Kevään 2012 karsinnat - ennakkovertailua tasoerosta

  • 485 264
  • 1 847

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Menneet on menneitä, tarkotus oli ilmaista asia sillä tavalla ettei ilveksen tämänhetkisellä toiminnalla ole minkäänlaista järkeä kun liiga on avoin. Säälittävää kaiken kaikkiaan.

Jaa. Mun mielestä on säälittävempää tehdä tyhjennysmyynti kun tippumisvaaraa ei ole. Fiksua, mutta säälittävää. Ilmeisesti meillä on erilainen käsitys säälittävyydestä.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että jos fygge on näin vähissä, niin kannattaako pääsarjassa edes yrittää rimpuilla.

edit: Ilves vahvistui juuri Masi Marjamäellä. Sopimus voimassa toistaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
SaiPan voittaessa tänään HPK:n kotonaan ja Ilveksen hävitessä Jokereille, voinee SaiPan melko varmasti sanoa olevan kuivilla. Ero Ilvekseen kasvaisi kahdeksaan pisteeseen ja pelejäkin olisi lappeenrantalaisilla kaksi vähemmän pelattuna.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Tuollaisella toiminnalla joutais mestikseen ilman karsintoja kun ei viitsitä minkäänlaisia toimenpiteitä tehdä sen eteen etteivät jäisi viimeikseksi.

Kunhan vaan pohdiskelin tässä itsekseni.

Sanoo saipan kannattaja. Voi tätä elämän ironiaa.

Ipalla nyt vaan sattuu oleen "boolsseja" enemmän kuin muilla yhteensä. Karsinnat tulossa ja vaatekaappia tyhjennetään isolla kädellä. Johdolta löytyy luottoa tekemiseen ja sehän on tärkeintä. Sama se vaikka me fanit viillellään itteemme tätä farssia seuratessa. Kyä ammattilaiset o ammattilaisia kato!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Huhujen mukaan edes urheilullinen katastrofi eli häviäminen karsinnoissa vie liigapaikkaa, vaan siinä tapauksessa molemmat jatkaisivat liigassa.

Ois kyllä melkosta Liigan itseänilkkaan -ampumista. Liigassa nykyselläänkin liian monta tiimiä ni en usko millään että sitä vielä laajennettais. 10+12 (tai 12+10) Liiga ja Mestis ni säilyis taso ja mielenkiinto.

Henkkoht tasolla pitää toivoo et Jukurit on saanu keväälle treenattuu ja alkaa se jumalaton puserrus ja paraatimarssi, sais miun puolesta olla 4 tappiota pisin putki tälle kaudelle. Etenkin kun tänä vuonna taitaa tosiaan tulla tasotusta karsintoihin Liigan puolelta (jos Ipa sinne karsintoihin ny kaiken todennäköisyyden mukaan joutuu).
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä ne ipalaiset oikeen ulisee täällä? Jos on oma joukkueeni joskus myynytkin avainpelaajia kun liiga on suljettu, niin mitä sitten? Paikataan taloutta eikä ole karsintapeikkoa olemassa. Nyt kun liiga on avoin, ipa tekee samoin. Säästättehän tekin siinä itsellenne pennosia, mutta avainpelaajien myyntiä en voi käsittää silloin kun on mahdollisuus oikeesti tippua pääsarjasta pois? Siinähän keräätte itellenne "rispektii ja boolsseja", jos haluutte ittenne näin tiukalle ahtaa. Jos sen hintana on mestikseen tippuminen, niin siitä vaan. En nimittäin itse usko siihen että tulette karsintoja (jos sinne joudutte) neljässä pelissä voittamaan, ettekä edes viidessä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mitä ne ipalaiset oikeen ulisee täällä?

Sinähän sen ulinan aloitit.

Jos on oma joukkueeni joskus myynytkin avainpelaajia kun liiga on suljettu, niin mitä sitten? Paikataan taloutta eikä ole karsintapeikkoa olemassa. Nyt kun liiga on avoin, ipa tekee samoin. Säästättehän tekin siinä itsellenne pennosia, mutta avainpelaajien myyntiä en voi käsittää silloin kun on mahdollisuus oikeesti tippua pääsarjasta pois?

Sinäpä sen viimein kirjoitit. Kun voi tippua liigasta pois. Miksi siis vaadit aikaisemmin seuraavaa:

"Tuollaisella toiminnalla joutais mestikseen ilman karsintoja kun ei viitsitä minkäänlaisia toimenpiteitä tehdä sen eteen etteivät jäisi viimeikseksi."

Koska nyt voi tippua pois, niin eikö pelaajiaan saisi myydä pois? Ja silloin kun sarja on suljettu, niin pelaajien myyminen on suotavaa? Ei aukea minulle tämä logiikka.

Niin joo, SaiPa luopui aikanaan Machuldasta. Joukkueen kiistatta parhaasta pelimiehestä. Ilveksen parhaat pelimiehet jatkavat edelleen Ilveksessä (pl. Koistinen [myyty kovaa rahaa vastaan Venäjälle] ja varauksin Glenn [myyty puhtaasti taloudellisiin seikkoihin vedoten KalPaan]).

Mitä toimenpiteitä SaiPa teki aikanaan, jottei jäisi viimeiseksi? Myi Machuldan?

Siinähän keräätte itellenne "rispektii ja boolsseja", jos haluutte ittenne näin tiukalle ahtaa. Jos sen hintana on mestikseen tippuminen, niin siitä vaan. En nimittäin itse usko siihen että tulette karsintoja (jos sinne joudutte) neljässä pelissä voittamaan, ettekä edes viidessä.

Ei pelaajien myyminen ole todellakaan mitään kunniakasta hommaa. Kertoo ainoastaan siitä, että hommat on hoidettu jälleen päin persettä. Itse keräisin mielummin "rispektii ja boolsseja" menestymällä.

Liigapaikka saa ratketa Ilvekselle vaikka sitten 7. pelissä. Muulla ei ole merkitystä. Nyt Mestiksen nousijaehdokkaalle tarjotaan hemmetin hyvää saumaa nousta liigaan.

Taidan olla trollin uhri.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
(pl. Koistinen [myyty kovaa rahaa vastaan Venäjälle] ja varauksin Glenn [myyty puhtaasti taloudellisiin seikkoihin vedoten KalPaan]).

Kuinkas paljon Ilves loppujen lopuksi sai sitten venäjältä? Varmaan ihan ok rahat, kuten venäjältä tuppaa saamaan. Mutta onhan se tullut tässä kaikille selväksi, että Ilveksellä ei olisi ollut yksinkertaisesti fyrkkaa pitää Koistista koko kautta kokoonpanossa. Sitten myytiin hätäpäissään venäjälle, tiedä sitten onko Ilves oikeasti edes hirveästi jäänyt tuossa voitolle. Ei siltä näytä. Ahdetta olen uskonut ja uskon edelleen.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pelaajien tyhjennysmyynti

Se ostaa jolla on rahaa ja se myy joka sitä rahaa tarvitsee. Asiat nyt vaan ovat noin yksinkertaisia ja turha niistä on tehdä sen monimutkaisempia. Tuo pelaajien tyhjennysmyynti silloin kun liiga oli suljettu oli säälittävää perseilyä, mutta se oli mahdollista ja sitä kannatti tehdä koska ei ollut mitään menetettävää. Nyt tilanne on toinen eikä mulla ole mitään syytä arvostella kenenkään joukkueen "tyhjennysmyyntiä" koska siitä joutuu sitten mahdollisesti maksamaan hinnan karsinnoissa. Paljon suoraselkäisempi tämä nykyinen tilanne on verrattuna siihen aikaan kun SaiPan paras pistemies sinkosi tammikuussa milloin minnekin mestaruutta voittamaan... Ilves ottaa tässä nyt tietoisen riskin ja itse ainakin nostan hattua moisesta kylmähermoisuudesta. Eikä ainakaan eilen näyttänyt siltä että Ilves olisi noita myymiään pelaajia liikaa kaivannut. Ja melkeinpä varmaksi uskallan sanoa että Ilveksessä tulee tapahtumaan liikettä myös toiseen suuntaan ennen kuin siirtoraja umpeutuu.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Niin joo, SaiPa luopui aikanaan Machuldasta. Joukkueen kiistatta parhaasta pelimiehestä.

Muuten ottamatta kantaa, kiitos tästä! 2002 nevö föget, vai miten se meni.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kuinkas paljon Ilves loppujen lopuksi sai sitten venäjältä? Varmaan ihan ok rahat, kuten venäjältä tuppaa saamaan. Mutta onhan se tullut tässä kaikille selväksi, että Ilveksellä ei olisi ollut yksinkertaisesti fyrkkaa pitää Koistista koko kautta kokoonpanossa. Sitten myytiin hätäpäissään venäjälle, tiedä sitten onko Ilves oikeasti edes hirveästi jäänyt tuossa voitolle. Ei siltä näytä. Ahdetta olen uskonut ja uskon edelleen.

Koistinen oli hyvä investointi. 300 k€ Ilvekselle. Kelpaa.

Usko mitä uskot. Minä tiedän miltä Ilveksen välitilinpäätös näytti pari kuukautta sitten.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuollaisella toiminnalla joutais mestikseen ilman karsintoja kun ei viitsitä minkäänlaisia toimenpiteitä tehdä sen eteen etteivät jäisi viimeikseksi.

Ei viitsitä?? kun seura on ottanut kolmen kauden aikana puolitoista miljoonaa euroa nuttuun, ei välttämättä ole kyse viitsimisestä. Tämä on nykyään urheilun lisäksi urheilubisnestä, ja biseneksen lainalaisuudet on otettava huomioon. Sitä paitsi meidän ei tarvitse ihan välttämättä kauheasti "huudella". Meillä on noiden pelaajakauppojenkin jälkeen vielä aika paljon halvempi joukkue kuin Ilveksellä.

Ilves ei ole menossa Mestikseen. En myöskään halua vielä paukutella henkseleitä karsinnan välttämisen kunniaksi. Runkosarja on kesken, eikä kukaan joukosta, Ilves, Tappara, HPK, SaiPa, voi olla varma suorasta säilymisestä. Uskon toki siihen että mahdollisuudet meillä on välttää jumbosija, mutta ei sitä vielä kirkossa, eikä Kisapuistossa kuuluteta.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
JOS Ilves häviää karsinnat niin olen melkoisen varma ettei joukkuetta pudoteta siltikään mestikseen, valitettavasti. On tämä suomalaisen seurakiekon tila sellaiseen tilaan ajettu viime aikojen perseilyllä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JOS Ilves häviää karsinnat niin olen melkoisen varma ettei joukkuetta pudoteta siltikään mestikseen, valitettavasti. On tämä suomalaisen seurakiekon tila sellaiseen tilaan ajettu viime aikojen perseilyllä.

Jos kuka tahansa häviää karsinnat, putoaa se Mestikseen, edellyttäen että karsinnan voittaja on valmis maksamaan liigalisenssin. Mikäli kävisi niin että Mestis-seura ei olisi kykeneväinen liigalisenssiä lunastamaan, pitää se huolen siitä ettei se myöskään voita karsintasarjaa. Olisi nimittäin melko noloa ilmoittaa yhetityökumppaneille ja yleisölle, että sorry, ei me voida sitteenkään mennä liigaan.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Jos kuka tahansa häviää karsinnat, putoaa se Mestikseen, edellyttäen että karsinnan voittaja on valmis maksamaan liigalisenssin. Mikäli kävisi niin että Mestis-seura ei olisi kykeneväinen liigalisenssiä lunastamaan, pitää se huolen siitä ettei se myöskään voita karsintasarjaa. Olisi nimittäin melko noloa ilmoittaa yhetityökumppaneille ja yleisölle, että sorry, ei me voida sitteenkään mennä liigaan.

Ai niinku keväällä 2000? Nämä nykyajan Vuoriset ja kumppanit vaikuttavat niin nössöiltä henkilöiltä, että eiköhän Ilveksen pudotessa Kummola hieman jyrähtäisi SM-liigan johtoportaaseen päin, jonka jälkeen liigaa laajennettaisiin hyväveli-järjestelmän ansiosta 15 joukkueen sarjaksi. Eihän Kale nyt tamperelaisen joukkueejn antaisi mestikseen pudota.
Hyvä esimerkki tästä nykyajan hyväveli-järjestelmästä löytyy nuorten SM-liigasta, josta ei voi pudota, sinne voi ainoastaan nousta... :D Ai niin, paitsi tietysti K-Vantaa ja Sport voivat pudota, mutta muut eivät, mitäköhän vittua?
Olisi kiva nähdä karsinnoissa Sport ja Red Army tampereella.
 
Ai niinku keväällä 2000? Nämä nykyajan Vuoriset ja kumppanit vaikuttavat niin nössöiltä henkilöiltä, että eiköhän Ilveksen pudotessa Kummola hieman jyrähtäisi SM-liigan johtoportaaseen päin, jonka jälkeen liigaa laajennettaisiin hyväveli-järjestelmän ansiosta 15 joukkueen sarjaksi.

Meinasin jo itsekin kirjoittaa että kyllä tässä aika vahva maku tästä on. Juuri tuo sama kuin keväällä 2000, silloinhan se ei ollut edes kovinkaan suuri salaisuus etukäteen. Kulisseissa on jo sovittu ettei pudota voi ja Hiitelää tyhjentää jengiä.

En tosin Kummolaa syytä vaan kyllä ne yhtä köyttä vetää Vuorisen kanssa tässä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Meinasin jo itsekin kirjoittaa että kyllä tässä aika vahva maku tästä on. Juuri tuo sama kuin keväällä 2000, silloinhan se ei ollut edes kovinkaan suuri salaisuus etukäteen. Kulisseissa on jo sovittu ettei pudota voi ja Hiitelää tyhjentää jengiä.

Minäkin pelkään sitä, että SM-liigajoukkueet tietävät jotain mitä kuluttajille ei kerrota. Huikkasen olisi noloa säilyttää sarjapaikka häviämällä jollekin puoliammattilaisjengille.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mä luulen että jos jonkun Mestis-seuran nousu yritetään evätä kabinettipäätöksellä niin se kabinetti saa kyllä sitten sellaisen vastaanoton mihin se ei usko.

Mä siinä vaiheessa ainakin tuen Mestis-seuran nousua liigaan kaikin keinoin vaikka se sitten tarkottais 15 joukkueen liigaa.
 
Mä luulen että jos jonkun Mestis-seuran nousu yritetään evätä kabinettipäätöksellä niin se kabinetti saa kyllä sitten sellaisen vastaanoton mihin se ei usko.

Eihän tästä kait(?) kukaan ole puhunut vaan siitä ettei liigasta voi tippua. Joten luultavasti edessä olisi se laajennus kuten vuonna 2000. Joskin olen melkoisen varma ettei millään jengillä ole lyödä tarvittavia rahoja tiskiin ellei jostain löydy "salonojaa". Räikkönenhän olisi kiekkomiehenä sopiva uhri.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Joskin olen melkoisen varma ettei millään jengillä ole lyödä tarvittavia rahoja tiskiin ellei jostain löydy "salonojaa". Räikkönenhän olisi kiekkomiehenä sopiva uhri.

Jaa Kimi? Sehän on tunnetusti mikkelinmiehiä että massit vaan tänneppäi... (OK, ei tietääkseni mitää yhtymäkohtaa hepulla tänne suuntaan, mut äkkiihä siitä joku kunniakansalainen ja ylinotaari loihdittas)

Ei taia kyl heppu olla pistämässä rahojaan Suomikiekkoon, ois se Bluessiin ne jo laittanu jos oli laittamas. Mistäs eurotiimistä omistikaa osuuden? Zurichista? Eniveis, sehän tais ilmottaa et sille riittää rahotusharraste siihe.

En jaksa uskoo et Liigaa laajennettas, siellä on nykyselläänkii vähän turhan paljon porukkaa. Tai sit yhistetään vaa suosiolla molemmat sarjat ja kaikki pelaa sen 120 matsia kaudessa Kyllähän ne jaksaa änärissäkii, tulis pelaajille hyvää harjotusta eikä ainakaa kestävyystreenejä tarviis eriksee järkkäillä...
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Ei taia kyl heppu olla pistämässä rahojaan Suomikiekkoon, ois se Bluessiin ne jo laittanu jos oli laittamas.

Huhuttu on että Räikkönen on koittanut ostaa Ilvestä Vincent Manngardilta yhdessä mm. Toskalan kanssa. Räikkönenhän on Niinimäen (kuva Jessestä ja Räkästä) ja Toskalan hyvä kaveri.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Huhujen mukaan edes urheilullinen katastrofi eli häviäminen karsinnoissa vie liigapaikkaa, vaan siinä tapauksessa molemmat jatkaisivat liigassa.
. . .

JOS Ilves häviää karsinnat niin olen melkoisen varma ettei joukkuetta pudoteta siltikään mestikseen, valitettavasti. On tämä suomalaisen seurakiekon tila sellaiseen tilaan ajettu viime aikojen perseilyllä.

Ainakin viime keväänä J.-P. Vuorinen julisti YLE-urheilun haastattelussa, että kyseessä ovat aidot liiga-karsinnat. Haastattelija kysyi Vuorisen vastaukseen tarkennusta, johon Vuorinen jatkoi, että mikäli liiga-seuran joukkue häviää liiga-karsintasarjan, niin Mestis-seura nousee liigaan, mikäli lunastaa liigaosakkeen. Liiga-seura putoaa siinä tapauksessa Mestikseen.

Viime keväänä asia oli noin. Kyseenalaistavia huhuja oli silloinkin ollut liikkeellä ja siksi Vuorinen tuli esiin. Toivottavasti asian laita on sama myös tänä keväänä liiga-karsinnoissa. Siis että liiga-karsinnat ovat aidot.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tämän päivän ottelun (KooKoo-Peliitat) perusteella en näe, että ainakaan KooKoo pystyisi Ilvestä tosissaan liigakarsinnassa haastamaan. Tosin joukkue lienee jonkinlaisessa käymistilassa ja onhan siellä aikaa parantaa Mestis-kauden edetessä. Viikko sitten Jukurit pelasi huomattavasti parempaa kiekkoa.

Ei sillä, että Ilveksenkään peli kaksista olisi. Tänään en peliä nähnyt, mutta ilmeisesti kotijoukkue on hieman niskanpäällä ollut. Vaikka eipä sillä väliä, kun pisteitä ei tule.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Nyt kun Kookoo siirtyi Juujärven komentoon, niin en voi kuin hymyillä ajatukselle, että Juujärvi pääsisi pudottamaan Ilveksen Mestikseen kauden päätteeksi.

Jos jokin, niin tämä olisi priceless.
 

Fordél

Jäsen
Tämän päivän ottelun (KooKoo-Peliitat) perusteella en näe, että ainakaan KooKoo pystyisi Ilvestä tosissaan liigakarsinnassa haastamaan. Tosin joukkue lienee jonkinlaisessa käymistilassa ja onhan siellä aikaa parantaa Mestis-kauden edetessä. Viikko sitten Jukurit pelasi huomattavasti parempaa kiekkoa.

Alkukaudesta oli vielä luottoa, mutta valitettavasti KooKoon peli ei ole kehittynyt odotetusti. Samaan aikaan Jukureiden peli on pysynyt suht hyvällä tasolla läpi kauden ja Sportin peli on vain parantunut kauden mittaan. KooKoon puolustuspelaaminen on ihan hyvässä kuosissa, mutta hyökkäyspelin pitää ehdottomasti parantua rutkasti pudotuspeleissä, jotta KooKoolla olisi mitään mahdollisuuksia Ilvestä vastaan. Jo pelkkä ylivoima on niin heikkoa, että sillä ei isketä tarpeeksi maaleja Ilveksen verkkoon.

Nyt helmikuun alussa karsinnan joukkueet on omassa päässä rajautunut kolmeen:

Ilves - Sport/Jukurit

Sportista ja Jukureista olen pitänyt Sportia jo jonkin aikaa kovimpana liigajoukkueen haastajaehdokkaana. Ilveksen peli on tällä hetkellä sen verran heikossa jamassa, että tässä alkaa miettiä olisiko nyt Mestisjengillä taas hyvä sauma laittaa liigajoukkue tiukalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös