Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 635 475
  • 20 712

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Näihin ei varmaan oo laskettu työsuhde-etuja. Niistä ei toki voi kun vain arvailla, ehkä asuntoa tms. Eli noihin pitää lisätä kaikkiin noin kuusinumeroisia summia vielä.
Kyllä näissä on kaikki verotuksen alainen tulo mukana.
 
2022 vuoden verokoneesta pelkät ansiotulot: Urama 151k ja Kallio 128k. Molempien työnantaja on HC TPS, joten eiköhän nuo lähes kokonaan ole Tepsiltä.

Nyt oli erikoinen päättelyketju. Molempien työnantaja on HC TPS, joten verotettavan ansion täytyy olla ainakin lähes kokonaan Tepsiltä? Miten tähän päädyit kun tiedetään, että esimerkiksi Tomi Kallio toimii Sharksin Euroopan scouttauksen pomona? Itse asiassa taidankin väittää, että Kallion koko verotettava ansio tulee Sharksilta ja Tepsissä tekee hommia ilmaiseksi.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Nyt oli erikoinen päättelyketju. Molempien työnantaja on HC TPS, joten verotettavan ansion täytyy olla ainakin lähes kokonaan Tepsiltä? Miten tähän päädyit kun tiedetään, että esimerkiksi Tomi Kallio toimii Sharksin Euroopan scouttauksen pomona? Itse asiassa taidankin väittää, että Kallion koko verotettava ansio tulee Sharksilta ja Tepsissä tekee hommia ilmaiseksi.
NHL Scoutin keskiansio on noin 30 000 dollaria vuodessa. Kallio tekee tuota osa-aikaisesti, joten pidän hyvin epätodennäköisenä, että tienaisi tuota enempää ainakaan. Mistäs itse tuon päättelit?
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Enpä ole kyllä kuullut, että urheilujohtajille tai scouteille asuntoja annettaisiin.

Urama asuu ganalim sillan alla ja ahdistelee yli kulkevia pukkeja.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Juu, hyvä kun korjasit, pohdin vain ääneen. Ehkä enemmänkin Kaltoa ja Uramaa mietiskelin, niillä ei varmaa saapuessa ollu asuntoa Turusta. Oon saanut käsityksen että joissakin seuroissa maksetaan kämppää yms..
Sitten sinulla on asuntoetu joka on veronalaista tuloa. Jos saat 2000e palkkaa ja 800e asuntoedun, niin veronalainen tulosi on 2800e. Ihan samoin kuin autoedun kanssa. Ja ne näkyvät kyllä ansiotuloina noissa.
NHL Scoutin keskiansio on noin 30 000 dollaria vuodessa. Kallio tekee tuota osa-aikaisesti, joten pidän hyvin epätodennäköisenä, että tienaisi tuota enempää ainakaan. Mistäs itse tuon päättelit?
Entä rahastoinnit? Tiedätkö ettei Kallio ole rahastoinut yhtään? Itse epäilen että on aikalailla maksimit varsinkin viimeisillä TPS kausilla. Tulee kiire purkaa niitä pian jos ei ole jo käynnissä…
 
NHL Scoutin keskiansio on noin 30 000 dollaria vuodessa. Kallio tekee tuota osa-aikaisesti, joten pidän hyvin epätodennäköisenä, että tienaisi tuota enempää ainakaan. Mistäs itse tuon päättelit?

En päätellyt mistään, vaan käytin samaa logiikkaa kuin sinä. Toisin sanoen mistään ei käy ilmi, että mikä osa Kallion ansioista tulee mistäkin. Pelkkää arvailua. Paljonko on pelaajatarkkailun pomon keskiansio?

edit: eikä siis mitään riitaa ole tarkoitus haastaa. Ihmettelin vain aidosti, että mistä voi päätellä Tepsin maksavan tuon ansion ”lähes kokonaan”.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: KB81
Nyt kun pikku-kissaa täällä heiteltiin (mitä ilmeisimmin vitsillä), niin todettakoon, että pikku-kissa on tällä hetkellä 29-vuotias ja isä-kissa oli viimeisellä TPS-kaudellaan, jolloin herra oli pelkkä puujalkainen dinosaurus ja puolieläkeläinen kivi Jortsun kengässä, 33-vuotias. Palatessaan Turkuun isä-kissa oli siis 32 ja tuntui aivan ikivanhalta konkarilta.

Aina tullut pidettyä pikku-kissaa sellaisena puolijuniorina, mutta niin siinä vaan käy, että mikäli sikäli kun vuodet jatkossakin vierivät kuten ne ovat tähän asti tehneet, on pikku-kissakin eläkeläinen ennen kuin huomaakaan. Niin se aika saatana juoksee.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Täällä kun hassutellaan niin tuodaan kerralla Ruotsista samalla oven avauksella tänään vapautetut Austin Wagner ja Brandon Manning sisään. Saadaan kerralla hyviä luistelijoita jotka osaa myöskin pelata ja tarvittaessa tapella. Pärjäävät varmasti Tapparan kokoista materiaalia vastaan + yleisö viihtyy!
Jätetään samalla Henriksson (nähty - pieni, tehoton ei auta mihinkään) ja Dudas (häviää kokonaiskuvasta silloin kun eniten tarvitaan + pieni) oven ulkopuolelle. Voisin ottaa Norjasta jopa Mika Partasen sisään ja jättää Broden ulos. Ei lopulta tuonut yhtään tehoja mitä eniten itse kaipasin. Ottaisin Nick Schilkeynkin vielä Ruotsista, mutta antaa Kallion tuoda pari swedua (halvempia) ennemmin..

Palmullahan oli ulkomaan optio (?), jotenkin odotan sen realisoitumista. Vapauttaisi tilaa kokonaisvaltaisemmille pelaajille.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Palatessaan Turkuun isä-kissa oli siis 32 ja tuntui aivan ikivanhalta konkarilta.

Aina tullut pidettyä pikku-kissaa sellaisena puolijuniorina, mutta niin siinä vaan käy, että mikäli sikäli kun vuodet jatkossakin vierivät kuten ne ovat tähän asti tehneet, on pikku-kissakin eläkeläinen ennen kuin huomaakaan. Niin se aika saatana juoksee.
Tässä on nyt jo sellainen juttu että Tepsin viimeisen mestarijoukkueen kuopus eli Ortion Joni täyttää viikon päästä 33 vuotta eli on samassa iässä kuin Aki Berg silloin kun mestaruus tuli
 

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä on nyt jo sellainen juttu että Tepsin viimeisen mestarijoukkueen kuopus eli Ortion Joni täyttää viikon päästä 33 vuotta eli on samassa iässä kuin Aki Berg silloin kun mestaruus tuli
Eipä tässä montaa kautta tarvitse odottaa kun edustuksessa saattaisi pelata joku joka olisi voinut saada alkunsa viime mestaruuden jälkihuumassa.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Järvisen tuloa on huhuiltu varmaankin joka vuosi sen jälkeen, kun meiltä lähti. Rotaatioon mahtuu kyllä, jos palkka on luokkaa 30-40 k€... Muuten ei kiitos.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka Järvinen hoitikin roolinsa Lukossa ihan moitteetta niin vaikea silti löytää hänelle roolia Tepsistä. Seväsen tilalle voisin ottaa mutta tuskin me molempia tarvitaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ai siltojen jälleenrakennus on käynnissä? Olisin innostunut Järvisen comebackista kymmenen vuotta sitten, mutta kyllä tuo Lukko-sarja jo osoitti, että Järvisen anti liigatasolla alkaa olla jo kovin ohkaista. Raskaasti liikkuva vanhan liiton pakki tuskin on sitä mitä Miettisen kaahauslätkä tarvitsee, sillä johan Jasulla ja Lauridsenillakin teki jo hieman tiukkaa sijoittumisten kanssa, kun nopeus kanttaa. Jos on Lauridsenin stuntti, niin tavallaan ymmärrän, mutta en kuitenkaan ymmärrä. Kyllä se Sevänen sitä poikkaria osaa maalilla tarjota ihan samalla hyötysuhteella.
 

Tarasenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, St. Louis Blues, Manchester United
Kun moni on pitänyt mm. Lauridsenia, Arellia ja Jurgensia sopimattomina Miettisen pelitapaan niin näkisin että nykykunnossaan Järvinen istuisi siihen kyllä kaikkein huonoiten. Olisi myös melkoinen perseennäyttö jollekkin S-P Lehtoselle roudata JJ tuohon syömään peliaikaa.
 
En mä kyllä ymmärrä tätä asennetta yhtään. Kalliin Laurdisenin tilalle melko edullinen Järvinen olisi ihan helvetin hyvä veto. Erotuksen voi käyttää esimerkiksi kakkossentterin palkkaan tai muuhun maalintekopeliä edistävään pelaajaan.

Järvinen kykenee vähintäänkin vastaavaan kiekolliseen peliin kuin Lauridsen ja tuntuu jopa pelaavan arkimatsit aggressiivisemmin kuin Lauridsen, vaikka Lauridsenin hanskaton väkivaltapotentiaali toki onkin omaa tasoaan. Lauridsen ei myöskään omassa päässä ollut mikään virheetön Arell vaan yllättäviäkin merkkausvirheitä ja nukahtamisia kaudelle mahtui.

Kyllä minulle Järvinen kävisi sellaiseksi pakiston isännäksi ja pikkupoliisiksi. Arelleista tai Seväsistä ei siihen ole.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
En mä kyllä ymmärrä tätä asennetta yhtään. Kalliin Laurdisenin tilalle melko edullinen Järvinen olisi ihan helvetin hyvä veto. Erotuksen voi käyttää esimerkiksi kakkossentterin palkkaan tai muuhun maalintekopeliä edistävään pelaajaan.

Järvinen kykenee vähintäänkin vastaavaan kiekolliseen peliin kuin Lauridsen ja tuntuu jopa pelaavan arkimatsit aggressiivisemmin kuin Lauridsen, vaikka Lauridsenin hanskaton väkivaltapotentiaali toki onkin omaa tasoaan. Lauridsen ei myöskään omassa päässä ollut mikään virheetön Arell vaan yllättäviäkin merkkausvirheitä ja nukahtamisia kaudelle mahtui.

Kyllä minulle Järvinen kävisi sellaiseksi pakiston isännäksi ja pikkupoliisiksi. Arelleista tai Seväsistä ei siihen ole.

Joo, jos tulee Lauridsenin tilalle. Mutta sehän tässä onkin, että huhutusti Lauridsenilla taitaa olla jatkot taskussa, jolloin en näe Järvistä järkevänä rahankäyttönä.

Eri asia on, jos huhuista poiketen Lauridsen jatkaa matkaa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Arell-Jürgens
Järvinen-Salin
Lehtonen-Lauridsen
Sevänen
Nummelin

Ei kai nyt näin. Kokemusta piisaa mutta kiekollista taitoa ei tippaakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös