Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 325 438
  • 5 817

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Tässä jokunen viikkoa takaperin kun oli käymässä Raahessa niin siellä pisti silmään isot valotaulut joissa mainostettiin Kärppiä, tuonnekin on kuitenkin matkaa se n. 80km Oulusta, että ei se ihan mahdotonta minusta noita lähialueita vallata itselleen. Mainontaa ja aikaa se vain vie. Toki hieman eri asia kun ei tuollapäin taida muuta olla, mutta lian usein tuntuu liigajoukkueiden liikaa keskittyvän siihen muutaman kilometrin säteseen keskustasta ja jättää muut huomiomatta, vaikka hieman syrjemmässä saattaisi ihmisillä olla enemmän vapaa-aikaa käytettävissä ja vähemmän joukkueita tappelemassa sponsorisopimuksista.

Pikkasen eroa löytyy kuitenkin siitä, että pääkaupunkiseutu on markkinana merkittävästi kyllästetympi kuin vaikka Oulun seutu. Lisäksi Kärpäthän ja Juha Junno etunenässä on tunnettu siitä, että hänhän on brändännyt koko tiimin puolen suomen joukkueeksi - ja on onnistunut siinä erittäin hyvin. Ja pelasihan raahelaisia myös kärpissä, etunenässä Joonas Donskoi. Oman kylän poikaa varmasti lähdettiin katsomaan kauempaakin hallille ja jos ei aina hallille, niin ainakin telkusta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pikkasen eroa löytyy kuitenkin siitä, että pääkaupunkiseutu on markkinana merkittävästi kyllästetympi kuin vaikka Oulun seutu. Lisäksi Kärpäthän ja Juha Junno etunenässä on tunnettu siitä, että hänhän on brändännyt koko tiimin puolen suomen joukkueeksi - ja on onnistunut siinä erittäin hyvin. Ja pelasihan raahelaisia myös kärpissä, etunenässä Joonas Donskoi. Oman kylän poikaa varmasti lähdettiin katsomaan kauempaakin hallille ja jos ei aina hallille, niin ainakin telkusta.

No pointti lähinnä ole se ettei se etäiysyys estä mitään, tarvitaan vain tuoda mielikuva että joukkue on sen alueen. Kärpät vaikka sillä on melkein puolet Suomesta tosiaan hallussa niin se kuitenkin markkinoi joukkuettaan sille koko alueelle eikä jää pelkästään Ouluun. Ei tuo Lohja, Nurmijärvi ym.. suunta lian kaukana ainakaan etäisyydeltään ole ja taitaa vähän tuommoista "miehittämätöntä aluetta olla", eli kyllä sieltä ihan vakavasti otettaviakin sponsoreita ja katsojia olisi varmaan saatavissa. Kesällä vain noihin aluesiin esim. harjoitusotteluita, nimmareiden jakoja, fanituotteita jaetaan ja myydään, junnuja joukkueseen, hieman katukuvaa parantaa ja muuta. Toki eka varmaan Espoo kannattaa ottaa haltuun ja sitten muut, mutta nuo voisi olla tarvittava lisä millä kasvattaa myyntipotentiaalia niin sponsoroiden kun katsojien osalta.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Totta tuo toinen puoli. Lähinnä hoksautin, että pohjoisessa missä kärpät on yksin ja etelässä vastaan tulee lähinnä varmaan Vaasaa ja Jyppiä kannattavat alueet vasta toista sataa kilometrin päässä, on markkinoilla vaan helpompi vallata alaa – varsinkin jos kyseessä on niinkin suosittu laji kuin jääkiekko. Mutta vastaavasti aivan hyvin blues voisi kalastella noita turkuun päin olevia suuntia ja hakea sieltä päin kasvua ... mikäli eivät vaan ole jo Helsinkin kallellaan.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Mutta vastaavasti aivan hyvin blues voisi kalastella noita turkuun päin olevia suuntia ja hakea sieltä päin kasvua ... mikäli eivät vaan ole jo Helsinkin kallellaan.
Juuri tätä olen toitottanutkin tässä Blues-osiossa moneen otteeseen. Tiedän monia Bluesin faneja jotka asuvat nimenomaan Länsi-Uudellamaalla joten sieltä voisi haeskella niin yksityishenkilöitä kuin pk-yrityksiäkin mukaan tähän. Olisi sulaa hulluutta olla hyödyntämättä sitä asukas- ja yrityspotentiaalia mikä siellä vallitsee.
 

Van_Salin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Juuri tätä olen toitottanutkin tässä Blues-osiossa moneen otteeseen. Tiedän monia Bluesin faneja jotka asuvat nimenomaan Länsi-Uudellamaalla joten sieltä voisi haeskella niin yksityishenkilöitä kuin pk-yrityksiäkin mukaan tähän. Olisi sulaa hulluutta olla hyödyntämättä sitä asukas- ja yrityspotentiaalia mikä siellä vallitsee.

Kirkkonummi - Lohja - Nummela akselilta löytyy ainakin muutama yritys ja asukas eivätkä ne ole edes kovin kaukana Espoosta. Vielä kun saisi nuo kirkkonummelaiset ja lohjalaiset juniorijoukkueet Bluesin juniorimyllyyn kiinni, niin fanipohja kasvaisi. ;-)
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Kirkkonummi - Lohja - Nummela akselilta löytyy ainakin muutama yritys ja asukas eivätkä ne ole edes kovin kaukana Espoosta. Vielä kun saisi nuo kirkkonummelaiset ja lohjalaiset juniorijoukkueet Bluesin juniorimyllyyn kiinni, niin fanipohja kasvaisi. ;-)
Olet täysin oikeassa. Ja muistetaan sekin että Blues teki aikanaan yhteistyötä Salamoiden kanssa ja nyt sitten tietysti Harjun Kiekon kanssa niin siinähän on jonkinlainen esimerkki tästä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tänään sitten lisäinfoa:

"Espoon käräjäoikeus on ilmoittanut, että ratkaisu Jääkiekko Espoo Oy:n saneerausmenettelyhakemukseen annetaan 3.3.2016 virka-aikana."
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olet täysin oikeassa. Ja muistetaan sekin että Blues teki aikanaan yhteistyötä Salamoiden kanssa ja nyt sitten tietysti Harjun Kiekon kanssa niin siinähän on jonkinlainen esimerkki tästä.

Jep tätä, Pitäisi jaksaa vaan toteuttaa pitkäjänteisesti ei välttämättä miljoonabudjetilla vaan ehkä pari valtatie mainosta ko. paikkakunnille ja kaupunkien keskustaan katumainosta (kokokauden ajaksi esim.) ja feissaajia tai cheereleadereitä ennen kautta ja miksei välillä myös kauden aikaankin.

Edut: Minulla ei ole kyllä tietoa onko siellä mainostettu, jos on niin jatkakaa samaa rataa. Tässä tapauksessa toimintaa voisi kehittää myynnillisesti.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Osaava ja tehokas mainonta maksaa. Aiemmin on ajateltu, että tekemällä vaan joku mainos, se tuo ihmisiä hallille. Sitten kun näin ei ole käynyt, on päätetty lopettaa mainonta kokonaan, koska se ei tuota tuloksia. Minusta ei tarvitse välttämättä lähteä tavoittelemaan uusia alueita, missä mainostaa, ainakaan heti alkuun. Hoidetaan markkinointi kunnolla ensin omilla nurkilla Espoossa ja sitten kun se saadaan toimimaan, lähdetään toteuttamaan samaa vähän kauempana. Tottakai kontakteja joka suuntaan pitää luoda koko ajan ja ylläpitää, mutta en aloittaisi mainoskampanjoita Lohjalla saakka ennen kuin sama saadaan rullaamaan Espoossa.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Olet täysin oikeassa. Ja muistetaan sekin että Blues teki aikanaan yhteistyötä Salamoiden kanssa ja nyt sitten tietysti Harjun Kiekon kanssa niin siinähän on jonkinlainen esimerkki tästä.
Salamat ovat kytköksissä HIFK:n kanssa ja Vihdin ja Lohjan yhteinen Harjunkiekko tekee jo yhteistyötä Bluesjuniorsin kanssa. Tätä yhteistyötä olisi hyödynnettävä isommin markkinoinnissa noilla alueilla ja Kirkkonummella on panostettava muuten. Kirjoitinkin jo aikaisemmin että mutu tuntumalla länsi-Uudeltamaalla asuu erittäin paljon entisiä Espoolaisia ja näitä olisi saatava käymään peleissä. En tiedä kuinka kalliiksi tulisi esim. Kahden Bussin ajattaminen Lohjalta areenalle, toinen kulkisi Kirkkonummi, Masala, Kauklahti, areena reittiä ja toinen Nummela, Veikkola, areena.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Osaava ja tehokas mainonta maksaa. Aiemmin on ajateltu, että tekemällä vaan joku mainos, se tuo ihmisiä hallille. Sitten kun näin ei ole käynyt, on päätetty lopettaa mainonta kokonaan, koska se ei tuota tuloksia. Minusta ei tarvitse välttämättä lähteä tavoittelemaan uusia alueita, missä mainostaa, ainakaan heti alkuun. Hoidetaan markkinointi kunnolla ensin omilla nurkilla Espoossa ja sitten kun se saadaan toimimaan, lähdetään toteuttamaan samaa vähän kauempana. Tottakai kontakteja joka suuntaan pitää luoda koko ajan ja ylläpitää, mutta en aloittaisi mainoskampanjoita Lohjalla saakka ennen kuin sama saadaan rullaamaan Espoossa.

Tämä.

Omasta mielestäni on edelleen aika järjetöntä, että käytännössä päivittäin sekä Länsiväylää että Koivu-Mankkaan tietä autolla ajavana en ilman omaa aktiivisuutta tietäisi, koska Bluesilla on kotipeli. Sen sijaan esimerkiksi Oilersin säbäjengin kotipelien päivämäärät ja kellonajat näen päivittäin. Kesällä ei jäänyt epäselväksi, milloin futiksessa Hongalla on kakkosen kotipeli. Bluesin logoja näkyy siinä kadunvarsimainoksissa, mutta logon lisäksi olisi kiva, että niissäkin olisi mainittu esimerkiksi kaksi seuraavaa kotipeliä.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Korostan sitä etten todellakaan ole sitä mieltä etteikö Espoossakin pitäisi mainostaa Bluesin pelejä, tarkoitin vain sitä että pääkaupunkiseudulla Bluesin asema ei ole niin vahva, koska HIFK:lla ja Jokereilla on pidempi historia ja pidemmät perinteet joten on ymmärrettävää että haluttaisiin lähteä hakemaan sponsoreita sellaisilta alueilta missä Blues saisi laajemman fanipohjan kuin mitä Espoossa on.
 
Taas kerran Bluesin nettisivujen kautta vuotaa tietoa etukäteen. Uutisosioon on "valmisteltu"* seuraavanlaisia otsikoita:

- Jääkiekko Espoo Oy vapaaehtoiseen yrityssaneeraukseen
- Jääkiekko Espoo Oy hyväksytty yrityssaneeraukseen


* Aiemmin täällä tästä olen kertonut; ilmeisesti julkaisujärjestelmä sivuilla on sellainen, että siellä voi tehdä jutut valmiiksi mutta ei julkaista niitä heti sivuilla. Hassusti vaan Blues sivujen uutis-RSS:ää jos seuraa, niin se vuotaa kaikki julkaisemattomatkin otsikot läpi. :)
 

JPL

Jäsen
Taas kerran Bluesin nettisivujen kautta vuotaa tietoa etukäteen. Uutisosioon on "valmisteltu"* seuraavanlaisia otsikoita:

- Jääkiekko Espoo Oy vapaaehtoiseen yrityssaneeraukseen
- Jääkiekko Espoo Oy hyväksytty yrityssaneeraukseen


* Aiemmin täällä tästä olen kertonut; ilmeisesti julkaisujärjestelmä sivuilla on sellainen, että siellä voi tehdä jutut valmiiksi mutta ei julkaista niitä heti sivuilla. Hassusti vaan Blues sivujen uutis-RSS:ää jos seuraa, niin se vuotaa kaikki julkaisemattomatkin otsikot läpi. :)

Noinkohan käräjäoikeuden päätöksestä tulee mitään ennakkotietoa? Tietenkin jos päätös on jo tullut, mutta kukaan (muu = media) ei ole tajunnut asiaa käräjäoikeudesta vielä kysyä, niin tämä on mahdollista. Toisaalta, jos päätös on toinen, niin varmaan päivittäjä jää muutoinkin sitten pidemmälle lomalle, joten ei ole niin väliä, mitä otsikoita on raapustanut.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei ole tietoa päätöksestä vielä. Nuo siis mahdollisia tiedotteita, en tiedä miksi ovat vuotaneet läpi.

@E tuohon mainosjuttuun on tulossa käsittääkseni ensi kaudelle muutos, nimenomaan niin että kaupunki olisi järjestämässä keskitetysti näitä ilmoitustiloja ja niistä Blueskin saisi osansa. Metroon, teiden varteen jne. Varmasti kustannustehokkain tapa markkinoida, esim. suurimpien teiden varrella isot mainostaulut.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
@E tuohon mainosjuttuun on tulossa käsittääkseni ensi kaudelle muutos, nimenomaan niin että kaupunki olisi järjestämässä keskitetysti näitä ilmoitustiloja ja niistä Blueskin saisi osansa. Metroon, teiden varteen jne. Varmasti kustannustehokkain tapa markkinoida, esim. suurimpien teiden varrella isot mainostaulut.

En tiedä, onko nuo maat tuossa mainostauluille Esportin omistamia, kun Esport Honka ja Esport Oilers esimerkiksi tuossa mainostaa pelejään, mutta tuo on sellainen asia, joka pitäisi olla itsestäänselvä ja joka olisi pitänyt "keksiä" ihan heti alusta alkaen. Ja suora viesti "mitä, missä ja milloin" nimen oman hallin läheisyyteen sekä pääväylien varteen - miksei myös julkisiin kulkuneuvoihin jne. Neljäs M eli "miksi?" ei ole edes olennainen asia tuossa. Nyt näkyvä mainonta ei ole ollut millään tavalla ihmistä aktivoivaa - pelkästään logoa tien varressa.

Eli jos tässä nyt jatkoa tulee ensi kauden muodossa - kertokaa niissä mainoksissa, milloin pelataan! En olisi 5 vuotta sitten voinut kuvitella, etten ottelupäivänä muistaisi Bluesin kotipeliä. Tällä kaudella on käynyt niin. Ja itse kuitenkin hengaan Jatkoajassa ja seuraan Bluesin viestintää huomattavasti keskivertoespoolaista enemmän.

Aikanaan itse vuonna 1985 "löysin" Kiekko-Espoon, kun Matinkartanontien varressa hallin parkkiksen kulmassa oli iso taulu, jossa kerrottiin, koska joukkue pelaa kakkosdivarin pelejä. Oli siinä silloin A-junnujenkin peleistä kerrottu. Eikä se näkyvällä paikalla oleva ilmoitustaulu ole kuitenkaan tehokkuudeltaan 2010-luvulla yhtään heikompi tapa viestiä, vaikka viestintäkanavien määrä on moninkertaistunut 80-luvulta.
 
IS kertoi että ei mennyt saneeraushakemus läpi.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Näin kertoo, mitä nyt sitten? Viikko aikaa maksaa tai sitten asetetaan konkurssiin?
 
Eiköhän nyt katsota sitä plan btä eli Salonojaa ja kuinka vittuuntunut mies on.

Jussillahan oli jossain vaiheessa jo se konkurssisuunnitelma ainakin tehtynä, joten laittanee nyt sen käytäntöön. Tästähän oli huhujen mukaan keskusteltu Liigan kanssa ja sovittu asioista.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En kyllä ymmärrä miksi ei mennyt läpi jos Esarkin meni. No, ei auta jossittelu. Oliko se siinä...
Esarin asettamista konkurssiin ei vastustettu velkojien taholta.

Se on nyt sitten siinä ellei viikon sisällä jostakin ilmesty tahoa joka maksaa velat pois. Kukahan sellainen voisi olla....
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ei ole tietoa päätöksestä vielä. Nuo siis mahdollisia tiedotteita, en tiedä miksi ovat vuotaneet läpi.

@E tuohon mainosjuttuun on tulossa käsittääkseni ensi kaudelle muutos, nimenomaan niin että kaupunki olisi järjestämässä keskitetysti näitä ilmoitustiloja ja niistä Blueskin saisi osansa. Metroon, teiden varteen jne. Varmasti kustannustehokkain tapa markkinoida, esim. suurimpien teiden varrella isot mainostaulut.

Onko sitten myös tiedote Espoo Blues ei päässyt saneeraukseen, kun näin nyt kävi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös