Luin tämän "mun muijani" -keskustelun nyt puolenyön aikaan uudestaan ja huomasin, että juttelu lähti jo alkuvaiheissa väärille raiteille lähinnä minun huolimattomuuteni takia. Siitä pyydän anteeksi.
Avausviestini jälkeen "Twite" kysyi minulta, "millaista muotoa minun tulee käyttää lapsista (en uskalla kirjoittaa tähän lapsistani koska kukaan ihminen ei voi olla omaisuuttani)?". Tähän vastasin, että "lapsista voi toki käyttää omistusmuotoa. Sillä kun tarkoitetaan siinä aivan eri juttua kuin seurustelukumppanista/av(i)opuolisosta puhuttaessa." Tuohon minun olisi pitänyt kuitenkin lisätä, että "lapsistani puhuttaessa tarkoitetaan aivan eri juttua, JOS seurustelukumppanista/av(i)opuolisosta puhutaan "minun naiseni" -tyyliin".
Koska tuo tärkeä seikka jäi minulta mainitsematta, Twite alkoi ihmetellä, missä on "lapseni" ja "puolisoni" ero. Tähän minä virheellisesti vastasin, että "puolison voit samalla tavalla "omistaa" vain siinä tapauksessa, että sekin on oma lapsesi".
Tämän jälkeen alkoi ketjuun tulla näitä "mitä nimitystä minä nyt enää uskallan käyttää seurustelukumppanistani, kun "minun vaimoni" yms. ovat ilmeisesti kiellettyjä" -juttuja, joita suuresti ihmettelin. Mutta enpä ihmettele enää - ainakaan yhtä paljon, koska nyt huomasin, että minun vastauksistani Twite:lle sai käsityksen, että "minun puolisoni" -ilmaisutkin olisivat kiellettyjä. Sitä ne eivät siis missään nimessä olleet, vaan pelkästään "minun äijäni" -tyylistä omistamista kammoksun. Viimeistään näissä viimeisessä viesteissäni väärinymmärrys lienee tullut kuitenkin korjattua? Tosin ilmaisin asiani omasta mielestäni tarpeeksi selvästi jo avausviestissäni. Kirjoitin siinä, että "vituttaa kun niin monet käyttävät seurustelukumpannistaan tai vaimostaan/aviomiehestään nimeä "mun muija/mies"". Tarkensin myös, että "ei siinä mitään, että käytetään nimitystä "tyttö/-poikaystävä" yms. tai varsinkaan vaimo/aviomies, mutta kenenkään omaisuutta ei kukaan ihminen voi olla!". Twite ei avautumistani ilmeisesti kuitenkaan aivan täysin ymmärtänyt, ja sitten kun minä en vielä tarpeeksi ajoissa älynnyt selventää sitä, oli soppa valmis.