Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 353 066
  • 66 882

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toivon hartaasti että et tarkoita tässä sitä Kalliossa asustellutta trubaduuria...
Tarkennetaan sen verran, että vaikka Eno pyöri ja vaikutti Kalliossa, niin hän asui Laajasalossa ja vaikutti myös siellä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hiihtolomani alkaa olemaan ohi. Vielä muutama tunti hereillä ja sitten nukkumaan, huomenna herätys sitten heti taas jo viimeistään kello 4.45. Mitään paniikkia ei pitäisi olla nukkumisesta sillä eihän tuo vuorokausirytmi juuri erilainen ollut lomallakaan. Tutulla kaavalla mentiin, illalla aikaisin maate ja aamulla aikaisin ylös sängystä.

Hiihtoloma on ollut ihan hieno. Varsinkin koronan vuoksi nyt jäi sykähdyttävimmät kokemukset kokematta. Ei tullut tehtyä reissuja ja tuli oltua ennen kaikkea kotosalla. Mitä nyt välillä kävin lääkärissä, kaupassa ja lenkillä. Olisihan sitä toivonut enemmänkin sisältöä lomaansa mutta nyt oli näin ja piste.

Hiihtolomalla tuli melko paljon kokattua ja leivottua ja se oli kivaa. Kun oli kerrankin aikaa ja energiaa panostaa kokkailuun niin näkyihän se sitten. Tuli myös ilahduttavan paljon lenkkeilyä, siis käveltyä. Vaikka kelit nyt ei parhaimmat mahdolliset olleetkaan vaan aika usein keli oli harmaa, aika masentava. Kelikään ei kuitenkaan haitannut vaan kävelyä tuli harrastettua sellaisen 26 kilometrin verran yhteensä koko viikon aikana. Vasta nyt alkaa sitten aurinko paistelemaan kun loma on jo päättymässä.

Vähän sellaista ahdistusta havaittavissa täällä. Loma päättyy ja työt alkaa, se tuottaa sitä ahdistusta. Mutta onneksi tässä on nyt aika pehmeä lasku työelämään takaisin. Nyt on kaksi työpäivää vain ja sitten heti jo kaksi vapaata ja pääsiäisen aikaan, siis noin parin viikon päästä on viisi peräkkäistä vapaapäivää. Näitä vapaapäiviä varsinkin odottaen.

Ja ei minulla ole ollut juurikaan isompia valittamisen aiheita nykyisestä työstä koskaan. Mitä nyt vähän harmaita hiuksia aiheutti se uusi työntekijä, siitäkin on menty kai jo yli kuitenkin ja olen tottunut häneenkin. Isoin murheen kryyni töissä on ne jalkakivut mutta toivottavasti nuo uudet työkengät tuovat avun ongelmaan. Sitä todella toivon.

Ihan kiva se on töissäkin käydä. Nyt siis varsinkin kun tulotkin ovat kasvaneet velattomuuden vuoksi. Ja tässä on ilmaantunut sellaisia asioita mitkä nostattavat innostusta ja mistä alan innostumaan. Tällaisia ovat muun muassa sisustaminen (josta voin kirjoittaa tännekin joskus erikseen lisää) sekä kevään tulo. Sisustaminen on aina ollut minulle vähän hepreaa enkä ole oikein koskaan asuntojeni sisustukseen panostanutkaan mutta nyt sekin on alkanut vähitellen kiinnostamaan ..
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Enpä tiennytkään että Kaukosen Jorma on soittanut Jefferson Airplanessa 1960 ja 1970 -luvuilla. Kaikkea sitä oppii.
No tuohan on Kaukosen Jorman yhtyeistä se merkittävin. Ja ainakin takavuosina sukujuuria tuotiin kyllä esille ihan aktiivisesti. Silti pitää muistaa, että Kaukosen Jorma on ihan oikea amerikkalainen, syntynytkin siellä. Mahtaako puhua suomea sanaakaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
No osaa se isoakin näköjään herkistää, kun pastori veti ristiäisissä tämän akustisesti kitarallaan:


Elämää nähneelle enolle tuli sen verta herkkis olo, että olipa oikeesti parempi että nää oli sillai etänä järjestettynä.
No kyllä sisko osaa.

Ja voi että nimen sai poika, hienon.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
No tuohan on Kaukosen Jorman yhtyeistä se merkittävin. Ja ainakin takavuosina sukujuuria tuotiin kyllä esille ihan aktiivisesti. Silti pitää muistaa, että Kaukosen Jorma on ihan oikea amerikkalainen, syntynytkin siellä. Mahtaako puhua suomea sanaakaan.
Ei käsittääkseni osaa sanaakaan Suomea.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei käsittääkseni osaa sanaakaan Suomea.
Se on sitten kyllä vielä vähemmän kuin monet ulkomaalaiset artistit. Kyllähän ne aina osaa sen perinteisen "Mitä kuuluu Suomi?" ynnä muuta.

Yksi kielitaitoisimpia näkemiäni yhtyeitä on muuten Manowar. Siellä osattiin:

"Perkkelleee!"
"Satthanaa!"
"Vithuu!"
"Jummalauttaa!"


Mutta tottahan Kings of Metal osaa!
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Se on sitten kyllä vielä vähemmän kuin monet ulkomaalaiset artistit. Kyllähän ne aina osaa sen perinteisen "Mitä kuuluu Suomi?" ynnä muuta.

Yksi kielitaitoisimpia näkemiäni yhtyeitä on muuten Manowar. Siellä osattiin:

"Perkkelleee!"
"Satthanaa!"
"Vithuu!"
"Jummalauttaa!"


Mutta tottahan Kings of Metal osaa!
Tarviiko muuta osatakaan? Perussanasto heillä hyvin hallussa *hymiö*
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No osaa hän ainakin Jorman sanoa. Sehän tarkoittaa muutakin kuin nimeä.
Toivottavasti joku on muuten tuon Jormalle kertonut. Eiköhän ole.

"Dear Jorma, did you know that your name means dick in Finnish? Be proud of your roots."
 

ace

Jäsen
Ilmeisesti jostain leffasta kopioitu, mutta sain vanhemmalta valtiosihteeriltä tänään neuvot vanhenemiseen. Ihan vielä ei tarvii näitä ajatella, mut pelottaa jo valmiiks.

Tässä sinulle 3 elämänohjetta kun tuut mun ikään...
1. Käy vessassa aina kun voit
2. Kun saat erektion, käytä se heti hyväksi
3. Älä luota pieruun.

Käy pahimmastakin kauhuleffasta.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Maailman historiaa parannettiin eniten ehkä ikinä vuonna 1991 yhdellä Moskovan lentokentällä. Miettikää, virallinen liveyleisön määrä on noin miljoona.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kylläpä osaa nelikymppinen nainen olla samaan aikaan fiksu ja elämää nähnyt, mutta täysin kyvytön huomioimaan toisen osapuolen ajatuksia. Ja kyllä, tässä oli vähän säätöä 8 vuotta vanhemman kanssa ja seuraava steppi olisi ollut tapaaminen. Aika pitkälle edettiin jo muuten. Kuviossa ei ollut jälkikasvua kummaltakaan.

Eilen kuitenkin sanoin ihan suoraan että eikö hän tosiaan huomaa ettei välitä juurikaan puheistani ellen tue hänen ajatuksiaan. Jäätävä uhriutuminen päälle ja ei tajunnut mitä tarkoitin. Se oli sitten sivistynyt ragequittaus molemmilta ja that's it.

Ja sitten ihmettelevät että miksi ei kelpaa kenellekään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaunis auringonpaiste täällä ja pakkasta 2,5 astetta. Voisi lähteä vähän ulkoilemaan. Täyttäisi nyt aluksi vaikka lintujenruokinta-automaatit ja veisi uuden talipötkön nakutettavaksi. Ei ole kyllä taas viime aikoina oikein lintuja näkynyt vaikka välillä olen (hetken) istunutkin keittiön pöydän ääressä katselemassa. Siemeniä näyttää silti kuluvan vaikka vierailijoita en paljon havaitse.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ja sitten ihmettelevät että miksi ei kelpaa kenellekään.

Tällä tapauksessa ei tuota murhetta ollut ja sen pystyin toteamaan heti. Kuitenkin niitä paskoja miehiä ja suhteita oli piisannut.

Sikäli molemmat edettiin varovasti, mutta riittävän aktiivisesti. Whatssappi lauloi hänen aloitteestaan erittäin tiheästi ja itsekin toki osoitin etten jalkoihin halunnut jäädä. Eli mitään muiden jätkien pelailua ei ollut syytä epäillä. Käytiin myös avoimesti läpi omat historiamme. Ja muutenkin synkkasi kun hiukan nolosti tunnustettiin miten paljon tv-sarjat esimerkiksi kiinnostivat. Eli homma oli periaatteessa hyvässä alussa.

Se orastava ongelma oli että kaikki jutut kääntyivät tavalla tai toisella häneen ja ymmärsin tuota sinällään kyllä. Kuitenkin rajansa kaikella. Oli muutama sinällään mitätön asia joka olisi pyynnöstäni vaatinut pari-kolme-minuuttia hänen aikaansa. Lupasi että tsekkaa seuraavana päivänä ja ikinä ei aiheeseen palannut.

Sitten viimeiseksi jääneessä keskustelussa mainitsin että voi suoraan sanoa jos ei kiinnosta ja ei tarvitse valehdella. Nostin myös esiin tuon outouden ettei minun ajatukseni tuntuneet nappaavan. No, totesi vain ettei kukaan ole häntä valehtelijaksi syyttänyt ja sitten uhriutumisen kautta game over.

Kieltämättä vähän vituttaa edelleen kun ei tiedä olisiko pitänyt vain petumatikaismaisesti syödä paska kun sitä hyvääkin oli aistittavissa. Vai olisiko sitä vain uponnut syvemmälle.

Nelikymppinen nainen, totaalinen mysteeri.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
@ZayWest Tuo ylläoleva viesti on niin totta. Mä ite tuun helpommin toimeen miesten kanssa juurikin siitä syystä että niiden kanssa harvemmin tarvii vääntää mistään ja yleensä yhteiset asiat ja miten edetään toimii heti eikä ole kuukautisia tai muita muuttujia.

Makuasia sinänsä mutta oon itse huomannu että Suomalainen nainen joka on tuonikäinen ja sinkku niin on just sellainen että sen kanssa ei kestä pirukaan. Jos itse naisen valitsen vielä joskus niin se ei ole Suomalainen poislukien muutama poikkeus.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Kieltämättä vähän vituttaa edelleen kun ei tiedä olisiko pitänyt vain petumatikaismaisesti syödä paska kun sitä hyvääkin oli aistittavissa. Vai olisiko sitä vain uponnut syvemmälle.
...
Minun kokemukseni on, ettei ihmisluonto muutu kuin pahojen vastoinkäymisten kautta, kun on pakko katsoa omaa elämää ja ulkopuolista maailmaa ihan uudesta perspektiivistä - tämä siis koskee muitakin kuin mainittuja nelikymppisiä naisia.
Lisäksi, jos suhteen alkuvaiheessa nousee esiin jokin häiritsevä ongelma, jota ei keskustelujenkaan kautta ratkea, on turha kuvitella, että se ajan myötä ikään kuin hioutuu näkymättömiin, yleensä käy juuri päinvastoin. Ihmismielen dynamiikka heikkenee iän myötä, jolloin aikojen routa nostelee piilevät, alussa pieniltä näyttäneet kompastuskivet ylös sellaisiksi lohkareiksi, joita ei enää jaksa kiertää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Surukuku

Kiitän näkemyksestä ja kiitos muillekin.

Itse tietenkin mietin oman peilin kautta että tuliko hätiköityä kun tiesi toisen historiaa. Molemmilla oli syitä varovaisuuteen. Kuitenkin hänen juttunsa kiinnostivat ja sitä rennompaa yhteistä jutun aihetta piisasi. Onhan se toki perseestä jos ne omat jutut ghostataan täysin eikä sanota ettei kiinnosta. Ei se nyt minun egon päälle käy jos kaikki avaukseni eivät nappaa.

Toisaalta tuo endgame-keskustelu sitten näytti ettei hahmottanut pointtejani yhtään vaikka argumentoin faktoilla enkä hyökännyt mitenkään. "Poista yhteystietoni, teen samoin sinulle" -tyylinen lopetus kieltämättä hämmensi. No, oppipahan ettei neuvotteluvaraa aina ole.

Ja näinä päivinä on hyvä paavo-em-petäjämäiseen tyyliin korrostaa etten halua lynkata häntä tai naisia mitenkään. En myöskään ajatellut luoda naisvihaa itseeni vaikka koin tässä viritelmässä toimineeni niin hyvin kuin pystyin. Vaikka aina sitä jossittelee.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyl mä vaan välillä mietin että kuka näihin änäripeleihin kehittää sen tekoälyn sellaiseksi että se kiekko vaan jää pomppimaan sinne omalle alueelle ja väliin et pääse mitenkään. Tai jos kone on päättänyt että nyt tulee maali niin et saa sitä vastustajaa nurin vaikka kirjaimellisesti heittäytyisit jalkoihin, se kiekko ei vaan lähde siitä lavasta pois.

Vituttaa nämä 10 vetoa ja neljä maalia omiin pelit. No okei nyt taisi olla 15 vetoa ja kolme omiin, mutta kuitenkin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
YLE Kuopiolla ja SuomiPopilla tuli sama Sannin biisi samaan aikaan. Tai eroa oli ehkä 10 sekunttia.

Planeetta ei ehkä räjähdä tästä tiedosta, mutta mulle tuli ekan kerran tämmönen tilanne vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös