Ketjukoostumukset kaudella 2019–2020

  • 272 757
  • 1 768

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ei saatana, onhan tämä eeppistä shittiä! Pahus kun ei pääse hallille tänään.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tässä on selvästi tarkoitus tehdä uusi syömähammaskentällinen (ykkösketju) tuosta Lundell-Leskinen kaksikosta. Dyk palannee Paajasen kentälliseen toivuttuaan ja Turunen sitten aikanaan. Sitten olisi valmiit paketit kevättä ajatellen. Se tässä varmaan se punainen lanka on. Leskistä on turha lopullisesti majoittaa Paajasen rinnalle, koska kuitenkin loppujen lopuksi hänen pitää se oma paikkansa tästä joukkueesta löytää.

Itse olen erityisen pettynyt ollut viime aikoina kapteenimme Sallisen esityksiin, kun mietitään nimenomaan roolia sentterinä ja puhtaasti tehopisteiden muodossa. 7 syöttöpistettä 33 peliin varmaan kertoo sen, että ei mikään pelintekijäsentteri ole kyseessä. Väitän, että tästä kaverista saataisiin enemmän irti pelintekijäsentterin laidalla. Mutta kun joukkue on rakennettu hybridisenttereiden varaan, niin vaihtoehtoja on kovin vähän.

Eli toisinsanoen tunnut nyt allekirjoittavan linjaukseni parin kuukauden takaa?

Sallinen - MKeränen - Kangasniemi
Saarinen - Lundell - Leskinen

Nämä ketjulliset olen perustellut jo joskus marraskussa aika perinpohjin. Kerrataan Sallisesta sen verran, että hänestä saisi ilman muuta enemmän irti laidassa, jossa hänen rouhijan avut tulevat paremmin esille, ja etenkin aloituksiin laittaisin huomattavasti mielummin M.Keräsen (50,4% vs Sallisen 43,1%, joka on joukkueen huonoin). Itse pelissä ja hyökkäysalueella saattavat vaihdella paikkoja paljonkin, mutta puolustuspäässä laittaisin toisaalta Salliselle sen perinteisesti sentterille lankeavan, isomman vastuun varmistuksesta ja keskikaistan puolustamisesta.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Eli toisinsanoen tunnut nyt allekirjoittavan linjaukseni parin kuukauden takaa?

Sallinen - MKeränen - Kangasniemi
Saarinen - Lundell - Leskinen

Nämä ketjulliset olen perustellut jo joskus marraskussa aika perinpohjin. Kerrataan Sallisesta sen verran, että hänestä saisi ilman muuta enemmän irti laidassa, jossa hänen rouhijan avut tulevat paremmin esille, ja etenkin aloituksiin laittaisin huomattavasti mielummin M.Keräsen (50,4% vs Sallisen 43,1%, joka on joukkueen huonoin). Itse pelissä ja hyökkäysalueella saattavat vaihdella paikkoja paljonkin, mutta puolustuspäässä laittaisin toisaalta Salliselle sen perinteisesti sentterille lankeavan, isomman vastuun varmistuksesta ja keskikaistan puolustamisesta.
Taas piti päästä pätemään....ootsä kyllä eri fiksu (ukko?)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ensi viikolla Tappara-peliin saadaan todennäköisesti hiukan apua lasaretista Dykin muodossa. Lisäksi ex-kapteeni oli jossain radiohaastattelussa ilmoittanut palaavansa askiin ensi viikolla? Vaikka olen antanut mielestäni ansaitusti Petrellille paskaa niskaan tällä kaudella niin haluaisin nähdä ensi viikolla toivottavasti kuntoutuneen Petrellin askissa. Samalla erittäin huonosti viime aikoina suoriutuneet Nykopp ja Åsten pääsisivät katsomoon pohtimaan otteitaan. Eli olisiko Tapparaa vastaan kentät seuraavanlaiset:

M. Keränen- Paajanen- Dyk
Nordgren- Sallinen- Kangasniemi
Saarinen- Lundell- Leskinen
Tallberg- J. Keränen- Petrell

Puolustukseen toivottavasti (kop,kop) saataisiin Kousa mukaan, ja samalla Aleksi Laakso katsomoon

Varakas- Kousa
Järvinen- Lyytinen
Winberg- Motin
Ahonen
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Eli olisiko Tapparaa vastaan kentät seuraavanlaiset:

M. Keränen- Paajanen- Dyk
Nordgren- Sallinen- Kangasniemi
Saarinen- Lundell- Leskinen
Tallberg- J. Keränen- Petrell

Itse en laittaisi Nordgrenia ja Kangasniemeä samaan ketjuun, vaan vaihtaisin Saarisen ja Nordgrenin paikkoja keskenään. Kaksi pienempää miestä samassa ketjussa ei oikein kuulosta hyvältä. Kunhan Jääskä sitten taas tervehtyy, niin siirtäisin sitten Saarisen taas takaisin Lundellin laidalle.

