Aikanaan kun me vironsuomalaiset saavuimme tänne eri aloille kehittämään maata, me olisimme voineet kääntyä välittömästi pois, ajatelleet ettei tästä mitään voi tulla, taistelimme asenteita, tietämättömyyttä ja kaikkea sitä vastaan joka edusti omaa opittuamme, (omalla alallani) kun nyt katson esim, viron keittiöitä, ravintoloiden tasoa, olen todella ylpeä mihin on päästy. Rooba ja Liivik olivat silloin vielä hiukan "paskaämpäriä" suurempia tyyppejä..menossa kohti suomea;) Katson siis ehkä hieman eri näkökulmasta juttuja, ja luen heidän lausuntojaan mitä Delfille antavat. Meitä saapui aikanaan eri maista, oli jenkejä..ranskalaisia, suomalaisia ja monia eri kansallisuuksien oman alani keitiömestareita..ja tietenkin eri alojen osaajia. Olisittepa nähneet ne keittiöt joissa oli sian pää penkin päällä..odottamassa kattilaansa;) Nyt herrat Liivik ja Rooba antavat lausuntojaan "stadin aksentilla", katsotaan nyt miten homma etenee, mutten todellakaan usko välttämättä kavereihin, joissa elää taistelematon sielu (oman kotimaansa suhteen)..näitä kaikuja lausunnoissa näen.
Niinpä ajattelenkin, että on tullut jääkiekon aika kehittyä, ja kasvaa. Pienten jääkiekon alkujen on aika saada upea jengi jota seurata, nähdä omia tähtiään, minun puolestani herrat saavat suomen omista seuroistaan tulla antamaan minkälaisia lausuntoja tahansa, olen kuitenkin erittäin tyytyväinen, että jotkut ovat päättäneet tosissaan aloittaa jääkiekon osalta kehittämisen. Näen hankeen takana paljon suurempia asioita kuin jääkiekon, tämä tulee onnistuessaan myöskin yhdistämään virolais-ja venäläisväestöä melkoisen harppauksen, olin aikanaan katsomassa Viro Kazastan matsia, ja minua hämmästytti se kuinka tiiviisti venäjänkieliset ja kanta virolaiset olivat oman maajoukkueensa takana "yhtenä"..voinkin jo aavistella minkälainen fiilis ja tunnelma tulee näissä peleissä olemaan, kun kotiotteluita pelataan ! Niinpä ajattelenkin, että "mieluumin ilman kuin Hilman", täällä ei tarvita epäilijöitä..vaan tekijöitä ja esikuvia ! Kiitoksia monille kannustuksesta, ja sanoisinko, että olen kyllä viimeisiä mielipiteen vapauden estäjiä;)
veini