Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 337 095
  • 66 854
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ajjai... Nyt on viikon velvotteet kaikki tehty. Nyt en tee hetkeen muuta kun rötväilen ja käyttäydyn välinpitämättömästi. Kaadoin tuoppiin Koffia ja laitoin kaliaani jäitä sekaan, ihan vaan koska halusin ja niin ei kuulemma kuulu tehdä. Hähähähäää. Haistakaa paska, olmit. Nyt asemoin itteni omalle kattoterassille ja odotan koska alkaa paukkua ja salamoida. Good life.

Voi vittu, kirjotinko mää just palstalle päiväkirjaripulia...?
Kalja jäillä kuulostaa aina niin helvetin pahaltau, että varmaan joskus pakko kokeilla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vaan oletteko @Gennadi ja @Johnny B. Goode maistanut jäätynyttä maitoa (ei jäätelö)? Pari kertaa mennyt maito vähän jäähän ja ne jäiset maitokikkareet saavat minussa oksennusrefleksin aikaan.
En varsinaiseti jäätynyttä, mutta pari kertaa jääkaappi ottanut vähän kierroksia ja maito menny hileeseen. Ihan hyvää oli juotuna. Ei varmaan toimisi kahvissa? En tiedä kun en juo kahvia.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Vaan oletteko @Gennadi ja @Johnny B. Goode maistanut jäätynyttä maitoa (ei jäätelö)? Pari kertaa mennyt maito vähän jäähän ja ne jäiset maitokikkareet saavat minussa oksennusrefleksin aikaan.
Mä en maitoihimisiä ole ollut koskaan, joten paha sanoa. Kuullostaa ainakin hirveältä. Noh nyt kun funtsaan, niin tulihan valkovenäläisiä 90-luvulla tehtyä, valioa, uralmocca-likööriä (liekö enään olemassa) sekä votukkaa.
 

Glove

Jäsen
Mä en maitoihimisiä ole ollut koskaan, joten paha sanoa. Kuullostaa ainakin hirveältä. Noh nyt kun funtsaan, niin tulihan valkovenäläisiä 90-luvulla tehtyä, valioa, uralmocca-likööriä (liekö enään olemassa) sekä votukkaa.
En ole koskaan ymmärtänyt maidon ja viinan sekoittamista keskenään. Olen kyllä valkovenäläistä maistanut ja jotain muutakin, en muista sen nimeä, mutta mun kohdalla ei mennyt jatkoon.
 

redpecka

Jäsen
Se olisi tänään treffit. Vähän perhosia vatsassa. Toivotaan, että eivät paljastu varpusiksi. Varmaan ikinä siivonnut näin perusteellisesti kotiani.
Ai että, muistoja tulee mieleen ihan kolmenkymmenen vuoden takaa... Minäkin joskus siivosin solukämppähuoneeni kiiltäväksi, geeliä tukkaan ja baariin näkemään illalla sitä tyttöä. Noh, ei siitä mitään tullut, mutta otin kotimatkalta lohdutuspalkinnon mukaan - tämä tyttö kehui kuinka siistä huone mulla on!
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Varmaan neljä kertaa putkeen Full Metal Jacket?

Dunkirk, Veteen Piirretty Viiva, Vihollisen Porteilla (on muuten edelleen ihan dorka) ja 9.huhtikuuta

Full Metal Jacketin vois kyllä vielä vilkaista, kun tuli tuhlattua aikaa tuohon Vihollisen Porteilla elokuvaan. Tosin Perikatoa en ole pitkään aikaan nähnyt ja toisi jotain vaihtelua tähän pelkkään tappamiseen. Ehkä katson molemmat.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kalja jäillä kuulostaa aina niin helvetin pahaltau, että varmaan joskus pakko kokeilla.
Eräs taannoinen työkaverini (naispuolinen) tykkäsi (tykännee edelleen) juoda oluen Spritella.

Ajatuskin vääntää vatsaa.
 

redpecka

Jäsen
"You will not laugh, you will not cry!"
"I don't like the name Lawrence. Only faggots and sailors are called Lawrence!"
"Do you suck dicks?"
En muista näin tarkkaan reploja, mutta hyvältä kuulostaa. Diggaan kyynisestä sotakuvauksesta kaikkien näiden kansallistuntoja nostattavien hollywoodbrucewillishömppien seassa. Nykypäivänä ei vaan enää tehdä näitä eikä käenpesiäkään jottei teatterissakävijälle tulisi paha mieli. Elokuva-ala on mielestäni hyvin ongelmallinen "taiteen" muoto.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
En ole ravintolaihminen (siis tarkoitan nyt ruokaravintoloita), joten en viitsi ravintolaketjua mennä sotkemaan. Työporukan kanssa noissa ns. paremmissa paikoissa tulee kuitenkin keskimäärin pari kolme kertaa vuodessa syötyä eikä oikeastaan mikään ole jäänyt millään tavalla mieleen. Siis siinä mielessä että tekisi mieli mennä uudestaan puhumattakaan siitä että tekisi omalla rahalla mieli maksaa jonkun ravintolan sapuskoista.

Eilen oli kyllä sen verran huono kokemus, että pakko jakaa. Ravintolaksi oli tällä kertaa valikoitunut Shelter (katajanokalla kanavarannassa). Järjestäjät olivat valinneet kaikille 4 ruokalajin yllätysmenun, joten aluksi tarjoilija kyseli vain allergiat ja ottaako viinipaketin. Alkumaljat, 4 ruokalajia ja jokaiselle niistä oma lasillinen viiniä. Kuulostaa teoriassa ihan hyvältä.

Pöytävaraus oli klo 20 (olimme kyllä paikalla jo joku 10min etuajassa). Ensimmäinen alkuruoka (joku pieni erikoinen juustoköntti ja pari pientä kaalinlehteä) tuli 20:50. Toiseen (3 paistettua neulamuikkua) meni suunnilleen yhtä kauan. Tuon jälkeen tajusin että alkaa olla jo kiljuva nälkä. Pääruokaa sentään (jotain angus flank steak) oli sentään vähän enemmän mut se oli täysin raakaa eikä oikein minun makuuni. Medium miinuskin vielä menee mutta tuommoinen täysin raaka vähän tökkii (söin kyllä kaiken kun oli niin kova nälkä). Ruokailu saatiin päätökseen noin 23:30.

Jos tuo sapuskointi olisi sujunut normaalissa ajassa niin olisi varmaan alkoholikin vähän tuntunut päässä ja olisin jatkanut iltaa jossain paremmin minulle sopivassa anniskeluravintolassa. Mutta kun kesti niin älyttömän kauan niin ainoa vaikutus oli että rupesi älyttömästi nukuttamaan ja lähdinkin erään autolla olleen työkaverin kyydllä kotiin ruokailun jälkeen (muistaakseni ensimmäistä kertaa).

Rupesi taas vituttamaan tuo niin tein itselleni drinkin (konjakkia ja kokista) sillä aikaa kun kaljat kylmenee.

Ihan samat fiilikset. Duunin puolesta kun on joutunut edustamaan ties ja vaikka missä stadin ravinteleissa, niin jäänyt kiusallinen fiilis. Ehkä olen sitten niin lande ja lähiö, että jopa ahdistaa moiset paikat. Voisin väittää että etelä-vantaaltakin löytyy hinta/laatu -suhteltaan aika monta kyökkiä mistä "paremmat" ihmiset koskaan kuulletkaan. Esim. Shiraz persialainen tai Wandas universaali. Mielummin noihin veisin vieraat ja himaan sitten paukuille ja saunaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Glove

Jäsen
Eikö tämä ole suunnilleen sitä englantilaisten rakastamaa Shandyä?
Tykätään siitä muuallakiin, ainakin Saksassa.

Tunnettuja juomasekoituksia ovat muun muassa:
  • Alsterwasser tai Radler (”pyöräilijä”): puolet lager-olutta ja puolet sitruunalimonadia
  • Weizenradler: puolet vehnäolutta ja puolet sitruunalimonadia
  • Cola-Weizen: puolet vehnäolutta ja puolet colaa
  • Diesel: puolet lager-olutta ja puolet colajuomaa
  • Shandy: puolet lager-olutta ja puolet ginger ale'a
  • Tango: puolet lager-olutta ja puolet appelsiinilimonadia
  • U-Boot (”sukellusvene”): oluttuoppiin pudotetaan täysi snapsilasi
 

redpecka

Jäsen
Joo, näin hänkin taisi mainita. Hyh hyh.
Tätähän siis myydään ihan valmiina seoksena kaupoissa tölkkeinä, en tiedä Suomesta, mutta brittien valloittamassa Euroopassa ainakin. Ei tulisi mieleenikään ostaa. Mutta toisaalta itse tykkään taas blandata viiniä "spritellä" eli gaseosalla jota joku viinihurjastelija voisi pitää ihan nounoutouhuna. Tällekin blandikselle on ihan nimi: tinto de verano (kesäpunkku). Kesäkuumilla on raikas vaihtoehto. (Itse siis lisään valkkariinkin kuplajuomaa suhteessa noin 1:5.)
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
En ole koskaan ymmärtänyt maidon ja viinan sekoittamista keskenään. Olen kyllä valkovenäläistä maistanut ja jotain muutakin, en muista sen nimeä, mutta mun kohdalla ei mennyt jatkoon.

Joo jotain ysärikokeiluita, sama pätee pina coladaan, kookosmaito kamalaa, Ruokaan sopii kun tekee kormaa.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Dunkirk, Veteen Piirretty Viiva, Vihollisen Porteilla (on muuten edelleen ihan dorka) ja 9.huhtikuuta

Full Metal Jacketin vois kyllä vielä vilkaista, kun tuli tuhlattua aikaa tuohon Vihollisen Porteilla elokuvaan. Tosin Perikatoa en ole pitkään aikaan nähnyt ja toisi jotain vaihtelua tähän pelkkään tappamiseen. Ehkä katson molemmat.

Atlannin valli murtuu (ehkä paras sotapätkä ikinä, millä näyttelijöillä!) ja Stalingrad (nadet osaa kyllä kuvata omaa kurjuuttansa), sekä U-Das Boot!
 

redpecka

Jäsen
Joo jotain ysärikokeiluita, sama pätee pina coladaan, kookosmaito kamalaa, Ruokaan sopii kun tekee kormaa.
Jotkuu ammattidokaajat saattavat nauttia alkoholinsa piimän kanssa kun se on ainoa joka ei aiheuta närästystä vatsassa kuulemma. Minuakin alkoholi närästyttää useasti mutten tykkää piimästä... Joku kompromissi pitäisi löytää. (Jätän sanaleikkimahdollisuuden @Johnny B. Goode :lle)
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tykätään siitä muuallakiin, ainakin Saksassa.

Joo tuota Radleria on täälläkin joka paikassa. Aivan kauheeta kuraa. En tiedä kenelle se on tarkoitettu, mutta mieluummin juon sitten vaikka shandya kuin tätä pyllyvettä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotkuu ammattidokaajat saattavat nauttia alkoholinsa piimän kanssa kun se on ainoa joka ei aiheuta närästystä vatsassa kuulemma. Minuakin alkoholi närästyttää useasti mutten tykkää piimästä... Joku kompromissi pitäisi löytää. (Jätän sanaleikkimahdollisuuden @Johnny B. Goode :lle)

Jossain varhaisemmassa Reijo Mäen kirjassa pääsankari Jussi Vares kehitteli paukun nimeltä "Hirttonaru", joka sisälsi puolet Jallua ja puolet vanhentunutta piimää. En ole koskaan tota vielä kokeillut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös