Tämä sinun pointtisi Setzingerin hyvästä yrityksestä tulisi meidän kaikkien muistaa, itsestäni ainakin peliesitykset ovat pääosin olleet yritteliäitä, joskus tosin hieman päättömiä (vähän samantyyppistä kuin Louhen tai Laakkosen toilailut silloin kun oma peli ei kulje). Ja jos harjoitteluasenne on hyvä ja palkkakin on suhteelisen sopiva, niin eihän tuossa ulkomaalaiskiintiöön tilan tekemisessä vain tekemisen vuoksi ole mitään järkeä, kuten olet todennutkin. Setzingerin joukkueessa pitämisen puolesta puhuu myös tuo viime kaudella nähty potentiaali, 2v pitkä kontrahti ja myös tuo jo mainittu NHL-varauskin.Viestin lähetti Flonaldo
Mutta kun se nyt on ihan fakta, että Setzinger on hemmetin hyvä maalintekijä ja tilanteiden luoja nopeudellaan ja peliälyllään. Sekin on faktaa, että Setzi on nollan maalin saldostaan tehnyt koko kauden ajan täysillä duunia sekä harjoituksissa että peleissä. Kaiken tämän huomioiden olen siis valmis odottamaan niitä Setzin maaleja vaikka maailman tappiin asti, sillä noilla ominaisuuksilla ja tuolla asenteella niitä jossain vaiheessa varmasti tulee.
Yhden leimaajan puheenvuoro:Viestin lähetti Flonaldo
Itse olen ihmetellyt suuresti tuota Holdenin leimaamista fleguksi tai surffailijaksi. Voi herran jee vaikka meillä nyt onkin yli puoli joukkuetta peräsuoli pitkällä ylösalas kaistaansa täysillä suhaavia hyökkääjiä, ei se tarkoita, että kaikkien olisi syytä pelata samalla tavalla.
Ei pelintekijä ja lätynheittäjä vedä laput silmillä täysillä eteenpäin, vaan pelaa rauhallisesti ja laskelmoiden, jotta hän pystyy ylipäänsä tekemään siellä kaukalossa niitä temppuja, joissa hän on parhaimmillaan. Se saattaa sitten näyttää flegulta, mutta kuten Twitekin kuittasi, oli Raipekin jo toistakymmentä vuotta sitten liian wanha ja hidas maajoukkueeseen.
No, allekirjoittanut taisi tuon karvanaama nimityksen lanseerata ja aika lailla ensimmäisenä kiviä olla heittämässä. Kyllähän tuossa Holdenissa potentiaalia hyväksi pelinrakentajaksi on, mutta en silti Raipeen lähtisi vertaamaan, potentiaali on kyllä mielestäni rajallinen tuohon Ilvesikoniin nähden. Kaipa monen odotukset olivat liian suuria sen suhteen, että mies todellakin ratkaisisi meille pelejä noilla oivalluksillaan, eikä tekisi joukkuettamme haavoittuvaiseksi hädän hetkillä.
Ainakin itse kaipaisin johdonmukaista ja taistelevaa asennetta silloin, kun kaverilla on paikka tehdä maali, jotenkin minun on vaikea nähdä, että Holden täysin keskittyneesti ja kaikkensa antaen yrittäisi survoa ratkaisumaalia välittämättä vastustajan pakista, joka on juuri tarjoamassa vuosikymmenen poikittaista selkään. Myöskään lämäri edes kerran tänä syksynä kun on paikka tahi kohotus yläpesää kohti silloin kun maali pitäisi tehdä läheltä ylös, ei olisi mielestäni pahitteeksi. Ja paikkojahan on herra paratkoon miehellä ollut, että siitä plussaa, hyökkäyspäässä sijoittuminen offensiivisesti on hyvää. Ja paikkoja mies on luonut kiitettävästi, harmi että Laakkonen tuntuu kärsivän samasta taudista turhautisen kera toki. Ehkäpä Jalonen voisi kokeilla miehiä jossain vaiheessa erillään, siis Laakkostakin. Entä puolustustyöskentely, se on uskomatonta, jotenkin pakit tuntuvat olevan aina oman onnensa nojassa, kun Holden on kentällä. Bravuurina keskialueelta pieni kahva lähinnä olevaan kiekottomaan pelaajaan, joka kuitenkin päästetään irti. Ylivoima, silloin Holdenin kynä sammuu ja kiekkoa ei saada kontrolloidusti hyökkäysalueelle, oli juuri putoamassa ylivoimapelistä, sitten Voutilainen loukkaantui. Aloitukset, ei onnistu enää, alussa parissa pelissä kulkivat. Alivoimapeli, ei luojan kiitos saa enää sitä pelata, kiekko otettiin lokakuussa aivan liian usein omasta maalista keskiympyrään, kun Holden oli alivoiman aikaan kentällä.
No, Jalon Ripa minulle tulee Holdenista mieleen, toki Ripa oli kiekottomana parempi ja laukaus oli parempi. Ehkä Holden on aikaansa jäljessä, kahdeksankymmentäluvulla tuollaiselle kynämiehelle olisi ollut varmasti käyttöä ja intensiteetin puutekaan ei slloin niin häirinnyt.
Jos olisi mahdollisuus saada John Madden tai vastaava pelimies NHL:stä joulutaolla, en miettisi kovin montaa sadaosasekuntia. Rankkarimaalit ja viides maali Pelicans pelissä eivät paljon painaisi, syötöistä 11. ja 12. maaliin puhumattakaan.