Vetäisit siis Masalinjalla, Alikoski vilttiin ja virkamiehet kentälle?Kuusela-Viuhkola-Rosa
Kaspar-Viinanen-Saarenheimo
Viitakoski-Kiilholma-Koskenkorva
Aarnio-Keränen-Normio
Reservissä Pekkala, Donskoi, Karppinen, Alikoski
Vetäisit siis Masalinjalla, Alikoski vilttiin ja virkamiehet kentälle?
Vetäisit siis Masalinjalla, Alikoski vilttiin ja virkamiehet kentälle?
Alikoski on esittänyt sellaisia otteita, että hänelle pitäisi olla paikka kolmosketjussa. Hänellä on loistava asenne, ja riittävästi kykyjä, että uskaltaa yrittää jotain hyökkäyspäässäkin, toisin kuin vaikkapa Normio. Alikosken peliä on yksinkertaisesti mukava katsoa, kun hän antaa 100% joka pelissä.Onko Alikoski esittänyt jotain semmosta, että ansaitsisi automaattisesti paikan kokoonpanossa? Minkäänlaista kehitystä ei ole otteissa vuoteen-kahteen tapahtunut. Alikoskella ei ole mitään sellaista vahvuuttakaan, että toisi jotain erikoisosaamista kentälle.
Niinkuin vähän muutkin totesivat, Alikoski on nimenomaan tänä vuonna ottanut askeleita eteenpäin, varsinkin vuodenvaihteen jälkeen. Itse pidin aikaisemmin turhakkeena, tänä vuonna on ollut pakko muuttaa mielipidettä.Onko Alikoski esittänyt jotain semmosta, että ansaitsisi automaattisesti paikan kokoonpanossa? Minkäänlaista kehitystä ei ole otteissa vuoteen-kahteen tapahtunut. Alikoskella ei ole mitään sellaista vahvuuttakaan, että toisi jotain erikoisosaamista kentälle.
Normio ja lihamylly eivät kuulu samaan lauseeseen. Eilinen Normion 'pelityyli altistaa loukkaantumisille' -kommentti otteluläpystkässä oli lähinnä huvittava. Alikoski on Normioon verrattuna powerforward.Ei Normiollakaan esitykset tällä hetkellä riitä ylempiin ketjuihin, mutta mielelläni näkisin Kärppien nelosketjun lihamyllyketjuna, mikkihiiret katsomoon kiitos :)
Pääsisköhän yhtään samanlaiseen lentoon, jos vaihtais maisemaa. Tuskin Kärpissä pelaa enää ens kaudella?
Normio ei taklaa (kuin vahingossa). Normiolla ei ole käsiä. Normio on hidas. Normio ei uskalla ajaa maalille. Normio ei osaa laukoa. Normiolla ei ole peliälyä latin vertaa. Suurimman osan ajasta Normio surffaa pelin ulkopuolella.
Jos sanan Normio korvaisi tuossa Alikoskella, niin eikö tuo pitäisi edelleen paikkaansa? Alikosken kehitys jäänyt kyllä huomaamatta, yhtä turhanpäiväinen kulmissapörrääjä kuin aina ennenkin. En puolustele Norpan tämän kauden tähän astisia esityksiä, alaspäin on menty viime kausista. Mutta potentaalia on selvästi parempaan kuin on nyt nähty ja oikealla roolituksella / asenteen korjauksella homma voisi alkaa toimimaan. Eli: Normio parhaimmillaan > Alikoski parhaimmillaan. Mutta toki ei Normiolle jatkosopparia enää ensi kaudelle, ellei todella huomattavaa parannusta tapahdu.
Alikoskella on kaikkea vähintään vähän enemmän kuin Normiolla paitsi kokoa.Jos sanan Normio korvaisi tuossa Alikoskella, niin eikö tuo pitäisi edelleen paikkaansa? Alikosken kehitys jäänyt kyllä huomaamatta, yhtä turhanpäiväinen kulmissapörrääjä kuin aina ennenkin.
Alikoskella on kaikkea vähintään vähän enemmän kuin Normiolla paitsi kokoa.
Mikäli pitäisi arvata tulevia ketjukokoonpanoja, niin Normiolla on paikka kolmosessa, Viinasen vierellä. Itse en pistäisi enää Viinasta pois Kasparin ja Rosan viereltä, vaan hakisin toisen ketjun joka pystyy maalien tekoon.
Kuitenkin luulen, että Rosa-Viuhkola-Kuusela/Kaspar, Kossu-Saarenheimo-Karpar/Viitakoski (luulenpa, että Kaspar), Normio-Viinanen-Viitakoski/Keränen/Kuusela ketjut nähdään. Nuo laiturien vaihdot on lähinnä kosmetiikkaa, mutta aika varma olen noista parivaljakoista.
Itseä se vähän harmittaa. Nyt on saatu ykkönen ja nelonen toimimaan. Pitäisi saada enää kakkonen ja kolmonen. En usko, että kaikki ketjut sotkemalla saadaan optimaalinen tulos, vaikkakin se selvästi oli valmennuksen alussa ennen kautta (ennen loukkaantumisia).
Heikkoymmärryksisille, että itse en toivo laittamiani ketjuja, joskaan en katastrofaalisiksi niitä näe. Toivoisin, että nyt pakon edessä muodostuneet toimivat ketjut pysyisivät. Siinä vain on se huono puoli, että käytännössä jokainen ylivoima sotkisi peluutuksen pariksi vaihdoksi.
Itse taas olen enemmän tai vähemmän huolestunut tuon ykkösenkin pelaamisesta. Selvää merkkiä hyytymisestä ja osittaisesta toimimattomuudesta on nimittäin olemassa.
Se on ollut silmiinnähtävää. Minusta se on kuitenkin seurausta siitä, että Kärpiltä puolustetaan tuota ykköstä väkevästi pois, koska se on ollut joukkueen ainoa vaarallinen kenttä. Luulenpa, että mikäli tuohon nousisi toinen kenttä komppaamaan niin ykkösen eliminointi ja sen pelihuumorin poisto ei noin helppoa olisi.
Tottahan tietenkin on, että mikäli tuo ketju ei tehoile niin Viuhkola siihen luonnollisesti palaa.
Toki Viuhkola pitää laittaa Rosan ja Kasparin väliin. Viuhkola pystyy varmasti auttamaan paremmin Rosaa tasaiseen pistetehtailuun kuin Viinanen. Olisi riski luottaa siihen, että Viinasen taso riittää pleijareissakin tämän kentän pistetehtailuun, kun vastassa on illasta toiseen kova joukkue, joka puolustaa omaa maalia varmasti tarkemmin ja huolellisemmin kuin runkosarjaotteluissa ja joka on tutkinut huolellisesti vastustajan pelitavan.