Mainos

Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 360 634
  • 5 893

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Enpä haluaisi olla Mika Rautio. Helvetin haastava tilanne, miljoonatappio(?) viime kaudelta pohjalla, hirveä duuni taustalla käynnissä siitä että toiminta saataisiin kestävälle pohjalle ettei pääsarjatason kiekkoilu Espossa lopu kokonaan ja nyt sitten kun niitä uusia yhteistyökumppaneita saadaan niin nekin on vääriä tai väärin hankittu.

Voi voi.

Tässä jos olis se peukkunappi niin peukuttaisin. Näinä aikoina se raha on otettava sieltä mistä sitä saa. Pääasia pitkällä tähtäimellä on se, että Blues voi hyvin ja homma kulkee. Kaikki muu on sivuseikka...
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sanon vielä, että JOS talous saadaan kuntoon ilman että pelipaidat ja kaukalo raiskataan, niin silloin on duunit hoidettu HYVIN. Toisaalta ymmärrän niitä jotka arvioivat kriittisesti kuka on sponsori, ja olen ILOINEN että Bluesin kannattajista sellaisia löytyy. Valittaa saa ja pitää kun on sen aika.
 

radwar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Brynäs, Dynamo Mockba
Juhaht

Kyllä, moraalisesti hyvin arveluttavaa. Eipä se Nestekään mikään puhdas pulmunen ole. Taitaa vaan olla nyt sellainen taloudellinen ahdinko ettei ole varaa valita. Anyway, en ostaisi mielelläni sellaista fanipaitaa, jossa mainostetaan pikavippejä. Saahan niitä harkkapaitojakin...

Missä on JJ huusi Matti Kyllönen vuosia sitten! Missä on Juhaht? Kaveri huuteli kovaan ääneen Ilveksen uuden omistajan julkaisun jälkeen ettei arvosta pätkääkään pikavippifirmalla omaisuutta tehnyttä uutta omistajaa. Nyt Juhaht:n oma lapsi Blues päätynyt vippaamaan pikana kun kassa tyhjä. Juhaht, missä olet?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No jopas on jäänyt hampaankoloon. Ei mielipide noista firmoista ole mihinkään muuttunut, mutta minkäs teet. Parempi olla vaan kommentoimatta kun joku laukoi omaan maaliin.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Kulubudjetti tälle kaudelle hieman yli 5 miljoonaa euroa ja pelaajabudjetti hieman yli 2 miljoonaa euroa.
 

Bª™ªN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutta kuten totesin niin minä palaan asiaan sitten kun luvut ovat selvillä.

Lainaanpa itteäni tässä pelipäivänä. Luvut eivät ole vielä tulleet kaupparekkariin mutta nyt Blues on hakenut annilla lisärahoitusta jotta touhu voisi jatkua.

Meneekö nytten perille että kulut pitää saada alas ja ettei tämä ole kestävällä pohjalla.

Ilmaiset kyydit hallille tai VipuVivus kypärässä ei ole oikein relevanttia.

Linkki vie Bluessin suomikiekko.com sivulle missä kerrotaan annista
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noin iso osakeantihaku juuri ennen kauden alkua ei kuulosta kovin vakuuttavalta. Jää mysteeriksi, että mitä kuluja kait Areenalta on niin helvetisti että pitää tuollaista metsästää vai onko jokin investointi mielessä vai onko sponssihankinta sittenkin jäänyt noin vajaaksi?

Noh, näitä uutisointeja kun on nyt seurannut, niin loppujen lopuksi pitää olla tyytyväinen että tänä vuonna SM-Liigasta ei vissiin voi tippua.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Noin iso osakeantihaku juuri ennen kauden alkua ei kuulosta kovin vakuuttavalta. Jää mysteeriksi, että mitä kuluja kait Areenalta on niin helvetisti että pitää tuollaista metsästää vai onko jokin investointi mielessä vai onko sponssihankinta sittenkin jäänyt noin vajaaksi?

Noh, näitä uutisointeja kun on nyt seurannut, niin loppujen lopuksi pitää olla tyytyväinen että tänä vuonna SM-Liigasta ei vissiin voi tippua.

Toisaalta kun lukee Rauden haastattelua, niin siinäpä sanotaan annin olleen päällä jo jonkin aikaa. Ja sitäpaitsi ihmettelenpä tätä mehustelua tällä huonolla taloustilanteella taas, koska kyllä kaikki sen tietää että hoki on todella vaikea busines saada kannattavaksi. Käsittääkseni liike-elämässä on ihan tavallista järjestää osakeanti joko rahoituksen turvaamiseksi tai jonkin investoinnin rahoittamiseksi, ja jos tässäkin olisi kyseessä joku "teknologiayritys" niin tämähän olisi aivan tavallista.....
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Aika paljon näyttää Blues antavan tasoitusta muille liiga-seuroille yhteistyösopimuksissa: täysin blanko (todella tyylikäs!) pelipaita ja hyvin epä-Oulumainen kaukalo. Luulisi tuon kokoisella myyntiorkesterilla hiukan näkyvämpää tulosta saadun aikaiseksi, kuitenkaan kysymyksessä ei ole mikään taantuva maankunta...
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Aika karulta näyttää, kun laitamainoksetkin on myymättä. Vai onko ne vain laittamatta.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika karulta näyttää, kun laitamainoksetkin on myymättä. Vai onko ne vain laittamatta.

Sama pisti silmään, fanikatsomon vastaisesta päädystä aivan valtavasti tyhjiä paikkoja laitamainoksille. Kyllä nuo viimekautena olivat täynnä yhtä lukuunottamatta johon oli präntätty Bluesin logoja. Jäässä oli vähän enemmän mainoksia viimekauteen verrattuna. Rautio mainitsi suomikiekko.fi haastattelussa, että yhteistyökumppaneissa ollaan viime kauteen verrattuna edellä mutta kyllä tuo kaukalon laita kertoo paljon muuta..


EDIT: Mainoksia jumbotronilla ei juurikaan mainoskatkoilla/erätauoilla nähty.
 

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eiköhän ne laitamainokset ole vain laittamatta. Ei kai se nyt j-lauta ole edes mahdollista että laitamainospaikat jäisi (lähes) kokonaan myymättä. Jos on niin kaikille kenkää.

Oikeasti Aho taisi jossain (Länsiväylä?) harmitella, että eivät ole päässeet edes harjoittelemaan Baronalla ennen liiga-avausta kun kaukaloa on rakennettu. Tai jotain.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuulemani mukaan pelipaitojen mainoksista saadaan suunnilleen samat tulot, kun jos paidat olisi myyty tupaten täyteen mainoksia. Syynä on, että myydään näkyvyyttä, eikä tilaa. Totuudesta on toki tiedä, mutta jos itse olisin toimistolla töissä, niin pyrkisin myymään muutaman mainoksen kalliimmalla, kuin monta pientä halvalla. Pelipaitamainoksissa näkyy pitkälti myös Bluesin värimaailma. Tämä on Bluesin päätös, ja johtuu siitä, että paidat halutaan pitää tyylikkäinä. Tämä osaltaan mainospaikan arvoa.

Kentällä on vähän enemmän mainoksia kuin viime vuonna. Mielestäni määrä on kuitenkin varsin siedettävä (ei häiritse ellei asiaan kiinnitä huomiota).

Eilen keskiviikkona laitamainoksien asentaminen oli vielä kesken. En tiedä kauan asennushommissa kestää, mutta pidän mahdollisena, ettei kaikkia oltu ehditty asentaa ajoissa.

Edit.: Vonretee mainitsikin jo nuo jäämainokset. Myöskin aina kun katsoin jumbotronille, siellä eivät pyörineet mainokset, vaan hidastukset. Tämä itseasiassa tuo ottelutapahtumaan aika paljon lisäarvoa.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän ne laitamainokset ole vain laittamatta. Ei kai se nyt j-lauta ole edes mahdollista että laitamainospaikat jäisi (lähes) kokonaan myymättä. Jos on niin kaikille kenkää.

Oikeasti Aho taisi jossain (Länsiväylä?) harmitella, että eivät ole päässeet edes harjoittelemaan Baronalla ennen liiga-avausta kun kaukaloa on rakennettu. Tai jotain.

Eiväthän mainostajat maksa siitä että mainokset eivät näy. On ihan satavarma, että jos mainos on myyty, se on myös näkyvissä. Toi laitatilanne oli/on kyllä todella erikoinen, toivottavasti homma korjaantuu pian.
 

MiNi78

Jäsen
Aika karulta näyttää, kun laitamainoksetkin on myymättä. Vai onko ne vain laittamatta.

Olihan hiljattain julkistetut Opel- ja pikavippidiilit saatu nätisti laitettua ympäri hallia. Huolestuttavampana ilmiönä pitäisin vielä sitä, että kyseessä oli arki-ilta, liigan avausottelu ja yli puolet aitioista oli myymättä.

Normaalistihan se käyttöaste on jotain 30 % luokkaa Espoossa (esim. Jokereilla lähellä 100 %), mutta kauden avaukseen olisi kyllä pitänyt saada vaan hilattua kiinnostuneita yrityksiä paikalle.
 
Kyllä kylmää kun katsoi yleisilmettä pelissä; kaukalon laidat ammotti tyhjyytään ja likaisen valkoinen kuulti pahaenteisesti. Peliasut ovat todella tyylikkäät mutta missä mainokset? Reilu 4000 katsojaa lämmittää mutta 1.000.000 € tappion jälkeen edes täysi tupa joka ilta ei millään ilveellä saa suosta kuokaan ylös.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Kuulemani mukaan pelipaitojen mainoksista saadaan suunnilleen samat tulot, kun jos paidat olisi myyty tupaten täyteen mainoksia. Syynä on, että myydään näkyvyyttä, eikä tilaa. Totuudesta on toki tiedä, mutta jos itse olisin toimistolla töissä, niin pyrkisin myymään muutaman mainoksen kalliimmalla, kuin monta pientä halvalla.

Tämä vähän mietityttää. Maksaakohan se BD`s ihan miljoonia tuosta omastaan paikasta esimerkiksi? En tiedä, toivon parasta.

Laidat olivat kyllä surulliset ja syynä tuo ehtimättömyys kuulostaa ihan yhtä surulliselta. Ei helvetti, pari myyntilegioonalaista laittamaan niitä mainoksia sinne esiin, ei kellekään kuitenkaan ole myyty mitään pakettia runkosarjan viimeisten noin 27:n matsin laitanäkyvyydestä. Kai?


edit. Alla olevan Thnnisen kommenttiin; onko Bluesin taloustilanteessa ja tulevaisuuden näkymissä mitään mistä ei pitäisi panikoida tällä hetkellä?
 
Viimeksi muokattu:

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Nyt ihme panikointia täällä.

Okei, viime vuonna tuli miljoona persnettoa, se on paljon. Tälle kaudelle meille on kerrottu että yhteistyösopimukset ovat jo arvoltaan paljon enemmän kuin viime vuonna.
Tämä lienee tärkeämpää kuin se onko laidoissa mainoskuvia?

Miksi panikoida tuosta?
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
edit. Alla olevan Thnnisen kommenttiin; onko Bluesin taloustilanteessa ja tulevaisuuden näkymissä mitään mistä ei pitäisi panikoida tällä hetkellä?

Miten olis työrauha? Ei kai ne tota myyntijengiä oo huvikseen munia raapimaan tonne palkannu??


Nyt ihme panikointia täällä.

Okei, viime vuonna tuli miljoona persnettoa, se on paljon. Tälle kaudelle meille on kerrottu että yhteistyösopimukset ovat jo arvoltaan paljon enemmän kuin viime vuonna.
Tämä lienee tärkeämpää kuin se onko laidoissa mainoskuvia?

Miksi panikoida tuosta?

Nykyaikana noita yhteistyömuotoja on sitäpaitsi muitakin kun tuo iänikuinen mainos pelipaidassa. Jos tuolla onnistutaankin myymään muunlaista kuviota, niin mä ainakin olen tosi tyytyväinen. Pelipaita on nimittäin ehdottomasti koko liigan tyylikkäin juuri nyt.

Laitamainoksissa on sellanen juttu, että ne on kait osaksi myös halliyhtiön juttuja ja siellähän ei kai liiaksi tota myyntihenkilökuntaa ole...
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
IS:n liigaliitteen mukaan yhteistyösopimuksissa ollaan menty 1,35 miljoonaa ylöspäin viime vuodesta.

Lainaan vielä panikoijille tämän.

Olettaen ettei toimisto ole tässä valehdellut, tässä on mielestäni se syy miksi ei ole tarvetta panikoida.

Mainokset laidoissa/jäässä/paidoissa eivät ole itsetarkoitus vaan keino hankkia rahaa. Jos rahaa on saatu, ihan sama mulle vaikka laidat loistavat valkoisena.

Siksi en ymmärrä tätä panikointia.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Vähän ensikäden tietoa näistä laitamainoksista yms. Tyhjät paikat ovat myymättä. Aiemmin laitamainokset jätettiin paikalleen, vaikka niiden jatkomyynti ei olisikaan onnistunut. Tämä on luonut illuusion siitä, että myynti on käynyt paremmin edellisvuosina. Tänä vuonna ne paikat, joihin ei ole mitään myyty, ovat tyhjillään. Karu totuus alkaa siis paljastumaan. Tänä vuonna tosin hinnatkin ovat ihan eri luokkaa kuin aiemmin, joten tuloja on ollut edellisvuosia enemmän. Nyt voisi olla hyvä antaa myynnille työrauha.

En oikein tiedä onko hyvä asia näyttää noita tyhjiä laitoja vai ei. Toisaalta on hyvä, ettei enää ole mainoksia joista ei makseta. Toiselta kantilta asiaa voisi miettiä niin, että myymättömiä paikkoja on paljon, joten halvalla pitäisi lähteä. Tässä kuviossa on kuitenkin selkeä etu niille, jotka ovat paikkansa ostaneet. Näkyvyys on heille huomattavasti parempi. Mainostajana ottaisin asian positiivisena.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aiemmin laitamainokset jätettiin paikalleen, vaikka niiden jatkomyynti ei olisikaan onnistunut.

Öö, mitä _helvettiä_? En ole ikinä kuullut tuollaisesta toiminnasta ja jos pitää paikkansa, ei tarvitse ihmetellä miksi niitä ei ole saatu myytyäkään tuon enempää. Ei kai kukaan maksa mitään jostain jonka on tottunut saamaan ilmaiseksi. Uskomatota puuhastelua kyllä ollut ton seuran pyörittäminen Salonojan aikana.

Toivottavasti hommat saadaan kuntoon, nyt vaan työrauha myyjille.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Vähän ensikäden tietoa näistä laitamainoksista yms. Tyhjät paikat ovat myymättä. Aiemmin laitamainokset jätettiin paikalleen, vaikka niiden jatkomyynti ei olisikaan onnistunut. Tämä on luonut illuusion siitä, että myynti on käynyt paremmin edellisvuosina. Tänä vuonna ne paikat, joihin ei ole mitään myyty, ovat tyhjillään. Karu totuus alkaa siis paljastumaan. Tänä vuonna tosin hinnatkin ovat ihan eri luokkaa kuin aiemmin, joten tuloja on ollut edellisvuosia enemmän. Nyt voisi olla hyvä antaa myynnille työrauha.

En oikein tiedä onko hyvä asia näyttää noita tyhjiä laitoja vai ei. Toisaalta on hyvä, ettei enää ole mainoksia joista ei makseta. Toiselta kantilta asiaa voisi miettiä niin, että myymättömiä paikkoja on paljon, joten halvalla pitäisi lähteä. Tässä kuviossa on kuitenkin selkeä etu niille, jotka ovat paikkansa ostaneet. Näkyvyys on heille huomattavasti parempi. Mainostajana ottaisin asian positiivisena.

Tähän on muuten pikku kuriositeettina sanottava, että onpa tuolla DDR bunkkerissakin täsmälleen puolet kaukalon laidoista vaihtoaitioiden puolella tyhjillään. Ei taida olla helppoa sielläkään saada noita mainoksia koko kaukaloon...
 

Enslaved

Jäsen
Olipa huonoja uutisia näin lauantaiaamuun. Taitaa olla fanin kohtalo seuraavat ainakin pari vuotta totutella näihin pelaajien myyntiuutisiin mikäli tuo Koskisen myyntijuttu pitää paikkansa. En uskonut, että Koskinen olisi se joka ensimmäisenä lähtee vaan todennäköisemmin Hirso tai Huhtala. Aika paljon ladataan paineita Voldenin niskaan. Voittoja pitäisi tulla, että vaikea espoolainen asiakas löytää hallille. Rahaa pätevän Koskisen korvaajan hankkimiseksi ei varmasti ole vaikka sitä toivoo korvauksen olevan kohtuullinen, joten aluksi mennään todennäköisesti Volden-Kähkönen kaksikolla. Mistä rahaa ja mistä uusi maalivahti?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mistä rahaa ja mistä uusi maalivahti?

Jos Koskinen myydään, niin voisin kuvitella Bluesin olevan kiinnostunut Eero Kilpeläisestä. En tiedä kuinka paljon pätäkkää Koskisesta maksettaisiin, mutta voisin kuvitella rahojen riittävän Eeron palkkaamiseen. Win-win molemmille seuroille, mikäli tosiaan Eeron suhteen pyörivät huhut lähtöpasseista pitävät paikkaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös