Tässä voi olla hyvinkin uuden ja paremman ajan alku. Jos Jussi olisi maksanut velat (akordilla 10 %:a tms. velkojen määrästä), ja sitten koonnut liigajoukkueen, olisi viesti ollut se, että Jussi maksaa, tapahtui mitä tapahtui. Vuosi tai kaksi poissa liigasta ei tapa espoolaista jääkiekkoa. Pohjat, eli hyvä juniorityö, on edelleen hyvin hoidettu. Hyvä markkinoija osaisi varmasti kääntää tämän niin, että seuraavasta liigajoukkueesta tulee enemmän koko Espoon juttu. Kun Blues pelasi finaaleissa viisi vuotta sitten, oli katsomossa HIFK:n faneja about saman verran kuin kotijoukkueenkin. Finaaleissa on vähän vaikea nähdä millekään toiselle joukkueelle käyvän näin. Bluesille kävi.
Olen vähän ihmetellyt tätä joukkueen nimeä ja sen ympärillä olevaa logokeskustelua. Oman näkemykseni mukaan Blues on surullinen nimi. Viitatkoon virallisesti siniseen, ensimmäiseksi se tuo mieleen alakuloisen musiikin, joten huono on ollut tuo valinta. Toisekseen Jussin FB-sivuilla on joku koiran kuva, WTF? Miten se liittyy Bluesiin (paitsi sen yhden biisin kautta - ja aika ohut on liitos silloinkin)? Muistaakseni Espoon kaupungin logossa on hevosenkenkä, eli valintani olisi hevonen, jos nyt joku elukka siihen logoon on saatava. Itse olin mielissäni, kun HIFK:n vaakuna palasi takaisin.