Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
En sinänsä epäile etteikö tähän hyvinkin voisi olla joku sinänsä järkevä syy mutta kyllähän asia ulospäin katsottuna näyttää oudolta. Varsinkin kun taas ei ole Bluesilta mitään viestitty. En väitä olevani mikään kriisiviestinnän asiantuntija mutta eikö tästäkin olisi kannattanut ennemmin proaktiivisesti laatia tiedote ja/tai antaa jollekin medialle haastattelu jossa vähän raotetaan miksi näin on tehty sen sijaan että tässä nyt luetaan Maikkarin sivuilta että lykkäystä tuli?
Asiat on yleensä juuri niinkuin ne näyttää. Eli tässä tapauksessa nykyisen Bluesin taru on ihan viimeistä pillinvihellystä ja vastaanpotkimista vaille finaalissa, loppuuko se jo kesken kauden vai viedäänkö kausi väkisin runkosarjan loppuun asti, niin se on sitten ihan liigasta kiinni. Ja turhaahan se on mitään viestiä julkisuuteen, jos ei ole mitään viestitettävää tai jos siinä viestinnässä joutuisi valehtelemaan. On aina parempi pitää suunsa kiinni kuin puhua puuta heinää, josta jää viikon tai kuukauden kuluttua julkisuudessa kiinni.
Mä en muuten toivo Bluesin konkurssia tai muutakaan ongelmia joukkueelle, ei mulla ole mitään Bluesia vastaan. Mutta tällaista showta ei kaipaa yksikään laji, ja jos tuossa tilanteessa nyt vaikka olisi oma joukkueeni SaiPa, niin toivoisin mahdollisimman nopeaa ratkaisua suuntaan tai toiseen, vaikka se ratkaisu olisi sitten tippuminen Suomi-sarjaan. Ja jos kyseessä on ammatilaissarja, niin siellä pitää toimia taloudenkin osalta kuten ammattilaiset toimii, tai sitten pitää löytyä se sugar daddy sieltä taustalta. Bluesin tilanteessa ei toteudu kumpikaan skenaario ja muutenkin touhu vaikuttaa ulospäin järkyttävältä puuhastelulta esim. markkinoinnin ja sponsorien keräämisen osalta, budjettien tekemisestä ja rahaliikenteen alkeiden osaamisesta puhumattakaan.
Espoolaisella joukkueurheilulla olisi kyllä noin niinkuin suuressa kuvassa iso, todella iso peiliin katsomisen paikka. Mistä johtuu, että pääsarjajoukkue toisensa perään lajista riippumatta tekee siellä konkan tai muuten sotkee asiansa perusteellisesti? Ennen kuin joku nyt viisastelee, että Espoo on niin pirstaloitunut ja muuta vastaavaa, niin olen itse asunut Espoossa ja siinä lähiympäristössä n. 10 vuotta tällä vuosituhannella, en kyllä enää. Urheilupuisto voisi toki olla paremmallakin paikalla kuin mitä se nyt on, mutta se on ihan tekosyitä tämän mittakaavan ongelmiin mitä Bluesilla ja Hongalla (niin jalkapallo kuin koris) on ollut. Kaikkialla muualla Suomessa osataan ja halutaan saada yleisöä jääkiekkojoukkueen taakse omasta kaupungista ja ympäristökunnista ja siinä yleensä onnistutaan vähintäänkin hyvin. Espoossa ei joko osata tai haluta saada niitä katsojia edes omasta kaupungista. Espoossa pitäisi Baronan kokoinen areena olla (lähes) loppuunmyyty (lähes) joka ilta, ilman mitään tekosyitä.