Viljelemäsi positiivisuus on kadehdittavaa. Ihailen kykyäsi olla ymmärtämättä sitä tosiasiaa, että jos rahat on todella tiukassa, niin silloin ei ihan ketä tahansa kertakaikkiaan vain voi palkata joukkueeseen pisteitä tekemään ja pelejä voittamaan. Tässä kyseisessä skenaariossa riskejä pitää seuloa hieman tarkemmin kuin aikaisemmin on tehty, joka johtaa taasen siihen, että hankinnan tänne raahaaminen ottaa aikansa. Onko siis täysin poissuljettua se, ettei Hiitelän työtä voisi kehua kärsivällisyydestään ja pitkäjänteisyydestään? Kuten aiemmassa viestissäni sanoin, olen helvetin tyytyväinen ettei täällä olla nähty mitään toivotaan-toivotaan kanukkeja surffailemassa paniikkinappulapainalluksen seurauksena, vaan on aidosti annettu omille junnuille mahdollisuus lyödä itsensä liigakartalle. Sitähän täällä on kaikki viimeiset vuodet peräänkuuluttaneet, joten ollaan tyytyväisiä siihen.
Muistaakseni sitäpaitsi Hiitelä tai Pajuoja Järventien ja Toskalan tulon jälkeen sanoi, että sentteriä ei hankita heidän hankintansa johdosta. Viittauksesi viiteen kuukauteen siis on täyttä ajan haaskausta.
Minä taasen ihailen sinun Hiitelä -faniuttasi. Ihailtavaa, että Seppo saa kaiken jälkeen vielä jostakin suunnalta ymmärrystä, saa nähdä jatkuuko ymmärryksesi vielä siinä vaiheessa, kun Hiitelä on luotsannut tämän laivan lopulliselle karikolle.
En ole itse mikään talouselämän guru, mutta muutamat perusrealiteetit sieltä ymmärrän. Tarve ykkössentterin hankkimiselle on ollut tiedossa jo keväästä lähtien, viimeistään tähän ongelmaan olisi pitänyt reagoida heti alkuvaiheessa, kun nähtiin, ettei nykyjoukkueesta valitettavasti löydy henkilöä niihin saappaisiin. Se, ettei tähän ole reagoitu on ihan aikuisten oikeasti tuottanut meille useammankin tappion, joista on lopulta seurannut nähdyn kaltainen konttaus. Yksi mies olisi oikeasti tämän estänyt. Tappiot syövät joka ottelu joukkueen taloudellista tulosta, kun ei tule menestystä jää jokaisesta ottelusta saamatta 500-1000 hengen tulot. Se on yhdessä ottelussa ihan helvetin paljon rahaa, enkä halua edes ajatella paljonko se tarkoittaa monessa ottelussa. Saati sitten se, että paljonko menetämme, kun käytännössä playoff -juna on puksuttanut jo kauas karkuun. Minun talousajattelun mukaan on paljon halvempi ratkaisu palkata vahvistus, kuin ottaa jälleen tästä kaudesta kunnon turskat.
Kunnon urheilutoimenjohtaja kasaa joukkuetta jatkuvasti, kuulostellen joukkueen tilaa ja tekemällä joukkuetta tasapainoiseksi. Sellaisen joukkueen kasaamisen kuuluu pelaajaostoksia ja myös pelaajamyyntejä. Tiedän, huom. tiedän, että Hiitelälle on annettu tehtävä myydä pelaajia jo kesällä, että saadaan myös se sentteri hankittua. Tämä tieto on minulle tullut taholta, joka asian laidan tietää. Seppo ei ole tähän päivään mennessä kyennyt, mun mielestä se on ihan saatanan heikko suoritus, kun aikaa on ollut se mainitsemani viisi kuukautta.
Kuten kirjoitin, myös niitä oikeasti laadukkaita vahvistuksia olisi saatu, mutta Hiitelä ei tätä ole saanut tehtyä. On aivan paskapuhetta, ettei niitä olisi ollut. Siellä etsitään edelleen miestä, jollaista ei tässä maailmassa ole olemassa... ilmaista ja hyvää. Hyvät pelimiehet maksavat, mutta on parempi maksaa se 100 000€ yli budjetin, kuin menettää tuo sama rahamäärä moninkertaisesti tekemättä mitään. Eikä tämä yksi ainoa vahvistus mitenkään suistaisi tätä meidän projektia raiteiltakaan...