Ketjulotto 2015–2016

  • 144 951
  • 617

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Tästä emme ole samaa mieltä. Valmentajan tehtävä on löytää parhaat ketjukoostumukset. Jos hän ajattelisi asioista sinun esittämällä tavalla, hän ei onnistuisi siinä ikinä, vaan jumittuisi aina vanhaan. Onneksi Marjamäki pystyy avarakatseisempaan toimintaan. Tästä todisteena on se, että kultakypärä Niemi on ainakin muutamaksi peliksi pudonnut ylivoimasta pois, koska tehoja ei tullut. Siinä ei paljon vanhojen otteiden tuomat odotusarvot paina, kun nykyhetkessä pelaa huonosti ja paremmin pelaavia istuu penkillä. Mäenalanen on hyvillä otteillaan näyttöpaikkansa ansainnut. Saa nähdä, mihin se tällä kaudella riittää. Onneksi ainakin näyttöpaikkaan. Muuta ei voi valmentajalta vaatiakaan.

Mitä meinaat "Jos hän ajattelisi asioista sinun esittämällä tavalla, hän ei onnistuisi siinä ikinä, vaan jumittuisi aina vanhaan."?

Sitten kun U20-veikot tulevat takaisin, saattaa olla että Mäenalaselle ei yksinkertaisesti ole näytönpaikalle varattua tilaa. Mielestäni Mäenalaselle ei ole tarjolla sopivaa roolia jos kaikki ovat terveenä ja saatavilla. Paremmin kehittyy isommalla vastuulla Hokissa. Ensi kaudeksi sitten taas askelta eteenpäin uudessa Suikkasen rojektissa.

En ole tästäkään listauksesta samaa mieltä, ei voi mitään. Menetettävää listasi on epätosi, sillä jos homma ei toimi, voidaan kokeilla muuta. Ei päätä ole pakko hakata seinään, ainakaan Kärppien, sillä laajuutta ja vaihtoehtoja riittää. Pakkorakoa ei ole mihinkään suuntaan. Jos Aho onnistuu sentterinä, vapautuu Esa Pirnes Liigan parhaaksii nelossentteriksi. Tällöin Humaloja on rotaatiopelaaja, kuten asiaan kuuluukin. Ei siellä mitää hurjaa ylitarjontaa ole senttereistä, vaan sopiva kilpailutilanne.

Voitettavaa listalla on mielestäni Puljujärven tehoilun edistäminen,oman junioriketjun tuoma hegemonia, todellinnen syömähammas hyökkäyssuuntaan, lisävaihtoehto Marjamän ketjupankkiin, sentteriosaston laajuus.

Et täysin sisäistänyt sanojani. Jos pisteitä menetetään epätasaisten koostumusten myötä, niin niitä menetetään (Tai mitä väliä, kun totesit jossain että Kärpät kuitenkin voittaa runkosarjan?). En tiedä, kuinka paljon Aho on käynyt läpi Kärppien sentteripelin vaatimuksia, mutta yleisesti ottaen se eroaa paljonkin pelin muodon vaatimusten, transitioiden ja PAPP:n/KAHP:n osalta. En näe järkeväksi alkaa opettaa uutta pelipaikkaa tässä vaiheessa kautta. Jos U20-flow katoaa, niin se katoaa. Jossain vaiheessa se väistämättä katoaa. Kokemattomassa koostumuksessa se voi kadota nopeammin kuin jossain toisessa, kokeneempien vierellä. Sitten pitää hakea Kärppien peli uudestaan ja sen löytäminen voi kokemattomassa koostumuksessa olla työn ja tuskan takana, kun peli tiivistyy kevättä kohden. Sen löytämisen perään olen pyrkinyt perustelemaan helppoa, tuttua ja aikanaan toimivaksi todettua ratkaisua.

Nämä eivät ole epätosia, vaan keskusteluun vertautuvaa perusteltua uskottelua, jota täällä harrastetaan siellä sun täällä. Mistä tarve leimata toisen sanominen "epätodeksi"? Mitä mieltä itse olet menetettävää-osiosta?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä meinaat "Jos hän ajattelisi asioista sinun esittämällä tavalla, hän ei onnistuisi siinä ikinä, vaan jumittuisi aina vanhaan."?
Kirjoituksesi perusteella, et olisi kovin innokas peluuttamaan kuumia pelaajia, vaan luottaisit vanhaan. Tällöin tärkeät oivallukset joukkueen kehittämisen suhteen jäisivät tekemättä.
Sitten kun U20-veikot tulevat takaisin, saattaa olla että Mäenalaselle ei yksinkertaisesti ole näytönpaikalle varattua tilaa. Mielestäni Mäenalaselle ei ole tarjolla sopivaa roolia jos kaikki ovat terveenä ja saatavilla. Paremmin kehittyy isommalla vastuulla Hokissa. Ensi kaudeksi sitten taas askelta eteenpäin uudessa Suikkasen rojektissa.
Et varmaan edes ole nähnyt Mäenalasen pelejä, kun hän on tuurannut ykkösketjussa MM-kisapelaajia? Ei noilla Mäenalasen esityksillä pelaajaa vain yksinkertaisesti lähetetä Hokiin. Jos meno hyytyy, niin mahdollisesti silloin, mutta ei todellakaan tässä tilanteessa. Mikä näyttöpaikka se sellainen on, josta joutuu Mestikseen, vaikka on lyönyt ässät pöytään.
Et täysin sisäistänyt sanojani. Jos pisteitä menetetään epätasaisten koostumusten myötä, niin niitä menetetään (Tai mitä väliä, kun totesit jossain että Kärpät kuitenkin voittaa runkosarjan?). En tiedä, kuinka paljon Aho on käynyt läpi Kärppien sentteripelin vaatimuksia, mutta yleisesti ottaen se eroaa paljonkin pelin muodon vaatimusten, transitioiden ja PAPP:n/KAHP:n osalta. En näe järkeväksi alkaa opettaa uutta pelipaikkaa tässä vaiheessa kautta.
Voit olla oikeassa. Uskon myös Marjamäen pelaavan varman päälle, ellei jotain yllättävää satu. Ahon otteita Liigassakin kovin seuranneena olen ennemmän kuin vakuuttunut hänen kyvystään oppia uutta. Aivan mielettömän peliälyn omaava pelaaja. Sen takia en varmana asiana hyväksy väitettä, ettei hän pystyisi Marjamäen sentteripeliä oppimaan. Totta tosiaan, uskon Kärppien voittavan runkosarjan. En usko Kärppien ottavan peluutuksessa sellaisia pitkäaikaisia riskejä, joilla runkosarjan voitto tuhrittaisiin.
Jos U20-flow katoaa, niin se katoaa. Jossain vaiheessa se väistämättä katoaa. Kokemattomassa koostumuksessa se voi kadota nopeammin kuin jossain toisessa, kokeneempien vierellä. Sitten pitää hakea Kärppien peli uudestaan ja sen löytäminen voi kokemattomassa koostumuksessa olla työn ja tuskan takana, kun peli tiivistyy kevättä kohden. Sen löytämisen perään olen pyrkinyt perustelemaan helppoa, tuttua ja aikanaan toimivaksi todettua ratkaisua.
En ainakaan minä laske mitään minkään U20-flow-tilan varaan. Toki varsinkin Puljujärven parantuneen itseluottamuksen otan ilolla vastaan. Ei Puljujärven itseluottamus ja pelitaidot kuitenkaan mistään flow-tilasta ole kiinni. Flow-tilat tulevat ja menevät. Nuorten kisojen pistepörssin voitto ja monet onnistumisen kokemukset antavat enemmän kuin mahdollisen flow-tilan; ne palauttavat itseluottamuksen.

Ymmärrän erinomaisen hyvin, että sinä tahdot tukeutua helppoon, tuttuun ja aikanaan toimivaksi todettuun. Toki tuo Niemen vierellä Puljujärven peluuttaminen osoittautui viimeisimpien näyttöjen perusteella ei niin toimivaksi. Osin tämänkin johdosta minä olisin innolla kokeilemassa jotain uutta.

Nämä eivät ole epätosia, vaan keskusteluun vertautuvaa perusteltua uskottelua, jota täällä harrastetaan siellä sun täällä. Mistä tarve leimata toisen sanominen "epätodeksi"? Mitä mieltä itse olet menetettävää-osiosta?
Mainitsin väitteesi epätosiksi, koska ei kokeilu tarkoita sitä, että laiva upotetaan tahallaan. En näe, että Kärpät jatkaisi niin pitkään mitään ketjukokeilua, joka vaarantaisi runkosarjan voiton. Kokeilu on kokeilu, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Minä näen asian erittäin positiivisten silmien läpi. Kärppien hyökkäysmateriaali on niin laaja, että tällaiseen junioriketjukokeiluun on mahdollisuus ilman pelkoja.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Kirjoituksesi perusteella, et olisi kovin innokas peluuttamaan kuumia pelaajia, vaan luottaisit vanhaan. Tällöin tärkeät oivallukset joukkueen kehittämisen suhteen jäisivät tekemättä.

Et varmaan edes ole nähnyt Mäenalasen pelejä, kun hän on tuurannut ykkösketjussa MM-kisapelaajia? Ei noilla Mäenalasen esityksillä pelaajaa vain yksinkertaisesti lähetetä Hokiin. Jos meno hyytyy, niin mahdollisesti silloin, mutta ei todellakaan tässä tilanteessa. Mikä näyttöpaikka se sellainen on, josta joutuu Mestikseen, vaikka on lyönyt ässät pöytään.

Olet oikeassa, en ole nähnyt Mäenalasen pelejä. Sinun mukaasi Mäenalanen on pelannut elämänsä kiekkoa, kovin tehotonta se on ollut: Näin ulkopuoliselle tarvitsisi perustella että mikä siitä on tehnyt hänen elämänsä kiekkoa, ja auttaisiko elämänsä kiekko kahta nuorta pelaajaa löytämään hieman kadoksissa olleet tehot liigajäillä? Olen löytävinäni hänen edelleen joukkuetta paremmin täydentäviä pelaajia kolmeen ensimmäiseen hyökkäysketjuun.

Voit olla oikeassa. Uskon myös Marjamäen pelaavan varman päälle, ellei jotain yllättävää satu. Ahon otteita Liigassakin kovin seuranneena olen ennemmän kuin vakuuttunut hänen kyvystään oppia uutta. Aivan mielettömän peliälyn omaava pelaaja. Sen takia en varmana asiana hyväksy väitettä, ettei hän pystyisi Marjamäen sentteripeliä oppimaan. Totta tosiaan, uskon Kärppien voittavan runkosarjan. En usko Kärppien ottavan peluutuksessa sellaisia pitkäaikaisia riskejä, joilla runkosarjan voitto tuhrittaisiin.

En ainakaan minä laske mitään minkään U20-flow-tilan varaan. Toki varsinkin Puljujärven parantuneen itseluottamuksen otan ilolla vastaan. Ei Puljujärven itseluottamus ja pelitaidot kuitenkaan mistään flow-tilasta ole kiinni. Flow-tilat tulevat ja menevät. Nuorten kisojen pistepörssin voitto ja monet onnistumisen kokemukset antavat enemmän kuin mahdollisen flow-tilan; ne palauttavat itseluottamuksen.

Itseluottamus U20-kisoista ei välttämättä siirry tehokkaasti yksyhteen liigapeleihin, joissa vaatimukset ja taktisuus ovat ihan eri tasolla U20-tempoon verrattuna. Kisoista kertynyt itseluottamus on mielestäni semmoista tekoa, että se voi väärässä ympäristössä (nuorisoketjussa jossa tukea ei ole vaikeissa paikoissa niin paljon kuin mahdollista) hävitä nopeammin kuin jossain toisessa ympäristössä. Tästä syystä näen sen enemmän flow'na kuin suurempana itseluottamuksena.

Mainitsin väitteesi epätosiksi, koska ei kokeilu tarkoita sitä, että laiva upotetaan tahallaan. En näe, että Kärpät jatkaisi niin pitkään mitään ketjukokeilua, joka vaarantaisi runkosarjan voiton. Kokeilu on kokeilu, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Minä näen asian erittäin positiivisten silmien läpi. Kärppien hyökkäysmateriaali on niin laaja, että tällaiseen junioriketjukokeiluun on mahdollisuus ilman pelkoja.

Olkoon vaikka mikä kokeilu, mutta jos sen aikana Kärpät menettää pisteitä (toki pistemenetykset ovat normaaleita, mutta ketjumuutoksiin johdannaiset pistemenetykset), Ahon peli sekoittuu uuden pelipaikan myötä jne. niin eivät ne ole silloin epätosia. Siitä olen samaa mieltä, että laivaa ei upoteta tahallaan, mutta kannattaako reiän syntymiselle laivan pohjaan antaa edes mahdollisuutta? Minun mielestäni kevään otteluruuhkaan olisi syytä alkaa sumplia varmemmalla pohjalla olevia koostumuksia, mutta jos pelin-parin kokeilulla nuorisoketjusta saadaan joidenkin kannattajien ylpeydentunto omista poijjista koholle ja omasta mielestäni tosi pienellä todennäköisyydellä joukkueen peliin etua, niin siitä vaan. Kärpät-kannattajana minä haluaisin, että mennään varmemmalla pohjalla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olet oikeassa, en ole nähnyt Mäenalasen pelejä. Sinun mukaasi Mäenalanen on pelannut elämänsä kiekkoa, kovin tehotonta se on ollut: Näin ulkopuoliselle tarvitsisi perustella että mikä siitä on tehnyt hänen elämänsä kiekkoa, ja auttaisiko elämänsä kiekko kahta nuorta pelaajaa löytämään hieman kadoksissa olleet tehot liigajäillä?
Kovia väitteitä heität vanhojen tilastojen perusteella. Tohdit niiden perustella olla lyttäämässä Mäenalasen viimeaikojen peliotteet, vaikket ole nähnyt Mäenlasen edes pelaavan. Viiteen viimeiseen peliin Mäenalanen on tehnyt kolme pistettä(1+2), (+2) sekä ratkaisevan voittolaukausmaalin Ilvestä vastaan. Mäenalanen on pelannut kovalla asenteella kahteen suuntaan, hakeutunut aktiivisesti maalipaikolle, voittanut kaksinkamppailuja ja haastanut rohkeasti ja usein voitollisesti puolustajaa yksi vastaan yksi -tilanteissa. Kaikin puolin aktiivista ja myös kohtuullisen tehokasta pelaamista. Näillä avuilla hän voisi sopia jopa erinomaisesti Ahon ja Puljujärven kanssa samaan ketjuun. En väitä, että Mäenalanen pystyisi yksinään Puljujärven tehot kaivamaan esille, mutta kolmikkona he voisivat toinen toisiaan auttaa onnistumaan. Niemi ei muuten pystynyt kuin vähän alusta siihen, mitä Mäenalaselta olisit odottamassa Puljujärven ja Ahon suhteen. No, toki Niemi pelasi Ahon kanssa hyvin yhteen, mutta siihen oli Aholla itsellään aika suuri vaikutus.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itseluottamus U20-kisoista ei välttämättä siirry tehokkaasti yksyhteen liigapeleihin, joissa vaatimukset ja taktisuus ovat ihan eri tasolla U20-tempoon verrattuna. Kisoista kertynyt itseluottamus on mielestäni semmoista tekoa, että se voi väärässä ympäristössä (nuorisoketjussa jossa tukea ei ole vaikeissa paikoissa niin paljon kuin mahdollista) hävitä nopeammin kuin jossain toisessa ympäristössä. Tästä syystä näen sen enemmän flow'na kuin suurempana itseluottamuksena.
Vai tämän sortin itseluottamusta Puljujärvi saa onnistumisistaan nuorten MM-kisoista. Sinä tiedät kyllä monenmoista.

Paljon olemma keskustelleet, kiitos siitä.
 

Fordél

Jäsen
Olet oikeassa, en ole nähnyt Mäenalasen pelejä. Sinun mukaasi Mäenalanen on pelannut elämänsä kiekkoa, kovin tehotonta se on ollut: Näin ulkopuoliselle tarvitsisi perustella että mikä siitä on tehnyt hänen elämänsä kiekkoa, ja auttaisiko elämänsä kiekko kahta nuorta pelaajaa löytämään hieman kadoksissa olleet tehot liigajäillä? Olen löytävinäni hänen edelleen joukkuetta paremmin täydentäviä pelaajia kolmeen ensimmäiseen hyökkäysketjuun.

Sen mitä itse olen nähnyt Mäenalasen otteita loka-joulukuun ajalta niin mielestäni Mäenalanen on mennyt selvästi eteenpäin viime kaudesta. Peli on kehittynyt koko ajan, kun itseluottamus on kasvanut. Mäenalanen on uskaltanut haastaa, pelata vielä röyhkeämmin ja suoraviivaisemmin, olla pelin ytimessä. Lokakuussa se tuotti jo mukavasti tehoja, marras-joulukuussa on ollut vähän hiljaisempaa, mutta onhan sielläkin muutama onnistuminen noiden sun tilastojen lisäksi CHL:ssa ja voittamaalikisan ratkaisu Ilvestä vastaan edellisessä ottelussa. Toki tasaisuuden kanssa on vielä tekemistä, mutta niinhän lähes aina siinä läpimurron kynnyksellä olevilla pelaajilla.

Ilman Kärppien todella kovaa hyökkääjien kilpailuasetelmaa, Mäenalanen olisi mielestäni selkeästi pelaavassa kokoonpanossa. Nyt joutuu kuitenkin väliinputoajaksi, koska kiekolliseen rooliin on vieläkin kovempia nimiä ja tasaisempia suorittajia eikä nelosketjun ole samalla tavalla valmiuksia kuin vaikka Keräsellä. Aikalailla missä muussa tahansa jengissä Mäenalanen olisi pelaavassa kokoonpanossa illasta toiseen, mutta valitettavasti nyt Kärpissä kokonaisuuden kannalta ja kaikkien ollessa terveenä, kolmesta ensimmäisestä kentästä ei löydy tilaa ja neloskenttä kannattaa kasata erityyppisistä pelaajista.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen mitä itse olen nähnyt Mäenalasen otteita loka-joulukuun ajalta niin mielestäni Mäenalanen on mennyt selvästi eteenpäin viime kaudesta. Peli on kehittynyt koko ajan, kun itseluottamus on kasvanut. Mäenalanen on uskaltanut haastaa, pelata vielä röyhkeämmin ja suoraviivaisemmin, olla pelin ytimessä. Lokakuussa se tuotti jo mukavasti tehoja, marras-joulukuussa on ollut vähän hiljaisempaa, mutta onhan sielläkin muutama onnistuminen noiden sun tilastojen lisäksi CHL:ssa ja voittamaalikisan ratkaisu Ilvestä vastaan edellisessä ottelussa. Toki tasaisuuden kanssa on vielä tekemistä, mutta niinhän lähes aina siinä läpimurron kynnyksellä olevilla pelaajilla.
Juuri näin se on mennyt. Huomiona vielä se, että tällä hetkellä on kaikkein paras jakso päällä.

Ilman Kärppien todella kovaa hyökkääjien kilpailuasetelmaa, Mäenalanen olisi mielestäni selkeästi pelaavassa kokoonpanossa. Nyt joutuu kuitenkin väliinputoajaksi, koska kiekolliseen rooliin on vieläkin kovempia nimiä ja tasaisempia suorittajia eikä nelosketjun ole samalla tavalla valmiuksia kuin vaikka Keräsellä. Aikalailla missä muussa tahansa jengissä Mäenalanen olisi pelaavassa kokoonpanossa illasta toiseen, mutta valitettavasti nyt Kärpissä kokonaisuuden kannalta ja kaikkien ollessa terveenä, kolmesta ensimmäisestä kentästä ei löydy tilaa ja neloskenttä kannattaa kasata erityyppisistä pelaajista.
Tässäkin on paljon totuutta. Sen verran olen erimielinen, että mielestäni Mäenalasella on kyllä ominaisuudet pelata nelosketjussa ja siellähän hän on valtaosin pelannutkin. Vielä semmoinen lisäys, että kova kilpailutilanne tarkoittaa mielestäni myös aidosti oikeasti kilpailua pelipaikoista. Mäenalanen on kilpailut nyt hyvin. En usko, että häntä ollaan esimerkiksi mihinkään Hokiin lähettämässä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihme vänkäämistä jo pari sivua. Aho ei tule pelaamaan Kärpissä peliäkään sentterinä, piste. Mitä täällä seuraavaksi ehdotetaan? Kotiutetaan Mikko Alikoski KooKoosta ykköskenttään snaipperiksi?

EDIT:

Ja jatketaan nyt vielä vähän, niin noissa hahmotelmissa joissa Esa Pirnes heitetään nelosen keskelle ei ole mitään järkeä. Essi muodostaa hyvän ja kokeneen ketjun Humlin ja Pyörälän kanssa, ja siinä on sellainen ketju joka varmasti pleijareissa tulee olemaan todella kovaa valuuttaa.

Humaloja on vetänyt nelosen keskellä hyvin. Omissa ei juuri kolise, peliaika sellaisessa 10 minuutin tuntumassa per peli ja aloituksetkin voitetaan lähes 60 prosentin teholla.
 
Keskustelu on kääntynyt vahvasti Mäenalaiseen, mutta ruoskin vielä vähän tuota Saku-Aho-Pulju keskustelua. Mielestäni ainoa varteenotettava vaihtoehto (jos ei jotain jäätävää loukkaantumissumaa lasketa) tämä ketju saatetaan liittää yhteen, on jonkun yksittäisen pelin lopussa häviöasemassa. Jos ketju onnistuu tasoittamaan tilanteen, niin mene ja tiedä, ehkä Marjamäki saattaa aloittaa seuraavan pelin tuolla koostumuksella. Kuten joku tuossa ylempänä sanoikin, mitään ei aleta kuitenkaan "korjaamaan", ellei se ole rikki. Siitä olen varma.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Keskustelu on kääntynyt vahvasti Mäenalaiseen, mutta ruoskin vielä vähän tuota Saku-Aho-Pulju keskustelua. Mielestäni ainoa varteenotettava vaihtoehto (jos ei jotain jäätävää loukkaantumissumaa lasketa) tämä ketju saatetaan liittää yhteen, on jonkun yksittäisen pelin lopussa häviöasemassa. Jos ketju onnistuu tasoittamaan tilanteen, niin mene ja tiedä, ehkä Marjamäki saattaa aloittaa seuraavan pelin tuolla koostumuksella. Kuten joku tuossa ylempänä sanoikin, mitään ei aleta kuitenkaan "korjaamaan", ellei se ole rikki. Siitä olen varma.
Näinhän se todennäköisesti menee. Nimimerkkien Hxxx ja Fordél ehdottamat ketjut ovat hyvät ja Marjamäen papereissa varsin todennäköiset. Siitä ei ole mielestäni ollut tässä keskustelussa kiistaa, sillä olemme olleet asiasta yksimielisiä. Keskustelun punainen lanka onkin ollut se, olisiko nuorisoketjukokeilussa järkeä ja mitä kokeilussa mahdollisesti hävittäisiin, mitä mahdollisesti voitettaisiin. Keskustelun ydin on siis kovin hypoteettinen, vaikka siihen liittyvät perustelut ovat toki aivan asiaa.
 

Fordél

Jäsen
Tässäkin on paljon totuutta. Sen verran olen erimielinen, että mielestäni Mäenalasella on kyllä ominaisuudet pelata nelosketjussa ja siellähän hän on valtaosin pelannutkin. Vielä semmoinen lisäys, että kova kilpailutilanne tarkoittaa mielestäni myös aidosti oikeasti kilpailua pelipaikoista. Mäenalanen on kilpailut nyt hyvin.

Täsmennetään sen verran omaa näkemystä, että munkin puolesta Mäenalainen voisi pelata nelosessa, mutta kokonaisuuden kannalta ja kaikkien ollessa terveenä, en näe hänen mahtuvan sinnekään.

Mielestäni nelonen kannattaa rakentaa ehdottomasti Keräsen ja Humalojan varaan. Kerästä ei voi missään nimessä sivuuttaa, koska tuo Kärppien pelaamiseen fyysisyyttä ja raastamista eikä niitä elementtejä ole ainakaan liikaa Kärppien hyökkäyksessä. Humalojaa peluuttaisin nelosessa keskellä, koska se vapauttaa Keräsen laitaan. Humaloja on napannut myös hyvin aloituksia, mikä on erittäin tärkeä ominaisuus nelosen keskushyökkääjälle.

Näin ollen neloseen jää yksi paikka auki toiselle laidalle. Tästä pelipaikasta kamppailevat mun mielestä Ikonen ja Mäenalanen, koska 1-2 kentät ovat selvät ja kuten @Roger Moore totesi, Pirneksen kokenutta kolmoskenttääkään ole mitään järkeä hajoittaa/muokata. Kaikki tämä kulminoituu siis kysymykseen Ikonen vai Mäenalanen? Vielä toistaiseksi valitsisin kaikkien ollessa terveenä Ikosen vaikka hänellä ei ole ainakaan sen enempää ominaisuuksia nelosen laitaan kun Mäenalasella.

En usko, että häntä ollaan esimerkiksi mihinkään Hokiin lähettämässä.

En usko itsekään tähän. Tuskin Kärppien hyökkäys tulee olemaan pääosin terve loppukauden. Kyllä Mäenalaselle löytyy käyttöä ja tarvetta Kärpissä vaikka ei olisi ihan jokaisessa pelissä kokoonpanossa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihme vänkäämistä jo pari sivua. Aho ei tule pelaamaan Kärpissä peliäkään sentterinä, piste. Mitä täällä seuraavaksi ehdotetaan? Kotiutetaan Mikko Alikoski KooKoosta ykköskenttään snaipperiksi?
Tiukka ehdotus tuo Alikoski! Sinulla vaikuttaa olevan varma tieto Ahon pelipaikasta tällä kaudella, hyvä niin.

Ja jatketaan nyt vielä vähän, niin noissa hahmotelmissa joissa Esa Pirnes heitetään nelosen keskelle ei ole mitään järkeä. Essi muodostaa hyvän ja kokeneen ketjun Humlin ja Pyörälän kanssa, ja siinä on sellainen ketju joka varmasti pleijareissa tulee olemaan todella kovaa valuuttaa.

Humaloja on vetänyt nelosen keskellä hyvin. Omissa ei juuri kolise, peliaika sellaisessa 10 minuutin tuntumassa per peli ja aloituksetkin voitetaan lähes 60 prosentin teholla.
Jos jätetään isokuva hetkeksi piiloon ja vertaillaan molempia keskustelussa ehdotettuja nelosketjuja eli Keränen-Pirnes-Ikonen ja Keränen-Humaloja-Ikonen. Kumman valitset? Tilanne on siis Humaloja vs. Pirnes.

Edit. Isokuva, ei iskukuva.
 
Viimeksi muokattu:

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Kovia väitteitä heität vanhojen tilastojen perusteella. Tohdit niiden perustella olla lyttäämässä Mäenalasen viimeaikojen peliotteet, vaikket ole nähnyt Mäenlasen edes pelaavan. Viiteen viimeiseen peliin Mäenalanen on tehnyt kolme pistettä(1+2), (+2) sekä ratkaisevan voittolaukausmaalin Ilvestä vastaan. Mäenalanen on pelannut kovalla asenteella kahteen suuntaan, hakeutunut aktiivisesti maalipaikolle, voittanut kaksinkamppailuja ja haastanut rohkeasti ja usein voitollisesti puolustajaa yksi vastaan yksi -tilanteissa. Kaikin puolin aktiivista ja myös kohtuullisen tehokasta pelaamista. Näillä avuilla hän voisi sopia jopa erinomaisesti Ahon ja Puljujärven kanssa samaan ketjuun. En väitä, että Mäenalanen pystyisi yksinään Puljujärven tehot kaivamaan esille, mutta kolmikkona he voisivat toinen toisiaan auttaa onnistumaan. Niemi ei muuten pystynyt kuin vähän alusta siihen, mitä Mäenalaselta olisit odottamassa Puljujärven ja Ahon suhteen. No, toki Niemi pelasi Ahon kanssa hyvin yhteen, mutta siihen oli Aholla itsellään aika suuri vaikutus.

Taustaoletuksena minulla on se, että nuorien pelaajien suoritustaso ei ole niin vakaa kuin kokeneemmilla. Näen, että muutaman pelin ajan kestäneessä nousukiidossa oleva Mäenalanen ei ole paras mahdollinen pelaaja ketjun kolmanneksi lenkiksi kisoista palaavia Ahoa ja Puljujärveä tukemaan. Mutta tämä keskustelu voidaan tosiaan todeta päättyneeksi, koska en vaan löydä nuorisoketjuehdotuksestasi tolkkua. Ehkä Marjamäki löytää.

Vai tämän sortin itseluottamusta Puljujärvi saa onnistumisistaan nuorten MM-kisoista. Sinä tiedät kyllä monenmoista.

Paljon olemma keskustelleet, kiitos siitä.

Huomasitko korostetut sanat: "Itseluottamus U20-kisoista ei välttämättä siirry tehokkaasti yksyhteen liigapeleihin, joissa vaatimukset ja taktisuus ovat ihan eri tasolla U20-tempoon verrattuna. Kisoista kertynyt itseluottamus on mielestäni semmoista tekoa, että se voi väärässä ympäristössä (nuorisoketjussa jossa tukea ei ole vaikeissa paikoissa niin paljon kuin mahdollista) hävitä nopeammin kuin jossain toisessa ympäristössä. Tästä syystä näen sen enemmän flow'na kuin suurempana itseluottamuksena."

Tuostahan on tieto kaukana, eli älä heittäydy marttyyriksi. Olisin toivonut sinulta näkemystä nimenomaan siltä kantilta, että edessä on huomattavasti taktisempia liigapelejä U20-kiekon sijaan - miten pelin vaatimukset vaikuttavat kyseisiin pelaajiin, joilla on onnistumisia juuri takana, miten vaikeuksiin reagoidaan jne. Mielestäni Saku Mäenalanen ei ole tätä kautta ajatellen optimaalinen pelaaja liigan osalta laidalta keskelle siirtyvälle Aholle ja Puljujärvelle, vaan kyseeseen pitäisi tulla kokeneempi pelaaja, joka osaisi lukea milloin esimerkiksi on riski U20-kisoista kertynen itseluottamuksen yliarvioimiseen liigaympäristössä (Kärppien pelin vastuut ja velvollisuudet saattavat unohtua kun mielessä on toisessa ympäristössä kertyneet onnistumiset jne.).
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni nelonen kannattaa rakentaa ehdottomasti Keräsen ja Humalojan varaan. Kerästä ei voi missään nimessä sivuuttaa, koska tuo Kärppien pelaamiseen fyysisyyttä ja raastamista eikä niitä elementtejä ole ainakaan liikaa Kärppien hyökkäyksessä. Humalojaa peluuttaisin nelosessa keskellä, koska se vapauttaa Keräsen laitaan. Humaloja on napannut myös hyvin aloituksia, mikä on erittäin tärkeä ominaisuus nelosen keskushyökkääjälle.
En ole katsonut tilastoja, joten en tiedä, kuinka paljon Humaloja on aloittanut. Ainakin viimeisimmässä kotipelissä Bluesia vastaan Juho Keränen aloitti niin hyökkäyspään kuin puolustuspään aloitukset. Humaloja aloitti keskialueen aloitukset.

Näin ollen neloseen jää yksi paikka auki toiselle laidalle. Tästä pelipaikasta kamppailevat mun mielestä Ikonen ja Mäenalanen, koska 1-2 kentät ovat selvät ja kuten @Roger Moore totesi, Pirneksen kokenutta kolmoskenttääkään ole mitään järkeä hajoittaa/muokata. Kaikki tämä kulminoituu siis kysymykseen Ikonen vai Mäenalanen? Vielä toistaiseksi valitsisin kaikkien ollessa terveenä Ikosen vaikka hänellä ei ole ainakaan sen enempää ominaisuuksia nelosen laitaan kun Mäenalasella.
Pirneksen kolmoskenttä on ollut kasassa vain muutaman pelin. Mielestäni se on vielä kokeiluasteella, eikä missään nimessä erottamaton edes Marjamäen paperissa. Ketju on pelannut aivan kelvollisesti, osin jopa hyvin. Minulla on kuitenkin tunne, että miehistä on saatavissa vieläkin enemmän irti. Voi olla, ettei tämä ketju pelaa yhdessä loppukautta. Toki paluu vanhaan voi olla jossain vaiheessa sitten luvassa.

En usko itsekään tähän. Tuskin Kärppien hyökkäys tulee olemaan pääosin terve loppukauden. Kyllä Mäenalaselle löytyy käyttöä ja tarvetta Kärpissä vaikka ei olisi ihan jokaisessa pelissä kokoonpanossa.
Näinhän se menee ja vaikkei jostain ihmeen syystä loukkaantumisiakaan hirveästi tulisi, Marjamäki harrastanee muutenkin rotaatiota parhaiden koostumusten löytämiseksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tiukka ehdotus tuo Alikoski! Sinulla vaikuttaa olevan varma tieto Ahon pelipaikasta tällä kaudella, hyvä niin.


Jos jätetään isokuva hetkeksi piiloon ja vertaillaan molempia keskustelussa ehdotettuja nelosketjuja eli Keränen-Pirnes-Ikonen ja Keränen-Humaloja-Ikonen. Kumman valitset? Tilanne on siis Humaloja vs. Pirnes.
Alikoski oli ihan puhtaasti kärjistetty esimerkki, mutta toivottavasti nyt pointin ymmärsit kuitenkin. Ja kyllä, olen varma että Aho pelaa laidassa, koska on tuon joukkueen paras laitahyökkääjä (Pyörälän ohella) ja en usko että kokonaisvaltainen sentteripeli on liigatasolla parempaa kuin kuin esim. kolmikolla Niemi-Hirso-Pirnes. Neloseen Ahoa ei ole mitään järkeä taas laittaa sentteriksi.

Jos ketjukaverit on Keränen ja Ikonen, niin ehdottomasti Humala sinne ennen Pirnestä. Tämä siksi, että Pirnes on parempi pelaaja ja ansaitsee paikan Humlin ja Pyörälän välissä.

En jatka vänkäämistä tästä aiheesta. Sinulla on mielipide asiasta ja kunnioitan sitä ja tavallaan jopa ymmärrän pointinkin, mutta itse en vaan millään näe mitään järkeä sellaisessa kokeilussa että "aletaan korjaamaan sitä mikä on rikki", koska kuten jo aiemmin sanoin, niin Sebastian Aho on tuon joukkueen paras laitahyökkääjä. Sentterinelikko on mielestäni tällä hetkelä erinomaisessa jamassa, Humaloja on ihan loistava nelosen sentteri 10 minuutin peliajalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pirneksen kolmoskenttä on ollut kasassa vain muutaman pelin. Mielestäni se on vielä kokeiluasteella, eikä missään nimessä erottamaton edes Marjamäen paperissa. Ketju on pelannut aivan kelvollisesti, osin jopa hyvin. Minulla on kuitenkin tunne, että miehistä on saatavissa vieläkin enemmän irti. Voi olla, ettei tämä ketju pelaa yhdessä loppukautta. Toki paluu vanhaan voi olla jossain vaiheessa sitten luvassa.
Korjataan sen verran, että tuo ketjuhan oli jo hyvän tovin kasassa viime kaudella. Silloinhan nuo pelasivat yhdessä useammankin pelin ja tuo ketju keräsi myös tällä palstalla kiitosta. Loppukaudesta ketju sitten hajosi koska ensinnäkin Huml loukkaantui, ja toisekseen joukkueeseen hankittiin Kaspar ja Maxwell niin heidänkin hankintansa sotki oikeastaan kaikki muut aiemmat ketjut paitsi JJJ-ketjun.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Alikoski oli ihan puhtaasti kärjistetty esimerkki, mutta toivottavasti nyt pointin ymmärsit kuitenkin.
Toki ymmärrän Alikosken olleen kärjistetty esimerkki.
Korjataan sen verran, että tuo ketjuhan oli jo hyvän tovin kasassa viime kaudella. Silloinhan nuo pelasivat yhdessä useammankin pelin ja tuo ketju keräsi myös tällä palstalla kiitosta. Loppukaudesta ketju sitten hajosi koska ensinnäkin Huml loukkaantui, ja toisekseen joukkueeseen hankittiin Kaspar ja Maxwell niin heidänkin hankintansa sotki oikeastaan kaikki muut aiemmat ketjut paitsi JJJ-ketjun.
Muistan tuon ketjun yhteispelijakson viime kaudelta. Minäkin kehuin ketjua tuolloin. Se pelasi muistaakseni kaksi lähes maagista peliä ja muutaman vähän heikomman. Ei kuitenkaan ollut loppupeleihin Marjamäen valinta tuo ketju. Saa nähdä, onko tällä kaudella.

Tässä on lähes 30 peliä jäljellä ennen kuin pudotuspelit alkavat. Kyllä Marjamäki tulee tekemään vielä kokeiluja ketjuihin, niin kuin aiempinakin kausina. Se on ainoa tapa saada näin laajasta materiaalista paras irti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihme vänkäämistä jo pari sivua. Aho ei tule pelaamaan Kärpissä peliäkään sentterinä, piste. Mitä täällä seuraavaksi ehdotetaan? Kotiutetaan Mikko Alikoski KooKoosta ykköskenttään snaipperiksi?
Täyttääkö mielestäsi Alikoski snaipperina paikkansa yhtä hyvin kuin Aho sentterinä? Olen nähnyt paikan päällä yhtä lukuunottamatta kaikki Suomen matsit, ja uskallan sanoa, ettei liigastakaan tällä hetkellä löydy kovin monta parempaa sentteriä. Monien kanadalaisten asiantuntijoiden mielestä Aho on kisojen paras sentteri, ja siellä on sentään tukku entisiä ja tulevia ykkösvarauksia heilumassa.
Ahohan voi poikkeuksellisten ominaisuuksiensa takia pelata millä paikalla vaan, mutta koko keskustelu lähti liikkeelle siitä, miten Puljusta saataisiin vähän enemmän tehoja irti myös Kärpissä. Tähänastisissa koostumuksissa tehot ovat jääneet piiloon, vaikka Pulju onkin pelannut ihan mukiinmenevästi varsinkin puolustussuuntaan.
Selvähän se on ettei Ahon peluutus sentterinä ole kovin todennäköistä. Mitenkään huono ratkaisu se ei varmasti olisi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taustaoletuksena minulla on se, että nuorien pelaajien suoritustaso ei ole niin vakaa kuin kokeneemmilla. Näen, että muutaman pelin ajan kestäneessä nousukiidossa oleva Mäenalanen ei ole paras mahdollinen pelaaja ketjun kolmanneksi lenkiksi kisoista palaavia Ahoa ja Puljujärveä tukemaan. Mutta tämä keskustelu voidaan tosiaan todeta päättyneeksi, koska en vaan löydä nuorisoketjuehdotuksestasi tolkkua. Ehkä Marjamäki löytää.
Huomaan, ettet ole tolkkua siitä löytänyt, eikä siinä mitään. Se ei vaivaa minua lainkaan. Minua vaivaa hitusen se, että mielestäni olet kovin kevyin perustein ollut ketjuehdotelmaani lyttäämässä. Yhteenvetona voisi todeta, että mielipiteesi selkärankana ovat olleet suuri luotto kokemukseen ja pysyvyyteen sekä kovin pitkän aikavälin tilastot. Äläkä käsitä tätä väärin. Olet tuonut keskusteluun paljon tietämystä ja omastani eroavaa näkökulmaa. Se on saanut minutkin pohtimaan asiaa tarkemmin.

Nuoret pelaajat kuten Aho ja Puljujärvi muuttuvat ja kehittyvät vuoden, jopa puolen vuoden aikana hurjasti. Luonnollisen testosteronin vaikutus voimanhankintaan ja sitä kautta laajemminkin fyysiseen kehittymiseen voi oikeanlaisessa valmennuksessa olla huikaisevan nopeaa. Jokainen liigapeli kehittää kyseisiä teinejä koko ajan paremmiksi ja valmiimmiksi pelaajiksi. Mäenalasen suhteen on ollut nähtävissä melkein yhtä nopeaa kehitystä tämän kauden aikana, vaikkei herkkyyskaudet olekaan enää yhtä optimaaliset kuin näillä nuoremmilla herroilla. Minusta tuntuu vahvasti siltä, ettei sinulla ole aivan todellista käsitystä siitä, missä herrat Puljujärvi, Aho ja Mäenalanen tällä hetkellä menevät.

Tuostahan on tieto kaukana, eli älä heittäydy marttyyriksi.
Huoli pois, en heittäydy marttyyriksi. Valitsin vain ja ainoastaan väärän sanan; tietää. Loppupeleissä kukaan, ei kukaan, voi tietää, miten Puljujärvi reagoi MM-kisoissa tulleisiin onnistumisiin. Sinä uskot Puljujärven itseluottamuksen olevan ainakin osin riippuvainen siitä, kenen kanssa hän saa Liigaa pelata. Minun näkemyseni taas on se, että kisoista saatu itseluottamus, eli aito ja välitön palaute omista poikkeuksellisista kyvyistä, on paljon syvempää sorttia kuin sinun mielestäsi.

Olisin toivonut sinulta näkemystä nimenomaan siltä kantilta, että edessä on huomattavasti taktisempia liigapelejä U20-kiekon sijaan - miten pelin vaatimukset vaikuttavat kyseisiin pelaajiin, joilla on onnistumisia juuri takana, miten vaikeuksiin reagoidaan jne. Mielestäni Saku Mäenalanen ei ole tätä kautta ajatellen optimaalinen pelaaja liigan osalta laidalta keskelle siirtyvälle Aholle ja Puljujärvelle, vaan kyseeseen pitäisi tulla kokeneempi pelaaja, joka osaisi lukea milloin esimerkiksi on riski U20-kisoista kertynen itseluottamuksen yliarvioimiseen liigaympäristössä (Kärppien pelin vastuut ja velvollisuudet saattavat unohtua kun mielessä on toisessa ympäristössä kertyneet onnistumiset jne.).
Toivot minulta näkemystä hypoteettisen dilemmaan, johon itse annat lääkkeeksi vain ja ainostaan kokemuksen? Minun vastaukseni on, että en tiedä, eikä varmasti tiedä kovin moni muukaan. Sen vuoksi nuorisoketjua olisikin mielenkiintoista kokeilla. Näin nähtäisiin, miten se vastaisi Liigan haasteisiin.

Kuten kirjoitat, Liiga on taktisesti vaativampi kuin nuorten MM-kisat. Melkeinpä suurempana muutoksena pidän kuitenkin Liigan sallivampaa tuomarilinjaa, mikä vaikeuttaa sekä Ahon että Puljujärven pelaamista turhan paljon.
 

sinikettu

Jäsen
Yksi kohta missä tuo X/Mäenalanen-Aho-Puljujärvi voisi olla kokeilemisen arvoinen on CHL-ottelut. Lukko on jo varsin kova vastus, vaikka viime aikoina vähän heikommin on seilannutkin, mutta sikäli kun Kärpät finaaliin pääsee, viimeistään siellä pitäisi saada kaikkia mahdollinen apu käyttöön. En tiedä miten tuo pelaajien lisääminen CHL-rosteriin menee, mutta olettaisin, ettei Hirsoa enää siellä voi peluuttaa, koska ei viime kierroksellakaan pelannut. Lieköhän kuitenkin liian kova paikka lyödä tuollainen ketju kasaan ratkaisupeleissä.
 

Zinetula

Jäsen
Yksi kohta missä tuo X/Mäenalanen-Aho-Puljujärvi voisi olla kokeilemisen arvoinen on CHL-ottelut. Lukko on jo varsin kova vastus, vaikka viime aikoina vähän heikommin on seilannutkin, mutta sikäli kun Kärpät finaaliin pääsee, viimeistään siellä pitäisi saada kaikkia mahdollinen apu käyttöön. En tiedä miten tuo pelaajien lisääminen CHL-rosteriin menee, mutta olettaisin, ettei Hirsoa enää siellä voi peluuttaa, koska ei viime kierroksellakaan pelannut. Lieköhän kuitenkin liian kova paikka lyödä tuollainen ketju kasaan ratkaisupeleissä.

Kärpät ei voi peluuttaa jäljellä olevissa CHL-peleissä Hirschovitsia, Humalojaa tai Rajaniemeä. Viimeinen pelaajien ilmoittautumispäivä oli marraskuun lopulla, kuten tuossa linkissä alempana selvennetään. Täten kaksi nykyisen vakiokokoonpanon sentteriä puuttuu. Toki meillä on ainakin vielä hyvä terveystilanne eli ei sen suhteen hätää. Mutta Niemen ja Pirneksen lisäksi pitänee keskelle laittaa neloseen Keränen ja sitten joko Aaltonen tai Aho sentteriksi. Näin tämä on nähtävä. Ketjut voisivat olla ensi tiistaina Lukkoa vastaan muotoa:

Aho - Niemi - Puljujärvi
Kukkonen - Masuhr

Pyörälä - Pirnes - Huml
Nutivaara - Laatikainen

Junttila - Aaltonen - Ikonen
Pentikäinen - Hakanpää

Mäenalanen - Keränen - Suoranta
Kalapudas


Tai

Junttila - Niemi - Aaltonen
Kukkonen - Masuhr

Pyörälä - Pirnes - Huml
Nutivaara - Laatikainen

Mäenalanen - Aho - Puljujärvi
Pentikäinen - Hakanpää

Suoranta - Keränen - Ikonen
Kalapudas

Aittokallio (Lehtonen/Väliharju)

CHL clubs make final roster additions | Champions Hockey League
 

Zinetula

Jäsen
Itse tykkäisin jossakin vaiheessa tuosta kokeilusta Mäenalanen - Aho - Puljujärvi ja sen mahdollisuuksista hyökkäyspäähän. Voisihan sen jo periaatteessa tehdä jo lauantaina Hämeenlinnassa, mutta kuten nimim. sinikettu mainitsee, se voisi olla luontevaa myös CHL-peleissä. Lähtisin kuitenkin tuolla ensimmäisellä versiolla liikenteeseen Raumalle, mutta jo viikon päästä Raksilassa voisi olla tuon Ahon keskelle menon aika, jos tarvitaan muutoksia/herättelyä ja hyökkäysvoimaa.

En ihan tarkkaan lukenut noita kaikkia viestejä, mutta mielestäni yksi iso pointti tässä jutussa on paitsi se, että Aho on tärkeimpiä laitureitamme, myös Niemen tutkapari. Niemi on ollut vähän orpo kaikki ne pelit kun Sepe ei ole ollut hänen vasemalla laidallaan. Tässä parivaljakossa olemme saaneet tähän asti myös joukkueemme kovimmat hyökkäyspään tehot ja sen lisäksi luotettavuutta molempiin päihin. Siksi en laittaisi Liigassa pikkukummassa Sepeä keskelle kun laatu siinä on niin hyvää. Paitsi siinä tapauksessa, että sille olisi isot perusteet (huima näyttö tuolta ketjulta parissa näyttöpaikassa tms.)
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tämän haastattelun perusteella Kalapudas suuntaa myös Hämeenlinnaan, joten näinköhän poika olisi saamassa näyttöpaikan kisoissa nähtyjen hienojen esitysten jälkeen. CHL-matseissa ainakin olisi hyvä tilaisuus siihen koska sieltä ovat sentteriosastolta tosiaan sekä Hirso että Humaloja sivussa.

Väsyneitä poikia kentällä. Eiköhän tuota mediamyllytystä olekin jo riittävästi ollutkin, mutta kaipa pojat pikkuhiljaa pääsee keskittymään taas itse asiaan.

E: Ja niinhän tuolla kotisivujenkin jutussa UTJ:n suulla lupaillaan Kalaputaalle/-pudakselle peliaikaa.
 
Tämän haastattelun perusteella Kalapudas suuntaa myös Hämeenlinnaan, joten näinköhän poika olisi saamassa näyttöpaikan kisoissa nähtyjen hienojen esitysten jälkeen. CHL-matseissa ainakin olisi hyvä tilaisuus siihen koska sieltä ovat sentteriosastolta tosiaan sekä Hirso että Humaloja sivussa.

Väsyneitä poikia kentällä. Eiköhän tuota mediamyllytystä olekin jo riittävästi ollutkin, mutta kaipa pojat pikkuhiljaa pääsee keskittymään taas itse asiaan.

E: Ja niinhän tuolla kotisivujenkin jutussa UTJ:n suulla lupaillaan Kalaputaalle/-pudakselle peliaikaa.
Lueskelin myös tuota haastattelua aiemmin tänään. On kyllä erittäin munakas liike, mikäli Kalapudas pääsee suoraan pelaavaan kokoonpanoon. Lauantaina hyökkäysketjut saattavat olla vaikka tällaiset(mikäli ei ole mukana 13. hyökkääjän paikalla):

Aho-Niemi-Puljujärvi
Junttila-Hirso-Aaltonen
Pyörälä-Pirnes-Huml
Kalapudas-Humaloja-Keränen

Ikonen ja Mäenalanen tulisi siis tippumaan kokoonpanosta kokonaan pois, joka olisi mielestäni aika huono ratkaisu kaikin puolin. On myös mahdollista, että Kalapudas on ylimääräinen hyökkääjä ja Humaloja tipahtaa pois. Keränen takaisin keskelle Ikosen ja Mäenalasen kanssa. Oli miten oli, joku peliajan ansainnut kaveri tässä nyt pullahtaa kokonaan kokoonpanosta, eikä se ole millään muotoa hyvä asia.
Yritin tähän rakentaa ketjukoostumuksia, joilla itse lähtisin peliin, mutta en vain nyt saa hyvällä omatunnolla ketään tiputettua tuolta pois. Kaikki viisi top ysin ulkopuolelta ovat nakanneet kovat näytöt pöytään. Toisaalta pidän vähän outona jos Kalapudasta lähdetään rakentamaan jo tälle kaudelle joukkueeseen mukaan, koska tuo hyökkäys on vain niin täynnä.

Rajaniemi on toivottavasti huomenna maalilla. Aittokallio on ehdottomasti hyvä veska, mutta luulen Kärppien olevan vähän huono paikka pelata. Jos viisikkopuolustus on niin tiivis, että yhdessä erässä tulee vain yksi laukaus sinua kohti, niin onhan se vaikea paikka. Rajua pidän paljon sopeutuvaisempana tällaiselle pelille, missä sun tarvii torjua vain n. 15 kertaa ottelua kohden. Näe ja tiedä, mutta kyllä nyt on Rajaniemen vuoro näyttää.

E: Kirjotusvihreitä.
 

JPL

Jäsen
Tänään peli, lauantaina peli ja tiistaina erittäin tärkeä peli. Tämän takia myös Antti saa lauantaina peliaikaa. Saa samalla sekä näyttöpaikan että antaa lepovuoron esim. Yhdelle kolmikosta Pirnes/Aaltonen/Ikonen. Siellä on nyt 5 täyttä ketjua liigatason pelaajia hyökkäyksessä ja pelaajakiertoa tullaan näkemään. Periaatteessa voisi kierrättää vaikka ketju kerrallaan, jolloin joka viides ottelu olisi huilia. Olisi ihan hauska kuvio tuokin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös