Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 339 884
  • 66 858

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoittelin kesällä tuonne tunnustusketjuun ettei minulla ole vakuutukset kunnossa. Tarkemmin sanottuna minulla ei siis ole mitään vakuutuksia tällä hetkellä. Se on varmaan huono juttu? On minulla ennen ollut vakuutukset mutta silloin kun dokasin ja raha-asiat menivät päin prinkkalaa niin siinä samassa taisivat ne vakuutuksetkin mennä. Hiljalleen olen havahtunut tähän asiaan sitten että eihän minulla ole mitään vakuutuksia.

Kannattaisi varmaan olla? Kertokaas te viisaammat mitä vakuutuksia sitä ihmisellä olisi hyvä ainakin olla ja mistä yhtiöstä niitä kannattaa kysellä? Ennen on ollut vakuutukseni Turvassa.

Ja kotivakuutusta en ainakaan vielä pari vuotta sitten edes saanut velkojen vuoksi. En olekaan siis varma saanko vieläkään mitään vakuutuksia mutta voihan sitä kysyä ainakin?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoittelin kesällä tuonne tunnustusketjuun ettei minulla ole vakuutukset kunnossa. Tarkemmin sanottuna minulla ei siis ole mitään vakuutuksia tällä hetkellä. Se on varmaan huono juttu? On minulla ennen ollut vakuutukset mutta silloin kun dokasin ja raha-asiat menivät päin prinkkalaa niin siinä samassa taisivat ne vakuutuksetkin mennä. Hiljalleen olen havahtunut tähän asiaan sitten että eihän minulla ole mitään vakuutuksia.

Kannattaisi varmaan olla? Kertokaas te viisaammat mitä vakuutuksia sitä ihmisellä olisi hyvä ainakin olla ja mistä yhtiöstä niitä kannattaa kysellä? Ennen on ollut vakuutukseni Turvassa.

Ja kotivakuutusta en ainakaan vielä pari vuotta sitten edes saanut velkojen vuoksi. En olekaan siis varma saanko vieläkään mitään vakuutuksia mutta voihan sitä kysyä ainakin?
No kannattaa varmaan soitella vakuutusyhtiöihin ja kysellä juuri tuosta, että saatko luottotiedottomana vakuutuksia. Itse en näistä tiedä. Mutta kotivakuutus olisi nyt ainakin hyvä olla. Ja niitäkin on erilaisia, toiset kattaa enemmän kuin toiset. Tämä nyt ei auttanut sua varmaan yhtään eteenpäin, mutta olkoon tämä nyt tässä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kirjoittelin kesällä tuonne tunnustusketjuun ettei minulla ole vakuutukset kunnossa. Tarkemmin sanottuna minulla ei siis ole mitään vakuutuksia tällä hetkellä. Se on varmaan huono juttu? On minulla ennen ollut vakuutukset mutta silloin kun dokasin ja raha-asiat menivät päin prinkkalaa niin siinä samassa taisivat ne vakuutuksetkin mennä. Hiljalleen olen havahtunut tähän asiaan sitten että eihän minulla ole mitään vakuutuksia.

Kannattaisi varmaan olla? Kertokaas te viisaammat mitä vakuutuksia sitä ihmisellä olisi hyvä ainakin olla ja mistä yhtiöstä niitä kannattaa kysellä? Ennen on ollut vakuutukseni Turvassa.

Ja kotivakuutusta en ainakaan vielä pari vuotta sitten edes saanut velkojen vuoksi. En olekaan siis varma saanko vieläkään mitään vakuutuksia mutta voihan sitä kysyä ainakin?
Kotivakuutus ja tapaturmavakuutus ainakin. Ja kun matkustelet, niin matkavakuutus ei olisi huono lainkaan. Toisaalta, niin kauan kuin vain Suomessa reissailet, niin ei se matkavakuutus ehkä niin tärkeä ole.

Rahahäiriömerkintöjen takia voit joutua maksamaan ensimmäisen vuoden vakuutusmaksut kerralla etukäteen.

Yhtiöllä nyt ei niin hirveästi väliä. If taisi olla kesällä Kuluttaja-lehden kotivakuutusvertailussa sekä ehdoiltaan aika hyvä ja edullinenkin. Mutta jos laajan kotivakuutuksen ja perus tapaturmavakuutuksen ostat, niin ei niiden sisällöissä pitäisi hirveitä eroja eri yhtiöiden välillä olla. Toki jotain on ja halvin ei yleensä ole paras.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kannattaisi varmaan olla? Kertokaas te viisaammat mitä vakuutuksia sitä ihmisellä olisi hyvä ainakin olla ja mistä yhtiöstä niitä kannattaa kysellä? Ennen on ollut vakuutukseni Turvassa.
Sillä ei kai ole merkitystä, mutta Pohjantähden pääkonttori on Hämeenlinnassa. Toki siellä pääkonttorilla ei ole asiakaspalvelua nettisivujen mukaan. Minulla oli Ifissä vakuutukset pitkään ja nyt kilpailutin toukokuussa, niin sain huomattavasti paremman tarjouksen Pohjantähdestä. Aikanaan taas vaihdoin OP:stä Ifiin, kun sain silloin Ifistä huomattavasti paremman tarjouksen. Näinhän se aina menee. Ja vakuutusyhtiöiden kanssa asioiminen on kivaa ja helppoa niin kauan kun mitään ikävää ei tapahdu. Voi toki olla, että halvin ei ole paras, niin en tiedä, että kannattaako ottaa vakuutukset Pohjantähdestä (onko se edes halvin?).
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Toissa keväänä sain lukulasit. Hyvin harvoin niitä tarvin yli vuoteen. Nyt noin 2-3 kuukaudessa niistä on tullut aika elinehto lukemiseen. Ja kun en osaa vielä käyttää näitä "oikein", eli väärään aikaan laitan päähän ja pois, niin samassa ajassa kokonaisvaltainen näkökyky on heikentynyt aika roimasti. Aiemmin olin se, jolta 10 vuotta nuoremmatkin kysyi, että voisitko katsoa., että mitä tuossa lukee, kun he eivät näe. Jep.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Olen syntynyt vuonna 2001 eli kuulun vuosituhannen ensimmäiseen ikäluokkaan. Elän oletettavasti jonnekin 2080-luvun perukoille asti, hyvällä tuurilla 2090-luvulle ja todella hyvällä onnella ensi vuosisadalle.
Melko rohkeaa olettaa, että meillä on maapallo vielä silloin.

@Punamusta joo, mäkin näin taas aivan omituista unta. Olin viime yönä ilmeisesti olevinani Porissa ja yritin löytää paikkaa missä kusta. En löytänyt. Tämän jälkeen päädyin etsimään paikallista kauppakeskusta kännykältäni ja löysinkin lopulta johonkin kauppakeskukseen. Siellä oli vähemmän yllättäen joku ständimyyjä jota yritin vältellä mutta hän alkoikin sitten seuraamaan mua ja suuteli mua poskelle just ennen ku heräsin.

Se fiilis kun tunnet pusun huulipunaisuuden unessa. Hemmetin selkounet.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on se aika jolloin Iisopin on hyvä vetäytyä sänkyyn. Kyllä täällä muutkin sitä suunnittelee koska huomenna pitää ajoissa vetää aamupalat koska aiotaan lähteä hyvissä ajoin Kolilla (jos kahdeksalta täältä lähtisi, tai sitten kun ehtii). Täällä on nyt 10 ihmistä kuuden hengen mökissä... ei ehkä ihan soveliasta. No sopu sijaa antaa. Minun ja mieheni huoneessa nukkuu myös matkakaverimme (automatkalta) meidän matkapatjalla. Annoin reunaehdot että siinä saa nukkua jossei kuse alleen. Porukkaa nauratti vaikkei se mikään vitsi ollut... sinänsä ;-)
 

redpecka

Jäsen
Kyllä Maria Huntington omissa urheilutrikoissaan vie voiton. Uuh.
En tiedä kuka olla hän, mutta eikö kukaan enää tykkää Laura Ruoholan farkkuperseestä?

Does anybody here remember Laura Ruohola? Remember how she said that we would win again, some sunny day... Lauraaaa! What has become of you?
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Olin viime yönä ilmeisesti olevinani Porissa ja yritin löytää paikkaa missä kusta. En löytänyt.

Pari tipsiä. Kirjuri ja Ratsulan kulmalla olevan sähkökaappihommelin taus. Saa koittaa omalla vastuulla!

Silloin nuorena itse näissä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jumankauta, että on vähän näkynyt ampiaisia tänä kesänä. Alkoiko YLE:n "Pelasta pörriäinen" kampanja sittenkin liian myöhään? No, joku on kuitenkin omenapuun pölyttänyt, kun on niin makeita omppuja. Mutta joo, ei oo amppareihin tullut tänä kesänä törmäiltyä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sama täällä, ei ampiaisia. Toisaalta ihan kiva, koska ovat inhottavan tungettelevia. Mehiläiset sen sijaan pölyttävät kasveja. Niiden sukupuutto olisi ikävämpi tapaturma.
No mehiläisiä alkukesästä näkyikin ja jossain vaiheessa taisin törmätä myös herhiläisiin. Mutta kyllä ampiaisillakin oma roolinsa on ja sikäli ihmettelen niiden häviämistä. Tungettelevia kyllä ovat joo.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muuten pidän luonnosta, mutta kaksi poikkeusta löytyy: ampiaiset ja hämähäkit. Jälkimmäisen syynä psykologinen kammo, ensimmäisessä useampi lapsena sattunut yhteentörmäys kivuliaan piston muodossa.
Mulla taas ylivoimainen inhokki on hirvikärpänen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tiedättekö sen tunteen, kun kävelee tuolla kaupungilla, näkee järjettömän kauniita naisia ja varsinkin niiden perseitä, kun vain tekisi mieli mennä puristamaan, sormettamaan ja nuolemaan niitä, ihan lupaa kysymättä ja ihan vaikka mulkku ei saisi mitään? Minä tiedän.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiedättekö sen tunteen, kun kävelee tuolla kaupungilla, näkee järjettömän kauniita naisia ja varsinkin niiden perseitä, kun vain tekisi mieli mennä puristamaan, sormettamaan ja nuolemaan niitä, ihan lupaa kysymättä ja ihan vaikka mulkku ei saisi mitään? Minä tiedän.
En tiedä, koska olen herrasmies joka kunnioittaa eikä esineellistä naisia.
 

redpecka

Jäsen
Muuten pidän luonnosta, mutta kaksi poikkeusta löytyy: ampiaiset ja hämähäkit. Jälkimmäisen syynä psykologinen kammo, ensimmäisessä useampi lapsena sattunut yhteentörmäys kivuliaan piston muodossa.
Mulla on jännästi tuntunut kadonneen se perus alkukantainen hämähäkkipelko iän myötä. Tottakai säikähtäisin jos semmoinen tukassa tai puurolautasella kiipeilisi, mutta se itse kammo on poistunut.

Ampparit ovat kyllä inhottavia kun ne on niin aggressiivisia ja nopeita ja ne pokkana saattaa haastaa ihmisen kaksintaisteluun ja pärjäävätkin viheliäiset siinä vielä. Loppujen lopuksi toki häviävät taistelun, mutta kokoonsa nähden ovat aika rohkeita vittupäitä.
 

redpecka

Jäsen
Tiedättekö sen tunteen, kun kävelee tuolla kaupungilla, näkee järjettömän kauniita naisia ja varsinkin niiden perseitä, kun vain tekisi mieli mennä puristamaan, sormettamaan ja nuolemaan niitä, ihan lupaa kysymättä ja ihan vaikka mulkku ei saisi mitään? Minä tiedän.
Tiedän. Ja sitä taiteilee siinä yleisten käytöstapojen ja läähätyksen hämärässä välimaastossa. Äsken näin kylillä hirmu hyvän beban. Sitä oli hyvä tuijottaa kun se oli edessäni ja itse kävelin. Lähemmäksi kun pääsin huomasin sen olevankin mies. No ei siinä, vitun hyvä perse ja jos olisin enemmänkin miehiin kallellani niin tuossa oli sellainen namupala että. Varmaan joku tanssija täytyi olla. Siis oikeasti sellainen täyteliäinen brassipeppu (ei överi). Onneks oon ehtinyt tänään jo onanoida niin ei mennyt tuo raitillapoikkeaminen tyystin läähättämiseksi.
 

redpecka

Jäsen
Eilen sattui huonoa vuosikertaa viinipötikkäni olee. Varmaan jostain hullumarjoista puristettu. Toivottavasti tämä ei ole samaa kertaa. Eiku hetkinen, tämä on votkaa. No toivotaan sitten ettei sattunut rähinäpullo kohdalleni. Yleensä nää on ollut hyviä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Sama täällä, ei ampiaisia. Toisaalta ihan kiva, koska ovat inhottavan tungettelevia. Mehiläiset sen sijaan pölyttävät kasveja. Niiden sukupuutto olisi ikävämpi tapaturma.
Just viikonloppuna ihmettelin mökillä kun niitä oli vielä paljon. Olivat löytäneet kanervat, siellä niitä pörräsi ja paljon. Muut kukinnot kun ovat jo loppuneet.

Meillä on ollut koko kesän "pelasta pörriäinen" kampanja mökillä. Ovat osanneet tehdä pesät oikeaan paikkaan, eli niitä on ollut muttei väärässä paikassa. Kelpaa. On mehiläisiä suurin osa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös