Mä itse asiassa luulen... tai ainakin luulin, ellei joku mua paremmin valista. Eikö ole niin, että jos saneeraukseen mennään, sinne mennään täysin budjetin sanelemin ehdoin? Joukkue ei missään nimessä saa olla liian kallis ennakoituun budjettiin nähden. Miinusta ei saa tulla. Tämä on käsitykseni tuosta yrityssaneerausmekanismista, mutta toivottavasti olen väärin informoitu. Toki olihan siihen yrityssaneeraushakemukseen laitettu ilmeisesti se miljoonan pelaajabudjetti, joten voisi olettaa, että ainakin sen verran voisi siihen käyttää, jos se kerran menee läpi. (Toki siihen oltiin ilmeisesti myös budjetoitu pelaajamyyntejä, joka mun mielestä on se utopistisin osuus siinä hakemuksessa.)
Olin viikonloppuna katselemassa Hifki-Blues-peliä ja ennen matsin alkua Lehterä antoi haastattelua Peto-Klubilla. Porukassamme keskuttelua herätti muutama kohta; Lehterän mukaan porukassa on paljon pelaajia, joilta ei vain voi edellyttää voittamista (tarkoitti ilmeisesti näitä junioreita, jotka joutuu vääntämään tuolla miesten kanssa). Ja edellisessä Kookoo-pelissä hyvää oli Ylivoima - koska saatiin maali aikaan. En tiedä oliko Tero vain sarkastinen, eikä se haastattelu muutenkaan tarjonnut infoa, jota kaikki ei muutenkaan tietäisi, mutta välittyi kuitenkin se, että ei tässä enää voitoista pelata, vaan siitä, että kehitytään ja saadaan ehkä maali aikaan. Pelikin näytti siltä, vaikka onnistuihan ne tekemään Hifkin pelistäkin ihan hankalan näköistä, jonka seurauksena koko kiekkotapahtuma oli aika surkea (myös Hifk-fanien näkökulmasta). Toivottavasti Blues (tai kukaan muukaan liigajoukkue) ei enää koskaan vaivu tällaiseen tilanteeseen, mutta mun on vaikea nähdä, etteikö se yrityssaneeraus laittaisi joukkueen uudelleen tähän tilanteeseen, jos tulopuoli ei pysy positiivisella puolella.