Todella karuja lukemia ja kertovat kyllä myynnin todellisesta floppaamisesta.
Tosin muutama asia jotka voin faktana kertoa kun olen joskus vielä tarkemmalla tasolla päässyt tutkimaan.
Parkkipaikoista kaikki raha menee Baronalle, ilmeisesti sitten parkkikausikortit ovat jonkinlainen poikkeus.
Ravintolapaketit tarkoittaa sellaisia paketteja joita on pk-firmoille ja yhteistyökumppaneille myyty VIP-pakettien osana.
Yhteistyösopimukset sisältävät ainakin pääsponsorit. Restelin tilittämä löytyy toiselta tililtä, tai ainakin pari vuotta sitten löytyi. Muistaakseni siinä tilissä oli fanituotemyynti ja hallin oheismyynnistä saatu osuus, yhteensä olisko ollut 70k, josta melkein kaikki fanituotemyyntiä yms.
Jännä sinänsä tuo hallivuokra, pari vuotta sitten vuokrat olivat 800k.
@Cobol kysyi tuosta myynnin alihankinnasta. Partner Poolia hoiti kesään asti Procito Oy, jolla ei käsittääkseni ole suoraa yhteyttä johtoon. Vaan ilmeisesti syyttävät katseet voi suunnata Procitoon, joka huhujen mukaan veti aivan penkin alta hommansa (itse asiassa minäkin Partner Pool -jäsenyyteni lisäksi otin pinon oheispalveluja, joita ei ikinä laskutettu tai toimitettu) ja sopimus on nyt irtisanottu. Luulisin että Procitolla on ollut ihan provikkapohjainen soppari, ja jos eivät ole hankkineet myyntiä niin sitten ei ole palkkiotakaan. Ehkä niillä on ollut paremmin tuottavaa tekemistä tai mitä lie. Siitä onko myyntiä järkevää ulkoistaa edes pk-yritysten osalta voikin sitten olla varmaan montaa mieltä. Ja kuten Cobol epäili, niin mä luulisin että myynnit on tosiaan tuotu nettona kirjanpitoon. En sitten tiedä että onko Prociton osalta muita ollut, ainakin tosiaan Partner Pool on ollut Prociton hoidossa, luulisin että jotain muutakin. Aitioitahan Bluesilla ei ole, on turhaa miettiä että 50 aition myymisellä pitäisi saada miljoona.
Tietysti tällä hetkellä on varmaan melkein mahdotonta myydä mitään, mutta toimistolla on tasan yksi ihminen käsittääkseni hoitamassa yritysmyyntiä. Ja jos Procitolle on annettu kenkää niin eipä taida olla kovin hyvää myyntiä tälläkään kaudella...
Mutta mutta. Mä uskon että tosta voisi edelleen saada kannattavan, jopa voitollisen. Kulut pidetään pieninä ja satsataan oikeasti myyntiin. Joo, Espoossa on paljon asioita jotka tekevät työn vaikeaksi, mutta ei niiden taakse saa mennä. Kuka palkkaa meikäläisen nostamaan tuon suosta? :)
Parkkipaikkojen osalta löytyy
3020 Parkkikausikortit 16k
Ravintolamyynnistä
3050 Ravintolapaketit 95k
Oheismyynnistä on toki tuostakin vielä mahdoton sanoa, koska Resteliltä saatu summa menee todennäköisesti yhteistyösopimusten alle, ollen todennäköisesti merkittävä osa tuosta 1,2miljoonasta.