Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 743 761
  • 3 587
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Näytti siltä että päätybaarista on tulossa jokin Harley Davidson nurkkaus. Onko Blues tehny jonkun sponsoridiilin Harley Davidsonin kanssa?

Että kannattajapohjan laajennusta sitten sieltä suunalta. Jatkossa Bluesin matseihin odotettavissa jono MC ESPOO -takkisia partaniekkoja?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Näytti siltä että päätybaarista on tulossa jokin Harley Davidson nurkkaus. Onko Blues tehny jonkun sponsoridiilin Harley Davidsonin kanssa?

Tavallaan.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Jussihan itse lienee mukana Harley-Davidson of Helsinki -yhtiössä. Taitaa tuolla Baronalla olla mainoksia tai vastaavia virityksiä yhtiöiltä, joissa Jussi on mukana. Esimerkkinä mainittakoon vaikkapa Levi Spirit VIP Club.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näytti siltä että päätybaarista on tulossa jokin Harley Davidson nurkkaus. Onko Blues tehny jonkun sponsoridiilin Harley Davidsonin kanssa?

Se HD-corner oli siellä kyllä jo koko viimekauden. Eli ei siellä mitään uutta ollut. Vai onko se nyt sitten laajentumassa koko päädyn kokoiseksi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Näytti siltä että päätybaarista on tulossa jokin Harley Davidson nurkkaus. Onko Blues tehny jonkun sponsoridiilin Harley Davidsonin kanssa?

Tuota noin.. tuo nurkkaus oli olemassa tuolla sisustuksella jo ainakin viime kaudella, ehkä jopa pidempään (muisti ei pelitä). Harleyn kanssa on siis ollut soppari jo pidemmän aikaa.

EDIT: Hidas.. Mutta ei se korneri ollut ainakaan viime pelissä laajentunut koko päätyä käsittäväksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuota noin.. tuo nurkkaus oli olemassa tuolla sisustuksella jo ainakin viime kaudella, ehkä jopa pidempään (muisti ei pelitä). Harleyn kanssa on siis ollut soppari jo pidemmän aikaa.
Ok, en vaan muistanut tota varmaan siksi että istun yleensä saman laidan yläkatsomossa. Mutta tää tietenkin selittää sen että kuulin huhua että siinä alkushowssa saattaa tänä vuonna olla joku prätkä-teema. Yleensä kun siihen jumbotronin video-klippiin kun on laitettu jonkun sponsorin logoja (esim. Neste). Joten on ihan ymärettävää että jos sisääntulo videon sponsori vaihtuu niin samalla tehdään uusi video. Tää tyyppi joka asiasta mulle kerto ei tiennyt onko muutos 100% tulossa, joten jää siis nähtäväksi onko siellä joku prätkähiiret intro nyt tulossa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
alkushowssa saattaa tänä vuonna olla joku prätkä-teema ... jää siis nähtäväksi onko siellä joku prätkähiiret intro nyt tulossa.

Helikopteria, sukellusvenettä ja nyt sitten prätkä. Kunnon sisääntuloshow sitten eikä mitään mallia "mopoauto Länsiväylällä".
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Yksi pitkän linjan vuosikausia hallissa istunut Blues-fani käväisi tuossa äsken ja mainitsi ettei ole vielä tullut hommanneeksi täksi kaudeksi kausikorttia kun ei ole kukaan edes muistanut kysyäkään millään tavoin Bluesin suunnalta. Mitähän helvettiä siellä oikein puuhastellaan parhaillaan? Eikö nyt vanhoille kausikorttilaisille(yritysasiakas vieläpä hei) nyt yleensä sentään postia lähetellä jossain välissä?
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Yksi pitkän linjan vuosikausia hallissa istunut Blues-fani käväisi tuossa äsken ja mainitsi ettei ole vielä tullut hommanneeksi täksi kaudeksi kausikorttia kun ei ole kukaan edes muistanut kysyäkään millään tavoin Bluesin suunnalta. Mitähän helvettiä siellä oikein puuhastellaan parhaillaan? Eikö nyt vanhoille kausikorttilaisille(yritysasiakas vieläpä hei) nyt yleensä sentään postia lähetellä jossain välissä?

Yritysasiakkaat, jotka kuitenkin tunnustavat kannattavansa Bluesia, eivät kelpaa enää. Jääkiekkotietämys nollissa, rakkaus seuraa kohtaa nollissa, siinä on ilmeisesti toimistoväen ja organisaation silmin unelmakatsoja. Niitä halutaan haalia ja hieroa. Surullistahan tämä on, ei siitä mihinkään pääse.

Edit. Onneksi en asu Suomessa. Ei tarvitse tätäkään paskaa katsella turhan läheltä. Kiva välillä naureskella tälle taaperrukselle, viimeinen sammuttaa valot. Urheilullisesti nykypäivän Blues on todella mahtava juttu, mutta kaikki muu kusee niin railakkaasti.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Yksi pitkän linjan vuosikausia hallissa istunut Blues-fani käväisi tuossa äsken ja mainitsi ettei ole vielä tullut hommanneeksi täksi kaudeksi kausikorttia kun ei ole kukaan edes muistanut kysyäkään millään tavoin Bluesin suunnalta. Mitähän helvettiä siellä oikein puuhastellaan parhaillaan? Eikö nyt vanhoille kausikorttilaisille(yritysasiakas vieläpä hei) nyt yleensä sentään postia lähetellä jossain välissä?
Suht kauan kausarilusineena pistin myös merkille, että tämä oli eka kesä/alkusyksy kun kukaan ei soittanut. Tällä viikolla havahduin, että kesää ei ole enää jäljellä ja pistin omatoimisesti kortin tilaukseen. Aiempina vuosina olen saanut keskimäärin 5-6 puhelua aiheeseen liittyen. Kyllähän me muutamat dorkat ostetaan muutenkin, mutta ilmeisen hyvä tilanne jos tuotetta ei tarvitse markkinoida ja vanhat asiakassuhteet pidetään itseisarvona. Odottelen nyt uutta jääkaappimagneettia saapuvaksi laskun ohella.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Suht kauan kausarilusineena pistin myös merkille, että tämä oli eka kesä/alkusyksy kun kukaan ei soittanut. Tällä viikolla havahduin, että kesää ei ole enää jäljellä ja pistin omatoimisesti kortin tilaukseen. Aiempina vuosina olen saanut keskimäärin 5-6 puhelua aiheeseen liittyen. Kyllähän me muutamat dorkat ostetaan muutenkin, mutta ilmeisen hyvä tilanne jos tuotetta ei tarvitse markkinoida ja vanhat asiakassuhteet pidetään itseisarvona. Odottelen nyt uutta jääkaappimagneettia saapuvaksi laskun ohella.

Hyvin erikoista, nimittäin minulle ei ole soitettu koskaan, ja olen ollut kausikorttilainen jo Matinkylän ajoista lähtien.. Voi tietty johtua siitä, etten yleensä huomioi tuntemattomista numeroista soittavia ja tällöin Bluesin soitot olisivat jääneet kuulematta ja näkemättä. Mutta kuvittelisin, että olisin huomannut, jos samasta numerosta soitettaisiin jatkuvasti. Postissa olen saanut kausarimainoksen muistaakseni joka kausi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Bluesin markkinointi alkaa muistuttaa jotain 90-luvun grunge bändin touhua joka haluaa vain tehdä taidettaan rauhassa ilman mitään kaupallisia paineita. Jos joku bändistä nyt sattuu diggaa ja löytää tiensä vahingossa keikalle niin sehän on ihan hyvä juttu, mutta ei kuitenkaa se syy miksi bändi on olemassa. Onhan se tietenkin ihan kiva että Bluesin fanittaminen ei ole semmoinen mainstreem juttu kuten Hifkin fanittaminen ja eikä ainakaan koe olevansa harmaata massaa.

Kaipa Bluesissa luotetaan siihen että eri medioiden sm-liiga ennakot tiedottaa niitä faneja jotka ei notku jatkoajassa 24h tai fanita Bluesia facebookissa että sm-liiga kausi alkaa ihan kohta ja että Espoon Blues pelaa vielä sm-liigaa. Toki hyvä startti liigakauteen toimii varmasti paljon paremmin kuin mikään mainoskamppanja, mutta kyllä mä silti olen sitä mieltä että kun kausi on kohta alkamassa niin vois jo pikkuhiljaa tehrä jotain!
 

trap

Jäsen
Muistin just että ennenhän Bluesilla on jotain pieniä tapahtumia ollut kauppakeskuksissa (Omena, Sello) ainakin ennen kauden alkua ja sitten kai joulutauolla. Nyt ei niitäkään ole ilmeisesti tulossa. Tosi huolestuttavaa, että jopa nämä kaikki käytännössä ilmaiset markkinointikeinot on puhdasta piittaamattomuutta unohdettu. Osasin keväällä kyllä odottaa että finaalipaikasta huolimatta mitään flow'ta/buumia ei ymmärretä/haluta/ihan mitä vaan ylläpitää, mutta se on ollut pieni yllätys että tämä kesä ja preseason on ollut kaikkien aikojen pohjanoteeraus tällä rintamalla. Se mistä tämä johtuu on aika helposti nähtävissä kun katsoo mitä toimistolla on tapahtunut, mutta mikään helvetin selitys se ei voi olla.

Sivuhuomiona vielä kerrottakoon että eilisestä pelistä ei myöskään tullut mitään juttua.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Sivuhuomiona vielä kerrottakoon että eilisestä pelistä ei myöskään tullut mitään juttua.

Ei edellisestäkään vieraissa pelatusta harjoituspelistä (HPK) ole edelleenkään sivuilla mitään. Siis ihan oikeasti: jos pääkaupunkiseudun jengien näkyvyyttä tässä kausien välillä mitattaisiin prosentteina, niin yltäisiköhän meidän Blues edes yhteen?

Ja tämä on se ensimmäinen kausi kun meikäläinen on hankkinut kausikortin. Paradoksaalista eikö?
 

Blegist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Olet Bluesin uuden markkinointistrategian toimivuuden todiste, ilman mainontaakin saadaan asiakkaita! *hymiö*

Espoossa ollaan sellaisia edelläkävijöitä että kaikki markkinoinnin perusasiat on laitettu romukoppaan. Strategiana tällä hetkellä on naistenlehdistä tuttu "leiki vaikeasti tavoiteltavaa".
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kai ne on siellä toimistolla tullut siihen päätökseen, että turha kai sitä fyffee on enää markkinointiin lapata, kun ei siitä kerran vuosi toisensa jälkeen oo ollut mitään hyötyä. Ihmisiä ei yksinkertaisesti vaan saada tonne halliin, tehdään sitä markkinointia sitten miten ahkerasti tahansa. Uutta joukkuetta vaan KHL:ään, panostetaan sitten siihen? Ehkä sitten sitä kautta...nooot!

Mä oon sitä mieltä, että meidän espoolaisten pitäis pikku hiljaa jo alkaa itekin tajuamaan, että meillä on oma SM-liiga joukkue. Vieläpä ihan suht hyvin menestynyt. Ei siihen tarvita mitään saatanan isoa lakanaa Iso-Omenan kylkeen, vaan hiukan oma-aloitteellisuutta jokaiselta Blues-fanilta. Joka peliin pitäis yrittää napata aina joku kaveri mukaan tai faija, mutsi, broidi, systeri tai vaikkapa mummo. Ihan sama kunhan vaan saadaan ääntä katsomoon ja tunnelmaa käytäville. Yksi hyvä keino olis järkätä jengin/firman saunailta tmv. johonkin pelin yhteyteen. Pipoa päähän kaduille, tarroja autoihin (omiin, miksei myös naapurin?) yms. pientä näkyvyyttä kehiin.

Kun ei kerta toimistolla osata markkinoida, niin tehkäämme sitä itse!
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vieläkun saisivat niitä tarroja myyntiin niin siitä olis hyvä lähteä mutta joo ihan hyvää tekstiä. Juuri tuo tuttavan tuominen peliin on hyvä pointti. Joku, joka ei seuraa aktiivisesti liigaa voi innostua kun pitkästä aikaa tulee katsomaan ottelua ja pitää näkemästään. Enskerralla se onkin tuttava joka pyytää lähtemään otteluun, stereotyyppistä kyllä mutta lienee mahdollista.
Pitäiskö tässä alkaa keräämään kolehtia Bluesin faneilta jonkinlaiseen mainokseen kun toimiston puolelta mitään ei näytä tapahtuvan..
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tulipas parinkymmenen irtolippu -vuoden jälkeen hankittua itsekin elämäni ensimmäinen kausikortti. Tämä siksi, että junnupelaajien vanhemmille myytiin ns. Player-kausari, joka periaatteessa on kausari mutta jonka voi käyttää myös voucher-pohjalta (esim. 4 lippua/peli) ja hinta oli irtolippuihin nähden edullinen, 294 euroa.

Laskunkin maksoin säntillisesti jo kuukausi sitten. Mutta sen jälkeen ei kyllä ole kuulunut mitään. Pitäisikö olla huolestunut? Nimeä ei myöskään löytynyt Challenge-cupin kausarilistalta.

En jotenkin ostavana asiakkaana jaksaisi olla yhteydessä toimistoon, ennen kuin on ihan pakko. Kyllä kait ne edes kausikorttiasiakkaista huolta pitää? Pitäähän..?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En jotenkin ostavana asiakkaana jaksaisi olla yhteydessä toimistoon, ennen kuin on ihan pakko. Kyllä kait ne edes kausikorttiasiakkaista huolta pitää? Pitäähän..?
Bluesin toimiston väkihän on vaihtunut kesän aikana, joten voipi olla että siellä on pikkaisen vastuualueet hieman sekaisin tai hommasta vastaa joku tyyppi "joka on ekaa päivää duunissa". Joten suosittelisin soittoa toimistolle niin ehkä siellä joku sitten herää tekemään asialle jotain. Voit samalla tehdä palveluksen samassa tilanteessa oleville henkilöille jotka odottelee sitä kausariaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Laskunkin maksoin säntillisesti jo kuukausi sitten. Mutta sen jälkeen ei kyllä ole kuulunut mitään. Pitäisikö olla huolestunut? Nimeä ei myöskään löytynyt Challenge-cupin kausarilistalta.

Varmistitko, että ostamaasi erikoiskausariin kuuluivat myös Blues Challengen pelit? Itse kausaria ei ole kukaan (?) saanut vielä. Postitukset alkanevat viimeistään samalla viikolla kuin eka kotimatsi. Mitä turhia hyvissä ajoin lähettelemään... Viivästys johtuu muistaakseni siitä, että korttiin tulee jotain uusia ominaisuuksia (oliko peräti siru), ja tämän takia kaikki kortit laitettiin uusiksi (taas kerran..).
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tarina Espoosta

Henkilö haluaa varata pöydän hallin ravintolasta kauden ensimmäiseen kotiotteluun ja lähettää sähköpostia ravintoloita operoivalle taholle sekä uudelle ravintolatoimen johtajalle. Seuraavalla viikolla, kun vastausta ei kuulu, henkilö soittaa toimistolle ja näppäilee ykkösen päästäkseen Bluesin myyntiin. Numerosta vastataan, mutta henkilö on lomalla eikä pysty kääntämään puhelua toisaalle saati antamaan kenenkään muun numeroa. Näin ollen ei auta muu kuin soittaa uudestaan. Tällä kerralla valitaan vaihde, jotta sieltä voidaan sitten ohjata oikealle henkilölle, joka olisi vieläpä töissä. Kukaan ei vastaa. Kolmas puhelu alkaa siten, että numerotiedustelua pyydetään yhdistämään ravintoimen johtajalle suoraan. Puhelin ehtii soida pari kertaa, kunnes reippaan oloinen mies ääni vastaa. Miesääni lupaa pistää asian eteenpäin ja soittaja on tyytyväinen. Asia on toistaiseksi auki...

En tiedä miten tämä on muilla joukkueilla hoidettu, mutta aikas hankalaa tuntuu pöydän varaaminen olevan. Meitä on neljä ruokailijaa, joten ottelulippujen lisäksi ostoja tehtäisiin vähintään 200€ edestä, yhteensä siis 260€ lippuineen päivineen. Tämähän ei ole kuin pisara meressä, mutta Bluesin tulopuoli näyttää siltä, että kaikki mitä saadaan on kotiinpäin.

Parannusehdotuksia:
1) Vaihteen numeroon vastataan aina klo 9-17.
2) Sähköposteihin vastataan, ripeästi.
3) Puhelut eivät ohjaudu lomalla olevalle henkilölle.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onneksi saadaan vähän ilmaista mainosta. Ylen sivuilla komeilee juttu: Suomen paras jääkiekkoseura tulokasluotsin käsiin. Kunpa toimiston väki olisi samassa iskussa kuin seura muuten niin ei tässä ois hädän päivää. Nyt vaan pitää toivoa että Blues saa hyvän alun kauteen ja fanit innostuu itsestään tulemaan hallille. Bluesin onni on että urheiluseurojen asiakkaat eli fanit on yleensä asiakasuskollisuudessa omaa luokkaansa, mutta kyllä "hopea huuma" jätettiin käyttämättä.
 

scholl

Jäsen
Hyvin erikoista, nimittäin minulle ei ole soitettu koskaan, ja olen ollut kausikorttilainen jo Matinkylän ajoista lähtien.. Voi tietty johtua siitä, etten yleensä huomioi tuntemattomista numeroista soittavia ja tällöin Bluesin soitot olisivat jääneet kuulematta ja näkemättä. Mutta kuvittelisin, että olisin huomannut, jos samasta numerosta soitettaisiin jatkuvasti. Postissa olen saanut kausarimainoksen muistaakseni joka kausi.

Kyllähän se posti on mielestäni paras tapa ottaa ensi kontakti vanhoihin asiakkaisiin. Se on aika helppo saada kiiltävällä A-nelosella ihminen taas kiinnostumaan lätkästä. Itse vaihdatin kesällä öljyt prätkääni R.M. Heinolla ja muutaman viikon sisällä tuli 3 erilaista mainosta ratapäivistä, uudesta Bemarin prätkästä etc. Tuollaisesta mainonnasta helposti innostuu ja tilaa jotain tai osallistuu johonkin. Ei se voi olla niin, että homma on sen varassa, että Bluesilta joku mahdollisesti vain soittelee ja sitten kun suurin osa ei vastaa tuntemattomiin numeroihin niin mitään ei jää käteen.

Yhden A4:n suunnittelee nykysoftilla jopa amatööri vartissa ja se painetaan parissa tunnissa, joten jokaiselle kausikorttilaiselle saa riittävänlaatuisen mainoksen matkaan pienillä kustannuksilla hyvinkin nopeasti, vaikka toimistossa olisi vain yksi ihminen duunissa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viimeinkin:


Hyvä Blues kausikorttilainen,


Bluesin kausikortit saapuvat painosta ensi viikolla. Valitettavasti emme kuitenkaan ehdi toimittaa kausikorttejanne teille postitse ennen kauden alkua viiveen takia.

Blues-kausikortit ovat noudettavissa kauden avausotteluissa perjantaina 23.9. sekä lauantaina 24.9. yrityksen/henkilön nimellä pääovien lipunmyyntipisteestä tiskiltä VARATUT LIPUT.

Mikäli ette ole noutaneet kausikorttejanne lauantain peliin mennessä, postitamme kortit teille.

Blues pahoittelee viivästystä.


Toivottaa
Blues Hockey Oy
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös