Lainaan vielä panikoijille tämän.
Olettaen ettei toimisto ole tässä valehdellut, tässä on mielestäni se syy miksi ei ole tarvetta panikoida.
Mainokset laidoissa/jäässä/paidoissa eivät ole itsetarkoitus vaan keino hankkia rahaa. Jos rahaa on saatu, ihan sama mulle vaikka laidat loistavat valkoisena.
Siksi en ymmärrä tätä panikointia.
Vedetään nyt ihan maalaisjärjellä faktoja yhteen:
- uudet omistajat ottivat seuran haltuun keväällä 2012
- tämän jälkeen ensimmäinen tilikausi oli miljoona miinuksella huolimatta Ramstedtin myynnistä tulleilla 600 k eurolla
- operatiivinen toiminta tuotti siis joka ikinen kuukausi tappiota reilusti yli 100 k
- kassassa on kuitenkin ilmoitettu koko ajan olevan rahaa (miten se on mahdollista?)
- tj. Sai potkut ensimmäisen tilikauden jälkeen
- jo viime kauden palkkojen huhuttiin olevan myöhässä
- juuri uuden kauden alla johto tekee suunnatun, 1,5 miljoonan osakeannin operatiivisen toiminnan pyörittämiseen
- pelipaidat ovat tyylikkäät mutta niissä ei ole mainoksia, pääyhteistyökumppanithan mainoksineen ovat yleensä paidoissa...
- kaukalon laidoissa on runsaasti myymätöntä mainostilaa
- heti kauden alussa aletaan kaupata yhtä avainpelaajista taloudellisista syistä muualle siirtokorvausten toivossa
Milloin on syytä paniikkiin, jos ei nyt? Mitä pitäisi vielä tapahtua ennen kuin palstaveljellä alkaa epäilykset herätä?
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että paniikin lietsominen, jota itse juuri harrastan, ei edesauta tilannetta, päinvastoin. Tavarantoimittajatkin kun kohta jättävät todennäköisesti kaupat luottotappioiden pelossa tekemättä. Mutta tämän palstan ajatus varmaan on toimia suorana keskustelufoorumia ja sanoa asiat, niin kuin ne ovat.
Tj. Rautio on kovasti rauhoitellut tilannetta mutta mitä muuta hän voisi tehdä?
Itse olen sitä mieltä - ja toivottavasti olen väärässä - että espoolainen huippukiekko käy kuolintaisteluaan tässä ja nyt. Omalta osalta kukin meistä voi varmaan jatkaa hallissa käyntiä ja toivoa parasta.
Ellei sitten Bluesin nurinmeno olisi halliyhtiölle liian kova paikka ja sieltä löytyisikin ratkaisu...?