Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 325 355
  • 5 817

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vitutus ja myötähäpeä on kaksi eri asiaa. On se teidän biisi vaan niin huono... Espoolaisena muistan hyvin, miten paljon näitä mun takin kääntäneitä kavereita vitutti tuo biisi ja silloin oltiin yhtä mieltä sen huonoudesta. Toivoivat kuorossa sen vaihtamista kelvolliseen. No, se oli silloin ja ainakin itse olen edelleen samaa mieltä.

Onhan se biisinä huono, mutta kaikesta päätellen toimii hyvin tarkoituksessaan. Ihan kuin Nordiksen maali ja mamama paskarokki soi.
 
Viimeksi muokattu:

smallfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolaiset konkurssijoukkueet.
Länsiväylastä osui Bluesista kertovassa jutussa silmään lause: "Johansson kertoo olleensa mukana Hongan toiminnassa koripallon ja jalkapallon puolella." Lause kertoo kaiken. Mitä joukkueille nykyään kuuluu? Minä ainakin toivon että tämä "yrittäjä" poistuu nopeasti Bluesin toiminnasta muun likaveden mukana.
 

Mahti

Jäsen
Annetaan Tagelle mahdollisuus. Jos on ollut kuoppaamassa futista
ja korista, niin kyllä tämä lätkän tappaminenkin pitäisi onnistua, helposti.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Olisiko Sambian ex-presidentin leski sijoittamassa rahaa?

Eipä Iltalehti kovin hyvin pystynyt salaista sopimusta avaamaan. "On mahdollisuus viedä Bluesin liigalisenssin". Sehän olisi ollut mahdollista viedä ennen kauden alkua, mutta Rannisto luotti Bluesiin. Tiedä sitten paljonko Rannistolla oli sanavaltaa, mutta hänen lähtö ei varmasti ollut hyvä asia Bluesille. Tämä tammikuun tasaus sopuilu voi maksaa vielä liigalisenssin. Julkisuudessa ainakin asia on vielä käsittelemättä. Saa nähdä riittikö joillekin seuroille Ranniston lähtö.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Olisiko Sambian ex-presidentin leski sijoittamassa rahaa?

Eipä Iltalehti kovin hyvin pystynyt salaista sopimusta avaamaan. "On mahdollisuus viedä Bluesin liigalisenssin". Sehän olisi ollut mahdollista viedä ennen kauden alkua, mutta Rannisto luotti Bluesiin. Tiedä sitten paljonko Rannistolla oli sanavaltaa, mutta hänen lähtö ei varmasti ollut hyvä asia Bluesille. Tämä tammikuun tasaus sopuilu voi maksaa vielä liigalisenssin. Julkisuudessa ainakin asia on vielä käsittelemättä. Saa nähdä riittikö joillekin seuroille Ranniston lähtö.
Eli myös IFK:lta ja Sportilta pitää evätä lisenssit?
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Tällästä uutista Iltalehden sivuilla: Salainen sopimus: SM-liiga voi viedä Bluesin lisenssin
Mikähän tämä ulkomaalainen rahoitus kuvio mahtaa olla?

Ulkomaista rahaa esim. Venäjältä? Rotenbergin kolmas joukkue?

Niinpä. Ero vaan siinä, että Blues ja Sport voi tulla ja mennä, ilman HIFK:ta ei ole koko Liigaa!!

Tottakai on. Silloin ei vain olis yhtään joukkuetta pääkaupunkiseudulta, ellei Blues siellä sitten ainoana olisi.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ulkomaista rahaa esim. Venäjältä?.

Puhun hiukan sivu suuni mutta... Kun en tarkkaan tiedä niin kai sitä voi hiukan spekuloida. Sen tiedän että ei ole venäläinen ja on mukana jääkiekkotoiminnassa (eikä ilmeisesti kytköksissäkään siihen suuntaan). Ruotsi? P - Amerikka? Ei luullakseni mikään Korea koska kuulin että tuolta voitaisiin saada myös ykkösketjuun kelpaavaa lainapelaajaa. Tämän tahon kanssa on loppuvuodesta asti tiiviisti oltu yhteyksissä. Mutta omat tietoni ovat jostain joulukuulta eli ei ihan uusia.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Puhun hiukan sivu suuni mutta... Kun en tarkkaan tiedä niin kai sitä voi hiukan spekuloida. Sen tiedän että ei ole venäläinen ja on mukana jääkiekkotoiminnassa (eikä ilmeisesti kytköksissäkään siihen suuntaan). Ruotsi? P - Amerikka? Ei luullakseni mikään Korea koska kuulin että tuolta voitaisiin saada myös ykkösketjuun kelpaavaa lainapelaajaa. Tämän tahon kanssa on loppuvuodesta asti tiiviisti oltu yhteyksissä. Mutta omat tietoni ovat jostain joulukuulta eli ei ihan uusia.
Tämän pitäisi siis tapahtua mahdollisimman nopeasti koska Siirtoraja lähestyy.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Toisikohan tämä rahoittaja rahaa paljonkin sisään, vai sen verran että saneeraus ja kituuttamnen junnujoukkueella jatkuisi?
Tärkeintä olisi että homma jatkuu ja saneerauksen kautta saadaan uudet omistajat, uusi johto, ammattitaitoa jääkiekko joukkueen johtamiseen sekä myynnin/markkinoinnin avulla talous nousuun jotta junnu joukkuetta voidaan rakentaa terveeltä pohjalta kohti menestystä.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tärkeintä olisi että homma jatkuu ja saneerauksen kautta saadaan uudet omistajat, uusi johto, ammattitaitoa jääkiekko joukkueen johtamiseen sekä myynnin/markkinoinnin avulla talous nousuun jotta junnu joukkuetta voidaan rakentaa terveeltä pohjalta kohti menestystä.

Kyllä, mutta saneeraus ei onnistu jos yleisöä, ei tule. Miksi nykyjoukkueen tasoista tai jopa heikompaa tultaisiin katsomaan sankoin joukoin? Toivottavasti olen väärässä, mutta mikään ei viittaa sihen.

Ainakin pitäisi saada mukaan kiinnostavia pelaajia, kuten tietenkin Cami olisi täydellinen.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
@Jambo78 Pelkkää spekulointia, mutta nyt seurajohtajilla olisi paikka näpäyttää Bluesia. Siis jos jotain hampaankolossa on vielä Ranniston lähdön jälkeen. HIFK ja Sport eivät ole Bluesin tilanteessa ja heiltä ei saa lisenssiä pois. Yhtä tuomittavia toki tässä tasausparien valinnassa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Uskon että tunne on molemmin puolinen ja varmaan Rautio, Ahola & kumppanit haluaa myös pois jos Salonoja palaa kuvioihin määräsyvalalla. Mutta siitä tässä taitaa enää kiikastaa että tietyt omistajat haluaa sijoittamansa rahat takas. Pieni kutina on että jos kuulemani huhu pitää paikkansa että Blues tipahtaisi konkan jälkeen Mestikseen/Suomisarjaan niin Salonojan on pakko ostaa noi herrat ulos että Blues pysyy liigakratalla. Sen 1,6 miljoonaa maksavan liigaosakkeen lisäksi Salonojan saama hyöty on siinä että ihan tyhjästä ei tarvii seuraa ryhtyä rakentamaan, kun (oletan että) osa sponsori- ja pelaajasopimukisista pysyy edelleen voimassa.
Tai sitten Liiga (jos se osakkeen lunastus pitää paikkansa) nappaa lisenssin näiltä herroilta pois ja Salonoja lunastaa sen Liigalta. Eli konkurssipesä saa Liigalta hieman rahaa ja Salonoja maksaa Liigalle. Konkurssipesästä voi sitten koittaa nimen ja oikeudet ostaa. Jos Salonoja on oikeasti niin kova bisnesmies kuin väitetään (sekä kovissa riidoissa nykyisen johdon kanssa), niin kyllä luulisi sellaisia keinoja löytyvän että nuo nykyiset omistajat eivät kauheasti pääse hyötymään, vaikka maksaisi sitten Salonojalle sitten hieman enemmän. On tälläisiä tempauksia ennenkin nähty, ei välttämättä miljoona merkkaa Salonojalle tuossa tilanteessa yhtään mitään jos pääsee riitapukareitaan kouluttamaan kunnolla.

Tai sitten Espoon Blues menettää lisenssin, lisenssi myönnetään poikkeusjärjestelyin Ebsoon Jazz-kiekolle ja uusi nousu alkaa uudella nimellä. Ei se Bluessin tippuminen sitä tarkoita että uusi joukkue ei pystyisi suoraan liigasta aloittamaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jaha, että ulkomaista omistusta... Kunhan ei ole kytköksiä Putiniin tai muihin ihmisoikeuksia polkeviin diktaattoreihin niin mikäs siinä. Sama se on ketkä siellä huseeraavat, tulos ei ainakaan voi olla nykyistä huonompi.

Tietysti eri asia on se, onko tällaista tahoa oikeasti olemassa ja jos on, kuinka paljon ovat valmiita sijoittamaan täysin mätään yritykseen.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä, mutta saneeraus ei onnistu jos yleisöä, ei tule. Miksi nykyjoukkueen tasoista tai jopa heikompaa tultaisiin katsomaan sankoin joukoin? Toivottavasti olen väärässä, mutta mikään ei viittaa sihen.
Tähän viittaisi vahvasti lauantainen Blues-KooKoo missä ite kävin. Yleisöä 2023 tjsp ja paikallisen tuttavani mukaan kouluissa oli jaettu lippuja peliin eli ainakin osa tuosta määrästä oli ilmaislipuilla tulleita lapsia vanhempineen.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Joo, siis tosiaan tuo kuvio ei olisi Putin-hommia. Salonoja/Selänne-akselin takana taas ilmeisesti olisi Rotenbergit, Selänne-akatemiaahan sinne Långvikiin ajettiin, toki Långvik ainakin paperilla siirtyi kotimaiseen omistukseen, mutta luultavasti tuossa kuviossa olisi sitten Jokerit-kuvio taustalla. Tai siis näin ainakin joskus loka-marraskuussa puhuttiin, kun tuosta Selänne-akatemiasta kuulin ensimmäistä kertaa puhuttavan. Mutta mitään varmaa faktatietoa mulla ei tuosta ole.

Lisenssiä ei kuitenkaan ihan noin vain oteta pois ja siirretä, koska käsittääkseni ainakin lisenssin lisäksi Liigan pelaamiseen tarvitaan se Liigan osake, toki sen voi konkurssipesästä sitten ostaa. Mutta ei kuitenkaan ihan noin vain. Tai no, kai Liiga voi tehdä vaikka suunnatun osakeannin jossa yksi uusi Liiigan osake myydään. Vaikea noista on tietää...
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
...vielä sen verran lisäisin että ei kai kukaan luule että jos saneerauksen tullen ensi vuonna jatkettaisiin Liigaa niin mentäisiin ihan nykyisenkaltaisella joukkueella? Kyllä ainakin viimeksi kun näistä puhuttiin, niin pelaajabudjetti olisi ehkä Liigan pienin mutta kuitenkin pitäisi ihan kilpailukykyinen joukkue saada jalkeille, ei mitään nykyisenkaltaista irvikuvaa. Kyllä tuohon nykyiseen joukkueeseen saataisiin se ykkös- ja kakkosketju vielä, tai ainakin sen verran että siellä olisi se tuki junnupelaajille.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
...vielä sen verran lisäisin että ei kai kukaan luule että jos saneerauksen tullen ensi vuonna jatkettaisiin Liigaa niin mentäisiin ihan nykyisenkaltaisella joukkueella? Kyllä ainakin viimeksi kun näistä puhuttiin, niin pelaajabudjetti olisi ehkä Liigan pienin mutta kuitenkin pitäisi ihan kilpailukykyinen joukkue saada jalkeille, ei mitään nykyisenkaltaista irvikuvaa. Kyllä tuohon nykyiseen joukkueeseen saataisiin se ykkös- ja kakkosketju vielä, tai ainakin sen verran että siellä olisi se tuki junnupelaajille.
Kuvittelin kyllä, onneksi lienen näköjään väärässä. Hienoa jos näin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
...vielä sen verran lisäisin että ei kai kukaan luule että jos saneerauksen tullen ensi vuonna jatkettaisiin Liigaa niin mentäisiin ihan nykyisenkaltaisella joukkueella? Kyllä ainakin viimeksi kun näistä puhuttiin, niin pelaajabudjetti olisi ehkä Liigan pienin mutta kuitenkin pitäisi ihan kilpailukykyinen joukkue saada jalkeille, ei mitään nykyisenkaltaista irvikuvaa. Kyllä tuohon nykyiseen joukkueeseen saataisiin se ykkös- ja kakkosketju vielä, tai ainakin sen verran että siellä olisi se tuki junnupelaajille.

Mä luulen ainakin, ihan aikataulujen takia. Koska tätä koko rumbaa on venytetty ja venytetty aina kun mahdollista, ollaan jo nyt tilanteessa jossa hyvät liigapelaajat ovat tehneet sopimukset jo ensi kaudeksi. Vaikka ulkomailta voi saada hyviä pelaajia, maksavat ne järjestään enemmän kuin suomalaiset vastikkeensa. Siksihän tämä asioiden vetkuttelu ja Raution "pitää olla malttia"-höpötykset niin paljon ärsyttävätkin: ajan hiekka valuu sormien välistä koko ajan ja (mahdollinen) ensi kauden joukkue on koko ajan vaan heikompi. Siihen päälle kun lisätään Bluesin romahtanut uskottavuus myös pelaajien silmissä ihan palkanmaksajana (eläkemaksut maksamatta jo yli vuoden ajalta), ei tänne kovin montaa halukasta tulijaa ole. Samasta syystä omat junnumme - ne jo sisäänajetut - lähtevät ensi kaudeksi muualle.

Eli en nyt vaan osta sekuntiakaan harhakuvitelmia siitä, että ensi kausi olisi jotenkin erilainen. Ensi kauden joukkueesta voi tulla merkittävästi nykyistä parempi vain jos joku tuikkaa miljoonia seuraan pelkkiin pelaajien palkkoihin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joo, siis tosiaan tuo kuvio ei olisi Putin-hommia. Salonoja/Selänne-akselin takana taas ilmeisesti olisi Rotenbergit, Selänne-akatemiaahan sinne Långvikiin ajettiin, toki Långvik ainakin paperilla siirtyi kotimaiseen omistukseen, mutta luultavasti tuossa kuviossa olisi sitten Jokerit-kuvio taustalla. Tai siis näin ainakin joskus loka-marraskuussa puhuttiin

Eiköhän tässä ole kyse Salonojan mustamaalauksesta kuin venäläisestä rahasta. Rotenberg on vetäytymässä Suomesta ja jättänyt käytännössä bisnekset joko pitkälti muihin käsiin tai toteuttamatta. Jokerien KHL-taivalta saattaa kestää pitempäänkin, mutta mahdollisesti vain kaksi seuraavaa kautta, jotka kuuluvat alkuperäiseen ostosopimukseen. Sen jälkeen kukaan ei välttämättä ole kiinnostunut maksamaan 8-13 miljoonaa euroa siitä ilosta, että Jokerit pelaa KHL:ssä. Tässä valossa Rotenbergin osainvestointi Bluesiin olisi trendin vastainen liike varsinkin kun Rotenbergia tuskin edes kiinnostaisi samanlainen vähemmistöosakkuus kuin Jokereissa. Tällä hetkellä Rotenbergin omien sanojen mukaan hän tekee työtä KHL:n laajentumisessa Kiinaan sekä Venäjän jääkiekkoliiton kehittämisessä. KHL:n laajentuminen Kiinaan on erittäin merkittävä askel ja sen eteen Rotenberg on varmasti valmis tekemään kaikkensa. Uutispalvelu Reutersin mukaan KHL:n laajentuminen Aasiaan voi samalla merkitä sitä, että ns. läntinen Eurooppa ajetaan vähitellen kokonaan alas (jollakin aikataululla).

Yllä olevan perusteella uskaltaa olettaa, että Rotenbergilla ei ole intressejä Bluesin suuntaan. Salonojalla varmasti on, mutta hän ei Rotenbergia tarvitse mihinkään.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
...vielä sen verran lisäisin että ei kai kukaan luule että jos saneerauksen tullen ensi vuonna jatkettaisiin Liigaa niin mentäisiin ihan nykyisenkaltaisella joukkueella? Kyllä ainakin viimeksi kun näistä puhuttiin, niin pelaajabudjetti olisi ehkä Liigan pienin mutta kuitenkin pitäisi ihan kilpailukykyinen joukkue saada jalkeille, ei mitään nykyisenkaltaista irvikuvaa. Kyllä tuohon nykyiseen joukkueeseen saataisiin se ykkös- ja kakkosketju vielä, tai ainakin sen verran että siellä olisi se tuki junnupelaajille.
Mä itse asiassa luulen... tai ainakin luulin, ellei joku mua paremmin valista. Eikö ole niin, että jos saneeraukseen mennään, sinne mennään täysin budjetin sanelemin ehdoin? Joukkue ei missään nimessä saa olla liian kallis ennakoituun budjettiin nähden. Miinusta ei saa tulla. Tämä on käsitykseni tuosta yrityssaneerausmekanismista, mutta toivottavasti olen väärin informoitu. Toki olihan siihen yrityssaneeraushakemukseen laitettu ilmeisesti se miljoonan pelaajabudjetti, joten voisi olettaa, että ainakin sen verran voisi siihen käyttää, jos se kerran menee läpi. (Toki siihen oltiin ilmeisesti myös budjetoitu pelaajamyyntejä, joka mun mielestä on se utopistisin osuus siinä hakemuksessa.)

Olin viikonloppuna katselemassa Hifki-Blues-peliä ja ennen matsin alkua Lehterä antoi haastattelua Peto-Klubilla. Porukassamme keskuttelua herätti muutama kohta; Lehterän mukaan porukassa on paljon pelaajia, joilta ei vain voi edellyttää voittamista (tarkoitti ilmeisesti näitä junioreita, jotka joutuu vääntämään tuolla miesten kanssa). Ja edellisessä Kookoo-pelissä hyvää oli Ylivoima - koska saatiin maali aikaan. En tiedä oliko Tero vain sarkastinen, eikä se haastattelu muutenkaan tarjonnut infoa, jota kaikki ei muutenkaan tietäisi, mutta välittyi kuitenkin se, että ei tässä enää voitoista pelata, vaan siitä, että kehitytään ja saadaan ehkä maali aikaan. Pelikin näytti siltä, vaikka onnistuihan ne tekemään Hifkin pelistäkin ihan hankalan näköistä, jonka seurauksena koko kiekkotapahtuma oli aika surkea (myös Hifk-fanien näkökulmasta). Toivottavasti Blues (tai kukaan muukaan liigajoukkue) ei enää koskaan vaivu tällaiseen tilanteeseen, mutta mun on vaikea nähdä, etteikö se yrityssaneeraus laittaisi joukkueen uudelleen tähän tilanteeseen, jos tulopuoli ei pysy positiivisella puolella.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Mä itse asiassa luulen... tai ainakin luulin, ellei joku mua paremmin valista. Eikö ole niin, että jos saneeraukseen mennään, sinne mennään täysin budjetin sanelemin ehdoin? Joukkue ei missään nimessä saa olla liian kallis ennakoituun budjettiin nähden. Miinusta ei saa tulla. Tämä on käsitykseni tuosta yrityssaneerausmekanismista, mutta toivottavasti olen väärin informoitu. Toki olihan siihen yrityssaneeraushakemukseen laitettu ilmeisesti se miljoonan pelaajabudjetti, joten voisi olettaa, että ainakin sen verran voisi siihen käyttää, jos se kerran menee läpi. (Toki siihen oltiin ilmeisesti myös budjetoitu pelaajamyyntejä, joka mun mielestä on se utopistisin osuus siinä hakemuksessa.)

Olin viikonloppuna katselemassa Hifki-Blues-peliä ja ennen matsin alkua Lehterä antoi haastattelua Peto-Klubilla. Porukassamme keskuttelua herätti muutama kohta; Lehterän mukaan porukassa on paljon pelaajia, joilta ei vain voi edellyttää voittamista (tarkoitti ilmeisesti näitä junioreita, jotka joutuu vääntämään tuolla miesten kanssa). Ja edellisessä Kookoo-pelissä hyvää oli Ylivoima - koska saatiin maali aikaan. En tiedä oliko Tero vain sarkastinen, eikä se haastattelu muutenkaan tarjonnut infoa, jota kaikki ei muutenkaan tietäisi, mutta välittyi kuitenkin se, että ei tässä enää voitoista pelata, vaan siitä, että kehitytään ja saadaan ehkä maali aikaan. Pelikin näytti siltä, vaikka onnistuihan ne tekemään Hifkin pelistäkin ihan hankalan näköistä, jonka seurauksena koko kiekkotapahtuma oli aika surkea (myös Hifk-fanien näkökulmasta). Toivottavasti Blues (tai kukaan muukaan liigajoukkue) ei enää koskaan vaivu tällaiseen tilanteeseen, mutta mun on vaikea nähdä, etteikö se yrityssaneeraus laittaisi joukkueen uudelleen tähän tilanteeseen, jos tulopuoli ei pysy positiivisella puolella.
Syy tämän hetkisen tilaanhan on juuri tuo tulopuoli ja sen totaalinen romahdus. Jos hommaan saadaan uutta ammattitaitoista osaamista myynti/markkinointi puolelle joka saa yrityksiä mukaan niin homma saadaan taas nousuun ja maltillisella pelaajabudjetilla tuo saneeraus on hoidettu "nopeasti" pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös