Pain no gain
Jäsen
Jussihan saa seuraan tunkea rahaa ihan niin paljon kuin haluaa, mutta eiköhän jokaisen kannattajan toiveena olisi kuitenkin tilanne, jossa seura tekisi jollain reilulla kahden miljoonan pelaajabudjetilla nollatulosta ja Jussi löisi rahojaan vain lisäbonuksena, jos näin haluaisi. Salonoja on hieno tyyppi, ja aivan salettiin niin Bluesin jätkä kun voi, mutta unelmatilanteessa seura ei olisi millään tavalla riippuvainen miehen panoksesta, vaan tulisi toimeen myös omillaan.
Tuli sinne omistajaksi Jussi tai kuka tahansa, niin pitkäjänteisyyttä ja selkeä suunnitelma pitäisi olla siitä miten hommaa lähdetään luomaan ja kyseistä toimintasuunnitelmaa pitäisi palkata toteuttamaan ammattilaisia eli ei saunakavereita tai omaa itseään. Tässä paskassa rypemisen jälkeen olisi äärimmäisen tärkeetä saada parilla ensimmäisellä kaudella luotua positiivista ilmapiiriä ja imagoa, eli pidetään ne negatiiviset jutut vihdoinkin poissa ja tehdään kovasti töitä (eikä vain esitetä niin).
Nykyisten omistajien ensimmäisellä kaudella oli paljon hyvää tekemistä kuluttajille myynnin näkökulmasta: kausikortteja myytiin huomattavasti viime kautta enemmän ja markkinointi oli toimivaa ja taloudellisesti seura saatiin käännettyä hetkeksi oikeaan suuntaan, mutta rahojen vähentyessä väheni myös omistajien järki ja nyt ollaan tässä tilanteessa missä ollaan. Nykyomistajat sekä Salonoja ovat kummatkin osaltaan todistaneet sen, että hyvä ja onnistunut markkinointi maksaa kyllä itsensä takaisin, joten nyt pitäisi oppia niistä virheistä ja oikeasti panostaa siihen markkinointiin ja myyntiin. Pari kautta kun panostaa kunnolla siihen yritys ja kuluttaja myyntiin, niin sen jälkeen siellä on niin vahvat perustukset, että riittää kun soitetaan elinkautisvangeille, että eiköhän sitä vielä vuosi lusita, niin kyllähän sitä lusitaan. Tässä vaiheessa ei tarvi enää niin paljoa hommata uusia asiakkaita, vaan tärkeintä on pitää hyvät suhteet niihin nykyisiin ja siinä ohessa kasvattaa tasaisesti uusien asiakkaiden määrää. Tärkeintä olisi kuitenkin tehdä töitä sen perustuksen eteen, jolle voidaan rakentaa, niin ei kaaduta niin kun korttitalo, jos pieni puhuri käy.
E: No eipä auta kun katella miten käy. Ehkä meille Espooseenkin saadaan joskus ammattilaisia johtamaan seuraa.
Tuli sinne omistajaksi Jussi tai kuka tahansa, niin pitkäjänteisyyttä ja selkeä suunnitelma pitäisi olla siitä miten hommaa lähdetään luomaan ja kyseistä toimintasuunnitelmaa pitäisi palkata toteuttamaan ammattilaisia eli ei saunakavereita tai omaa itseään. Tässä paskassa rypemisen jälkeen olisi äärimmäisen tärkeetä saada parilla ensimmäisellä kaudella luotua positiivista ilmapiiriä ja imagoa, eli pidetään ne negatiiviset jutut vihdoinkin poissa ja tehdään kovasti töitä (eikä vain esitetä niin).
Nykyisten omistajien ensimmäisellä kaudella oli paljon hyvää tekemistä kuluttajille myynnin näkökulmasta: kausikortteja myytiin huomattavasti viime kautta enemmän ja markkinointi oli toimivaa ja taloudellisesti seura saatiin käännettyä hetkeksi oikeaan suuntaan, mutta rahojen vähentyessä väheni myös omistajien järki ja nyt ollaan tässä tilanteessa missä ollaan. Nykyomistajat sekä Salonoja ovat kummatkin osaltaan todistaneet sen, että hyvä ja onnistunut markkinointi maksaa kyllä itsensä takaisin, joten nyt pitäisi oppia niistä virheistä ja oikeasti panostaa siihen markkinointiin ja myyntiin. Pari kautta kun panostaa kunnolla siihen yritys ja kuluttaja myyntiin, niin sen jälkeen siellä on niin vahvat perustukset, että riittää kun soitetaan elinkautisvangeille, että eiköhän sitä vielä vuosi lusita, niin kyllähän sitä lusitaan. Tässä vaiheessa ei tarvi enää niin paljoa hommata uusia asiakkaita, vaan tärkeintä on pitää hyvät suhteet niihin nykyisiin ja siinä ohessa kasvattaa tasaisesti uusien asiakkaiden määrää. Tärkeintä olisi kuitenkin tehdä töitä sen perustuksen eteen, jolle voidaan rakentaa, niin ei kaaduta niin kun korttitalo, jos pieni puhuri käy.
E: No eipä auta kun katella miten käy. Ehkä meille Espooseenkin saadaan joskus ammattilaisia johtamaan seuraa.
Viimeksi muokattu: