Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 326 316
  • 5 817
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Käännetään asia näin: Mikä saa monet uskomaan että:

C) Jussi aikoo käyttää paljon enemmän rahaa joukkueen kokoamiseen, kuin nykyomistajat kauteen lähdettäessä? (tämä siksi, että moni tuntuu ajattelevan Jussin myötä joukkueen selkeästi vahvistuvan tästä kaudesta)

En minä ainakaan tuolllaista usko. Bluesin joukkueiden kokamisessahan hullut päivät päättyivät jo Salonojan kaudella. Muistaakseni kausi 2009-10 oli ensimmäinen, jolloin joukkueen pelaajabudjetti oli karsittu tuntuvasti ja Salonoja sai siitä paljon kritiikkiä kannattajilta, tälläkin palstalla.

Mitä tähän kauteen tulee, niin siihenhän lähdettiin joukkueella johon ei ollut rahaa. Pelaajabudjetti oli 1,55 miljoonaa joka sekin oli liigassa joko pienin tai toiseksi pienin ja se on pudonnut nyt arviolta 0,7 milliin. Luulisin että aika monille kannattajille tuo puolentoista millin joukkuekin riittäisi kunhan voisi olettaa että se myös suunnilleen sellaisena pysyisi kauden ajan ja että joukkueen palkat ja sosiaaliturvamaksut maksettaisiin asianmukaisesti.

Sen sijaan pelaajabudjetilla, joka on sanotaanko puolet sarjan seuraavaksi pienimmästä ei mielestäni voi pelata liigaa. Se ei vedä katsojia eikä sponsoreita eikä ennen kaikkea sellaista joukkuetta voi kehitää pitkäjänteisesti, koska kukaan pelaaja ei sitoudu yhtä kautta pidemmäksi aikaa sellaiseen joukkueeseen. Nuoremmat haluavat turvata mahdollisuudet paremmille tienesteille taitojen kehittyessä ja kokeneemmat pelaajat haluavat aina ensin tsekata mahdollisuutensa päästä laadukkaampaan jengiin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minua kiinnostaisi ennemmin tietää että:
a) Miten Blues voi selvitä tilanteesta ilman Salonojan (tai vastaavan instanssin) voimakasta panostusta?
Tuo vastaava instanssi onkin se avainsana. Silti mieluummin kuopataan sitten koko seura, kuin että sitä ylläpidetään kenenkään asiaa selvästi osaamattoman toimesta enää sekuntiakaan. Eihän asioiden tarvitse tietenkään heti muuttua ja ongelmien korjaantua, mutta suunnitelman pitää olla selkeä ja sitä pitää lähteä toteuttamaan nöyrästi ja pitkäjänteisesti. Siinä on pari sanaa, mitä en saa mahtumaan yhteen Jussi Salonojan kanssa.

Eihän tätä puheyhteyttä ole enää vähään aikaan ollut nykyjohdon toimesta. Ei edes pelaajien suuntaan.
Ihan ymmärrettävistä syistä puheyhteys fanien suuntaan on pidetty yllä enää oikeastaan fan clubin peejiin välityksellä, koska suurelle yleisölle ei ole ollut mitään konkreettista kerrottavaa hetkeen. Kunhan velkasaneerauspäätös tulee, omistajat tulevat varmasti julkisuuteen tavalla tai toisella.

Pelaajien suuntaan taas on keskusteltu ihan normaalisti, ei kannata uskoa kaikkea, mitä Iltalehdessä lukee...
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Käännetään asia näin: Mikä saa monet uskomaan että:

A) Jussi on edelleen kiinnostunut omistamaan espoolaisen jääkiekkojoukkueen, joka pelaa Liigassa?
B) Jussi aikoo tällä kertaa palkata alaisikseen osaavia ihmisiä, joille hän antaa työrauhan useaksi vuodeksi?
C) Jussi aikoo käyttää paljon enemmän rahaa joukkueen kokoamiseen, kuin nykyomistajat kauteen lähdettäessä? (tämä siksi, että moni tuntuu ajattelevan Jussin myötä joukkueen selkeästi vahvistuvan tästä kaudesta)
D) Kannattajat ostavat Jussin ajatukset ja ideat, kun viimeksi hän ilmeisesti närkästyi häneen kohdistuneesta kritiikistä huomattavan paljon?
E) Jussi säilyttää nykyomistajien myötä kehittyneen loistavan puheyhteyden kannattajiin?
A,B,C,E - En tiedä, ja miksi tietäisin? Itselläni ei ole ollut ongelmia sen suhteen miten Jussi pyöritti kiekkoseuraa aiemmin. Enkä ole kannattanut Jussia seuran peräsimeen siitä syystä, että se alkaisi polttamaan taas rahojaan. Pikemminkin sen suhteen, että voisi uskoa joukkueen tulevaisuuteen paremmin, eikä joukkueen bisnes-strategiaan kuuluisi rahastaa pois kirkkaimpia tähtiään. Minulla ei myöskään ole ollut tarvetta rupatella omistajan kanssa. Jos minulle sattuisi niin narsistinen olo, että omistajan täytyisi kuulla jotain minun mielipiteitäni, ilman että toimitusjohtaja kuulee siitä ensin, kirjoittaisin Jussille kirjeen - Kirje avataan aina, ja postilaitos kiittäisi siinä samalla.
D - Tämä on se mistä jaksat hakata Jussia. Jep. Se unohti, että mielipidepalstat on täynnä kusipäisiä mielipiteitä ja kävi lukemassa niitä, ja veti herneet nenään. Ei fiksua, mutta ihan inhimillistä toimintaa. Annan hänelle anteeksi sen. Jussi ei kuitenkaan ole tietoisesti valehdellut, tai muuten kusettanut faneja tai joukkuetta. Se ei ole ehkä ollut kovin puhelias persoona fanien suuntaan, mutta teot ovat mielestäni olleet arvokkaampia. Ja niitä Salonoja on ollut täynnä. Ehkä liiankin kanssa (ja viittaan nyt siihen buumiin, kun päävalmentajia vaihtui tiuhaan), mutta lopulta Salonoja alkoi saamaan touhun hyvään suuntaan.

Ja olipa mielenkiintoinen tyyli väistää oma kysymykseni - kääntämällä eri kysymys takaisin minulle.

Mitä tulee noihin Jussin aikaisiin Blues-muistoihin, lueskelin tuossa hiukan Pihalta päätyyn-kirjaa ja vaikka noihin vuosiin sisältyi toki monta urheilullisesti hyvää kautta, taustalla asiat olivat lähes yhtä sekaisin kuin nyt.

Ei täällä ole hirveästi väitetty, että Jussin aikana talous olisi ollut hyvässä jamassa. Mutta ainakin Jussi on pelannut omilla rahoillaan, ei toisten. Ja kun kahlaat noissa muistojen kultaisissa poluissa tuon "Pihalta päätyyn"-kirjan kanssa, muista, että sen taustalla on Martti Merra, joka kuuluu käytännössä siihen Jussin vihollisleiriin (vaikka virallisesti kaikki ovat yhtä iloista perhettä, tekemässä parhaansa espoolaisen kiekkoilun eteen). Ellei kirja ole puhdas tietokirja, niihin lähes aina väritetään näkemyksiä, jätetään tiettyjä faktoja kertomatta, ja alleviivataan toisia, riippuen kirjoittajan/tuottajan näkemyksistä. Jussin tuottama kirja Espoon kiekkoilusta olisi varmasti vähän toisen näköinen. Mutta fakta on tietenkin se, että Jussilla oli ongelmia joukkueen talouden kanssa, ei sitä käy kiistäminen, vaikka Merra kuinka maalailisi siitä pahista. Fakta on myös se, että hänellä on varaa niihin ongelmiin.

Josta palataan takaisin kysymykseesi A - En tosiaan tiedä miksi Jussi haluaisi palata takaisin espoolaiseen kiekkobisnekseen, varsinkin kun Saarikankaan klaani on kaivautunut jo aika vaikutusvaltaisiin poteroihin ja osa faneista haluaisi... (no en oikeastaan tiedä edes mitä haluaisit.. tätä nykyistä meininkiä?)... Mutta olen kiitollinen Jussille jos edelleen haluaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ja olipa mielenkiintoinen tyyli väistää oma kysymykseni - kääntämällä eri kysymys takaisin minulle.
Ai mikä kysymyksesi? Onko minulla perusteita siihen, että Jussi ei ole muuttunut? Itsehän totesit heti perään, ettei sinusta Jussin edes tarvitse muuttua... Mutta on minulla perusteita, hallin nykytila on yksi, kuten @MrBitter tuossa jo totesi ja kyllä tämä kinastelu nykyomistajien kanssa on myös vaikuttava tekijä, olet sinä siitä mitä mieltä tahansa. Niistä muista voidaan jutella vaikka kasvotusten joskus, jos koet tarvetta.

Varmasti jokainen meistä Bluesia kannattavista haluaa nähdä jatkossa taloudellisesti kannattavan, pitkäjänteistä työtä tekevän, omia kasvatteja suosivan jääkiekkojoukkueen Espoossa. Mielellään tulisi vielä vähän menestystäkin, mutta ei sitä voi vaatia, se pitää ansaita. Onko Jussi oikea mies johtamaan tällaista laivaa, vai onko hän vaan se ainoa henkilö, jolla on varaa ottaa laiva vedettäväksi?
 

HärmänSusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta se ei ole ymmärrettävää, että yhteyttä faneihin pidetään vain hyvinä aikoina, vaikka silloinkaan ei ihan aina ole uutta kerrottavaa. Se on vastuunpakoilua, johtajuutta jota yleisesti halveksitaan.
 

HärmänSusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joukkoja johdetaan keskeltä. Jos medialle ei vastata puhelimeen (tämän on useampi eri media todennut), ei haluta vastata ikäviin kysymyksiin. Vihanpito joidenkin fanien osalta on todellista, mutta siitä huolimatta pitäisi rantautua fanien keskelle peleissä, olla mukana siellä vieraspeleissä omien kanssa. Nyt jos koskaan, koska tilanne on helvetin vaikea. Se on välittämisen osoittamista.

Omistajien/johtajien paikka on yleensä siellä aitiossa/takarivissä, mutta nyt pitäisi olla munaa kohdata se kaikki paska ja paha mieli, jota fanit ja yhteistyökumppanit purkavat. Jos vetäydytään jonnekin mihin kukaan muu ei pääse, on se signaali välinpitämättömyydestä. Vaikka kyse olisi vain siitä, että on umpikujassa eikä keksi mitään ulospääsyä.
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millaista yhteydenpitoa sinä kaipaisit nyt?

Itse en varsinaisesti kaipaa, mutta saattaisi auttaa asiaa, jos käytäisiin läpi saneeraushakemukseenkin liitetty pelastussuunnitelma. Eli kerrotaan selvästi, mitä tehdään, että tästä suosta noustaan. Jotain suunnitelmaa kannattaisi varmaan myös pitchata mahdollisille rahoittajille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ai mikä kysymyksesi? Onko minulla perusteita siihen, että Jussi ei ole muuttunut? Itsehän totesit heti perään, ettei sinusta Jussin edes tarvitse muuttua... Mutta on minulla perusteita, hallin nykytila on yksi, kuten @MrBitter tuossa jo totesi ja kyllä tämä kinastelu nykyomistajien kanssa on myös vaikuttava tekijä, olet sinä siitä mitä mieltä tahansa. Niistä muista voidaan jutella vaikka kasvotusten joskus, jos koet tarvetta.

Kinastelu nykyomistajien kanssa? Mitä kinastelua se on, että nykyomistajat tekevät velkaneuvotteluista ohareita?

Jos Jussi lähtee vielä kerran seuraa pelastamaan, nousee hattu todellakin päästä. Jos Jussi lähtee mukaan nykyomistajien kanssa, nousee hatun lisäksi kulmakarvat.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse en varsinaisesti kaipaa, mutta saattaisi auttaa asiaa, jos käytäisiin läpi saneeraushakemukseenkin liitetty pelastussuunnitelma. Eli kerrotaan selvästi, mitä tehdään, että tästä suosta noustaan. Jotain suunnitelmaa kannattaisi varmaan myös pitchata mahdollisille rahoittajille.
Tässä on vaan se mutta, että nykyiset omistajat eivät ole enää valta-asemassa saneerauksen ja osakeannin mennessä läpi, eli eiväthän he ole myöskään tekemässä näitä pelastusliikkeitä. On parempi antaa seuraavan keulahahmon ( tai hahmojen) tuoda asiat esille ihan itse, koska hänellä saattaa olla vielä paljon lisättävää tuohon pelastussuunnitelmaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä on vaan se mutta, että nykyiset omistajat eivät ole enää valta-asemassa saneerauksen ja osakeannin mennessä läpi, eli eiväthän he ole myöskään tekemässä näitä pelastusliikkeitä. On parempi antaa seuraavan keulahahmon ( tai hahmojen) tuoda asiat esille ihan itse, koska hänellä saattaa olla vielä paljon lisättävää tuohon pelastussuunnitelmaan.

He ovat tehneet saneeraushakemuksen ja sen ohessa kertoneet miten seura saneerauksen kautta pelastuu. Tätä hakemusta abrsudeine suunnitelmineen siteerattiin kuukausi sitten asian ollessa ajankohtainen useassakin mediassa, mutta näitä suunnitelmia kukaan johdosta ei ole sanallakaan kommentoinut.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
... Mutta on minulla perusteita, hallin nykytila on yksi, kuten @MrBitter tuossa jo totesi ja kyllä tämä kinastelu nykyomistajien kanssa on myös vaikuttava tekijä, ...
Mitä muuta voi oikeasti odottaa Bluesin suhteen hallilta?
Kyllä kinastelu "valehtelevaan" nykyjohtoonkin on enemmänkin kuin inhimillistä.
Aattelepa omalle kohdalle, että joku olis sulle vaikka vaan millin velkaa niin tuskin sinäkään niille joululahjoja ostaisit. Vai?
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on vaan se mutta, että nykyiset omistajat eivät ole enää valta-asemassa saneerauksen ja osakeannin mennessä läpi, eli eiväthän he ole myöskään tekemässä näitä pelastusliikkeitä. On parempi antaa seuraavan keulahahmon ( tai hahmojen) tuoda asiat esille ihan itse, koska hänellä saattaa olla vielä paljon lisättävää tuohon pelastussuunnitelmaan.

Saattaa olla vaikea viedä osakeantia onnistuneesti läpi, jos potentiaalisille osallistujille ei myy antia mitenkään ja ei valota visiota lainkaan. Nyt tulee semmoinen kuva, että hanskat on lyöty tiskiin, kun joku saneeraushakemuksen pohja on saatu kasattua.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tietoa on kyllä kulkenut kannattajien suuntaan kauttani mutta valitettavasti iso osa on luottamuksellista, enkä sitä voi vielä kertoa.
Sen nyt uskallan sanoa että antia valmistellaan kovaa vauhtia ja alkaa pian, siitä kyllä sitten tiedotetaan kunnolla ja tulevaisuuden suunnitelmat ja strategiat kyllä sen yhteydessä kerrotaan.
Ja saneeraushakemusta on täydennetty sen ensimmäisen hakemuksen jälkeen. Nyt on oikeudesta/tuomarista kiinni milloin päätös tulee. Velkojien lausunnot on saatu kuitenkin eli ei varmaan (?) enää kauan kestä.
Olen itsekin sitä mieltä että tiedotusta pitäisi olla koko ajan, mutta toisaalta kun tiedotettavaa ei vielä ole niin... ei sekään ketään palvele että samat tyypit tulevat antamaan lupauksia joita kukaan ei enää usko.
Mutta siis kyllä sitä antia sitten lähdetään isosti markkinoimaan ja kerrotaan siinä yhteydessä sitten lisää. Hanskoja ei kuitenkaan missään nimessä ole lyöty tiskiin, päinvastoin.
 

HärmänSusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja saneeraushakemusta on täydennetty sen ensimmäisen hakemuksen jälkeen. Nyt on oikeudesta/tuomarista kiinni milloin päätös tulee. Velkojien lausunnot on saatu kuitenkin eli ei varmaan (?) enää kauan kestä.

Hanskoja ei kuitenkaan missään nimessä ole lyöty tiskiin, päinvastoin.

Nämä olisi voinut kuulla selkeästi omistajien suusta, face-to-face useaan kertaan eri ihmisille. Sitä on luottamuksen rakentaminen, kerrotaan nöyrästi sama tarina aina kun kysytään ja valitaan itse ne paikat, jossa voidaan kysyä. Esim. pelipäivinä hallilla.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hanskoja ei kuitenkaan missään nimessä ole lyöty tiskiin, päinvastoin.
Tämä on ikävä kuulla. Se velkasaneerausta varten laadittu kituutus-suunnitelma (joka on ainoa suunnitelma, jonka olen virallisista suista kuullut) kuulostaa niin sinisilmäiseltä, että on vaikea uskoa sen olevan Bluesin etujen mukaista. Mutta jos tässä sitten kituutetaan tulevat pari kautta mestispelaajilla ja myydään kaikki helmet muualle, niin toivotaan sen auttavan. Ilman parempaa suunnitelmaa, mun "kutina" uskoo kuitenkin pikaisen konkan olevan se paras lääke Bluesille.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Tämä on ikävä kuulla. Se velkasaneerausta varten laadittu kituutus-suunnitelma (joka on ainoa suunnitelma, jonka olen virallisista suista kuullut) kuulostaa niin sinisilmäiseltä, että on vaikea uskoa sen olevan Bluesin etujen mukaista. Mutta jos tässä sitten kituutetaan tulevat pari kautta mestispelaajilla ja myydään kaikki helmet muualle, niin toivotaan sen auttavan. Ilman parempaa suunnitelmaa, mun "kutina" uskoo kuitenkin pikaisen konkan olevan se paras lääke Bluesille.
Oletpas sinä lystikäs. Konkurssin jälkeen sitten Suomi-sarjaa Suomi-sarja miehillä!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oletpas sinä lystikäs. Konkurssin jälkeen sitten Suomi-sarjaa Suomi-sarja miehillä!

Jos se sen vaatii niin sinne vaan ja sieltä ylös. Vaikka muuta maalaillaankin, ei espoolaisella seuralla montaa vuotta menisi sieltä noustessa Mestikseen. Siellä sitten riippuu jo taustoista liigaporttien avautuminen, mutta ainakin oltaisiin taas terveellä pohjalla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Millä junnuilla? Vaikea nähdä Bluesin kykenevän pitämään yhdestäkään pelaajasta kiinni, joka muualle halutaan. Jo nyt lähdössä on ainakin Vainio, jonka ura on vielä edessä ja joka ei ole näyttänyt liigassa käytännössä mitään. Kun tämän tason pelaajia - vaikka olisivatkin kovia lupauksia - menetetään, on ihan turha haihatella minkäänlaisesta omavaraisuudesta jos halutaan voittaa edes yksi peli tulevaisuudessa.
 
Miksi Jussin pitäisi muuttua niistä ajoista kun oli vallankahvassa? Oliko nuo ajat absoluuttisesti pahoja? Itselleni ne tarjosivat parhaita Blues-muistoja.
Taidat myös pitää housuihin pissaamista pakkasella fiksuna vaikka se lämmittää vain hetken? Nyt osaltaan niitä Jussin hedelmiä maistellaan, silloin jäi moni sidosryhmä vuosikausiksi etäiseksi seuraan ja nyt niitä on voinut olla vaikea lämmitellä. Esim. Jussin mainonta = ei ole firmat maksanut mutta mainokset silti laidoissa.

Kinastelu nykyomistajien kanssa? Mitä kinastelua se on, että nykyomistajat tekevät velkaneuvotteluista ohareita?
Kummasti monelta Jussifanilta unohtuu kuinka keskustelujen aikana Jussi laittoi ESARille ultimaatumia keskustelujen ulkopuolelta (Jussin neuvottelutaktiikkaa? Luuli olevan oikea tilanne kiristää ruuvia ja saada parempi tulos aikaan?).. ei ihme, että seurajohto on ottanut herneet nenään ja tehneet oharit (ei fiksua mutta ymmärrettävää), ja lähteneet hakemaan konkurssisuojaa. Ei tuossa sopassa ole ketään puhdasta pulmusta, ihan turha Jussista tehdä marttyyriä, kuten hän itse on yrittänyt jo aiemminkin tehdä useasti.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kummasti monelta Jussifanilta unohtuu kuinka keskustelujen aikana Jussi laittoi ESARille ultimaatumia keskustelujen ulkopuolelta.. ei ihme, että seurajohto on ottanut herneet nenään ja tehneet oharit (ei fiksua mutta ymmärrettävää), ja lähteneet hakemaan konkurssisuojaa.
Eikö tuossa ollut kysymys siitä, ettei suostuttu antamaan haluttuja taloudellisia selvityksiä. Aika vaikea oli tilanne tehdä kauppoja, kun edellisestä tilinpäätöksestäkin taisi olla vuosia aikaa. Ehkä J olisikin sitten hakenut konkurssiin ilman tuota saneeraushakemusta.

Vaan asiaakin voisi haastaa. Kyllähän tässä kaivattaisiin jonkinlaista useamman ison omistajan yhteenliittymää. Se ei kuitenkaan yksin riitä, vaan pitäisi olla suunnitelma siitä mitä toimintoja kiinteistöissä on jääkiekon ja muun urheilun lisäksi. Samoin urheiluseuraa tulisi harkita siten, että siinä on mukana joku urheiluun liittymätön tulonlähde, jonka tuotoilla voidaan seuraa tulevaisuudessa rahoittaa.
Halli ja seura eivät saisi olla liian sidoksissa toisiinsa. Tässä oltiin ESARin suhteen oikeilla jäljillä, vaikka se olikin ehkä pakon edessä tehtyä syöksykierteen hidastamisyritystä.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Millä junnuilla? Vaikea nähdä Bluesin kykenevän pitämään yhdestäkään pelaajasta kiinni, joka muualle halutaan. Jo nyt lähdössä on ainakin Vainio, jonka ura on vielä edessä ja joka ei ole näyttänyt liigassa käytännössä mitään. Kun tämän tason pelaajia - vaikka olisivatkin kovia lupauksia - menetetään, on ihan turha haihatella minkäänlaisesta omavaraisuudesta jos halutaan voittaa edes yksi peli tulevaisuudessa.
Aina niin positiivinen asenne. Jos vaikka lopetetaan koko jääkiekko Espoossa, siirretään junnut kaikista ikäluokista IFK:lle ja vuokrataan hallit kun niitä on niin vaikeaa siirtää.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tämä on ikävä kuulla. Se velkasaneerausta varten laadittu kituutus-suunnitelma (joka on ainoa suunnitelma, jonka olen virallisista suista kuullut) kuulostaa niin sinisilmäiseltä, että on vaikea uskoa sen olevan Bluesin etujen mukaista. Mutta jos tässä sitten kituutetaan tulevat pari kautta mestispelaajilla ja myydään kaikki helmet muualle, niin toivotaan sen auttavan. Ilman parempaa suunnitelmaa, mun "kutina" uskoo kuitenkin pikaisen konkan olevan se paras lääke Bluesille.
Mutta mitenkäs se menikään saako yrityssaneerauksessa oleva seura edes tätä nykyä pelata liigassa.
Ainakin Pelicansin selvittyä saneerauksestaan oli puhetta, että tämä oli sitten viimeinen kerta kun näin saa liigassa tehdä.
Toki eihän se mitenkään yllätä, että Bluesin nykyjohto tätä yrittäisi vaikka liiga sen olisi kieltänyt.

Näinhän muuten mainitaan ainakin IS:n jutussa eli liigan osakassopimuksen mukaan yrityssaneeraus olisi "kielletty".
Todennäköisestihän tämä tarkoittaa sitä, että saneerauksessa olevan Bluesin on erittäin hankalaa saada liigalisenssi ensi kaudelle.

Konkurssin tullessa taas liiga antaa varmasti erityisiluvan vaikka Salonojalle ottaa sarjapaikka uudella taustayhtiöllä.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Taidat myös pitää housuihin pissaamista pakkasella fiksuna vaikka se lämmittää vain hetken? Nyt osaltaan niitä Jussin hedelmiä maistellaan, silloin jäi moni sidosryhmä vuosikausiksi etäiseksi seuraan ja nyt niitä on voinut olla vaikea lämmitellä. Esim. Jussin mainonta = ei ole firmat maksanut mutta mainokset silti laidoissa.
Fiksumpaa kuin kuseminen sähköpaimeneen. Toiset menee hallille tuijottamaan mainoksia, toiset lätkää. Mielipideasioitahan nämä kaikki, ja totta kai olisi ollut rauhoittavaa, kun joukkueen talous ei olisi ollut niin vahvasti miinusmerkkinen, mutta kyllä mulle siunaantui paljon positiivisia Blues-muistoja, etenkin Petun aikoihin. Ehkä siksi, että kykenin halutessani seuraamaan sitä lätkää, eikä tarvinnut miettiä talousasioita, kun tiesi, että Jussilla on varaa tehdä sellaista talouspolitiikkaa ja mahdollisia virheitä, kuin haluaa. En ole kritisoinut niitä, joita on kiinnostanut joukkueen kokonaisvaltainen seuraaminen, olen vain todennut, että isoa osaa espoolaisesta katsojakunnasta kiinnostaa se, ketkä kaukalossa pelaavat, miten ja kuka voittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös