Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 357 461
  • 5 893

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei se ongelmaa ratkaise yksinään mutta pidemmällä aikavälillä Metro Areenalle on saatava lisää tapahtumia. Ei kaikki nämä Apassionatat, Disney on Icet sun muut voi aina mennä Pasilaan. Tai no, ehkä nuo ovat huonoja esimerkkejä mutta ei se nyt perkele voi mennä niin että pop/rock bändit menevät mielummin Pasilaan ja soittavat yläkatsomot suljettuina kuin että soittaisivat Espoossa "täydelle hallille". Nämä nyt ainakin pitää saada kiinni. Metro parantaa vuoden päästä kuitenkin Metro Areenan "saatavuutta" aivan tolkuttoman ison ihmismäärän osalta.

Metro on se juttu, ensi elokuusta lähtien Buranalle pääsee esim. Vuosaaresta nopeammin/helpommin kuin Jaffalaan tai Nordikselle. Pitäisi helpottaa isompien proggiksien hakemista, toisaalta se tarkoittaa että Bluesin lauantaimatsit vähenevät entisestään. Joka ei olisi ongelma jos sama taho omistaa hallin ja jengin.

Joskus näitä tuli laskeskeltua ja kutakuinkin tuo 6 miljoonaa oli se mihin itsekin päädyin kuten @Daespoo. Jos/kun hallille saataisi enemmän tapahtumia se todennäköisesti Bluesin osalta parantaisi tilannetta sekä hallivuokran, mainostulojen (laita- sekä katsomomainokset) että oheismyynnin osalta.

Jos hallin omistus on muualla niin en usko että se vaikuttaa hallivuokraan, ehkä välillisesti Esar-tyyppisen hallinointiyhtiön kautta jonkun verran mutta siinäkin välikäsien kautta ja pienemmällä kulmakertoimella.

Burana pitäisi saada laajemmalti auki jonkin sortin "kauppakeskuksena" joka olisi auki joka päivä palveluineen mutta se vaatisi aika ison rempan. Toisaalta, Burana on kohta puoliin tulossa suuremman remontin tarpeeseen ja siinä vaiheessa pitää miettiä konsepti uusiksi ottaen huomioon kaavoitukset, urheilupuiston muutokset, asuintalot yms. Tällä hetkellä areena seisoo 95% ajasta pimeänä ilman kassavirtaa.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Burana pitäisi saada laajemmalti auki jonkin sortin "kauppakeskuksena" joka olisi auki joka päivä palveluineen mutta se vaatisi aika ison rempan. Toisaalta, Burana on kohta puoliin tulossa suuremman remontin tarpeeseen ja siinä vaiheessa pitää miettiä konsepti uusiksi ottaen huomioon kaavoitukset, urheilupuiston muutokset, asuintalot yms. Tällä hetkellä areena seisoo 95% ajasta pimeänä ilman kassavirtaa.
Tämä on taas vähän vaikeaa toteuttaa hallin sijainnin takia. Itse olen ollut aina sitä mieltä että halli olisi pitänyt rakentaa joko Ison omenan tai Sellon yhteyteen jolloin se olisi ollut siellä missä on ihmiset ei tuolla pellolla jota ei missään nimessä saa kehittää koska Tapiolan puistokaupungin maine kärsii. Kaavoitus alueen kehittämiseksi on vasta nyt alkamassa, joka on kyllä suuri mysteeri miksi vasta nyt?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Tämä on taas vähän vaikeaa toteuttaa hallin sijainnin takia. Itse olen ollut aina sitä mieltä että halli olisi pitänyt rakentaa joko Ison omenan tai Sellon yhteyteen jolloin se olisi ollut siellä missä on ihmiset ei tuolla pellolla jota ei missään nimessä saa kehittää koska Tapiolan puistokaupungin maine kärsii. Kaavoitus alueen kehittämiseksi on vasta nyt alkamassa, joka on kyllä suuri mysteeri miksi vasta nyt?

Vastasit tuohon jo itse. Eli Tapiolan alue on kunnallispoliittisesti herkintä ja kaikki rakentaminen siellä tapahtuu vuosikausien riitelyn ja valittamisen jälkeen. Lisäksi Espoossa on nähty ensisijaiseksi tiivistää jo olemassa olevat tulevan metroradan varrella olevat asuinalueet (esim. Tapiolan keskustassa ja Matinkylässä).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä on taas vähän vaikeaa toteuttaa hallin sijainnin takia. Itse olen ollut aina sitä mieltä että halli olisi pitänyt rakentaa joko Ison omenan tai Sellon yhteyteen jolloin se olisi ollut siellä missä on ihmiset ei tuolla pellolla jota ei missään nimessä saa kehittää koska Tapiolan puistokaupungin maine kärsii. Kaavoitus alueen kehittämiseksi on vasta nyt alkamassa, joka on kyllä suuri mysteeri miksi vasta nyt?

Ei Isoa Omenaa ja Selloa ollut olemassakaan kun hallia suunniteltiin.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Ei Isoa Omenaa ja Selloa ollut olemassakaan kun hallia suunniteltiin.
Ei ollut ei, mutta varmasti oli suunnitteilla. Hieman järkevämmällä kaupunki suunnittelulla olisi otettu huomioon tälläiset monitoimi-areenan tarpeet. Iso Omena valmistui vuonna 2001 ja länsi-auto areena otettiin käyttöön 1999 eli ei siinä nyt niin suurta eroa ole etteikö näitä olisi voinut rakentaa yhteen.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
No jo on. Tämä kaupunki suunnittelu olisi pitänyt aloittaa jo silloin kun Espoosta tuli kaupunki eli vuonna 1972.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämän Blues-palstan nimi pitäisi olla "Bluesin fyrkat".
Sanoppa muuta. Ei näköjään yksi ketju riitä Bluesin talousjuttuihin vaan näistä sotkuista pitää vääntää kolmessa eri ketjussa. Jokainen otteluketjuvauskin alkaa yleensä sanoilla "Talousvaikeuksissa painiskeleva Blues kohtaa tänään...".

Ei tämä jääkiekko niin vakavaa ole, että jonkun pitäisi pantata oma talo.
Mitä enemmän tota juttua ajattelee niin kyllä tuntuu järjettömältä että joku on uskaltanut laittaa talonsa pantiksi Bluesin takia.

Ei ollut ei, mutta varmasti oli suunnitteilla. Hieman järkevämmällä kaupunki suunnittelulla olisi otettu huomioon tälläiset monitoimi-areenan tarpeet.
Mm. Matinkylän alueella oli kova vastustus uudelle hallille eikä uuden hallin rakentaminen Espooseen muutenkaan ollut mikään itsestään selvyys. Kanattaa nyt muistaa että toi hallin rakentamispäätös on tehty 90-luvun lama aikaan jolloin ei vielä tiedetty varmasti miten voimakkaasti Espoo tulee kasvamaan seuraavan 20 vuoden aikana. Hallille oli aikoinaan kaksi sijoitusvaihtoehtoa 90-luvun puolessa välissä: Tapiola ja Leppävaaraan Vermon viereen. Paikaksi valittiin Tapiola kun Länsiväylä tarjosi hyvät kulkuyhteydet mm. Helsinkiin ja Espoonlahteen. Lisäksi jo tolloin oli visio että Metro saattaisi joskus tulla Espooseen. Jos noista kahdesta vaihtoehdosta valittiin sen hetkisillä tiedoilla se joka oli parempi, niin musta on aika turha jossitella sen asian suhteen minne se halli olisi pitänyt rakentaa. Varsinkaan kun asialle ei voi enään tehdä mitään.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
@Barcelona jälkiviisasteluahan tämä on ja asialle ei enää mitään voi. Toivottavasti joukkue selviytyy taistelusta ja alueesta saadaan kaava riitojen jälkeen sellainen että siellä viihtyy ilman että siellä on mitään tapahtumaa käynnissä.
 

Tuamas

Jäsen
En tiedä oliko Pelsuilla ja Saipalla jotain pelaajamyyntejä KHL:ään josta liikevaihto on pompsahtanut mutta silti ero on aika kova kun huomioi yleisömäärät. En yksinkertaisesti suostu uskomaan että Blues voi yritysmyynnin sössiä niin pahasti että ero on tuon kaltainen. Liigan tv-sopparista tulee se ~milli per jengi per kausi, irtolipuista ~600k, kausareista heittoarvio ~1M. Jäljelle jää 1.2M joka jakaantuu sponsoridiileihin ja hallin oheistuottoihin plus muihin mahdollisiin muihin pienempiin tulovirtoihin. Halliyhtiön liikevaihto on ~1.2M mutta siinä on mukana kaikki hevisaurukset ja Idols yms. konsertit, ei sieltäkään tule "selitystä" luvuille kuin ehkä 800K.

Toisaalta Bluesin turskaa ei selitä liikevaihdon pienuuskaan, ainakaan Sportiin verrattuna. Hallivuokrasta voidaan "hyvittää" 500K mutta silti ero Sportiin on valtava. Vaasassa (ja Pohjanmaalla yleensä) on vahva yrityskenttä ja lätkässä jakajia ei montaa ole mutta se ei näy liikevaihdossa kovinkaan suuresti. Bluesin pelaajabudjetti (IS:n mukaan) oli ~2M mutta ei mainintaa onko tuossa sivukulut mukana (toisaalta Bluesin kohdalla niitä ei tarvitsisi laskea kun niitä ei ilmeisesti maksetakkaan. Hymiö.). Muita kuluja siten 2-3M riippuen siitä onko sivukulut luvuissa mukana. Ja ei myöskään ole tietoa kuinka hyvin budjetti toteutui, aika paljolta kuulostaa.

Nyt pitäisi kaivaa tuo tilinpäätös kokonaan esiin, joku jolla on tunnarit PRH:lle tai johonkin yritystietokantaan voisi nakata sen johonkin dropboxiin että päästään kaivamaan taas lisää.

Ne kaksi perimmäistä kysymystä on edelleen auki, 1) mihin liikevaihtoa katoaa ja 2) mihin Blues työntää vähiä tuottojaan?

On tää kyllä taas aikamoista touhua.

Ei olennainen luku tällä kertaa ole kilpailijoiden liikevaihto, vaan Jääkiekko Espoo Oy:n oma liikevaihto, jonka kehitys on ollut
2013 4,3milj
2014 4,9 milj
2015 3,8 milj

Tulokset
2013 -1,5milj
2014 -820k
2015 - 1,4milj

Yhtiössä, jonka taustalla ei ole varakasta sijoittajaa kuittaamassa, on yksinkertaisesti anteeksiantamatonta perseilyä onnistua hävittämään myynnistä yli 20%, ihan riippumatta siitä mikä myynnin osio on epäonnistunut pahiten.

Otetaan nyt tuo yritysmyynti, Blues on jättänyt käytännössä PK-sektorin perkaamatta kokonaan, josta johtuen yhteistyökumppaneiden kokonaismäärä on ~250, kun se nyt vaikka Ässillä, Tapparalla, Lukolla ja monella muulla on siellä minimissään ~500 tienoilla. Tämä kaikki toki heijastuu myös kausarimyyntiin, koska pienten yritysten yleisin yhteistyömuoto on kausikortin ostaminen (nämä eivät toki näy listauksissa).

Sportiin ero syntyy siitä, että Vaasassa toiminta järkevöitettiin pakon edessä jo useita vuosia sitten ja toiminta on melkolailla balanssissa.
 

Tuamas

Jäsen
Luulin että Bluesin nykyjohdon amatööriyden lakipiste olisi saavutettu, mutta vielä mitä.

Pojat ovat sitten fiksuudessaan lykänneet kaupparekisteriin tilikohtaisen tuloksen ja taseen.

Otetaan muutamia herkkupaloja

3000 Mainosmyynti 143k
3015 Kausikortit 388k
3025 Aitiovuokrat ja -liput 80k
3035 Tv sopimus 900k
3040 Yhteistyösopimukset 1,2milj

Henkilöstökulut yhteensä 3,2milj


7201 Hallivuokrat 225k
7202 Harjoitusjää 39k
(lisäksi muihin kuluihin ostoissa lyöty 199k)
8700 Luottotappiot 42k
9540 Verojen viivästysseuraamukset 44k

Taseen loppusumma 2,4milj
Vaihtuvat vastaavat 330k
Lyhytaikainen vieras pääoma 2,0milj (mm. tili 2947 verot perinnässä 345k)

Mutta ei jumalauta, ei tämä yksinkertaisesti ole mahdollista, taloushallintopalveluista maksettu 32k ja tilintarkastajalle 13k, silti on mahdollista että yhtiössä tehdään näin perhanan amatöörimäinen virhe ja julkaistaan tilikohtainen tulos ja tase, Tämä on oikeasti aivan tolkuttoman iso virhe, nyt Blues on paljastanut liiketoiminnastaan käytännössä kaiken kilpailijoille, velkojille, suurelle yleisölle...

Ja mitä helvettiä tekee talouslehdistö, kun kukaan ei ole suoraan tarttunut tähän.
Missä ihmeessä on ammattitaito?
Hävetkää!
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Otetaan muutamia herkkupaloja

3000 Mainosmyynti 143k
3015 Kausikortit 388k
3025 Aitiovuokrat ja -liput 80k
3035 Tv sopimus 900k
3040 Yhteistyösopimukset 1,2milj

Henkilöstökulut yhteensä 3,2milj


7201 Hallivuokrat 225k
7202 Harjoitusjää 39k
(lisäksi muihin kuluihin ostoissa lyöty 199k)
8700 Luottotappiot 42k
9540 Verojen viivästysseuraamukset 44k

Taseen loppusumma 2,4milj
Vaihtuvat vastaavat 330k
Lyhytaikainen vieras pääoma 2,0milj (mm. tili 2947 verot perinnässä 345k)

Luvuista voimme päätellä heti, että ahdingon syy ei ole ylikallis halli vaan surkea myyminen.

En tiedä montako aitiota tuossa hallissa on mutta onhan tuo 80k surkea lukema. Samoin mainosmyynti on todella surkea, oliko siellä ollut ihan joku myymässäkin vai valmentajat myyneet otona?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Otetaan nyt tuo yritysmyynti, Blues on jättänyt käytännössä PK-sektorin perkaamatta kokonaan, josta johtuen yhteistyökumppaneiden kokonaismäärä on ~250, kun se nyt vaikka Ässillä, Tapparalla, Lukolla ja monella muulla on siellä minimissään ~500 tienoilla. Tämä kaikki toki heijastuu myös kausarimyyntiin, koska pienten yritysten yleisin yhteistyömuoto on kausikortin ostaminen (nämä eivät toki näy listauksissa)...

En halua lainkaan puolustella Bluesin surkeaa myyntiä PK-sektorille, mutta tulee kuitenkin mieleen, että mikäli sä nyt vaikka Lappeenrannassa tai Porissa otat yhteyttä tuon kokoluokan bisneksiin, niin näillä yrityksillä nyt on tasan yksi vaihtoehto, jota voivat lähteä tukemaan, sikäli mikäli haluavat tukemaan lähteä. Se oma kyläseura on se juttu.

Jossain Espoossa sä et voi tietää soittaessasi, että josko omistajan auton peräikkunasta löytyy Hifk-tarra tai no, oikeastaa minkä tahansa muun liigajengin vastaava...

Asiaa kannattaa ajatella myös toisinpäin. Mikäli Porissa pyörittää menestyvää ja kasvavaa yritystä, mutta ei tue Ässiä millään tavalla, niin ennemmin tai myöhemmin ihmiset saattavat tuota vähän ihmetellä ja kyseenalaistaa. Ei Espoossa ole tuollaista sosiaalista painetta tukea omaa seuraa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aivan mahtava bongaus Tuamas!

Nyt saatiin avoimuutta, joskin jälleen puuhastelun seurauksena. Siitä voivat kaikki tsekata tulojen "virtoja", helmenä mainosmyynti 143k €. Ja jälleen yksi vapauttava todiste Salonojaa kohtaan, hän ei todellakaan ole syypää tähän nykyahdinkoon vaan vain ja ainoastaan nykytoimijat.
 

Tuamas

Jäsen
En halua lainkaan puolustella Bluesin surkeaa myyntiä PK-sektorille, mutta tulee kuitenkin mieleen, että mikäli sä nyt vaikka Lappeenrannassa tai Porissa otat yhteyttä tuon kokoluokan bisneksiin, niin näillä yrityksillä nyt on tasan yksi vaihtoehto, jota voivat lähteä tukemaan, sikäli mikäli haluavat tukemaan lähteä. Se oma kyläseura on se juttu.

Ei suurin osa noista pienistä firmoista ajattele asiaa sen enempää, Ässillä esimerkiksi on tehokas myyntitiimi, joka kontaktoi melko hyvällä prosentilla alueen yritykset, ei se vaadi kummoistakaan patasydäntä ostaa se satasia maksava "Pataverkko"-setti.

Vaikka tässä toki Bluesilla on omat pienet lisähaasteet myynnissä, kompensoi potentiaalisen asiakaskunnan määrä sekä käytettävissä oleva varallisuus tämän melko täydellisesti.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Tuamas Aika paha moka. Usein noista löytyy vielä ihan selkeästi tietosuojalain mukaan salassa pidettävää tietoa, esim henkilötietoja.
Mutta noin muuten aion ostaa lippuja matseihin ja käydä niissä normaalisti. Mitään rahaa en rupea keräämään (lähinnä itselle pitäisi...), mutta en myöskään boikotoi nykyistä JOUKKUETTA. Nykyinen yhtiö ei enää pelastu ilman todella suuria peliliikkeitä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei suurin osa noista pienistä firmoista ajattele asiaa sen enempää, Ässillä esimerkiksi on tehokas myyntitiimi, joka kontaktoi melko hyvällä prosentilla alueen yritykset, ei se vaadi kummoistakaan patasydäntä ostaa se satasia maksava "Pataverkko"-setti.

Vaikka tässä toki Bluesilla on omat pienet lisähaasteet myynnissä, kompensoi potentiaalisen asiakaskunnan määrä sekä käytettävissä oleva varallisuus tämän melko täydellisesti.

Juu, ihan samoilla linjoilla. Sitä vaan hain takaa, että epäilemättä Bluesin toimistolta käsin sitä myyntityötä todella pitää tehdä, Ässien, SaiPan ja kumppanien paketit pk-yrityksille tekevät kyllä helpommin kauppansa.
 

Tuamas

Jäsen
Parkkipaikkojen osalta löytyy
3020 Parkkikausikortit 16k

Ravintolamyynnistä
3050 Ravintolapaketit 95k

Oheismyynnistä on toki tuostakin vielä mahdoton sanoa, koska Resteliltä saatu summa menee todennäköisesti yhteistyösopimusten alle, ollen todennäköisesti merkittävä osa tuosta 1,2miljoonasta.
 

Tuamas

Jäsen
@Tuamas Aika paha moka. Usein noista löytyy vielä ihan selkeästi tietosuojalain mukaan salassa pidettävää tietoa, esim henkilötietoja.

Tässä setissä ei ole mitään tietosuojalain mukaan salassapidettävää.

Ainoastaan tilikohtainen tulos ja tase, koska virallista tilinpäätöstä ei käsittääkseni ole vielä olemassa.

Se mikä tässä on, että Blues nyt tieten tahtoen fileeraa itsensä koko kansan nähtäville ja ainoastaan yhtiön oman virheen takia.
 

Tuamas

Jäsen
Juu, ihan samoilla linjoilla. Sitä vaan hain takaa, että epäilemättä Bluesin toimistolta käsin sitä myyntityötä todella pitää tehdä, Ässien, SaiPan ja kumppanien paketit pk-yrityksille tekevät kyllä helpommin kauppansa.

Periaatteessa, mutta myynti ei noista pienistä puroista tule koskaan ilmaiseksi. Aina se vaatii sen kontaktoinnin, joka on tulosten sekä täältä saatujen "asiakaskokemusten" perusteella jäänyt pahasti tekemättä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
jälkiviisasteluahan tämä on ja asialle ei enää mitään voi.
Yhtähyvin tässä voisi harmitella että sitä että se arkkitehtuurisesti hieman tyylikkäämpi versio hallin ulkonäöstä jäi pöydälle. Mutta unohtu mainita että tossa hallin sijainitivalinassa oli sillioin erityisen tärkeää että se saatiin mahdollisimman lähelle Helsinkiä jotta se voisi esim. kilpailla Hartwallin ja Nordiksen kanssa noista eri tapahtumista. Oma lähisukulainen oli aikoinaan ajamassa tota halli hanketta Espooseen niin olen kuullut mikä duuni siinä on ollut ja toi Tapiola oli heidän mielestään silloin lottovoitto.

En tiedä montako aitiota tuossa hallissa on mutta onhan tuo 80k surkea lukema.
On surkea lukema varmaan osittain siksi että Blues ei kovin montaa aitiota itse omista vaan niitä aitioita sitten omistaa myös eri firmat. Blues saa sitten vaan noista aitioista vaan sen lipputulon mikä pitää aitiovieraista maksaa, ja se taas on jotain alle 10 euron luokkaa per virailija. Blues ymärtääkseni nykyään omistaa muutaman aition ja sitten tarpeen vaatiessa edeleen vuokraa aitioita asiakkaileen. Ja kuten näissä ketjuissa on tullu jo useasti todettua niin yirtysasiakaspuolella Jokerit on kyykyttänyt Bluesia.

Siitä voivat kaikki tsekata tulojen "virtoja", helmenä mainosmyynti 143k €.
Tohon mainosmyynin suuruuteen vaikuttaa sitten se että paljonko jengiä hallilla käy. Siinä on ero paljonko voi esim. pyytää rahaa jumbotron mainoksesta jos sen näkee 3000 ihmistä kuin 5000 ihmistä. Oikeasti mainostajia kiinnostaa se kuinka monta henkilöä mainosviestillä tavoitetaan ja tod.näk se Bluesin saama taloudellinen korvaus korreloi sen kanssa kuinka paljon ihmisiä oli katsomassa sitä matsia. Toi luku voi siis sisältää huonoa myyntityötä mutta sen alhasuutta selittää myös yleisömäärät. Kuten myös se että firmat on ottanut löysät pois markkinointibudjeteista. Mutta jos Bluesin matseissa kävis enemmän sakkia niin silloin siitä tulisi samalla myös kiinnostavampi mainospaikka yrityksille.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Periaatteessa, mutta myynti ei noista pienistä puroista tule koskaan ilmaiseksi. Aina se vaatii sen kontaktoinnin, joka on tulosten sekä täältä saatujen "asiakaskokemusten" perusteella jäänyt pahasti tekemättä.

No, kyllä minusta kuitenkin pahempi asia on noiden lukujen sisältö kuin julkistaminen. Mutta kuten on tänä syksynä tullut jo moneen kertaan sanottua: mikään ei enää yllätä eikä järkytä. Ihan sama miten karmean asian Bluesista kerrot, todennäköisesti se on totta.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ja mitä helvettiä tekee talouslehdistö, kun kukaan ei ole suoraan tarttunut tähän.
Missä ihmeessä on ammattitaito?
Hävetkää!

Kappas. Tämä ei ole kuitenkaan valitettavasti ennenkuulumatonta. Ainakin TPS on näitä kp-tietoja laittanut eteenpäin. Muutama vuosi sitten pystyi mm. tarkistamaan faktisesti Suikkasesta saadun siirtokorvauksen KHL:stä sekä useita muita yksilöityjä tietoja. Käsittääkseni myös tänä vuonna meni eteenpäin "liian laaja" versio, mutta virhettä sysättiin verottajan mokaksi... en sitten tiedä mikä on totuus?

Tosiaan ei tuo Bluesin hallivuokra ole mikään selittävä tekijä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Otetaan muutamia herkkupaloja

3025 Aitiovuokrat ja -liput 80k


Missä ihmeessä on ammattitaito?
Hävetkää!
Jos tämä korostettu kohta pitää paikkansa, niin koko myyntitiimi pitäisi heittää saman ties hiuksista mäkeen.

Tehdään pieni laskelma.

Metro Areenalla on 46 aitiota (Restelin sivujen mukaan). Yllättävän iso määrä, mutta luotetaan nyt tuohon.
Bluesin sivujen mukaan aitiot maksavat 1650€ +alv / 2325€ +alv.

Jos aitioiden täyttöaste olisi surkea 50%, niin kuinka paljon Bluesin pitäisi saada noista tuottoa pelkistä runkosarjan kotiotteluista aivan varman päälle laskettuna?

- 46 aitiota, täyttöaste säälittävä 50%
- alakanttiin 1000 eur/aitio * 23 = 23000 eur/ottelu

Tulos: 23000 * 30 ottelua = 690 000 euroa

Siis aivan heittämällä 690 000 euroa, ei 80 000 euroa!

Lisäksi tuolla tonnilla per ottelu aitiot pitäisi saada myytyä helposti täyteen liki kaikissa otteluissa. Vaihtoehtoisesti, jos joku firma on ostanut aition itselleen vaikka koko kaudeksi, niin kyllä siitäkin pitäisi saada tuo 1000 eur/ottelu. Vaikka nuo pidempikestoiset aitiomyynnit olisi luettu kohtaan yhteistyösopimukset, niin ei siihen kohtaan enää sitten paljon muuta myyntiä jäljelle edes jää!

Aivan käsittämätöntä!
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos tämä korostettu kohta pitää paikkansa, niin koko myyntitiimi pitäisi heittää saman ties hiuksista mäkeen.

Tehdään pieni laskelma.

Metro Areenalla on 46 aitiota (Restelin sivujen mukaan). Yllättävän iso määrä, mutta luotetaan nyt tuohon.
Bluesin sivujen mukaan aitiot maksavat 1650€ +alv / 2325€ +alv.

Jos aitioiden täyttöaste olisi surkea 50%, niin kuinka paljon Bluesin pitäisi saada noista tuottoa pelkistä runkosarjan kotiotteluista aivan varman päälle laskettuna?

- 46 aitiota, täyttöaste säälittävä 50%
- alakanttiin 1000 eur/aitio * 23 = 23000 eur/ottelu

Tulos: 23000 * 30 ottelua = 690 000 euroa

Siis aivan heittämällä 690 000 euroa, ei 80 000 euroa.

Lisäksi tuolla tonnilla per ottelu aitiot pitäisi saada myytyä helposti täyteen liki kaikissa otteluissa. Vaihtoehtoisesti, jos joku firma on ostanut aition itselleen vaikka koko kaudeksi, niin kyllä siitäkin pitäisi saada tuo 1000 eur/ottelu.

Käsittämätöntä!

Tuskinpa kaikki aitiot ovat yksinomaan Bluesin myyntitiimin myytävissä? Jaffalassa näin ei ainakaan ole, vaan yritysaitiot ovat aina ensisijaisesti omistajansa käytössä ja ainoa maksettava maksu on yksi pääsylippu/vieras. Tietysti sitten jos tilaa safkaa aitioon, niin siitä tulee ylimääräistä tuloa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tuskinpa kaikki aitiot ovat yksinomaan Bluesin myyntitiimin myytävissä? Jaffalassa näin ei ainakaan ole, vaan yritysaitiot ovat aina ensisijaisesti omistajansa käytössä ja ainoa maksettava maksu on yksi pääsylippu/vieras. Tietysti sitten jos tilaa safkaa aitioon, niin siitä tulee ylimääräistä tuloa.
Tietenkin näin on, mutta kuinka suuri osa aitioista on myytävissä? 30-50% voisi arvioida aivan lonkalta.

Ja kuinka huonot sopimukset noista aitioista on tehty sitten alunperin? Onko Esar Oy vai Bluesin myyntitiimi myynyt nuo pidempikestoiset aitiosopimukset sitten aivan naurettavaan hintaan jo alunperin? Lisäksi Esar Oy:kin hakeutui äsken yrityssaneeraukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös