. kivasti. Ja jos kausikortti myynti faneille on takkuillu niin varmaan se on myös sitten yrityspuolella takkuillu kanssa. Ja koska Jokereilla on sen verran nimekäs porukka kasassa ja hereillä oleva markkinointiosasto niin en ihmettele jos näitä yrityskausareita on menetetty Jokereille.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen kyllä itsekin havainnut, että markkinoinnin -ja melkein kaiken muunkin- suhteen on vedetty suu säkkiä myöten Salonojan toimesta. Olisi nyt saatu edes se toinen roskakori 401-403 katsomoiden aulaan viime perjantain kotiavaukseen, niin olisi ehkä voinut välttyä vielä siltä ajatukselta, ettei millään ole enää mitään väliä asiakkaiden suhteen..

Mutta silti otteluilmoitusten ja muunkin mainonnan vaikutusta hieman liioitellaan täällä. Esimerkkinä vaan, että Hesarissa oli viime perjantaina urheilusivulla koko sivun juttu värikuvineen Bluesin tämän kauden jengistä ja tasan tarkkaan maininta myös illan pelistä. Eli tuhansien eurojen, ellei kymmenien tuhansien eurojen ilmainen "ilmoitus" ennen illan kotiavausta.

Ja lopputuloksena hallissa oli illalla se kuuluisa 2800 katsojaa..
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Todettakoon vielä, ettei tässä kevään jälkeen ole tapahtunut mitään joka oleellisesti vähentäisi väkeä katsomossa.

No onhan joukkueesta lähtenyt sen kaksi kiinnostavinta pelaajaa sekä päävalmentaja joka aika pitkälti oli Bluesin kasvot viimeisten vuosien ajan. Lisäksi on tuo naapurikaupungin jonkin sorttinen kiekkobuumi. Tuo yhdistettynä organisaation mitään tekemättömyyteen onkin sitten jo aika tehokkaan tappava yhdistelmä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
No onhan joukkueesta lähtenyt sen kaksi kiinnostavinta pelaajaa sekä päävalmentaja joka aika pitkälti oli Bluesin kasvot viimeisten vuosien ajan.
Yksittäisen pelaajan tai valmentajan merkitys on ehkä luokkaa kymmeniä tai sata katsojaa. Lisäksi Karalahti paitsi toi myös vei katsojia. Matikainen tosiaan toi ne kasvot, se oli kyllä ilmaista mainosta.

Mainonnasta vielä senverran, että edelleenkin vaikka löytäisi Bluesin sivulle, niin tänäänkään sieltä ei näe milloin on seuraava ottelu! Ilmeisesti tuo Jyp-peli oli sitten vihonviimeinen.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Yksittäisen pelaajan tai valmentajan merkitys on ehkä luokkaa kymmeniä tai sata katsojaa. Lisäksi Karalahti paitsi toi myös vei katsojia. Matikainen tosiaan toi ne kasvot, se oli kyllä ilmaista mainosta.

Mainonnasta vielä senverran, että edelleenkin vaikka löytäisi Bluesin sivulle, niin tänäänkään sieltä ei näe milloin on seuraava ottelu! Ilmeisesti tuo Jyp-peli oli sitten vihonviimeinen.

Jep, luulisin että Bluesin kohdalla onkin kyse useiden samanaikaisten negatiivisten asioiden yhteissummasta.

Nuo Bluesin sivut ovat jo oma lukunsa tässä surkeudessa. Kalenterin mukaan tosiaan Blues ei pelaa enää lokakuussa. Kai se sitten tuohon Jyppipeliin jäi. Lisäksi: Maalikoosteet -otsikon alta löytyy IFK-matsi 14.4.2011, Blues News käy myös läpi 14.4 ottelun tunnelmia ja Haastattelut -otsikon alta pääsee Petri Matikaisen "Kohti finaaleja" -haastatteluun.

ED. Blues for fans osiossa kerrotaan, että nettikaupan lisäksi Bluesin fanituotteita myydään Suomenojan Intersportissa ja Tapiolan Stockmannilla. Suomenojan Intersportissa ei ainakaan myydä mitään, kävin varta vasten viime viikolla katsomassa. Tapiolan Stockasta en tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jep, luulisin että Bluesin kohdalla onkin kyse useiden samanaikaisten negatiivisten asioiden yhteissummasta.

Nuo Bluesin sivut ovat jo oma lukunsa tässä surkeudessa. Kalenterin mukaan tosiaan Blues ei pelaa enää lokakuussa. Kai se sitten tuohon Jyppipeliin jäi. Lisäksi: Maalikoosteet -otsikon alta löytyy IFK-matsi 14.4.2011, Blues News käy myös läpi 14.4 ottelun tunnelmia ja Haastattelut -otsikon alta pääsee Petri Matikaisen "Kohti finaaleja" -haastatteluun.

Jep ja lisää löytyy esim. Blues for Fans osio jossa on edelleenkin sama teksti "BLUES KIITTÄÄ JA KUMARTAA FANILAUMAA KOKO KAUDEN KESTÄNEESTÄ KANNUSTUKSESTA! KIITOS."
Kevätkausareita ja Peuramaan laskettelukeskuskeen yhden päivän alennuksia.. oikeastaan koko kyseistä alaotsikkoa ei ole päivitetty. Kaipa sekin sopii Salonojan mietteisiin kun herra ei faneja pahemmin arvosta.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tässä pitää nyt hyvät ystävät muistaa se, että ammattitaidottomat ihmiset vaihtuivat ensin eikehenkään ja sen jälkeen uusiin ihmisiin. Kotisivut on kyllä se väylä ulospäin, jonka on AINA oltava kunnossa, mutta annetaan nyt uusille vähän aikaa. Pakka on voinut olla aika sekaisin, kun ovat hommansa aloittaneet, joten sen selvittelyyn saattaa mennä hetki.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mutta silti otteluilmoitusten ja muunkin mainonnan vaikutusta hieman liioitellaan täällä. Esimerkkinä vaan, että Hesarissa oli viime perjantaina urheilusivulla koko sivun juttu värikuvineen Bluesin tämän kauden jengistä ja tasan tarkkaan maininta myös illan pelistä. Eli tuhansien eurojen, ellei kymmenien tuhansien eurojen ilmainen "ilmoitus" ennen illan kotiavausta.

Jep, maininta oli, mutta ei mainosta. Mistään ei selviä, moneltako pelit alkavat, paljonko liput maksavat jne. Pelkästään tuon perusteella moni ei harkitse lähtöä peliin, jos jaksoivat edes lukea tekstin loppuun saakka...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös