Tifoja haluaisin katsoa? Ei kyllä mä lätkää sinne hallille menen katselemaan. Ja lipun hinnan siitä maksan. Ja mitä nämä rusinat ovat joita Jussi ostaa muiden pullista itselle nautittavaksi? Ei tuolla Unitedissa hirveän paljon muiden rusinoita pelaile. "Muut saa kääriä hihat, kun minä maksan?" Silloin kun Jussi kääri hihat ja oli toimari - kritiikkiä satoi niskaan. Nyt kun se palkkaa siihen jonkun muun, se on rusinavaras. Työllisyyden kannalta on hyvä, että on ihmisiä, jotka osaa, ja ihmisiä, jotka maksaa siitä osaamisesta. Olemme myös eri mieltä, että Blues oli yhteisö, joka on nyt jaettu kahtia. Se oli aina jakautunut. Bluesin viimeinen vuosi osoitti sen selvästi.
Voi olla, että muistan väärin, että jossain postauksessasi alkukaudesta haikailit tifoja tai vastaavaa katsomoon. Saattoi olla joku muukin ja että muistan väärin, oli vaan jäänyt mielikuva, että oli sinun kirjoitus, kun kaikkein kärkkäimmin olet minua lainannut.
Ei tuolla Unitedissa tosiaan paljon rusinoita pelaile, kun Jussi ei ole yrityksestä huolimatta saanut niitä ostettua (ihan kuten kirjoitin). Jos et ymmärrä sitä, että näen ongelmallisena muiden valmiiden seurojen ostoaikeet pelkän rahan voimalla, en oikein osaa selittää sitä. Unitedin tavoitteina ei ole missään vaiheessa perustaa uutta seuraa ja rakentaa sitä, vaan nimen omaan siirtää olemassa olevia seuroja omistukseensa rahalla ja profiloida ne Jussin seuroiksi, vaikka Jussilla ei olisi mitään tekemistä niiden historian kanssa.
Ei Jussilla ole intressiä perustaa Unitedille futisjoukkuetta ja lähteä rakentamaan sitä alusta alkaen (vertauskuva hihojen käärimiselle), vaan nimen omaan ostaa valmis seurayhteisö ja liittää se itseensä (vertauskuvana ottaa rusinat valmiista pullasta). Ja hieman ärtynyt lievästi ilmaistuna taitaa käsittääkseni olla, kun sopivaa futisjoukkuetta ei ilmeisesti olekaan löytynyt.
Ehkä ajatusmaailmani on hieman kansallisromanttinen toisin kuin amerikkalainen rahan vallalla rakentamisen ajatusmaailma. Itselleni kyllä tunnesiteet vaatii syntyäkseen jotain muutakin kuin muovikuoren, joka tarjoaa viihdettä - ymmärrän kyllä että kaikki ei kaipaa edes sitä tunnesidettä, vaan mikä tahansa tuote kelpaa, jos se on paketoitu riittävän nättiin pakettiin.