Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 344 977
  • 66 865

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Niinpä näkyy. Nostan itse käden pystyyn siltä osalta, että tuli ajoittain ehkä vähän turhan kovaa läppää heitettyä tuohon ketjuun. Ei ollut tarkoitus oikeasti miestä pilkata tai kiusata (tuskin on monilla muillakaan), onhan hän tehnyt oman osansa Suomen jääkiekon eteen ja ainakin tuonut viihdettä lätkäskeneen. Sitähän ei koskaan voi olla liikaa. Tuo uusi asiallisempi ketju vapaan puolelle olisi siltä osin hyvä idea, että ainakin Tamin päivitykset voisi joku linkata sinne luettavaksi, jos haluaa. Ilman mitään imitointeja tms. henkilön matkimisia siis. Koska ne facebook-postauksethan ovat Tamin aidosti itsensä kirjoittamia ja muokkaamattomia.

Kiitos ketju"veljet" monista hyvistä nauruista!

Saman voin tehdä itsekkin. Ei Tami ole mitenkään paha ihminen tai halu ole ollut Tamia itseään pilkata. Tamilla nyt on vaan lukemattomia juttuja, joita on jostain syystä tehnyt mieli parodioida. Enpä ole ennen kenenkään Facebookin päivityksistä saanut näin paljon iloa tai Tamin viestin parodioimisesta. Tamihan nyt itsessään on ihan vanha harmiton mies, joka varmaan nämä jutut täältä luettuaan suosittelisi meille lähimetsää.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No ei moderaattorit yhtään paremmin vetäneet. Kutsuivat Tammista ” vanhaksi mieheksi”.

Pitääkö häntä tätä nykyä kutsua nuoreksi naiseksi vai? Onko siis niin että Madame Tammisia asuu tällä hetkellä Kuusamakujalla kaksi kappaletta?

On niin vaikeita nää nykyajan säännöt. Mitäs tässä viime aikoina on uusia tullut; ei saa lettejä pitää, ei saa itsestään taitavasti meemin tehneen äijän meemimäisiä hokemia internetiin kirjoittaa, eikä saa hifkiläisille naljailla tappion hetkillä.

Mooses jos tulisi tänään vuoren huipulta, ni sillä pitäis olla kahden kivitaulun sijaan 16 rekka-autollista kivenmurikoita, jotta kaikki nykyajan 3818662818478 käskyä mahtuisi niihin. Kyllä ennen oli helpompaa ku piti vaan muistaa että älä tapa äläkä himoitse naapurin aasia.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitääkö häntä tätä nykyä kutsua nuoreksi naiseksi vai? Onko siis niin että Madame Tammisia asuu tällä hetkellä Kuusamakujalla kaksi kappaletta?
No lähinnä olisin tuon termin ”vanha” jättänyt pois. Suomessa kun sulla on vähän enemmän kokemusta elämästä, niin heti alkaa läskit haukkumaan vanhaksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä hyvät yöunet vaan muuttaa jo melkoisesti sitä kuinka maailman näkee. Edellinen ja sunnuntaina päättynyt työputki oli aika raskas kun nukuinkin huonosti lähes jokaisena yönä putken aikana. Tänään on kuitenkin vapaapäivä ja viime yönä sain nukuttua jo taas hyvät yöunet. Heräsin kyllä jo viiden aikoihin aamulla mutta menin ajoissa maatekin. Ja minun tapauksessa ajoissa voi todella tarkoittaa sitä, eli taisin nukahtaa väsyneenä jo ennen iltakasia eilen illalla.

No joka tapauksessa, tunnen oloni taas pirteäksi ja maailmakin on muuttunut toivorikkaammaksi ja valoisammalsi paikaksi taas. On enemmän taas uskoa siihen että tämänkertaisetkin ongelmat ratkeavat jollain tavalla. Täytyy vaan olla itsekin rehellinen, avoin ja aktiivinen hakemaan apuakin ongelmiinsa niin kyllä minä.tästäkin tilanteesta varmaan taas selviän.

Hävettää vaan kun olen sopinut Klubitalonkin ja välitystilin hoitajan kanssa että soittelen näille tahoille jos ilmenee taas ongelmia rahapelien kanssa. No, enhän minä ole valitettavasti soittanut tarpeeksi ajoissa taaskaan. Se on vaan sitäkin kun ei itse tunnusta edes sitä ongelmaansa heti vaan ajattelee että kyllä tämä tästä vielä ja kohta tulee voittoja. Ei mitään hätää.

No, toisaalta olen kyllä mielestäni tarttunut härkää sarvista silti ihan ajoissa vaikka aiemminkin olisi voinut alkaa apua hakemaan. Kun liian usein (kun on kuunnellut muiden kohtalon kavereiden tarinoitakin) apua haetaan vasta sitten viimeisellä hetkellä kun on jo pelannut hirveät velatkin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kävelimme tänään kohta kolmevuotiaan tyttäreni kanssa lähiostarille ruokaostoksille. Ostarin takana oli lähimetsässä klassinen "rinki". Ringin kohdalla tyttäreni huusi: "kato isi, ulkonakin voi pitää tollaset synttärit!". Onneksi synttäreihinsä on enää kuukausi, toivottavasti on hyvä sää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli tuossa ostettua ekaa kertaa ruokaa ResQ Clubin kautta. Kyseessä on siis sovellus millä voit ostaa ravintoloiden ruokaa joka muuten menisi hävikkiin. Tuli ostettua läheisen huoltoaseman päivän noutopöydästä currykanaa ja valkosipuliperunoita. Ostin kaksi annosta hintaan 11 euroa, sanotaanko että "kaksi annosta" on kohtalaisen alakanttiin heitetty koska tuossa oli ruokaa sen verran että perunat meni yhteen Aino-jäätelörasiaan ja kana sitten toiseen. Parille päivälle hyvinkin ruokaa tuossa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä ei taaskaan mennyt trailerin katsastus niin kuin strömsössä. Pikku juttu piti katsastuksen olla vaan molemmista pyöristä laakerit menneet. Ja sitten on laakeria jumissa ja koko rumpua jumissa. Jumaliste 5 tuntia tappelin loppujen lopuksi. No sain sentään laitettua, hyvä kun on naapureita joilla on sopivat työkalut kotona.
Pari vuotta saa olla huoleti tuon kanssa. Kai.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen tunnustanut melko avoimesti täälläkin kärsiväni peliongelmasta ja vaihteeksi tämä syyskuu on ollut valitettavasti taas kuukausi jolloin peleihin uudelleen repsahdin. Se on valitettavaa kuinka äkkiäkin peliongelmat vievät mennessään ja suistavat nopeasti elämän pois raiteiltaan. Minullakin elämä ehti olemaan taas jo hyvällä mallilla kunnes sitten taas repsahdin peleihin.

Enkä ole kenellekään vielä uskaltanut olla täysin rehellinen näistä tämän kertaisesta asioista. Ongelmista joita on just tämän syyskuun aikana taas aiheutunut. Toisaalta se etten ole uskaltanut olla vielä täysin avoin asioista johtuu siitä että pelkään hieman vastapuolen reaktioita ja en toisaalta pelkästään vain itseni vuoksi vaan senkin vuoksi että mietin miten ja kuinka paljon vastapuoli on valmis ottamaan vastaan ymmärrettäväksi asioita. Ei näitä kenelle tahansa senkään vuoksi voi kertoa koska joku voi järkyttyäkin herkemmin kuin toinen.

Se on niin turhauttavaa että kun tiedostaa että pelaaminen on niin perkeleen tyhmää, ja minunkaltaiseni ei kannattaisi pelata koska se vie mennessään niin herkästi ja rahan syytäminen peleihin onkin vasta typerää niin silti sen pelikierteen poikki pistäminen on hankalaa.

Minulla on fiilis silti siitä että minun kannattaisi olla rehellinen. Se voisi auttaa minua itseäni ja en patoaisi kaikkia asioita pääni sisälle. Yleensä tällainen vain lisää sitä ahdinkoakin.

Mutta ehkä minun kannattaa aloittaa olemalla täysin avoin ja rehellinen sille vertaistukihenkilölleni jonka saan varmaan tämän viikon aikana. Siitä se alkaa!

Täällä ainakin uskallan sanoa sen verran että peleihin on nyt mennyt syyskuun aikana laskujeni mukaan kuitenkin alle tuhat euroa. Puhutaan silti isosta summasta mutta ei tässä nyt vielä mitään kuitenkaan kymmenen tuhansien velkoja ole ehtinyt tulemaan kuten valitettavan monilla muilla ainakin noiden pelitarinoiden (mitä olen kuullut ja lukenut) mukaan.

Jos jotain hyvää hakee niin se on se muun muassa että havahdun herkästi itsekin siihen että olen peliongelmainen ja tarvitsen apua. Aika usein peliongelmainen vie kuitenkin ongelmansa äärimmilleen kunnes vasta tajuaa että voisi yrittää tehdä jotain. Minun ongelmani ovat vielä kuitenkin ratkaistavissa vaikka on tästä sellaisiakin seurauksia ollut että kun viime viikolla kirjoitin osallistuvani viime viikon perjantaina Niko Kivelän stand up keikalle ja eilen Helsingissä järjestettävään Suur konserttiin niin liput jouduin maksamaan mutta en näihinkään silti päässyt koska ei ollut käyttötililläni edes enää rahaa esimerkiksi junalippuihin. Olin pelannut rahani. Eli tämä ongelmavyyhti kasvaa tuollakin tavalla.

Sekin hyvä ja tärkeä puoli on kyllä kuitenkin taas että kaikkiin rahoihinI en pääse käsiksi niin vain eli sen välitystilin merkitys taas korostuu. Ja välitystilin avulla vuokranikin tulee aina ajoissa maksettua. Ja keväällä kun avasin sen tilin sinne ruokakauppaan niin saan myös ruokaa aina tarvittaessa.

Ja sitäkin pidän tietenkin hienona juttuna että töissä olen pystynyt käymään ihan normaalisti. Ei ole pelaaminen vienyt kuitenkaan niin mennessään että olisin myöhästynyt töistäkin. Mutta tämä on sellainen pieni pelko minulla ja toinen pelko on valitettavasti sekin että minulle kun on opetettu nyt miten työpaikalla käytetään kassakonetta että en sorru pelihimoissani sieltä kavaltamaan rahaa. Mutta tuskin nyt sentään, enköhän minä sen verran pysty järjen päässäni pitämään.

Ja se on mielestäni hyvä ja tärkeä juttu että tiedostaa tarvitsevansa itse apua ja hakee sitä. Peliongelmaa on välillä vaikea kuitenkin ulkopuolisen etenkin minunkin tapauksessa tunnistaa. Kukaan muu ei käytä laitteitani, töissä käyn silti normaalisti ja ei kukaan ole näkemässä kuinka paljon käytän älypuhelintani kun sainkin yksin. Eikä peliongelma välttämättä näy niin herkästi ainakaan ulkopuolisille. Kun vertaa taas alkoholiongelmaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Yksityisestä numerosta yritetty soittaa tuossa puoli tuntia sitten. Olikohan tärkeetäkin asiaa? No ei ole ainakaan tekstaria tullut perään, jospa tuo soittaa myöhemmin jos asiaa on.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Yksityisestä numerosta yritetty soittaa tuossa puoli tuntia sitten. Olikohan tärkeetäkin asiaa? No ei ole ainakaan tekstaria tullut perään, jospa tuo soittaa myöhemmin jos asiaa on.

Muotoillaan näin että sain huohotukseni ennenaikaisesti valmiiksi. Palaan kyllä asiaan uudestaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muotoillaan näin että sain huohotukseni ennenaikaisesti valmiiksi. Palaan kyllä asiaan uudestaan.
Tjooh, täytyy voidella itsensä valmiiksi.

Vakavasti puhuttuna, käsittääkseni jos kyseessä on puhelinmyyjä niin numeron pitää ihan lain mukaan näkyä. Toisaalta on kai noissakin niitä koijareita joita ei niin paljon kiinnosta. Käsittääkseni viranomaiset saattaa soittaa tuntemattomasta numerosta, mutta jos joku isompi tilanne olisi niin varmaan sieltäkin olisi joku viesti tullut perässä että yritetty ottaa yhteyttä. Ilmeisesti myös koronajäljittäjillä on tämä että soitetaan tuntemattomasta ja jos ei vastata niin tekstari perään.

Todennäköisin vaihtoehto lienee kuitenkin se että kyseessä on taas joku uusi puhelinkusetus ja ovat nyt keksineet ottaa käyttöön tuntemattoman numeron. Tää on kyllä kieltämättä eräs nykyajan vitsaus, sellaisiakin ihmisiä kuitenkin on varmasti paljon jotka odottaa jotain tärkeää puhelua ja on tiedossa että se saattaa tulla tuntemattomasta, ja sitten kun vastaat niin siellä on joku pehmeän D:n omaava "Hi dis is Nirham speaking from Mikrosofd" toisessa päässä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itselle ainakin koronajäljittäjä soitti tänään tuntemattomasta numerosta.
Joo tuossa googletin niin koronajäljittäjät on tosiaan näitä käyttäneet. Toisaalta en kyllä keksi miksi sieltä soitettaisiin, lähipiirissäni ei ole ketään kellä olisi korona nyt todettu ja toisaalta en ole kyllä kauppaa lukuunottamatta viime aikoina oikein missään käynytkään :D joten tuskin oli siitäkään kyse.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Joo tuossa googletin niin koronajäljittäjät on tosiaan näitä käyttäneet. Toisaalta en kyllä keksi miksi sieltä soitettaisiin, lähipiirissäni ei ole ketään kellä olisi korona nyt todettu ja toisaalta en ole kyllä kauppaa lukuunottamatta viime aikoina oikein missään käynytkään :D joten tuskin oli siitäkään kyse.
Ja se puhelu meni suunnilleen näin:

- Kaupungin koronajäljityksestä päivää. Olette saapuneet Suomeen 22. päivä.
- Juu, niin olen.
- Tarkistaisin, että montako rokotetta olette saaneet?
- Kaksi.
- Jaa, niinhän täällä näkyykin, en vaan löytänyt kirjausta, että olette saaneet toisen rokotuksen heinäkuun puolessa välissä.
- Näin taisi olla.
- Sittenhän asia on kunnossa, kirjaan tämän kuitenkin ylös.
- Joo, selvä homma.
- Hyvää päivänjatkoa.
- Samoin.

Mitä vitun touhua tämäkin on? Kai nuokin voisivat käyttää työaikaansa johonkin hyödyllisempään ja ainakin opetella etsimään tiedot ihan itsenäisesti. Meneehän se päivä tuollaisiakin soitellessa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Yksityisestä numerosta yritetty soittaa tuossa puoli tuntia sitten. Olikohan tärkeetäkin asiaa? No ei ole ainakaan tekstaria tullut perään, jospa tuo soittaa myöhemmin jos asiaa on.

Mulle on soitettu tänään kaksi kertaa tuntemattomasta numerosta noin 4 sekuntia hälyttänyt puhelu kello 13:00 ja 14:35. Mitenkä tuollaisen sitten estät, jos nämä soittavat jatkossa 95 minuutin välein? Ei voi laittaa estolistalle, kun ei ole numeroa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mulle on soitettu tänään kaksi kertaa tuntemattomasta numerosta noin 4 sekuntia hälyttänyt puhelu kello 13:00 ja 14:35. Mitenkä tuollaisen sitten estät, jos nämä soittavat jatkossa 95 minuutin välein? Ei voi laittaa estolistalle, kun ei ole numeroa.

Mulla tänään käynyt sama. Kaksi kertaa soitettu tuntemattomasta numerosta.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei ole kenenkään tarvinnut soittaa minulle tuntemattomasta numerosta, olen nähnyt tuolla ulkona ihan oikeita tuntemattomia ihmisiä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt on kyllä tunne että elämä voisi olla helpompaakin. Olen kirjoitellut viime aikoina niistä peliongelmistani mutta siinä ei valitettavasti ole edes ainoa akuutti ongelma josta kärsin tällä hetkellä.

Toinen akuutti ongelma on sitten taas ne jalkakivut joista kärsin etenkin töissä ja työkengillä. Tuossa jo melko pitkään tuntui ihan hyvältäkin, oli vähän vain kivun tunnetta jalkapohjissa ja liikkumaankin pääsi lähes vaivattomasti vaikka oli kuinka pitkään istunut sitä ennen paikallaan.

Eli ne hommaamani tukipohjalliset auttoivat selkeästi. Mutta ne auttoivat lähinnä siihen kantapohjakipuun. Mutta olen viime viikkoina alkanut kärsimään pirusti ihmeellisestä kivusta pikkuvarpaan seudulla. Tiedän että kipu on paikassa joka kuullostaa äkkiseltään hyvin vähäpätöiseltä mutta ihan viime päivinä tuo kipu on jo äitynyt niin pahaksi että itkua melkein jo väänsin kivun vuoksi ja liikkuminen alkoi olemaan sellaista ontumista.

No, luulin jo tänään iltavuorossa että minun on lähdettävä lääkäriin tästä kesken työvuoron. Koska liikkumisesta ei oikein meinannut tulla mitään. Mutta kyllä minä nyt tämän päivän ainakin pystyin vielä loppuun asti tekemään. Tuo pahin kipu hellitti kun otti työkengistä pohjalliset pois. Ei pitänyt niissä niitä tukipohjallisia eikä mitään muutakaan pohjallisia. Tästä oli kyllä seurauksena ja se oli se että tuo kantapohjakipu alkoi taas melko paljon oireilemaan. Mutta tästä päivästä nyt pystyin selviytymään ja huomenna aamulla minulla on onneksi heti lääkäri.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Rommikola näin pienenä yömyssynä on varsin hyvää. (...ja kahdeksan tuntia myöhemhgbrikfmfmf....mitävit..herätyskello?)
Ei vaans, kohta jalkapallon pariin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäiskö se hommata partakone. Höylääminen ei ole niin helppoa, jos on vähänkin pitempi parta. Ja kännissä kun vielä höyläilee niin pärstävärkki on haavoilla. Vai pitäiskö samalla ruveta joksikin hiton materiaalistiksi ja hommata kaikki pesukoneet ja pölynimurit ja kahvinkeittimet ja mikroaaltouunit. Mistä kaikista se Leevi lauloi. Tehdä himasta joku hiton naistenlehtien kuvasto ja pistellä instaan pusuhuuliselfieitä. Joo ei ole mun juttu. Mut partakonetta mietin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös