Itse toivon todella nimenomaan sitä, että tosiaan omistajapohjaa laajennetaan ja saadaan eri toimijat puhaltamaan yhteen hiileen. Mutta ei tuo Jussinkaan toiminta ihan tuohon suuntaan ole viitannut, käytännössä nämä Hesarissa esitellyt "pelastusvaihtoehdot" olivat että antakaa koko paska minulle. Ei se nyt niin yllättävää ole, etteivät nykyiset omistajat kuitenkaan halua suoraan antaa ilman vastiketta omistustaan pois.
Mitä sitten tulee tuohon nimen ja logon tms. vaihtoon... Ai että ei haittaa jos hc-fanipohja jää pois, kun sitä ei kuitenkaan ole paljon? Jaa, että jos nykyisistä katsojamääristä otetaan se vaikkapa tuhat pois, jotka ovat _aina_ hallilla sarjasijoituksesta ja säästä riippumatta, niin ei tunnu missään? Tuloissa ei ehkä niinkään, mutta kun otetaan sieltä myös ne muutama sata ääntä pitävää pois, niin avot, Suomen hiljaisin ja tunnelmattomin halli on saatu aikaan. Jos haluat olla yksin hiljaisuudessa, tulee Espoo Metro Areenalle. Varmasti mukava hiljaisuuden retriitti. Sellainen kuin Jussin vikalla kaudella syksyllä, ei ollut ihan kauhean houkutteleva kokemus.
Mulla ei valitettavasti Jussiin ole hirveästi luottoa. Olisi tervetullut mun puolesta osaomistajaksi, ja vaikka ihan vaikuttamaan, mutta suhtaudun epäluuloisesti skenaarioon, jossa kaikki valta on Jussilla, ainakin jos ei ole ottanut opikseen menneistä. Yksi osa-alue, jossa nykyinen johto on tehnyt hirveän hyvää duunia, on yhteistyö kannattajien kanssa, ja tällä on saatukin aikaan yksi Suomen parhaista kannattajaporukoista monessakin mielessä. Jussilla puolestaan ei ole ilmeisesti mitään käsitystä kannattajakulttuurista. Mun mielestä tätä kuvaa hyvin se että muutamalta kannattajalta tuossa taannoin kyseltiin (ko. herraan yhteydessä olevan henkilön taholta) että eihän siinä ole mitään merkitystä jos sinikeltainen Blues vaihtuu lennossa keltamustaksi Hongaksi, samalla tavallahan sitä kaikki kannattaa. Tämä siis ilmeisesti ollut jossain vaiheessa puheissa...