Huhtasella ja Jeglicillä on ikäeroa aika tarkkaan tasan vuosi. Kumpikaan ei tule enää paljoakaan nopeammaksi. Jeglic saattaa kasvaa kymmenen kiloa, mutta tulee samalla hitaammaksi. Käsittääkseeni ongelmat ovat fysiikassa jotka korostuvat kaksinkamppailussa, kiekon suojaamisessa ja taklaamisessa. Mutta jos ymmärtää jotain jääkiekosta, niin näitä kolmea osa-aluetta ei voi hoitaa pelkällä voimalla.
Mitä tulee pelin lukemisen ja ymmärtämisen taitoon, ei Huhtanen häviä siinä kenellekkään vaan on liigan keskitasoa. Jos pelaaja on hyvä all-around pelaaja, esim. juuri Huhtanen, hänen pelinlukutaitonsa on oltava erinomaista tai vähintäänkin hyvää, jos hän pelaa paljon alivoimaa.
Koko case mistä tässä on väännetty lähti Kaukorannan kommentista, jossa hän olisi laittanut kuuman Huhtasen kolmannessa erässä Niemen ketjuun. En ymmärrä, miksi siitä nousi niin kova meteli? Ei mikään paikka ole Kiveen kirjoitettu paitsi Karri Kivi.
Nyt täytyy huomata mitä osa-alueita pitää kehittää. Jeglicin ongelmat ovat fysiikkapuolella, Huhtasella pelikäsitys ja taito puolella. On huomattavasti helpompaa laittaa hyvällä harjoittelulla fysiikka kuntoon 25 vuotiaana, kuin lähteä kehittämään kiekonkäsittelyä ja pelinlukua. Kaikelle on vaan omat etsikkoaikansa.
Jos Jeglic hankkii kymmenen kiloa lisää oikein, hän on nopeampi, ei hitaampi.
En oikein osaa ottaa kantaa Huhtasen pelinlukutaitoon, onko se liigan keskitason ylä- vai alapuolella, mutta tosiasia on se, että hän tekee aika paljon vääriä ratkaisuja kentällä. Ei syötä kun pitäisi syöttää, ei pura kun pitäisi purkaa, näitä on nähty tällä kaudella.
Paden kommenttiin sen verran, että mitä Huhtanen olisi tuonut Niemen kenttään? Luistelu- ja kamppailuvoimaa. Olisiko se ratkaisut tehottomuuden? Minä antaisin Huhtasen pelata paineettomasti kolmosessa tai nelosessa omilla vahvuuksillaan.
Itse olen kääntynyt veron kannalle eli Umicevic - Niemi - Elo ja Hagman - Kreps - Lähteenmäki olisivat parhaat vaihtoehdot nykyisillä palikoilla.