Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 743 716
  • 3 587

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Viisi ihmistä haluaa ostaa kausikortin ja kukaan ei ole viikkoon toimistolla vaivautunut vastannu puhelimeen tai sähköposteihin.
Ehkä agressiivinen markkinointi on kantanut hedelmää ja kaikki paikat on jo myyty... Tai sitten toimistolla valmistellaan jotakin mullistavaa uutista kotisivuille, kuten esim. "LamPpulle Syntäri-onnae!" ja sit nyt sitten porukalla viilataan kuntoon.

Ei näin!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Samaa manailtiin tänään, oltaisiin kaverin kanssa tilattu kortit mutta ei vaivauduttu vastaamaan puhelimeen. Välillä oli toki tuuttasi varattua mutta ei takaisin viitsitä soitella sitten. Puuhastelua, sanon minä.

Nyt menee kuulemma vastaajaan, kun yrittää soittaa...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos ei oo työntekijöitä niin tässä kai tulos. Katellaan onko kausikorttia saatu ostettua vielä kauden alkuun mennessä. Veikkaan, ettei.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Kausari on maksettu, nyt enää jännitetään tuleeko se postissa.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
On huolestuttavaa jos puheluihin ei edes vastata. Itse olin jo huolestunut jo siitä, että vanhoille asiakkaille ei ole tänä syksynä toimistolta soitettu. Olen tilannut jo toistakymmentä vuotta 2-5 kausikorttia jok’ikinen kausi ja aina ennen on tiedusteltu, että laitetaanko tilauksen jatko myös ensi kaudelle, mikäli se on itseltä jäänyt syystä tai toisesta tekemättä. Nyt tuota soittoa ei ole tullut ja kohta alkaa olla jo myöhäistä. Ehkäpä täytyy nöyrtyä ja aktivoitua itse.

Kausikorttimyynnistä olen huolissani, koska Bluesilla on ollut hallin yleisömäärän suhteessa hyvä kausikorttitilanne. Jengillä on ollut aika uskolliset n. 2000 katsojaa vuodesta toiseen. Ehkä siksi hallilla näkee aina paljon tuttuja naamoja. Toivottavasti kortteja ei jää ensi kaudelle suuria määriä lunastamatta. Tämä on yleisömäärille kuolinisku, jos vakioporukka jää pois. Irtolippuja Espoossa on aina osattu ostaa huonosti ja tuntuu, että ne ostetaan vastustajajoukkueen mukaan. Toki Espoolaisilla on paljon tapahtumia, josta valita ja ihmisten vapaa-ajasta käydään kovaa kilpailua, mutta ohuen kiekkokulttuurin takia tänne on ollut vaikea saada runsasta kannattajaporukkaa syntymään. Tämän vuoksi Bluesin erityisesti pitäisi pitää jokaisessa kanta-asiakkaasta kiinni viimeiseen hengenvetoon asti. Espoossa ei voida odottaa, että kyllä se halli itsestään täyttyy sitten syksyn koittaessa, täällä on torstai iltaisin monta muuta tapahtumaa ja muitakin kiekkopelejä, se ei ole kuten esim. Raumalla se koko kaupungin juttu. Trendikkäämpää on työpaikalla puhua edellisen illan operetista tai Espoon teatterin esityksestä.

Helsingin puolella tilanne on tällä hetkellä ihailtavan hyvä. Jokerit ja IFK porskuttavat nyt tällä rintamalla todella mallikkaasti ja molemmat ovat myyneet kausikortteja ja lippuja huippuhyvin. Kiekkobuumia on kaupungin rajan toisella puolella enemmän kuin vuosikymmeniin. Kehitystä on tapahtunut molemmissa joukkueissa runsaasti ja siihen vielä loistavana lisänä Suomen maailmanmestaruus. Joukkueet ovat vakuuttavia ja markkinointi on näkyvää. Puuhastelu on ohi Helsingissä ohi ja väriä tunnustetaan taas näkyvästi. Tässä valossa Bluesin touhu kieltämättä näyttää todella surulliselta ja Maailman mestaruuden momentum ja BLUESIN viime kauden HOPEA jää täysin HYÖDYNTÄMÄTTÄ. Valitettavasti tilanne on nyt sama myös jalkapallossa HJK:n viedessä FC Honkaa, joka osa-alueella.

On ikävää, että taas kerran toimiston väki on mennyt uusiksi kauden jälkeen, se ei kyllä tuo jatkuvuutta ja valitettavasti edustamani yhdistyksen markkinointiyhteistyösopimus on juuri tämän takia jäissä. Myyntityössä vaihtuvuutta on aina, eikä välttämättä ole edes hyvä jäädä liian kauaksi yhteen paikaan, mutta kyllä Bluesin tilanne muistuttaa pieniä puhelinmyyntifirmoja, jossa porukkaa tulee ja menee koko ajan ja palkka on pelkästään provisiopohjaista. Kyllä vähintään vuodeksi pitää saada avaintekijät sitoutettua ja ihanne tilanne on varmasti 2-5 vuoden välillä.
Toivottavasti tähän päästään ja nyt täytyy toivoa, että toimistolla lopetetaan kynien teroittelu ja annetaan luurin laulaa ja herätetään kiimaa ja buumia.
 

sammyc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Semmoista tietoa sain äsken kaverilta että Hannukaisen Lilli (joka käsittääkseni noita korttiasioita hoitaa) on sairaslomalla eikä siksi vastaa puheluihin. Toki se ei selitä miksi toimistolla ei vastata esimerkiksi sähköposteihin.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Semmoista tietoa sain äsken kaverilta että Hannukaisen Lilli (joka käsittääkseni noita korttiasioita hoitaa) on sairaslomalla eikä siksi vastaa puheluihin.

Jep, hän vastasi minulle todella nopeasti sähköpostiin kun ite viestittelin kausariasioista. Mutta ei tällä tasolla voi homma olla yhdestä ihmisestä kiinni.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika kriittisillä hetkillä saadaan homma kaatumaan ihan perustason tunarointiin, jos noinkin olennainen juttu kuin kausarimyynti on yhden hengen vastuulla.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Lilli niitä möi viime kaudellakin (samoin kun hoiti myös kaikki irtolippuhommat pleijareissa) ja tosiaan vaikutti olevan aika yksin asian kanssa. Eihän siellä toimistolla tosiaan ole enää ketään muita työntekijöitä, jotka voisivat asiaa hoitaa. Eurola vissiin rassaa kurkkuaan harkkamatsien kuulutuksiin ja uusi jannu Ikonen on tuskin vielä edes saapunut töihin... Hyvin menee.

BFC voisi potkia Bluesin toimistoa persuksiin, herätkää nyt oikeasti jo, kausi alkaa ihan kohta!
 

trap

Jäsen
BFC voisi potkia Bluesin toimistoa persuksiin, herätkää nyt oikeasti jo, kausi alkaa ihan kohta!

Loppupeleissä sekään ei ole kuitenkaan BFC:n tehtävä. En ole yhdistyksen toiminnassa mukana tai ollut jäsen muutamaan vuoteen, mutta kyllähän kuulopuheiden perusteella tätä "persuksille potkimista" on vuosien varrella taidettu joutua tekemään enemmän tai vähemmän. Ja varsinkin tietty esim. tällä keskustelupalstalla. Sekin kulttuuri voisi vähitellen jo alkaa muuttumaan ja olisi kiva jos saisivat jotain oikeasti aikaan. Aika järkyttävällä tolalla on asiat, jos tosiaan koko kausikorttimyynti on yhden ihmisen vastuulla ja sairaslomien ym. aikana kukaan muu ei hoida asiaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Loppupeleissä sekään ei ole kuitenkaan BFC:n tehtävä.

Ei olekaan, mutta kyllä jonkun pitää saada noihin tyyppeihin liikettä ja tällä hetkellä ainoa organisoitu porukka, joka sen voisi tehdä, on BFC. Itse olen kyllä jäsen, mutta en ole ollut hallituksessa tms. koskaan mukana. Muuten voisin kyllä hakea isompaan rooliin, mutta itsellä on vapaa-aika muutenkin aika tiukassa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eurola vissiin rassaa kurkkuaan harkkamatsien kuulutuksiin ja uusi jannu Ikonen on tuskin vielä edes saapunut töihin... Hyvin menee.

Eurola ei ole ollut Bluesissa töissä vuosiin, vaikka nimi kotisivuilla kummitteleekin. Kuuluttaa pelit ja hoitaa Blues Newsiä (En kyllä ole yhtään varma jatkuuko Blues News alkavalla kaudella) oman firman kautta laskuttaen.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Siitä naamakirjasta sen verran, että sehän ei ole Bluesin hallinnoima, vaan yksittäisen fanin. Tämän vastauksen sain eräässä meilissä toimistolta, kun ihmettelin markkinoinnin laatua ja määrää.

Pakko nyt oikein mainostaa, että tänäänhän sinne naamakirjaan oli tullut ihan uusi postaus!

Ilmeisesti joku on jossain edes vähän herännyt.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Pakko nyt oikein mainostaa, että tänäänhän sinne naamakirjaan oli tullut ihan uusi postaus!

Ilmeisesti joku on jossain edes vähän herännyt.

Joo, isot tuuletukset! Ei jessus sentään millaiset lähtökohdat saatiin tähänkin kauteen toimiston osalta.. Voiko paremmaksi enää laittaa? SM-hopeaa ei pystytä hyödyntämään millään tavalla kun toimistoväki nukkuu tai sitä ei ole ollenkaan olemassa. Mahdollista vain Espoossa.
 
Eurola ei ole ollut Bluesissa töissä vuosiin, vaikka nimi kotisivuilla kummitteleekin. Kuuluttaa pelit ja hoitaa Blues Newsiä (En kyllä ole yhtään varma jatkuuko Blues News alkavalla kaudella) oman firman kautta laskuttaen.

Toivottavasti ei ole lähtökuopissa hänkin. Toimistokäytävällä leijuu pelko ja ahdistus vain hetkeä ennen kauden alkua.
 

trap

Jäsen
Keväällä oli enemmän kuin odotettavissa että Blues ei osaa hyödyntää menestystä tai markkinointi mene yhtään eteenpäin, mutta en olisi uskonut että esim. nettisivut ottavat näin paljon takapakkia. Surkealla tolalla on tiedotus.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Keväällä oli enemmän kuin odotettavissa että Blues ei osaa hyödyntää menestystä tai markkinointi mene yhtään eteenpäin, mutta en olisi uskonut että esim. nettisivut ottavat näin paljon takapakkia. Surkealla tolalla on tiedotus.

Ja siis onhan sekin aivan _täysin_ käsittämätöntä, että viime keväänä orastaneella buumilla ei ole ratsastettu yhtään. Ainuttakaan mainosta en ole nähnyt missään ja kauden alkuun on muutama viikko aikaa. Ei näin.
 

trap

Jäsen
Ja siis onhan sekin aivan _täysin_ käsittämätöntä, että viime keväänä orastaneella buumilla ei ole ratsastettu yhtään. Ainuttakaan mainosta en ole nähnyt missään ja kauden alkuun on muutama viikko aikaa. Ei näin.

Niinhän se on. Mutta voiko kukaan loppupeleissä sanoa yllättyneensä. Orastavaa buumia ovat tuoneet finaalipelikeväät ja CHL-ottelut, mutta silloinkin hype on luotu muualta ja Bluesin puolelta teot on olleet vähäisiä. Vaikea uskoa että tämä ikuisuuskeskustelu tulee päättymään ennen kuin seuralla on joku ammattijohtaja (lähimpänä tätä on varmaan ollut Lintunen). Paha aavistus, että tulevasta kaudesta voi tulla viime kauttakin pahempi pohjanoteeraus yleisömäärien kannalta.

Jos vielä nettisivuihin palataan niin se on kanssa jokseenkin käsittämätöntä, että pistetään turnaus pystyyn, mutta internet-sivujen perusteella yritetään olla niin kuin koko turnausta ei olisikaan. Eilisestä pelistä tuli joo selostus, mutta noikin on "ulkoistettu". Tämän päivän matsista ei vieläkään kokoonpanoja, eilen tuli tosi myöhään. Muista peleistä ei mitään mainintoja.

Etusivun tv-ikkunassakin kiitetään edelleen päättyneestä kaudesta. Mites muuten se Blues news, joku kirjoitti että sekin mahdollisesti loppuu? Huono juttu, siinä on ollut hyviäkin haastatteluja eikä pelkkää jargonia.
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Asia on just niin kuin trap ja Juhaht edellä kirjoittivat; amatöörien puuhastelua tällainen ¨mainonta¨. Viime kaudelta muistan ainoastaan Omenan seinässä olleen ison lakanan kun ajoin päivittäin töihin. Se oli kyllä ok ja oli kyllä hyvin näkyvä kaikille Länsiväylää ajaville.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Paha aavistus, että tulevasta kaudesta voi tulla viime kauttakin pahempi pohjanoteeraus yleisömäärien kannalta.

Jos näin käy niin kyllä varmasti isoja muutoksia edessä. Talouden tulos ollut kauan ja paljon miinuksella ja jossain se raja tulee aina vastaan. Viime kauden markkinointi oli juuri se iso kangas siellä Omenan seinällä, taksien blues logot ja radiomainostus päivän ottelusta. Saa nähdä minkälaista markkinointia tälle kaudelle on tulossa. Luultavasti ainakin noi Logot takseihin..
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ainuttakaan mainosta en ole nähnyt missään ja kauden alkuun on muutama viikko aikaa. Ei näin.
Jos lohduttaa niin enpä mä ole Stadin keskustassa bongannut yhtään Jokerien mainostakaan. Mutta kyllä niiden mainosten pitäisi ilmestyä kohta katukuvaan jos ne jossain vaiheessa edes ilmestyy. Itse väsäisin bussipysäkeille sellaisen jonkinlaisen "Tämä on ESPOON BLUES -aluetta" mainoksen, joka toimisi vastavetona tälle HIFK:in reviirinvalloitus kampanjalle.

Hieman pelottaa että jos markkinointibudjetistakin on nyt sitten tingitty. Vaikka urheiluseurojen asiakasuskollisuus on omassa luokassaan, niin kyllä siihen silti pitäisi panoostaa. Ja jos sitä markkinontibudjettia ois nyt supistettu, niin sillon pitäisi kyllä pitää huoli että omat verkkosivut ja sosiaalinen media futaa edes kunnolla. Koska ne nyt on kustannustehokkain tapa viestittää asioita faneille jotka on muuten niitä uskollisimpia asiakkaita. Vaikka noi pelaajien haastattelut ja joukkueen kesäkuulumiset toistaakin aina itseään niin ois niitä silti voinut muutaman tehdä.

Bluesin toimistolla on ilmeisesti ovet käyneet molempiin suuntiin joten ymmärän (vaikka se ei ole hyväksyttävää) että nää asiat on nyt vielä retuperällä. Toivon vain että sponsoreita ei ole unohdettu samalla tavalla kuin faneja. Sillä loppujen lopuksi mikään ei myy Bluesin matseja niin hyvin kuin itse tuote eli voittava joukkue. Jos Blues näkyy Urheiluruudun sm-liigan sarjataulukossa ykkösenä niin kyllä se hakkaa ihan kaikki mainoskikat 100-0. Siksipä hieman pelottaa kun Bluesin kolme ekaa liiga matsia on vieraissa ja vastassa on Pelicans, Hifk ja Jyp. Eli mikä mahtaa olla fiilis kauden avauksessa pe 23.09. Blues - Ässät matsissa jos Blues on nollakerhossa ja sijalla 14. Tosin jos plakkarissa on 9 pistettä ja sija 1. niin silloin taas joukkue pelastaa toimiston väen pulasta.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Pari asiaa jotka mua on mietityttänyt tässä markkinointipelleilyssä on se, ettei kausikortteja tai edes harjoitusotteluita ole mainostettu Länsiväylässä eikä Hesarissa. Okei, lehtien levikit ovat varmasti tippuneet ja suurin osa lukee näitä lehtiä netistä, mutta silti ei ole iso asia muutamaa mainosta laittaa molempiin lehtiin.

1990-luvun keskivaiheilla ja vielä 2000-alkupuolellakin Länsiväylässä oli paljon juttuja joukkueesta jopa kesällä ja jokaisesta ottelusta vähintään puolen sivun raportit, mutta nykyään ainoat joukkueeseen liittyvät asiat ovat Martti Merran sinällään hyvät Piru Merrassa -kirjoitukset noin kerran kuukaudessa.

Sitten esim. eilisessä Hesarissa on kyllä mainittu jalkapallon 2.divisioonan etelälohkon pääkaupunkiseudulla pelattavat pelit, muttei esim. Bluesin turnausta. Näin ollen kukaan satunnaiskatsoja ei vahingossakaan tule peliin tai lue joukkueeseen liittyviä juttuja, ellei jostain syystä eksy Bluesin koti- tai facebook-sivuille. Pieniä asioita, mutta ne hyvin hoitamalla isotkin asiat ovat tulevaisuudessa niitä pieniä asioita. Herätys Espoo Blues!!!
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse en ollu kuullut koko Blues Challenge -turnauksesta ennenkuin luin siitä täältä otteluketjufoorumilta. Kertoo aika paljon koko hommasta.

Jos jengi ei lue enää sanomalehtiä, pitää mainostaa netissä. Vaikka bannerit ovat suurimmaksi osaksi kaiketi aika skeidaa huomioarvoltaan, olisi otteluita mainostavat bannerit todella edullinen tapa hypätä ihmisten verkkokalvoille. Mutjoo, turhahan tätä on jauhaa. Mikään ei varmasti muutu.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Ihmetyttää kyllä, että edes ilmaista tai lähes ilmaista mainostamismahdollisuutta (flaijereiden levitys, omien nettisivujen päivitys, tapahtumakutsut facebookissa jne.) ei käytetä. Onko paikallislehtiin koetettu saada juttuja? Toimittajathan ovat tunnetusti laiskoja: heille pitää tarjota juttuja, eivät he itse tule niitä pyytämään muilta kuin kuninkaallisilta ja muilta suuren maailman staroilta.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Ihmetyttää kyllä, että edes ilmaista tai lähes ilmaista mainostamismahdollisuutta (flaijereiden levitys, omien nettisivujen päivitys, tapahtumakutsut facebookissa jne.) ei käytetä.

Juuri näin. Esim. facebookissa tapahtumakutsun tekeminen toimiston puolesta olisi ilmaista ja helppoa mainosta. Nyt tapahtumakutsuja tuntuu tekevän ainoastaan joku mukahauska fani, jonka suurin huvi tuntuu olevan kirjoittaa Barona muotoon Burana ja keksiä vastustajajoukkueesta joku pienellä kirjoitettu vekkuli nimi tyyliin näädät tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös