Viestin lähetti Tribal
Nelosketjuun en ollut ainakaan itse sijoittamassa vain "jotain junnuja" vaan nimen omaan nelosketjuun huomattavasti sopivampia nälkäisempiä pelaajia verrattuna Setzingeriin. Kyllä kai Jalosen HPK:ssakin kuitenkin nelosketjun perimmäinen tavoite jäällä on pelata nimen omaan sitä nollaa eikä pyrkiä ensisijaisesti maalintekoon.
Ja edelleen olen sitä mieltä, että vaikka kiintiössä on Setzingerinkin siellä ollessa vielä tilaa ulkomaalaiselle pelaajalle, on ulkomaalaisen pelaajan joka tapauksessa tuotava jotain lisäarvoa joukkueen suorittamiseen. Sellaisia suorituksia en ole Setzingeriltä tällä kaudella nähnyt kuin väläyksen omaisesti jos silloinkaan.
Ei tämän kauden HPK, eikä sen pahemmin aiempienkaan kausien joukkue, ole mikään perusroolitettu ryhmä, jossa ykkönen ja kakkonen tekevät maaleja, kolmonen rikkoo ja merkkaa ja nelonen pelaa jämäminuutit nollanollaa.
Sen sijaan Kerholla on ollut ennen loukkaantumisia neljä tasaista ketjua, joiden kaikkien rooli on ollut käytännössä sama: pelata oma pelinsä plussalle.
Wirtasen jälkeen tällä hetkellä ei kehiin ole muita jannuja heittää, ja Petterikin on vielä kaukana liigavalmiista. Sen mitä Setziä olen tällä kaudella nähnyt harjoituksissa ja peleissä, ihmettelen kyllä kuka olisi se nälkäisempi kaveri?
Lappalainen on perusjyrä, jonka tekemisessä ei tunnu olevaan mitään "terää". Ehkä Jonista viiden vuoden päästä kehittyy Louhen Jykän kaltainen pelimies, mutta vielä ei suurempia merkkejä näy. Lindlöf taas on pitkälti samasta muotista kuin Olli - siis maalintekijä ja hyökkäävä pelaaja, ei missään nimessä mikään duunari. Kyllä minä ainakin haluan neloseen mieluummin taitavia maalintekijöitä kuin jotain perusjyräduunareita.
Ulkomaalaisen pelaajan on tuotava lisäarvoa, mutta ihan samaan malliinhan sitä lisäarvoa on tuotava myös suomalaisenkin, ja hämeenlinnalaisenkin, vai?
Setzi voi tuoda sitä lisäarvoa hemmetisti missä tahansa pelaamassaan ottelussa. Tällä kaudella sitä ei ole nähty, mutta yrityksen puutteesta se ei ole jäänyt kiinni. Sen sijaan Lahdella se on jäänyt kiinni juuri siitä, Janne on ihan tyytyväinen nykytilanteeseen, tai siltä se vaikuttaa. Lappalaisella taas ei ole potentiaalia sen lisäarvon tuomiseen ja Wirtanen on vielä liian junnu ja Lindlöf jotenkin keskeneräinen projekti.
Kaiken kaikkiaan täällä Kerho-sektorilla näyttäisi olevan hirveästi tyytymättömyyttä. Holden halutaan pihalle, samoin Setzi, pelaajia pitäisi vaihtaa ja rulettia pyörittää. Minä ainakin olen erittäin tyytyväinen siihen, miten tämä kausi on lähtenyt liikkeelle.
Juu, varmasti moni pelaaja voisi pelata paremmin ja siihen pitää tietysti pyrkiä, mutta Kerho nyt kuitenkin on tehnyt eniten maaleja liigassa ja on aivan sarjan kärjessä. Nyt ei muuta kuin nautitaan voitoista, parannellaan jannuja hyvissä ajoin pleijareihin ja ehkä voidaan vielä vahvistaa yhdellä hyökkäävällä puolustajalla joukkuetta, mutta en kyllä ymmärrä miksi koko pakettia pitäisi taas repiä auki. Vai onko se niin, että täällä nettipalstojen "lintumäet" haluavat olla mukana kasaamassa joukkuetta. Vähän pitkäjännitteisyyttä tähän meininkiin, kiitos.