En tiedä onko seurojen tapana julkaista strategioita julkisiksi, mutta kiinnostaisi nähdä suunnitelma, jolla ensi marraskuussa uskotaan Espooseen saavan arkipeleihin se vähintään 2k-3000 katsojaa. Eikä siis pelkästään uskota, vaan millä toimin sitä tavoitellaan?
Ilkkujista ei pidä välittää, mutta usealle on jo piikittelyn aihe, ettei nousijajoukkue voita Mestistä viimeisellä kaudellaan ennen nousua. Toivottavasti saa nyt edes sen mitalin. Toinen tärkeä asia olisi saada ensi kaudella ylpeät yleisömäärät. Ei ole halua joutua ilkuttavaksi, että yleisöä ei käy. Etenkin kun se hyvin varmasti liitettäneen huonoon espoolaiseen urhelutaloushistoriaan. Tarvitsemme positiivista näkyvyyttä. Emme negatiivista. Sitä tullessa, siihen on enää vaikea vaikuttaa. Ennakointi ja sitä kautta vaikuttaminen on.
Sama K-Espoolla tullee käymään kuin Jokereille, että uutuuden viehätys tuo syksyllä hallille porukkaa. Mutta se väki vähenee luonnollisesti kauden edetessä, kun uusi ei ole enää uutta. Samoin tietyt vastustajat houkuttelee yleisöä hyvin läpi kauden. Ja tietty peliotteet ja tapahtumat kaukalossa.
Omassa mielessäni olen aavistuksen pettynyt siihen, miten tällä kaudella asiakkaita saatiin houkuteltua. Olisin kaivannut enemmän tekoja, joilla ihmisiä olisi saanut sitoutettua harrastuksena K-Espoon matseissa käymiseen. Viimeinen mestiskausi olisi ollut tarina rakentamisen kannalta helppo syötti markkinointiin. Ei sitä juurikaan käytetty erilaisia tapahtumia tai muita luodessa. Ne jotka nyt olisi saatu kelkkaan mukaan, olisivat jo automaattisesti ensi vuonna mukana. Nyt se määrä taitaa olla vain joissakin sadoissa, jolloin työmäärää jäi varsin isosti tulevaan kesään. Hallissamme olisi kuitenkin joka kotipelissä yli 6000 paikkaa myytävänä ihmisille ja ihmisryhmille.