Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 365 853
  • 66 907

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Aika paljon pelannut elämän aikana NHL-pelejä, mutta enpä muista ennen joutuneeni tuomarin viheltäessä 7 minuutin alivoimalle. Siirretyn rangaistuksen aikana samalla jätkällä raivotaklaus ja suihkuun. Zdeno Chara - kyllä kelpaa rullailla vastustajia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aika paljon pelannut elämän aikana NHL-pelejä, mutta enpä muista ennen joutuneeni tuomarin viheltäessä 7 minuutin alivoimalle. Siirretyn rangaistuksen aikana samalla jätkällä raivotaklaus ja suihkuun. Zdeno Chara - kyllä kelpaa rullailla vastustajia.
Itse pelailen nyt Bostonilla tuota NHL19 peliä ja Charalla on kyllä hyvä pistää vastustajia levyksi. Toki parhaan wtf-hetken koin äsken kun voitan aloituksen Bergeronilla, kiekko Charalle, takaisin Bergeronille ja lähden nousemaan kohti hyökkäyspäätä. Tuntuu että kaikki muut on vähän jähmettyneet paikoilleen, mutta Chara tulee sitten suorastaan hiipien sinne takatolpalle ja Bergeronilla kiekko lapaan ja kiekko aivan yläpönttöön. Pehmeillä käsillä kiekko kattoon, maistuu.

Silleen ihan hauska kun pelailen tuota GM-modea niin vastustaja ottaa ehkä sen 1-2 jäähyä pelissä ja saattaa mennä joskus monta peliä niin ettei tule yhtään jäähyä. Nyt sitten vähän tilastoja kaiketi tasoiteltiin niin en pääse valittamaan tuomareista, hymiö.
Ja omaan viestiini jatkovastaus, tuli tuon Vegasin 20x2 min pelin jälkeen pelattua neljä peliä putkeen niin näissä ekassa taisi tulla kaksi jäähyä vastustajalle ja sen jälkeen kolme peliä putkeen eikä ensimmäistäkään. Ja siellä oli muutama ihan käsittämätön tilanne mistä olisin varmasti itse saanut n. 100/100 kertaa jäähyn ja siellä joku saatanan sokea japalevonen levittelee käsiään. Oikeasti huusin ääneen välillä kuin Mertaranta että mikä on tämä tuomarilinja.

Ei ollut taas itse pelatessa Tuukka Raskillakaan se ihan paras päivä. Yleensä vähintään kaksi omiin ja n. 10 vetoa maalia kohti. Äsken katkaisi kamelin selän sellainen matsi Carolinaa vastaan missä menen 4-0 johtoon, sitten joku ihme persepomppu ja peli 4-1, tässä välissä kaverilla seitsemän vetoa maalia kohti. Sen jälkeen itse taas 5-1, ja kohta Carolina kaventaa sellaisella tilanteella mistä ei edes tilastoitu laukausta. Pelaaja heitti kiekon vaan johonkin, en tiedä mistä se kimpoili maaliin ja Raskilla siis 5/7 torjuntaa. Tässä vaiheessa lopetin pelin ja simuloimalla loppu, voitin sen 5-4. Tulikohan monta kutia, tuossa ei pysty edes katsomaan niitä ottelun tilastoja jälkikäteen.

Jos jotain toivoisin tuohon NHL22 peliin niin kunnon laukaisumääriä. On aivan käsittämättömän vammaista että tekoäly laukoo n. 8 kertaa pelissä ja näistä menee se kolme vetoa maaliin. Joskus tulee tilanteita missä jopa yksin läpi tilanteessa joku Steven Stamkos syöttää kiekon takaisin omiin. Ihan käsittämätöntä.

Simuloin sitten pari peliä tuon jälkeen ihan kokonaan muuten niin siellä tuli taas klassiset 30/31 ja oisko ollu 27/28 torjunnat Raskille perättäisissä peleissä. Ihan on linjassa näiden vitun 5/7 pelien kanssa.
 

Karpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
"Kulttuurinen omiminen"

Chisu vinkuu tehneensä virheen.

Voi vitun vittu. Psykoosissahan tuon ämmän täytyy olla.

Jos näen ulkomaalaisen Jussi-paidassa. Se on tästä lähtien kulttuurista omimista.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No sitähän se juurikin on, eriasia sitten, että kannattaa siitä kenenkään pöyristyä tai irrota henkseleistä.

Aivan totta.

Kyllähän tuo viihdebisneksessä olevien valkoisten sekä tummien suomalaisten jeesustelu ja imagobrändäily tulee hiljalleen kadottamaan tehonsa. Tiettyjä ulostuloja sekä taikasanoja jumpataan tietty aika ja lopulta tuo syö itsensä elävältä kun homma jää kiertämään kehää. Eikä ärsyketaso ole riittävää kun valtaosa ihmisistä ei tartu täkyihin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Jos jotain toivoisin tuohon NHL22 peliin niin kunnon laukaisumääriä. On aivan käsittämättömän vammaista että tekoäly laukoo n. 8 kertaa pelissä ja näistä menee se kolme vetoa maaliin.

Itsehän olen pysähtynyt ajassa ja jäänyt NHL11 -peliin, jota sitten viime vuosina (vuosikymmenenä) pelaillut aina ehtiessäni.

Peliajan kestollahan pystyy tietysti säätämään, mitä peleissä ehtii tapahtua, mutta kun se peliaika ja vaikeustaso on sillä tasolla, että pelit päättyy realistisiin lopputuloksiin ja pistepörssi on realistisen näköinen, niin ongelmaksihan jäävät
- oman veskan torjuntaprosentti on todella vaikea pitää yli 90 prosentin (silti sillä on paras voittoprosentti ja -määrä, ja valitaan all stars -peliin)
- jäähyjä tulee suurimmassa osassa pelejä 0-2, eikä oman jengin jäähykunkut ole lähelläkään liigan kärkeä
- oma ylivoimaprosentti on liigan paras (n. 30-40%)
- oma alivoimaprosentti on liigan huonoin (n. 60-70%)
- +/- tilastossa on omasta joukkueesta 9 jätkää kympin sakissa

Pelaan kanssa GM-modea ja tämän kauden olen keskittynyt puolustamaan ja auttamaan maalivahtia, että sen torjuntaprosentti olisi liigan eliittiä. Vaatii ahkeraa blokkausta ja paljon nollapelejä, kun torjuntamäärät on suurimmaksi osaksi 5-8. Pitkään sillä olikin 92-93 prosentti, mutta nyt on muutama peli tullut viime aikoina, jossa on joka toinen veto viuhunut sisään, niin taas ollaan 40 pelin jälkeen 87 prosentissa...
 
Tilaan tänään pizzan liigakierroksen alkuun, mitäs lyödään kyytiin? Tekis mieli vaihtelua tolle perus aura-ananas-pepperoni pohjaiselle lätylle. 4 täytettä (päällistä), suositelkaa
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tilaan tänään pizzan liigakierroksen alkuun, mitäs lyödään kyytiin? Tekis mieli vaihtelua tolle perus aura-ananas-pepperoni pohjaiselle lätylle. 4 täytettä (päällistä), suositelkaa

Ennen suosittelemista tulisi ymmärtää mitä vaihtoehtoja on;

a) karvakäsi ”pizzeria” - rasvalättyjä halvimmilla raaka-aineilla
b) kotipizza - vähän laadukkaampaa ja vähemmän fasvaista
c) joku ihan oikea pizzeria (tyyliin Capperi)

Karvakäsipizzerioista vaikea sanoa, eikö ne kaikki maistu aika samalle? Nuorempana dokausreissuilla joku empire special oli kova tai smetanapizza. Mutta ei niitä selvinpäin syönyt.
 
Ennen suosittelemista tulisi ymmärtää mitä vaihtoehtoja on;

a) karvakäsi ”pizzeria” - rasvalättyjä halvimmilla raaka-aineilla
b) kotipizza - vähän laadukkaampaa ja vähemmän fasvaista
c) joku ihan oikea pizzeria (tyyliin Capperi)

Karvakäsipizzerioista vaikea sanoa, eikö ne kaikki maistu aika samalle? Nuorempana dokausreissuilla joku empire special oli kova tai smetanapizza. Mutta ei niitä selvinpäin syönyt.
Kotipizza.

Onkohan niillä smetanaa, se toimii kyllä pizzassa. En oo tota mereneläviä sisältävää lättyä syönyt aikoihin, sitä alkoi tehdä mieli kun listaa selailin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kotipizza.

Onkohan niillä smetanaa, se toimii kyllä pizzassa. En oo tota mereneläviä sisältävää lättyä syönyt aikoihin, sitä alkoi tehdä mieli kun listaa selailin.

Ite yleensä tilaan Parmiamon tai Zorbaksen, mutta en välitä aurajuustosta niin rajoittaa vaihtoehtoja. Parmiamo muuten hyvä, mutta se Kotipizzan ”rucolanverso” on täysi vitsi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jääkausi on unohtanut kiven kalliolle?
 

Liitteet

  • IMG_20210925_141015_HDR~2.jpg
    IMG_20210925_141015_HDR~2.jpg
    681,7 KB · kertaa luettu: 107

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiirehdin kotiin katsomaan HPK-HIFK:ta vain huomatakseni, että matsi alkaa 18:30. Naisten handis sai korotuksen pääruudulle.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Se ei ole ihan yhtä outo kuin tämä.
Tuota kummakiveä ei olekaan ihan helppo löytää. Tai no nykyään varmaan google mapskin löytää tuon, mutta aikoinaan tiedettiin vain joku tien pääty mihin voi jättää auton ja että siitä menee polku perille. Sai siinä jonkin aikaa polkua tallustaa, mutta löytyihän tuo kummakivi sieltä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tuota kummakiveä ei olekaan ihan helppo löytää. Tai no nykyään varmaan google mapskin löytää tuon, mutta aikoinaan tiedettiin vain joku tien pääty mihin voi jättää auton ja että siitä menee polku perille. Sai siinä jonkin aikaa polkua tallustaa, mutta löytyihän tuo kummakivi sieltä.
Juu, navi tuntee nykyisin Kummakiventien. Löytyy helposti - en mä muuten olisi perille löytänytkään :)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Uskokaa tai älkää niin myös joulu lähestyy jo kovaa vauhtia. Ainakin jo sen verran kovaa vauhtia että työpaikallani emäntä on jo kysellyt meidän työntekijöiden mahdollisuutta ja halukkuuttakin tehdä jouluna töitä.

Olen tunnetusti tämän palstan ainakin yksi innokkaimpia jouluihmisiä ja rakastankin joulun viettoa. Mutta olen saanut sellaisenkin kotikasvatuksenkin että työnteosta ei niin kuitenkin hääppöisten syiden vuoksi kieltäydytä. Eli olen vastannut että voin tehdä jouluna töitä. Onneksi emäntä ei kuitenkaan kysynyt että haluanko tehdä jouluna töitä. Se olisikin ollut kinkkisempi kysymys. Toisaalta rahan vuoksi olisin voinut myös halutakin tehdä joulunakin töitä mutta toisaalta, olen sellaisissa piireissä elänyt että periaatteessa töitä nyt ei varsinaisesti toisaalta koskaan nyt niin halua tehdä, mutta kun on pakko.

No joo,.kysymys oli kuitenkin muotoiltu niin että olenko käytettävissä jouluna myös työpaikallani ja eihän tuollaiseen kysymykseen nyt voinut vastata kuin myönteisesti. Ja emäntä jo väläyttelikin että minä olisin töissä sekä aattona että joulupäivänä.

En ole koskaan ollutkaan työurani aikana varsinaisesti jouluna töissä. Mutta koska olen töissä tällaisella alalla niin onhan työnteko joulunakin ollut kyllä odotettavissa ennemmin tai myöhemmin. Ja fiksun aikuisesti täytyy suhtautua työntekoon jouluna, työnteko on sitten kuitenkin niin tärkeää että ei ole paljoa varaa kieltäytyäkään vaikka kuinka joulun vietosta tykkäänkin.

Aiemmalla työurallani olen kahdesti tehnyt yövuoroja niin että yövuorot ovat päättyneet jouluaattoaamuna. Silloin toimin ekstraajana ja oli enemmän varaa kieltäytyäkin joulutöistä sen enemmälti. Kysyttiin kyllä aikoinaan muistaakseni että voinko tehdä useammankin yövuoron jouluna mutta en suostunut. Silloin sitä luotti siihen että ekstrausvuoroja on tarjolla samassa paikassa kaikesta huolimatta. Ja niin kuin olikin.

Mutta, ei nyt ole tosiaan mikään isompi yllätys että nyt se hetki sitten koittanee kun työskentelen joulunakin. Itsehän olen tällaisen alankin valinnut. Ja rahaahan siitä vain saa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei ole tapana kirjoitella tuonne yleiselle (vapaan) puolelle (golfketjua lukuun ottamatta) niin kirjoitanpa tänne. En tosiaan autoa ole omistanut 9 vuoteen ennen kuin kesällä moisen ostin. Ja tietenkin tuli sitten viikon sisään (viime viikolla) elämäni toinen parkkisakko (samasta syystä kuin eka eli kiekko unohtui) ja elämäni toinen ylinopeussakko (asialle vihkiytyneessä ketjussakin kirotussa paikassa eli huopalahdentiellä 47km/h tolppaan).

Kyllä minä tiesin auton hankkiessani, että kalliiksi se tulee, mutta pitää kyllä ruveta rajoittamaan omia hölmöilyitä ettei tule liian kalliiksi. Ihan omia mokiahan nuo tietenkin kun vähän ajatuksissaan auton kanssa liikkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös