Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 325 812
  • 5 817

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Minä mitään talousasioista tiedä, mutta ei voi Salonojaa ylistää siitä että olisi asiat hoitanut hyvin. Tappiota silloinkin tehtiin ilman miehen omia rahoja.

Hiuksen hieno ero tulee siinä, että tappiotahan voi tehdä vaikka kuinka, kunhan aina joku maksaa (lue: Lukko ja RTK). Paskaa taloutta on tehdä tappiota ja tiedetään, ettei kukaan maksa. Monet joukkueet tasapainoilee kuitenkin pienen budjetin kanssa, ajoittain menestyy ja tekee voittoakin. Osaavan ihmisen hoidossa ei pitäisi Espoossakaan olla mahdoton tehtävä.

Tosin edelleen, jos joku maksaa turskat, niin väliäkö taloudenhoidolla niinkään, kunhan tekee maltillisesti turskaa.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
No joo. Annan olla.

Kaikillahan olisi unelmana kannattava joukkue, johon ei tarvitse sugar daddya taustalle vaan joukkue pärjää omillaan. Lienee Suomessa melko utopistinen haave.
 

JPL

Jäsen
Minä mitään talousasioista tiedä, mutta ei voi Salonojaa ylistää siitä että olisi asiat hoitanut hyvin. Tappiota silloinkin tehtiin ilman miehen omia rahoja.

Lukkokin tekee tappiota, mitkä kuitataan RTK:n pussista. Kärpätkin tekee tappiota, jos ei saa sponsoreilta rahaa. Jokaisen seuran pitää toimia siinä ympäristössä ja niillä pelimerkeillä mitä on olemassa (toki kehittäen liiketoimintaa jatkuvasti). Jos tappiot kuitataan jonkin henkilökohtaisesta pussista, niin miten se eroaa siitä, että ne kuitataan jostain toisesta paikasta? Onko kannattajille oikeasti mitään merkitystä, että minkä hintaisia pelaajia seurassa on tai onko pelaajille merkitystä, mistä palkka maksetaan? Eikö tärkeintä pelaajille ole, että raha tulee tilille ja kannattajille tärkeintä, että pelaajat on mielenkiintoisia ja seura menestyy?

Tietenkin Bluesin nykytilanteeseen on vaikutusta sillä että kun Jussi maksoi kaikki tappiot, seura ei kehittynyt omavaraiseksi. Se on ainut asia, mistä voi Salonojaa syyttää.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos tappiot kuitataan jonkin henkilökohtaisesta pussista, niin miten se eroaa siitä, että ne kuitataan jostain toisesta paikasta? Onko kannattajille oikeasti mitään merkitystä, että minkä hintaisia pelaajia seurassa on tai onko pelaajille merkitystä, mistä palkka maksetaan? Eikö tärkeintä pelaajille ole, että raha tulee tilille ja kannattajille tärkeintä, että pelaajat on mielenkiintoisia ja seura menestyy.
Tässä kiteytyy omat ajatukseni täydellisesti. Mulle henkilökohtaisesti Salonojan aika ei ollut mitään tuskaa. Joukkueessa oli aina jotain Kohnia, Kelleriä, Eavesia, Mandervillea, Kariyaa, Murphya, Vykoukalia, tai jotain muuta mielenkiintoista pelaajaa. Toki pelaajat olivat yleensä niitä urheilutoimenjohtajan ja valmentajan hakuja, mutta kun oli oma "sugar daddy" maksamassa viulut, niin oli mahdollista nähdä niitä pelaajia omassa joukkueessa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Salonojan ajan viimeiset vuodethan olivat aika karseita, mutta muuten ei ole hirveästi pahaa sanottavaa. Sitä puuhastelua harrastivat kyllä toimistolla monet toimarit yms - tämä toki tietämättä miten paljon Jussi oli itse mukana päivittäisessä tekemisessä - ja heitäkin voisi aina välillä muistaa kun näitä juttuja käydään läpi.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Salonojan ajan viimeiset vuodethan olivat aika karseita, mutta muuten ei ole hirveästi pahaa sanottavaa. Sitä puuhastelua harrastivat kyllä toimistolla monet toimarit yms - tämä toki tietämättä miten paljon Jussi oli itse mukana päivittäisessä tekemisessä - ja heitäkin voisi aina välillä muistaa kun näitä juttuja käydään läpi.
Tottakai. Kukaan ei ole täydellinen. Jussin aika oli parempaa kun nykyinen. Kumpikaan ei ollut täydellistä. Myöskään Rautio ja Ahola eivät ola täysin osaamattomia ja paskoja ihmisiä. Eikä Jussi. Rautio ei ole hoitanut asioita hyvin. Jussikaan ei ole täydellinen vapahtaja.


Siinäpä ne omat ajatukset. Huhuillaan taas pelaajien lähdöstä, palkkoja ei makseta taaskaan...
 
Miksi joku syyttää Aholaa, hankkinut vääriä pelaajia?
Tota noin, luulin, että se on ihan yleistä tietoa, että Ahola on vaikea tyyppi, polttaa sillat joka suuntaan, pelaajat, agentit.. ja kavereilta huijaa terveyden ja firman konkkaan. Jonkin sortin psykopaatti/narsisti ilmeisesti on. Tällainen käsitys minulla on tyypistä.

Ja miksi Salonojaa, en minä sitäkään ihan ymmärrä.
Salonoja businesstaidot olemattomia, ei saatu seuraa ja sen taloutta kannattamaan ja hyvälle pohjalle, sidosryhmien laiminlyönti ja sitten JS suuttui, kyllästyi ja veti marttyyrileikin päälle josta hän niin tykkää. Jatkossa hallin vuokraus I-win tyylisellä ratkaisulla josta nyt sitten itsekin kärsii.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi joku syyttää Aholaa, hankkinut vääriä pelaajia?

Luuleeko joku, että Ahola on oikeasti vain GM, jonka ainoa tehtävä on vain vastata urheilullisesta toiminnasta ja menestyksestä?
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen tuosta hieman eri mieltä. On toki kannattajien asia minkä ottavat asiakseen mutta mutta minusta kaikki mitä seura tekee on periaatteessa kannattajien asia. Maailmalla ja jonkin verran Suomessakin on lukuisia esimerkkejä siitä, kuinka vahvat kannattajayhteisöt ovat reagoineet voimakkaasti kun seurat eivät ole toimineet heidän arvojensa mukaisesti. Se että seura on persaukinen ei sinänsä ehkä ole asia mihin kannattajien kuuluisi reagoida, Mutta onko ehkä se että seura on laiminlyönyt pelaajien vanhuuden toimeentulon turvaksi tarkoitettujen maksujen maksamisen?

Itse miellän (yhä) itseni kannattajaksi ja olen kritisoinut tiettyjen pelaajien epäasiallista kohtelua tämän kauden aikana ja tuota mainittua eläkemaksujen laiminlyöntiä sekä yleistä satuilua seuran tilanteesta. Jos se on luovuttamista ja negailua niin olen sitten luovuttaja ja negailija. Koskaan en ole mieltänyt että kannattajuuteen kuuluisi lojaalisuus seuran kulloistakin toimitusjohtajaa/hallitusta kohtaan

Kuten mainitsin, kriittinen täytyy olla. Tosiasia on kuitenkin, että espoolainen liigakiekkoilu on tehnyt turskaa joka ikisellä kaudellaan. Tästä näkökulmasta nykyiset omistajat ovat onnistuneet aivan yhtä hyvin tai huonosti kuin aiemmatkin. Tilanne on nyt vain kumuloitunut siihen, että kassa on syöty eikä lainaa enää saatu. Mistä maksat kun rahaa ei ole? Eläkemaksuja ei voi tarkastella katsomatta isompaa kuvaa.

Satuilusta iso miinus. Tosin sillä lienee koitettu rauhotella rahoittajia.

Mitä tulee Salonojan ostotarjouksiin, niin asiat eivät käsittääkseni ole niin yksinkertaisia kuin näyttävät.

Saattaa vaikuttaa, että olen jotenkin nykyomistajien puolella, mutta kyse on enemmänkin siitä, että koitan hakea asioihin vähän uusia näkökulmia.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Syyttely ja eri omistaja tahojen haukkuminen ei auta nyt ketään. Tärkeintä olisi päätöksen tultua että me kannattajat tukisimme yhdessä sitä ratkaisua mikä sieltä sitten ikinä tulee seuran jatkon kannalta ja koittaisimme näin auttaa joukkueen nousua niin taloudellisesti kuin urheilullisesti. Minä toivon taloudellisesti vakaata Bluesia ja olen valmis rakentamaan sitä omistuspohjaa kasvattamalla, jos se tuo mukanaan myös sponsorirahaa ja ammattimaista otetta myyntiin/markkinointiin. Olen myös valmis hyppäämään "Jussin" kelkkaan kunhan hän vakuuttaa että hänellä on halua rakentaa pitkäjänteisesti menestyvää Bluesia, eikä lähde myymään jengiä muutaman epäonnisen kauden jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mikäli tämä pitää paikkansa niin

MITÄ VI***A?!?!?!

Joulun alla puhetta että kassavirta on kunnossa vuoden vaihteen jälkeen kun sponssi- ja lisenssimaksut kilahtaa tilille.

Varmaan silloin myös oletettiin että ottelutapahtumista tulee tuloja joilla hoitaa seuran kuluja. Nämä 2000 katsojan pelit taitavat olla seuralle enemmän kuluerä kuin tuloa.

Kuten mainitsin, kriittinen täytyy olla. Tosiasia on kuitenkin, että espoolainen liigakiekkoilu on tehnyt turskaa joka ikisellä kaudellaan. Tästä näkökulmasta nykyiset omistajat ovat onnistuneet aivan yhtä hyvin tai huonosti kuin aiemmatkin. Tilanne on nyt vain kumuloitunut siihen, että kassa on syöty eikä lainaa enää saatu. Mistä maksat kun rahaa ei ole? Eläkemaksuja ei voi tarkastella katsomatta isompaa kuvaa.

Kyllä siinä on aika iso ero että aiemmin laskut on maksettu ja lakisääteiset velvoitteet hoidettu, nyt ei. Ja jos kerran eläkemaksuja oli maksamatta jo pitkältä viime kautta niin kyllähän ne nyt olisi herrajestas kuulunut priorisoida maksettavaksi ennen kuin joukkueeseen hankittiin Somervuorta, Poukkulaa, Engstrandia, Kukkosta ja Mahbodia. Palkat ja niiden sivukulut on yrityksen maksettava aina ensin. Niiden jälkeen katsotaan mihin muuhun rahaa riittää.

Mutta joo, nämä on asioita jotka tässä ketjussa on tullut jauhettua moneen kertaan. Kaikkea hyvää seuralle ja kaikille muille Blues-kannattajille. Ite taidan pitää vähän lomaa tästä Blues-osiosta ja palailen kuukauden kuluttua kun kausi on ohi. Tämä keskustelu tosiaan kiertää jo niin paljon kehää etten itse näe sitä nyt mielekkäänä jatkaa. Katsellaan maaliskuun puolella missä mennään. Hyvää loppukautta itse kullekin!
 
Viimeksi muokattu:
P

Poistettu käyttäjä 113795

Ääh. miten tää ketju vaan jatkuu, vaikka maskotti on jo valittu?
Olikos tässä jotain muitakin epäselviä tärkeitä asioita vielä avoinna?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti sellaisia on joten kertonet varmaan mihin tarkalleen ottaen viittaat?

Ahola omistaa kelpo siivun seurasta, eli hänellä on kaksoirooli. Rautio ja Aloha ovat samassa veneessä, joten virallisista titteleistä huolimatta molemmat ovat yhtä vastuullisia. Tosin Petskulla on suunnitelma...

Peter Ahola ei myöskään ole kenenkään käsinukke.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ahola omistaa kelpo siivun seurasta, eli hänellä on kaksoirooli. Rautio ja Aloha ovat samassa veneessä, joten virallisista titteleistä huolimatta molemmat ovat yhtä vastuullisia. Tosin Petskulla on suunnitelma...

Kertoisitko muillekin kuinka suuri tämä kelpo siivu on?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siinähän se seuraavassa lauseessa sanotaan, "Hän ottaa vastuun urheilutoimen kehittämisestä."

Joo, mutta GM:n luulisi tarkoittavan muutakin kuin urheilutoimen kehittämistä.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä tuo GM:n titteli on ollut puhtaasti sama kuin urheilutoimen johtaja. Mun mielestä vähän hölmö titteli koska siitä itselleni tulee enemmän mieleen joku isompikin herra isoherra.
 

MiNi78

Jäsen
Olen myös valmis hyppäämään "Jussin" kelkkaan kunhan hän vakuuttaa että hänellä on halua rakentaa pitkäjänteisesti menestyvää Bluesia, eikä lähde myymään jengiä muutaman epäonnisen kauden jälkeen.

Todella ylimielistä tekstiä, kun yritetään pitää realiteetti mukana; joko olet Jussin kelkassa tai sitten joukkuetta ei ole. Ei Bluesilla ole mitään muita sijoittajia eikä Blues tule pääsemään yrityssaneeraukseen.

Blues ei ole koskaan historiansa aikana ollut näin huonossa kunnossa: jokainen ottelu saattaa olla joukkueen viimeinen. Parhaimmassakin tapauksessa joukkue on tuhottu seuraavaksi 2-3 kaudeksi. Silti täältä löytyy edelleen ymmärtäjiä, ihan vaan siitä syystä, että "keskusteluyhteys on toiminut toimistolle". Halvalla on fanit myyneet perseensä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ääh. miten tää ketju vaan jatkuu, vaikka maskotti on jo valittu?
Olikos tässä jotain muitakin epäselviä tärkeitä asioita vielä avoinna?
Valittaa kirjoittaja, jonka suosikkijoukkueet ovat Jokerit, IFK ja Jokipojat... Oletko siis nimimerkkisi veroinen kirjoittaja?

Todella ylimielistä tekstiä, kun yritetään pitää realiteetti mukana; joko olet Jussin kelkassa tai sitten joukkuetta ei ole. Ei Bluesilla ole mitään muita sijoittajia eikä Blues tule pääsemään yrityssaneeraukseen.

Blues ei ole koskaan historiansa aikana ollut näin huonossa kunnossa: jokainen ottelu saattaa olla joukkueen viimeinen. Parhaimmassakin tapauksessa joukkue on tuhottu seuraavaksi 2-3 kaudeksi. Silti täältä löytyy edelleen ymmärtäjiä, ihan vaan siitä syystä, että "keskusteluyhteys on toiminut toimistolle". Halvalla on fanit myyneet perseensä.
Kukahan se tässä ylimielisesti kirjoittaa? Sinulla lienee siis parempaa tietoa kuin noin vahvasti esität omia mutujasi faktoina? Tämä kausi pelataan taatusti loppuun, eikä saneerauspäätöksen positiivinen lopputuloskaan ole kovin kaukaa haettu asia. Persettä täällä ei ole kukaan myynyt, paitsi ehkä sinä. Täysin nollasisältöinen viesti, millä ei lienet ollut mitään muuta tarkoitusta kuin trollata keskustelua..
 

smallfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolaiset konkurssijoukkueet.
Olen miettinyt, onko täällä sinisilmäistä vai johdateltavissa olevaa porukkaa kun kukaan ei ole ajatellut sitä, että Blues ei välttämättä pelaa enää liigassa ilman Jussia. Ainakaan Espoossa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Olen miettinyt, onko täällä sinisilmäistä vai johdateltavissa olevaa porukkaa kun kukaan ei ole ajatellut sitä, että Blues ei välttämättä pelaa enää liigassa ilman Jussia. Ainakaan Espoossa.
Kukaan ei ole ajatellut? Oletko kenties seurannut tätä keskustelua ollenkaan? Aika moni täällä liputtaa suuren ja mahtavan Jussin puolesta ja osa taas ei niinkään. Kaikki me kuitenkin toivomme parasta oman rakkaan seuramme puolesta. Jos se on sinisilmäisyyttä niin on pakko todeta, että onneksi edes väri on oikea....
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mä en ihan rehellisesti sanottuna enää tiedä, mikä tämän itselleni vähän liiankin rakkaan seuran kannalta olisi parasta noin niin kuin pitkällä tähtäimellä. Joku ratkaisu tähän pitäisi kestävästi saada nyt ja heti - eikä täystuuletus Suomi-sarjasta vauhtia hakien ole oletettavasti sen huonompi vaihtoehto kuin muiden talutusnuorassa hitaasti näivettyen kuihtuminen pois... Mieluummin "Islannin tavalla" kuin "Kreikan tavalla". Eikä kukaan tiedä, mitä Jussin mukaan tuleminen käytännössä oikeasti tarkoittaisi ja mitä tapahtuisi - tai jos tietää niin melko varmasti on hiljaa niistä asioista tällä hetkellä.

Skenaarioita koko Liigan tulevaisuuden suhteen on niin monta, että nekin mietityttää paljon... Tuskin kukaan tietää, onko meillä nykymuotoista kansallista sarjaa enää 2020, vai lähteekö "isot" oikeasti tekemään yhteistä eurooppalaista sarjaa. Mitä käy KHL:lle? Tarkoittaako Ranniston vaihtuminen linjausten vaihtumista, vai otetaanko keulakuvaksi joku, joka jatkaa nykyistä linjaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös