Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 324 676
  • 5 817

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Toivottavasti tämä saneeraussumutus ei mene läpi ja korttitalo kaatuu. Ostaa sitten joku toimija Espoossa (Jussi, Esport, joulupukki) liigaosakkeen konkurssipesältä tai aloitetaan alusta ja ollaan ilman liigapaikkaa, ei tätä puuhastelua huonompaa vaihtoehtoa voi olla olemassa. Näitä rahoitusosaajia on tässä yhtälössä ollut ja on edelleen aivan liikaa - operatiivista osaamista ei ole nimeksikään. Matille ja Maijalle suunnattu joukkorahoitushankeko tämän nyt nostaa suosta? Ei nosta. Anti alimerkitään => velkojia vastaan pelataan aikaa => ensi kauden joukkue on samaa tasoa kuin nykyinen => kausikortteja ei myydä => liput alkukaudesta "kolme kympillä" => kuolema jouluna. Jos ei Liiga sitten ole tarpeeksi viisas ja epää lisenssiä jo kesällä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Toivottavasti tämä saneeraussumutus ei mene läpi ja korttitalo kaatuu. Ostaa sitten joku toimija Espoossa (Jussi, Esport, joulupukki) liigaosakkeen konkurssipesältä tai aloitetaan alusta ja ollaan ilman liigapaikkaa, ei tätä puuhastelua huonompaa vaihtoehtoa voi olla olemassa. Näitä rahoitusosaajia on tässä yhtälössä ollut ja on edelleen aivan liikaa - operatiivista osaamista ei ole nimeksikään. Matille ja Maijalle suunnattu joukkorahoitushankeko tämän nyt nostaa suosta? Ei nosta. Anti alimerkitään => velkojia vastaan pelataan aikaa => ensi kauden joukkue on samaa tasoa kuin nykyinen => kausikortteja ei myydä => liput alkukaudesta "kolme kympillä" => kuolema jouluna. Jos ei Liiga sitten ole tarpeeksi viisas ja epää lisenssiä jo kesällä.
Olen myös ihmetellyt näiden rahoitus-, pörssi ja kung fu-mestareiden raahamista Bluesiin. Mitä tarvittaisiin olisi joku ihan tavallinen tapio, joka osaisi soittaa Matin mattoliikkeeseen ja Antin autopajaan ja myydä heille lippu- tai sponssipaketti. Näitä Linkedin-keisareita seitsemän sivun cv:llä olisi syytä välttää silloin, kun on tarkoitus tehdä rehellistä työtä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Olen myös ihmetellyt näiden rahoitus-, pörssi ja kung fu-mestareiden raahamista Bluesiin. Mitä tarvittaisiin olisi joku ihan tavallinen tapio, joka osaisi soittaa Matin mattoliikkeeseen ja Antin autopajaan ja myydä heille lippu- tai sponssipaketti. Näitä Linkedin-keisareita seitsemän sivun cv:llä olisi syytä välttää silloin, kun on tarkoitus tehdä rehellistä työtä.
Tässähän on kysymys siitä, että ne ovat Raution kavereita, eikä ilmeisesti ole olemassa niitä tavallisia tapioita kaveripiirissä.. Tärkeintä on oman vallan lujittaminen.
 

vilho

Jäsen
Raution ja kumppaneiden kannattaa kysellä vinkkejä Jurase Parkin taustavaikuttajilta varainhankintaan. Samoilta naamoilta löytynee kontakteja hienojen mainosvideoiden tekoon.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mä olen kyllä muutaman tapaamisen perusteella saanut erittäin positiivisen kuvan tuosta Johanssonista. Vaikuttaa erittäin pätevältä, ja mitä olen muutamankin ihmisen kanssa jutellut, jotka ovat olleet työn kautta tekemisissä, niin pelkkää positiivista kuullut. Mun mielestä nyt nimen omaan tarvitaankin tyyppiä, jolla on kokemusta muutosjohtamisesta, saneerauksista ja kyky pitää päänsä kylmänä tiukoissakin paikoissa. Johansson myös on puhunut erityisesti siitä että myyntiin tarvitaan osaamista ja uutta porukkaa, eli on kyllä ottanut tuon huomioon. En usko että joku tavallinen tapio joka soittaa autopajaan on nyt se oikea valinta toimitusjohtajaksi. Myyntimieheksi ehkä, mutta on siinä vähän eroa.
Toki moni on täällä ollut jo kuukausia sitä mieltä että turha mitään tehdä ja kaikki on paskaa, ja ensi kauteen. Ja suuret saatanat puhdasta pahuuttaan hoitaneet kaiken tähän jamaan ja on vain yksi Messias joka kaiken paskan kullaksi muuttaa. Itse näen edelleen että tästä vielä noustaan, ja rakennetaan uuden sukupolven taloudellisestikin terve Blues.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aikamoista:

"Nyt verottajalla on saatavia yhtiöltä jo 454 904 euroa. Yhtiö on edellisen kerran suorittanut Verohallinnolle maksuja viime vuoden lokakuussa."

Hyvin te vedätte tunarit.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Aikamoista:

"Nyt verottajalla on saatavia yhtiöltä jo 454 904 euroa. Yhtiö on edellisen kerran suorittanut Verohallinnolle maksuja viime vuoden lokakuussa."

Hyvin te vedätte tunarit.
Varmaan tostakin taas jotku rupee jotain negaa heittään vaikka halli täyteen hei.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuohan on hyvin loogista että noista velkojista nimenomaan Verohallitus vastustaa saneerausta ja eläkeyhtiö joko ei ota kantaa tai puoltaa. Eläkeyhtiö kun joutuu ajattelemaan myös sitä, että konkurssin tullessa pelaajat mahdollisesti menettävät eläkesäästönsä. Uskoisin että eläkeyhtiön osalta konkurssihakemuksessa oli kyse nimenomaan keinosta yrittää saada rahat, mutta uhkausta ei ehkä siellä olla halukkaita panemaan toteen.

Itse näen edelleen että tästä vielä noustaan, ja rakennetaan uuden sukupolven taloudellisestikin terve Blues.

Tähän haluaisin minäkin uskoa. Mutta ymmärtänet myös sitä että usko on toisilla aika horjuvainen. Varsinkin kun on annettu ymmärtää että tällä viikolla tulisi selkoa tilanteeseen. Se mitä on toistaiseksi tullut, on Bluesin puolelta tieto yhdestä henkilövaihdoksesta ja velkojien puolelta siitä että verovelka on kasvanut puoleen milliin. Tämä ei vielä varsinaisesti luo lisää tulevaisuudenuskoa.

En tiedä kuka Salonojaa pitää Messiaana, en minä ainakaan. Toistaiseksi ei vaan ole hirveästi nurkilla näkynyt muita jotka olisivat valmiit kuittaamaan puolentoista miljoonan velat. Olen iloinen jos löytyy, henkilöllisyydellä ei ole niin suurta väliä. Enkä myöskään usko että Rautio on pahuuttaan seuraa ajanut nykytilaan, varmasti lähinnä osaamattomuuttaan. Kyllä hän varmasti hokimies sinisellä sydämellä on, paska homma hänen kannaltaan että tilanne on se mikä on.
 
Viimeksi muokattu:

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mä olen kyllä muutaman tapaamisen perusteella saanut erittäin positiivisen kuvan tuosta Johanssonista. Vaikuttaa erittäin pätevältä, ja mitä olen muutamankin ihmisen kanssa jutellut, jotka ovat olleet työn kautta tekemisissä, niin pelkkää positiivista kuullut. Mun mielestä nyt nimen omaan tarvitaankin tyyppiä, jolla on kokemusta muutosjohtamisesta, saneerauksista ja kyky pitää päänsä kylmänä tiukoissakin paikoissa. Johansson myös on puhunut erityisesti siitä että myyntiin tarvitaan osaamista ja uutta porukkaa, eli on kyllä ottanut tuon huomioon. En usko että joku tavallinen tapio joka soittaa autopajaan on nyt se oikea valinta toimitusjohtajaksi. Myyntimieheksi ehkä, mutta on siinä vähän eroa.

Eikös tämä Johansson nyt kuitenkin tullut hallituksen puheenjohtajaksi ja Mika Rautio on toimitusjohtajana? Vai onko tuokin asia uutisoitu väärin ja Johansson olisikin toimitusjohtaja?

Sanomattakin on selvää, että myyntiin on nyt panostettava, kunhan saneerauspäätös saadaan. Sinne pitäisi saada erilaista osaamista ja mielellään monissa määrin. Itsekin asioista moneen suuntaan jutelleena tuli yksi erittäin mielenkiintoinen kommentti vastaan. Asiasta on täälläkin puhuttu useaan otteeseen. Eli tuo Partner Pool. Keskustelu oli ylipäänsä urheilujoukkueista, ei niinkään Espoo Bluesista, mutta asia kuitenkin sopi myös Bluesin myyntiin loistavasti. Rahaa kyllä olisi tarjolla enemmänkin urheiluseuroille, jos myytäisiin yrityksille jotain muuta, kuin logoa peliasussa tai kaukalossa. Seurojen pitäisi järjestää 1-2 kertaa kaudessa jotain tilaisuuksia (illanistujaisia, aamupalaa tjms.), jossa yhteistyökumppanit pääsevät verkostoitumaan keskenään ja tekemään kauppaa. Moni Bluesiakin tukeva yritys ei myy esim. kuluttajille mitään, joten logo paidassa tai kaukalossa on tavallaan aika turha asia. Nämä muiden päättäjien kanssa tapahtuvat kohtaamiset on sijoituksen arvoisia. Tästä syystä Partner Pool tulisi herättää henkiin isosti ja palkata oma tyyppi tai parikin Bluesiin vaan ihan hoitamaan sitä Poolia. Pitäisivät huolen, että Partner Poolin yhteystiedot ovat helposti osallisten saatavilla, tapaamisia pari kaudessa jne.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tähän haluaisin minäkin uskoa. Mutta ymmärtänet myös sitä että usko on toisilla aika horjuvainen. Varsinkin kun on annettu ymmärtää että tällä viikolla tulisi selkoa tilanteeseen. Se mitä on toistaiseksi tullut, on Bluesin puolelta tieto yhdestä henkilövaihdoksesta ja velkojien puolelta siitä että verovelka on kasvanut puoleen milliin. Tämä ei vielä varsinaisesti luo lisää tulevaisuudenuskoa.
Niin verovelka on nyt tuossa luokassa ja edes se tuleva osakeanti ei kattaisi tuota verovelkaa kokonaan.
Ei Bluesilla ole mitään asiaa saneeraukseen jos sinne ei osakeannin lisäksi saada vähintään sitä miljoonaa lisää kassaan, mutta kuka siihen sen laittaisi jos ei saa suoraan enemmistöä?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä olen kyllä muutaman tapaamisen perusteella saanut erittäin positiivisen kuvan tuosta Johanssonista. Vaikuttaa erittäin pätevältä, ja mitä olen muutamankin ihmisen kanssa jutellut, jotka ovat olleet työn kautta tekemisissä, niin pelkkää positiivista kuullut. Mun mielestä nyt nimen omaan tarvitaankin tyyppiä, jolla on kokemusta muutosjohtamisesta, saneerauksista ja kyky pitää päänsä kylmänä tiukoissakin paikoissa. Johansson myös on puhunut erityisesti siitä että myyntiin tarvitaan osaamista ja uutta porukkaa, eli on kyllä ottanut tuon huomioon.
MrBluus tuossa edellä mainitseekin, ettei Johansson ainakaan virallisten tietojen mukaan olisi tulossa toimitusjohtajaksi, ja vaikka olisi, niin Blues mielestäni tarvitsee nyt tahoja joilla on resursseja muodostaa joukkueelle taloudellista selkärankaa. Vaikka Johansson olisi kuinka etevä johtaja, on vaikea kuvitella, että se pystyisi saalistamaan tarpeeksi yhteistyökumppaneita ja katsojia hallille, etenkin jos nykyiset omistajat pääsevät vielä istumaan joukkueen johdossa. Henkilökohtaisesti voisin ehkä taipua kannattamaan joukkuetta, joka on koottu mestispelaajista, junnuista ja muista hylkiöistä. Kunhan se edes säilyisi joukkueena, jonka pelaajia voisi kannattaa pidemmälläkin tähtäimellä, eikä pelkkänä bisneksenä, josta jokainen pelaaja, joka tekee itsestään pelimiehen, myytäisiin parhaiten tarjoavalle. Ja tämä skenario (eli pelaajamyynnit) kuuluivat siihen nykyisien omistajien yrityssaneeraussuunnitelmaan.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
@MrBluus, juuri tuollaisia on Partner Poolin suhteen suunniteltu nyt, kun se palaa omiin käsiin. Huipussaan 700 firman Partner Pool kun ulkoistettuna on kutistunut täysin toimimattomaksi 150 firman jutuksi, ja sen rahavirrasta vielä suuri osa on mennyt tuon sitä hoitaneen firman provikoihin. Eli tuossa(kin) on oikeasti sellainen homma, josta voidaan saada merkittäviäkin lisätuloja.

Johansson on hallituksen puheenjohtaja (tai siis hallitukseen valittiin mutta oli selvää että hallitus sitten valitsee puheenjohtajaksi). Rautio toimii vt. toimitusjohtajana niin kauan kunnes siihen virkaan löydetään (ja pystytään ottamaan) joku pätevä, olen saanut sen käsityksen että Johansson kuitenkin oikeasti on enemmän ohjaksissa. Juuri tällä hetkellähän ei ole oikein mitään järkeä palkata ketään ammattilaista tuohon hommaan, eikä kukaan oikeasti pätevä (tai järkevä) siihen varmaan tulisikaan ennen kuin saadaan asioita selvemmäksi. Ja luonnollisesti myös annissa mukaan tulevilla uusilla omistajilla on varmasti sanottavansa tj:n valintaan myös.

Kun osakeanti tulee julkiseen vaiheeseen, kerrotaan sitten kyllä että keitä uusia omistajia on lähtenyt mukaan. "Ankkurisijoittajia" on kuitenkin tulossa mukaan omilla kasvoillaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin verovelka on nyt tuossa luokassa ja edes se tuleva osakeanti ei kattaisi tuota verovelkaa kokonaan.
?? Täällä liikkuneiden tietojen mukaan annista haetaan 2 miljoonaa. Miten sillä ei katettaisi verovelkaa? En ole tämän alan ammattilainen mutta saneerausohjelmassa ymmärtääkseni osa veloista leikataan, osalle tehdä monivuotinen maksusuunitelma ja jotain pitää maksaa heti. Jos kokonaisvelat ovat 1,5 miljoonaa ja niistä vaikka 25% leikataan niin kyllähän tuolla antirahalla nyt sitten rahaa jää selkeästi yli toteuttaa niitä vaadittavia muutoksia. Toki tämä vaatii annin lähes täydellistä onnistumisia ja hienoa että ns. ankkurisijoittajia jo olisi taustalla. Niitä tämä mielestäni ehdottomasti kaipaa onnistuakseen ja nimenomaan "kasvollisia". Ja vielä jos saisi toivoa niin myös oikeasti uusia nimiä vanhojen lisäksi. Sitä annin julkistamistahan (saneerauspäätös tietysti ensin) tässä nyt varmaan kaikki odottelevat.

Sen verran vielä herroille @MrBluus ja @MrBitter että sen lisäksi tuohon Partner Poolin pitää myös saada jotain näiltä yrityksiltä eli ei siihen saa ehdoin tahdoin vaan hamuta firmoja lukumääräisesti mukaan. Homma pitää paketoida eri malleilla, eri tasoille ja sitouttaa ne firmat, se on avainsana. Tiedä sitten pitäisikö tänne heittää pari ehdotusta kun näemmä se ehdottamani "Hirsopaketti" lippujen osalta oli joltain osin otettu käyttöön ennen Hirson lähtöä.

Esimerkkinä: en tiedä miten tilanne on nyt mutta noin 3-4 vuotta sitten ainakin yhtä yritystä houkuteltiin tuohon Partner Pooliin mukaan ja silloin ehdot olivat sellaiset ettei ainakaan minulle auennut miten Blues siitä olisi voinut taloudellisesti juurikaan hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei kovin lupaava alku Johanssonilla:
IS 27.1 kirjoitti:
Bluesin loppukausi on Johanssonin mukaan turvattu, jos mitään yllättävää ei tapahdu. Tämä on meillä varmistettu siltä osin, että tulopuoli riittää hienosti kauden loppuun.
No kai riittää, jos tehdään lisää verovelkaa.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
?? Täällä liikkuneiden tietojen mukaan annista haetaan 2 miljoonaa. Miten sillä ei katettaisi verovelkaa? En ole tämän alan ammattilainen mutta saneerausohjelmassa ymmärtääkseni osa veloista leikataan, osalle tehdä monivuotinen maksusuunitelma ja jotain pitää maksaa heti. Jos kokonaisvelat ovat 1,5 miljoonaa ja niistä vaikka 25% leikataan niin kyllähän tuolla antirahalla nyt sitten rahaa jää selkeästi yli toteuttaa niitä vaadittavia muutoksia. Toki tämä vaatii annin lähes täydellistä onnistumisia ja hienoa että ns. ankkurisijoittajia jo olisi taustalla. Niitä tämä mielestäni ehdottomasti kaipaa onnistuakseen ja nimenomaan "kasvollisia". Ja vielä jos saisi toivoa niin myös oikeasti uusia nimiä vanhojen lisäksi. Sitä annin julkistamistahan (saneerauspäätös tietysti ensin) tässä nyt varmaan kaikki odottelevat.
Yksikään seura Suomessa ei ole päässyt tuollaisiin lukemiin niin miksi Blues poikkeaisi tästä kun seurasta ei ole tulosta tulossa hyvä jos edes 500k€ tulee kasaan.
Tuolla summalla ei tehdä vielä mitään ja saneeraus ei vaikuta tippakaan voimassa oleviin vuokra- yms. sopimuksiin.

Blues ei pelastu ellei sitä myydä Salonojalle, tätä vaan ei nykyjohto=Rautio tunnusta ja turvaa vain omaa persettään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niinnoniin. Mitäpä tuohon sanoisi. Sanojen sijaan tekoja, niin olen tyytyväinen.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tage on napattu hallituksen puheenjohtajaksi juuri sopivasti ennen kuin Jääkiekko Espoo Oy joutuu antamaan vastineensa käräjäoikeudelle velkasaneerauksesta. Tällä tavoin yritetään lisätä todennäköisyyttä hakemuksen läpimenoon, kun kaikki ei ole samoja puuhastelijoita, jotka tilanteen ovat aiheuttaneet.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä Tagen mukaantulo olisi ollut erittäin tervetullut ennenkuin juna ajoi ulos raiteilta, nyt se tosiaan tuntuu vain laastarilta avomurtuman päälle. Sinänsä mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että Raution&co avulla tästä jamasta selvitään, mutten usko siihen sekuntiakaan, eikä siihen yhden Tagen mukaantulo vaikuta oikeastaan pätkääkään.

Se mitä kaipaan edelleen tältä johtopoppoolta on jonkunnäköinen uskottava suunnitelma siitä miten he aikovat nostaa Bluesin ensin vakavaraiseksi seuraksi ja sen jälkeen varteenotettavaksi seuraksi. Ja tietysti jonkinlainen arvio siitä kuinka kauan tässä menee (ja millä perusteella) olisi kiva kuulla. Nyt on päästy lukemaan huonolta vitsiltä kuulostava saneeraushakemus, jossa luetellut suunnitelmat olivat sitä luokkaa, että itse en aio olla ko. toimintaa tukemassa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tämä Tage on kyllä hahmona uskottava - asiallisen ja jämäkän oloinen tyyppi... vaikutti hyvin itsevarmalta ja osaavalta - sekä habitukseltaan sellaiselta, johon ei halua pimeällä kadulla törmätä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kovat on puheet Tagella, nyt odotetaan toimia. Jotenkin, ehkä naivisti, uskon ettei kukaan ehdon tahdoin halua tulla pistämäänsä nimeään lokaan eli ainakin panosta on nyt henkilökohtaisella tasolla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuo on kyllä aika omituinen ristiriita: Salonoja väittää tehneensä tarjouksen, Bluesin hallituksen pj. väitää että Salonoja ei ole tehnyt tarjousta. Olisko sitten niin, että Salonoja on tehnyt jonkinlaisen suullisen tai pohjatarjouksen ja odottanut miten siihen suhtaudutaan eikä ole vielä antanut sellaista tarkemmin yksilöityä tarjousta, joka voitaisiin luottamuselimissä käsitellä? Tokihan siihenkin olisi voitu häneltä pyytää tarkennusta jos intressinä olisi myydä hänelle. No, nämä on näitä. Spekulaatioita.

Mutta oli miten oli, niin kaikesta päätellen Salonojan ja Jääkiekko Espoo oy:n edustajien välit ovat surkeat. Tuo on huono lähtökohta kaikelle tilanteessa, jossa Salonoja on seuran suurin velkoja ja seura pelaa Salonojan omistamassa hallissa jolle ei käytännössä ole vaihtoehtoa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tarkasti ottaen toi Tag Heuerhan sanoo, että sellaista tarjousta ei ole tullut jonka hallitus voisi hyväksyä - jos oikein haastattelun luen. Se voi sitten tarkoittaa tietysti ihan mitä tahansa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tarkasti ottaen toi Tag Heuerhan sanoo, että sellaista tarjousta ei ole tullut jonka hallitus voisi hyväksyä - jos oikein haastattelun luen. Se voi sitten tarkoittaa tietysti ihan mitä tahansa.
Ei mun tietojeni mukaan ole tullut oikeaa tarjousta. Jotain keskusteluja on varmasti käyty. Tage sanoi, että jos tulisi ostotarjous, niin hallituksen olisi se käsiteltävä. Jussin touhut tuntuu kyllä kovin erikoisilta. Mulla ei ole kovinkaan paljon luottoa miestä kohtaan. Joskaan nyt ei sen enempää ole nykyjohtoakaan kohtaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös