Kiekkosihteeri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa /naisjoukkue
Varmaankin osalla jengistä on tuntuma että euroliigasta tulee oikeasti jotakin ja siksi olisi tarpeetonta romuttaa liigasta ehkä pudonnut valmis liigaorganisaatio, jos kerran kohta useampi seura nousee uuteen SM-liigaan pelaamaan mestiksestä.Mikäli mestiksen voittaja oikeasti pelaamalla nousisi olisi aika järjellinen ratkaisu säilyttää liigassa olevat vaikka määrä hetkellisesti nousisikin sentakia.Tilanne on myös hiukan erilainen nykyisin koska liigapaikkakunnat ovat vakiintuneet pysyviksi, oikeastaan pitäisi kysyä "ketkä vielä tahtovat liigaan"mestiksestä jotta saadaan se täyteen, ei ole kenenkään intresseissä vähentää liigapaikkakuntia joissa on vakiintunut hyvin toimiva organisaatio.Sport, Jukurit, Tuto , K-vantaa ja KooKoo omaavat uuden SM-liigan vaatimat kuviot jos euroliiga tosiaan toteutuu.Onko minulla mennyt jokin ohi, mutta miksi moni täällä huutelee, että liiga muka laajenisi, jos mestisjoukkue voittaisi karsinnat, eikä liigajoukkuetta pudotettaisikaan. Viimeksi kun minä katsoin sarjajärjestelmää, liigajumbo putoaa Mestikseen, jos Mestiksen mestari voittaa neljästi ja lunastaa liigaosakkeen. Miten minä olen ymmärtänyt tuon sitten väärin? SM-liigassa oli niin hirveä halu saada parillinen määrä joukkueita keväällä 2005, joten miksi he nyt olisivat muuttamassa asioita? Vai onko tämä vain sitä, että karsijauhan alla olevien joukkueiden fanit eivät halua myöntää itselleen, että putoamisuhka on todellinen?
En näkisi esim. meidän KalPan järkeväksi lähteä taas euroliigaan, kuka jaksaa maksaa 30 euroa lipusta illasta toiseen savon talousalueella kun elämä on muutenkin tarpeeksi haastavaa monella, ja nykyinenkin liiga kulkee 1000 katsojan alemmalla keskiarvolla kuin kuopiossa pitäisi.Hassuja juttuja nämä.