Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 910
  • 66 848

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siinä lähistöllä oleva Katiska on alan miesten ja naisten mesta. Siellä voi jättää tilatun oluen vitriiniin kelmutettuna odottelemaan, jos joutuu käymään kotona ottamassa pienet tirsat kesken tuopillisen. Näin olen kuullut, ohi olen kulkenut ja näyttää siltä että voi tarina hyvinkin pitää paikkansa.

Katiska on nimenomaan alan mesta. Siinä edustalla on myös pari penkkiä, jossa voi käydä vetämässä päivätirsat tai vaikkapa nukkua koko yön, ennen kuin ravintolan ovet taas aamulla aukenevat. Railo on ihan perus lähipubi, joita on 13 tusinassa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jassoo, huomenna onkin edessä vierailu kirjakauppaan, kun näyttää tulleen uusin Jussi Adler-Olsenin kirja "Uhri 2117". Hyviä lukuhetkiä tiedossa.
Onko Ryhmä-Q kirja? Kaikki Ryhmä-Q:t on tullu luettua ja tykättyä. Keväällä ostin kiireessä jonkun lukemattoman Adler-Olsenin matkalukemiseksi. Perillä vasta huomasin, että käsittelikin jotain sekopäistä jenkkipressaa. Jäi kesken. Muuten olis varmaan tullut luettua loppuun, mutta Adler-Olsenin kirjoissa kieli on välillä erittäin teennäistä ja epäaitoa. Eihän kukaan oikeassa elämässä saati dekkarikirjassa puhu noin. "Ovatpa erinomaisia nämä leivokset, eivätkö olekin, veikkoseni". En tiedä sitten, onko vika kääntäjässä vai alkuperäisessä tekstissä, mutta noissa Ryhmä-Q - kirjoissakin toi on välillä ärsyttänyt. Juonet ovat kyllä hyviä ja mukaansatempaavia, vaikka monet vähän samaa kaavaa toistelevatkin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
"lähteä kiitämään ulitsajalle" oli aikoinaan sanonta nuorten miestemme ei-järin kristillisessä seurueessamme.

Sillä tarkoitettiin pohjien ottamisen päättymistä eli ravinteliin lähtöä. Minua on jäänyt kaivelemaan tuo sanontamuisto.
Oliko se yleisesti käytössä joskus kahekskytluvun alkupuolella, tuontitavarana Sotsista tai Leningradista?

Minä en ollut noissa paikoissa käyny, mutta jotkut vanhemmat pohojalaaset kaverit olivat kylläkin.

Ja sitten kevennys persiihin eli katuiluun: Trump sai nimikkokadun Albaniaan
 

Müllermilch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dresdner Eislöwen
Ensimmäinen nuuska pariin kuukauteen yläpeltiin ja huomenna palkallinen vapaapäivä. Heti aamusta korkki auki ja nokka kohti susirajaa, jonne olisi tarkoitus lähteä erittäin hyvällä porukalla mökkeilemään. Varmaa on ainoastaan se, että promillet eivät missään vaiheessa tule laskemaan alle yhden ja Popedaa tulee luukutettua kaiuttimista taukoamatta. Fiilis on mitä mainioin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen taas alkanut miettiä hiusten lyhyeksi leikkauttamista. Alan olla kyllästynyt jatkuvaan takkujen selvittelyyn ja letittämiseen... ja siihen että hiukset kutittaa selkää. Ja kun hiukset on lyhyet niin kyllästyn siihen että ne on aina pystyssä tai länässä ja pitää laittaa että näyttää siisteiltä. Koskaan ei ole hyvä joo... Hitto kun piti naiseksi syntyä?!?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olen taas alkanut miettiä hiusten lyhyeksi leikkauttamista. Alan olla kyllästynyt jatkuvaan takkujen selvittelyyn ja letittämiseen... ja siihen että hiukset kutittaa selkää. Ja kun hiukset on lyhyet niin kyllästyn siihen että ne on aina pystyssä tai länässä ja pitää laittaa että näyttää siisteiltä. Koskaan ei ole hyvä joo... Hitto kun piti naiseksi syntyä?!?
Itse ajattelin vetää sivuilta lyhyeksi ja muuten jättää hiukset pitkiksi. Ei takkujen setviminen kyllä kivaa ja helppoa ole, mutta mukava nauttia hiuksista ennenkuin kaljuuntuu.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Onko Ryhmä-Q kirja? Kaikki Ryhmä-Q:t on tullu luettua ja tykättyä. Keväällä ostin kiireessä jonkun lukemattoman Adler-Olsenin matkalukemiseksi. Perillä vasta huomasin, että käsittelikin jotain sekopäistä jenkkipressaa. Jäi kesken. Muuten olis varmaan tullut luettua loppuun, mutta Adler-Olsenin kirjoissa kieli on välillä erittäin teennäistä ja epäaitoa. Eihän kukaan oikeassa elämässä saati dekkarikirjassa puhu noin. "Ovatpa erinomaisia nämä leivokset, eivätkö olekin, veikkoseni". En tiedä sitten, onko vika kääntäjässä vai alkuperäisessä tekstissä, mutta noissa Ryhmä-Q - kirjoissakin toi on välillä ärsyttänyt. Juonet ovat kyllä hyviä ja mukaansatempaavia, vaikka monet vähän samaa kaavaa toistelevatkin.
Kyllähän tämä on Ryhmä-Q kirja.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihme että olen hengissä. Ei kaukana ollut kuolo.
Mitäs Bansku oot touhunnut kun noin meinas käydä?

Kyllä mökillä on mukavaa. Rauhassa voi heräillä, aurinko paistaa, linnut laulaa. Aamukaffe terassilla ja sitten vähitellen päivän askareita kohden. Mut ei ole kiire, ei stressi, eikä ei ole pakko jos ei tahdo.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mitäs Bansku oot touhunnut kun noin meinas käydä?

Kyllä mökillä on mukavaa. Rauhassa voi heräillä, aurinko paistaa, linnut laulaa. Aamukaffe terassilla ja sitten vähitellen päivän askareita kohden. Mut ei ole kiire, ei stressi, eikä ei ole pakko jos ei tahdo.
Tipuin kalliolta alas. Pari kolme metriä pää edellä. Lonkka ja molemmat ranteet aika kipeitä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tipuin kalliolta alas. Pari kolme metriä pää edellä. Lonkka ja molemmat ranteet aika kipeitä.
Miäti jos olsit ollu selvinpäin! Et paljo kirjottelis. Mutta mikäs Banskun tappas. Jumala ei huali ja Vanha Kehno tiätää saavansa aikanaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lähetään reppukaljalle Arboretumiin. Pitää varmaan öljytä niska mopilaatilla kun veikkaan että kesäpyllyä puskee joka ilmansuunnalta maisemaan...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaa, jos tässä ottaisi ihan rennosti. Laitoin juuri marjajäätelön tulemaan koneeseen. Kolme varttia niin voi herkutella...
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Jaa, jos tässä ottaisi ihan rennosti. Laitoin juuri marjajäätelön tulemaan koneeseen. Kolme varttia niin voi herkutella...
Höh. Oma jäätelökone mahtaa olla rikki. Omatekoinen mustikkajäätelö muistaakseni oli hyvää ja eksooattista. Pitäis ostaa uus tai korjata toi vanha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös