Lehterän suuri toive onkin, että liigatason jääkiekkoilu Espoossa jatkuisi tavalla tai toisella.
- Mua kiinnostaa se, mitä tapahtuu seuraavaksi. Hitto, ruvetaan fiksaamaan tätä! Jos joku on rikki, niin se kannattaa yrittää korjata.
- Moni täällä välittää, ja käsitykseni mukaan täällä on kuitenkin joku taho, jolla rahkeet riittävät ehkä tekemäänkin asialle jotain, Lehterä valaa uskoa.
- Toivon vaan, että löydettäisiin yhdistelmä, millä tavalla Espoossa on mahdollista pyörittää liigajoukkuetta. Oli siellä sitten Jussi Salonoja tai joku muu omistajana, niin mun mielestä kaksi ehdotonta edellytystä ovat, että pystytään hyödyntämään meidän junioriorganisaatiota ja että me ei olla koko ajan jonkun kukkarolla.
...
- Mutta tämän kokoinen kaupunki, nämä yritykset ja tuo ympäristö - jos ei löydy niin paljon ammattitaitoa, että sen saa edes jonkin tason budjetillla pyörimään lähestulkoon nollassa, niin on se nyt hitto vieköön. Ei tämä nyt mikään Bermudan kolmio perskutarallaa voi olla.
...
- Löysässä hirressä oleminen ei ole ollut kenellekään kivaa. Ratkaisuja piti tulla ensimmäisen kerran oliko se kolmas kolmatta, sitten meni viikko ja sitten taas meni aikaa. Nyt selkeästi jotain tapahtuu tai sitten päätetään, että mitään ei tapahdu. Nyt ei mennä kesäkuulle asti ja mietitä, onko seurassa pelaajia.
- On ollut kyllä sellainen kiekura, että tämä on kuin yrittäisi katsoa kiinalaista pingistä ja kuunnella kiinalaista selostajaa. Ei näe peliä eikä ymmärrä selostusta, "Tertsi" kuvailee prosessin vaiheita.
- Olen vain haavi auki katsonut, kuunnellut ja ihmetellyt. Mistään ei tajua yhtään mitään.