Ryhdyn tässä ihan just tekemään juhannussimaa. Siis juhan nussimaa, ei kun menikö tuo välilyönti oikeaan paikkaan? Ja vielä teemukissa!
No, oikeasti kaikki härskit ajatukset voi samantien unohtaa. Teen kohta ihan tavallista kotitekoista simaa. Kyllähän siihenkin alkoholia jonkin verran kehittyy mutta en koe sitä määrää riskiksi tai vaaraksi. Olen puhunutkin lääkäristä alkaen monelle aikeistani tehdä simaa juhannukseksi eikä kukaan ole vielä siihen mitenkään negatiivisesti kommentoinut.
Lääkäri antoi myös luvan simaa juhannuksena juoda vaikka sitä melatoniinia käytänkin. Muuten alkoholia ei saa oikeastaan juoda.
Minä en olekaan a) koskaan tehnyt itse simaa ja b) juonut kotitekoista simaa moniin, moniin vuosiin. Varmaan viimeksi silloin kun äiti vielä eli ja jaksoi simaa tehdä.
Sima on kyllä ollut lapsesta lähtien suurta herkkuani. Ja siksi on mukavaa voida sitä nyt tehdä.
Ja jotenkin jännittävää ja siksi mukavaa aikaa elelen tässä. On paljon asioita mitä odotan. Juhannusta, työkuvioiden ratkeamista, kesälomaani... Juhannustakin odotan sen takia että silloin teen taas jo oikeastaan monivuotista perinneherkkuani eli ahvenanmaalaista pannukakkua. Kermavaahdon, mansikkahillon ja tuoreiden mansikoiden kanssa se on vaan niin hyvää. Ja siihen juomaksi kylkeen simaa niin voiko paremmin asiat enää ollakaan?