Väitätkö, että esim. Jokereiden KL siirron asiat menivät kuten olisi pitänyt?
Ensiksi kiellettiin Bluesilta siirto ja sitten kun Hjallis sitä kysyy myönnetään lupa heti, kyllä tuo kaksikko on se kakista pahin sumurointi pari Suomessa.
Ei varmaan menneet. Tosin kaikesta päätellen everit ja kimmokapaset olivat niin kateellisia ja kaunaisia, että täysin oikeassa järjestyksessä tehtynä hanke tuskin olisi edes onnistunut. Siinä missä Kummola ajattelee suomikiekon etua, ajattelee monet liigaseurojen pomot, osin ihan luonnollisesti, vain oman seuransa etua. Suomikiekon kannalta Jokreiden KHL-siirrossa on enemmän positiivista kuin negatiivista. Everin ja Kapasten klaanin bisnesten kannalta voi toki olla toisin. Harkimon syyttäminen siitä, että liitto torppasi Bluesin hankkeen, mutta hyväksyi Jokereiden, on jotain aika helmeä. Toki ehtiväthän jotkut syyttää Harkimoa myös uudesta Liigan karsintasysteemistä, vaikka hän melko kategorisesti on ollut viime vuosina urheilullisen sarjajärjestelmän puolustajia, yhtenä harvoista Liigan seurapomoista.
Kyllähän Hjallis itse veti muilta liigaseuroilta maton jalkojen alka niin pahasti, että silloin on turha valittaa jos kohtelu on mitä on.
Eikä kyseessä todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun Hjallis omilla teoillaa haittaa tai hidastaa muiden seurojen toimintaa mutta sitä niittää mitä itse kylvää.
Maakunnissa, etenkin kuopiolaisten ja porilaisten keskuudessa, Hjallis toki tuntuu olevan se suurin saatana. Minun silmissäni hänen tekonsa jääkiekkojohtajana ovat vieneet enemmän suomikiekkoa eteenpäin kuin joidenkin hirsimäkien, kimmokapasten ja teidän paikallisten suuruuksien kiekkopomojen teot yhteensä.
Ja sinälläänhän se on hauskaa, että tässä keskustelussa hirvittävän aktiivisia tuntuvat olevan nimimerkit, jotka suhtautuvat äärimmäisen negatiivisesti niin Jokereihin kuin koko KHL-sarjaan. Ja sitten nämä hakkaavat päitään yhteen ja toteavat, että ei se KHL kiinnosta suomalaisia. Jonkun Jani82:n, dana77:n tai nimimerkin MustatKortit henkilökohtaiset näkemykset Jokereiden KHL-siirtoon liittyen ovat suunnilleen yhtä arvokkaita kuin että minä suureen ääneen ilmoittaisin, että ei mua kiinnosta Kuopion kunnanmestaruuskisat hiihdossa pätkääkään. Ja sitten toitottaisin vaan, että näin se on eikä se muitakaan kiinnosta.