Lisäksi kevättä kohdin mennessä ja pudotuspelejä ajatellen nelosketjun toimimattomuus ja heikkous pitäisi saada ratkaistua. Itse tekisin radikaalin ratkaisun ja muodostaisin nelosketjun Sallisen ympärille ja laittaisin laidoille Tallbergin ja J. Keräsen. Petrell ja Åsten sitten tarvittaessa Sallisen laidoille, niin saadaan rotaatiota pyöritettyä. Sallisen tilalle laittaisin M. Keräsen ja laidoille Jääskän ja Kangasniemen. Kaikken ollessa terveisinä laittaisin siis näin:

Turunen-Paajanen-Dyk
Saarinen-Lundell-Leskinen
Jääskä-M. Keränen-Kangasniemi
Tallberg-Sallinen-J. Keränen
Petrell, Åsten, Nordgren, Engberg, Nykopp
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tappara-peliin:

Leskinen-Lundell-Saarinen
Nordgren-Paajanen-Dyk
M.Keränen-Sallinen-Kangasniemi
Tallberg-Åsten/Nykopp-Petrell

Järvinen-Kousa/Laakso
Winberg-Motin
Lyytinen-Varakas
Ahonen

Toisin siis Lennun kehiin, koska varmaan puhkuu intoa.

Nordgrenin olisi aika turvallista stuntata tuossa Patin ja Dykin vierellä.

Sitten taas tuo M.Keränen-Sallinen-Kangasniemi voi olla keväällä meidän yksi ketjuista, joten miksei laita samantien kuntoon ja ala etsiä yhteispeliä?

Ja jos ei Iikalla ala löytymään niin siihen tulee sitten Nordgren tai Jääskä taistelemaan pelipaikasta.
 
J

Just-Ice-Hockey

Itse olen melko vakuuttunut, että Leskinen tullaan vielä istuttamaan ykköseen Turusen ja Paajasen kaveriksi. Lisäksi epäilen, että alkukaudella kasassa ollut Saarinen - Sallinen - Dyk tullaan myös kasaamaan uudelleen. Joku kutka on, että kaikkien ollessa kondiksessa mennään seuraavilla ketjuilla:

Turunen - Paajanen - Leskinen
Saarinen - Sallinen - Dyk
M. Keränen - Lundell - Kangasniemi
Tallberg - Jääskä - J. Keränen.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Lisäksi epäilen, että alkukaudella kasassa ollut Saarinen - Sallinen - Dyk tullaan myös kasaamaan uudelleen. Joku kutka on, että kaikkien ollessa kondiksessa mennään seuraavilla ketjuilla:

Turunen - Paajanen - Leskinen
Saarinen - Sallinen - Dyk
M. Keränen - Lundell - Kangasniemi
Tallberg - Jääskä - J. Keränen.

Saarinen - Sallinen - Dyk pelasi yhdessä kauden ekat 5 peliä ykkösketjun statuksella.
Alla on laskettu kolmikon tekemät maalit niin, että henkilön itsensä tekemä maali antaa +merkin, ja kentällä olo takaiskumaalin aikana -merkin. Reilua tai ei, näin tein.

1) Pelsu-IFK 3-0
Saarinen -1
Sallinen -2
Dyk -2

2) Kalpa-IFK 1-2
Saarinen
Sallinen
Dyk +1

3) IFK-JYP 4-2
Saarinen -1
Sallinen +1
Dyk -1

4) IFK-HPK 2-4
Saarinen
Sallinen
Dyk

5) HPK-IFK 4-5 JA
Saarinen -1
Sallinen -1
Dyk -1

Tässä vaiheessa valmennus alkoi muokata ykkösketjun kokoonpanoa, ja pelit 6-9 pelattiin vaihtelevin ykkösketjuin.

10) Ketju palasi ykköseksi TPS-IFK 2-1 peliin.
Saarinen
Sallinen
Dyk +1

11) IFK-Kärpät 4-3 JA
Saarinen
Sallinen
Dyk

12) Ässät-IFK 1-3
Saarinen
Sallinen
Dyk +2

13) Saipa-IFK 6-4
Saarinen -1
Sallinen
Dyk -1

14) JYP-IFK 1-4
Tähän peliin kasattiin sitten 2. ketju Turunen-Paajanen-Dyk joka nousi pelissä 16 ykkösketjuksi, ja on saikku-poikkeuksin pitänyt muotonsa/paikkansa.
 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Itse olen melko vakuuttunut, että Leskinen tullaan vielä istuttamaan ykköseen Turusen ja Paajasen kaveriksi.
Tätä epäilen itse suuresti. Lundell pelaa sen verran hyvin tällä hetkellä Leskisen kanssa, että olisi järjetöntä erottaa heitä. Mielummin kaksi todella hyvin toimivaa ketjua, kuin yksi erittäin hyvin toimiva ketju. Lisäksi Tuo Turusen loukkaantuminen voi pitää miehen pois pelistä aina maaliskuulle asti, niin en usko heidän löytävän tarpeeksi nopeasti kemiaa keskenään.
 
J

Just-Ice-Hockey

Tätä epäilen itse suuresti. Lundell pelaa sen verran hyvin tällä hetkellä Leskisen kanssa, että olisi järjetöntä erottaa heitä. Mielummin kaksi todella hyvin toimivaa ketjua, kuin yksi erittäin hyvin toimiva ketju. Lisäksi Tuo Turusen loukkaantuminen voi pitää miehen pois pelistä aina maaliskuulle asti, niin en usko heidän löytävän tarpeeksi nopeasti kemiaa keskenään.

Tässä meillä riittää jännättävää. Toki olen siitä kanssasi samaa mieltä, että laajuus on terävää kärkeä tärkeämpi asia. Nyt toisaalta meillä on siitä harvinainen tilanne, että nyt voidaan saada molempia, ihan perkeleen terävä kärki ja laaja rintama taustalle. Tämä toki edellyttää sitä, että kaikki ovat kunnossa ja yhteispeli saadaan taas toimimaan. Itse kuitenkin luulen, että Leskinen nostetaan Dykin paikalle ykköseen. Perusteluina 1) Leskisen mieletön pistetahti, 2) Leskistä on jo kokeiltu Dykin tilalla ykkösylivoimassa ja 3) Dykin pistetahti on ollut hieman laskussa. No mutta aika näyttää miten tässä käy.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Turunen-Paajanen-Dyk
Saarinen-Lundell-Leskinen
Jääskä-M. Keränen-Kangasniemi
Tallberg-Sallinen-J. Keränen
Petrell, Åsten, Nordgren, Engberg, Nykopp

Vaihtaisin tuosta Sallisen ja Jääskän päittäin, sekä J.Keräsen tilalle lähtökohtaisesti Åsten. Muuten täysin samoilla linjoilla.

M.Keränen-Sallinen-Kangasniemi
...
Sitten taas tuo M.Keränen-Sallinen-Kangasniemi voi olla keväällä meidän yksi ketjuista, joten miksei laita samantien kuntoon ja ala etsiä yhteispeliä?

Ja jos ei Iikalla ala löytymään niin siihen tulee sitten Nordgren tai Jääskä taistelemaan pelipaikasta.

Mahtavaa, juuri näin! Tuota olen jo kauan toivonut, joskin sillä muutoksella että antaisin M.Keräsen ottaa aloitukset.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaus tarjoaa käsittämätöntä 3,65 kerrointa Tapparalle ja 12-kohteessakin 2,6. Ei tarvitse olla kovin suuri ennustaja, että näkee pelin todennäköisen kulun. Ottelun puolivälissä HIFKlla on 25-30 laukausta Tapparan ~kymmentä vastaan ja taululla lukemat 0-2/3. Hirveällä ähinällä ja puhinalla HIFK saa sitten yhden maalin aikaiseksi, mutta voittoon ei ole mitään eväitä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
IFK tänään:

M. Keränen - Paajanen - Dyk
Järvinen - Laakso

Tallberg - Sallinen - Kangasniemi
Winberg - Motin

Saarinen - Lundell - Leskinen
Varakas - Lyytinen

Åsten - Nykopp - J. Keränen
Ahonen

Tuohimaa - Engren

Hyvä kun Dyk on takaisin askissa ja tänään Winbergillä todellinen näytönpaikka. Peliaikaa varmaan tarjolla 15-17min.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Puolustuksen ollessa mitä on, niin en edelleenkään ymmärrä miksei Eero Teräväinen saa näytönpaikkaa ylhäällä. 39 ottelua, 3+23=26, +24. Joukkueen puolustajista eniten pisteitä 6 pisteen erotuksella seuraavaan sekä joukkueensa paras- ja koko sarjan 5. paras tehotilasto. En oikeasti usko, että onnistuisi pelaamaan huonommin kuin ykköspariin (!) noussut Laakso.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Puolustuksen ollessa mitä on, niin en edelleenkään ymmärrä miksei Eero Teräväinen saa näytönpaikkaa ylhäällä. 39 ottelua, 3+23=26, +24. Joukkueen puolustajista eniten pisteitä 6 pisteen erotuksella seuraavaan sekä joukkueensa paras- ja koko sarjan 5. paras tehotilasto. En oikeasti usko, että onnistuisi pelaamaan huonommin kuin ykköspariin (!) noussut Laakso.

Voi muuten Ahonenkin tuntee pienen piston syämmmmessään siitä, että jopa vajaassa pakistossa on 7.pakki. Mites sitten kun Kousa on takas + ollaan mahdollisesti hankittu vielä uus pakki. Noh, rotaatiota pitää olla, mutta kyllä on Ahosella (muutaman muun pakin ohella) aikas paljon parannettavaa. Tänään sitten priima peli koko pakistolta, kiitos.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Lundell ei pelannut Leskisen kanssa samassa ketjussa? Leskinen oli jotenkin ihan lapanen tänään Tapparaa vastaan ja ei mielestäni sovi Keräsen kanssa samaan ketjuun näissä ”kärki” karkeloissa. Tuntuu kyllä, että joku toinen valmentaja, tai vaikka edes hyvä pleikan pelaajakin, taikoisi tuosta rosterista paremmat koostumukset viikon tauon aikana. Hukkaan menee nyt muutama pelaaja ja pahasti... Ehkä sitten keväämmällä sääleissä onnistutaan löytämään parempi ROI.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Veikkaus tarjoaa käsittämätöntä 3,65 kerrointa Tapparalle ja 12-kohteessakin 2,6. Ei tarvitse olla kovin suuri ennustaja, että näkee pelin todennäköisen kulun. Ottelun puolivälissä HIFKlla on 25-30 laukausta Tapparan ~kymmentä vastaan ja taululla lukemat 0-2/3. Hirveällä ähinällä ja puhinalla HIFK saa sitten yhden maalin aikaiseksi, mutta voittoon ei ole mitään eväitä.

Hyvin ennustettu!!!!
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Veikkaus tarjoaa käsittämätöntä 3,65 kerrointa Tapparalle ja 12-kohteessakin 2,6. Ei tarvitse olla kovin suuri ennustaja, että näkee pelin todennäköisen kulun. Ottelun puolivälissä HIFKlla on 25-30 laukausta Tapparan ~kymmentä vastaan ja taululla lukemat 0-2/3. Hirveällä ähinällä ja puhinalla HIFK saa sitten yhden maalin aikaiseksi, mutta voittoon ei ole mitään eväitä.
Tuliko massia?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Puolustuksen ollessa mitä on, niin en edelleenkään ymmärrä miksei Eero Teräväinen saa näytönpaikkaa ylhäällä. 39 ottelua, 3+23=26, +24. Joukkueen puolustajista eniten pisteitä 6 pisteen erotuksella seuraavaan sekä joukkueensa paras- ja koko sarjan 5. paras tehotilasto. En oikeasti usko, että onnistuisi pelaamaan huonommin kuin ykköspariin (!) noussut Laakso.

Palaan tähän viestiin minkä kirjoitin eilen ennen matsia. Laakso todisti eilen Tapparan avausmaalin aitopaikalta tunaroituaan maalin takaa kiekon suoraan vastustajan lapaan ja jatkettuaan tämänkin jälkeen suorastaan ala-arvoisia otteitaan peliaikaa kertyi lopulta vaivaiset 2:29 minuuttia. En edelleenkään usko, että Teräväinen kykenisi tuota huonommin suorittamaan vaikka kuinka yrittäisi ja ihmetellä täytyy jos näyttöpaikkaa ei vieläkään siunaannu. Vähitellen alan epäilemään, että jossain on tapahtunut ns. muroihinkusemis -ilmiö.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK tänään:

Tallberg - Paajanen - Leskinen
Järvinen - Lyytinen

Saarinen - Lundell - Dyk
Varakas - Kousa

M. Keränen - Sallinen - Nordgren
Winberg - Motin

Engberg - Nykopp - J. Keränen
Ahonen

Engren - Tuohimaa
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
IFK tänään:

Tallberg - Paajanen - Leskinen
Järvinen - Lyytinen

Saarinen - Lundell - Dyk
Varakas - Kousa

M. Keränen - Sallinen - Nordgren
Winberg - Motin

Engberg - Nykopp - J. Keränen
Ahonen

Engren - Tuohimaa

Nyt näyttää ihan siltä kuin Pikkarainen olisi konsultoinut aamulla muuan EPK:ta ja laittanut Iikan nimmareita jakamaan ja pakit kuten pitääkin. En kyllä Engberistä mitään puhunut vaan painotin että Heljanko neloseen ettei mene koohottamiseksi mutta olisiko puhelu pätkinyt siinä kohtaa..?

E: odotan innolla miten pakisto pärjää. Ahonen saa mitä ansaitseekin 7. pakkina kuten myös Winberg 3. parissa. Kousa ja Lyytinen saattavat hyvin onnistua illan pakkipariensa kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös