Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 117
  • 66 856

Glove

Jäsen
Mä olen ajatellut hankkia moottoripyöräkortin ja vieläpä sen pyöränkin. Mun ongelma vaan on se, ettei mulla sellasiin varaa ole. Sämppärihän nyt vois sitten ratkaista tämänkin ongelman. Takaan että niitä rahoja et näe enää ikinä!
Moottoripyöräkortti on kans ollu suunnitteilla ja sitten itelle 50 v lahjaksi vaikka Harrikka. Tai sitten en hommaa korttia ja ostan pappatunturin jos semmoisen jostain saa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hatunnosto muuten tuolle keittiölle siitä, että saat mahdollisen kesäloman pitää, tuo kun ei aina mikään maailman selvin asia ole.

Ja kun tuo on ollut nimenomaan työkokeilupaikan aloite. He tekivät heti selväksi että minullakin on sitten kesäloma, silloin kun tämä viimeinen työkokeilujakso päättyy. Minä itse olin aluksi siinä luulossa että pidän kesälomattoman kesän.

Onhan se hienoa että on kesäloma. Vielä kun uskaltaisi vaikka tehdä jonkin pienen reissun kotimaan rajojen sisäpuolella silloin.

Kyllähän tämä nyt vaikuttaa siltä että olen osunut jonkin sortin kultasuoneen mennessäni työkokeiluun juuri tuonne kyseiseen paikkaan. Ja tietenkin varmaan omalla työskentelylläni olen vain parantanut osakkeitani tuolla. Mutta toivotaan nyt että asiat menevät hyvin jatkossakin, eikä esimerkiksi korona sotke tosiaan kuvioita.

Hienon puheen piti Punamusta lukionsa ylioppilasjuhlassa. Veikkaan että oli ainakin tänä keväänä ainoa ylioppilaan koulussa pitämä puhe, jossa kiitettiin normaalien opettajien ja oppilaiden lisäksi Mötley Crüeta.

Tämä ei yllätä yhtään kun on lukenut Punamustan kirjoituksia täälläkin. Mutta asiasta kukkaruukkuun, tästä tuli mieleeni päätössanat minun opinnäytetyöesitelmälleni Seinäjoen ammattikorkeakoulussa. Ne olivat niitä kuuluisia Antero Mertarannan sanoja mukaillen " Kiitoksia suomalaiset, Kiitoksia leijonat
Tämä oli uskomaton taistelu. Täällä meni jo usko. Minulle voi kaataa tervaa ja höyheniä päälle
Ei tällaisia miehiä täällä kannata pitää, Jotka eivät usko, että suomalainen
Jääkiekkoilija voi tällaista vielä tehdä. Se on siinä!

Ei tietenkään ihan sanasta sanaan mennyt noin vaan oli hieman muokattu. Muokattu siten että toimii kouluympäristössä mutta noita sanoja matkin. En nyt enää muista miten sanan tarkasti nuo loppusanani menivät.

Jaa, se on kohta kello 18 ja koko Suomen pitäisi laulaa ulkona Suvivirsi. Minäkin ajattelin kohta laittaa ikkunan auki ja kajareista pauhaamaan Suvivirren. Kuuluu minne kuuluu.

Niin ja onnitteluni Punamustalle! Vaikket kai voi vielä tänne kirjoittaakaan niin arvaan sinun lukevan tätä palstaa tälläkin hetkellä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Palovaroittimiin pitäisi vaihtaa patteri aina 112-päivänä (11.2.) sanovatten (pelastustoimesta tms).
Vanha varoitin herätti keskellä yötä ja laite oli muutenkin vaihtokunnossa. Eivät nuo ikuisia ole, tai sitten menin markkinointihömppään. Hommasin eniwei tilalle design-kapistuksen. Siihen ei edes voi vaihtaa patteria. Se kestää 10 vuotta ja sitten se laitekin pitää taas vaihtaa. Ehkä oli jo aikakin vaihtaa, kun uunin luukun aukaisu riitti vanhalle hälytykseen. Tuo ei ole vielä kokatessa piippaillut, testatessa kyllä piti ääntä. Ja mikä parasta, jos se huutaa kokatessa, sen saa väliaikaisesti hiljennettyä n. 10 minuutiksi tökkäämällä sitä vempelettä. Kyllä suomalainen osaa.
 

Glove

Jäsen
Vanha varoitin herätti keskellä yötä ja laite oli muutenkin vaihtokunnossa. Eivät nuo ikuisia ole, tai sitten menin markkinointihömppään. Hommasin eniwei tilalle design-kapistuksen. Siihen ei edes voi vaihtaa patteria. Se kestää 10 vuotta ja sitten se laitekin pitää taas vaihtaa. Ehkä oli jo aikakin vaihtaa, kun uunin luukun aukaisu riitti vanhalle hälytykseen. Tuo ei ole vielä kokatessa piippaillut, testatessa kyllä piti ääntä. Ja mikä parasta, jos se huutaa kokatessa, sen saa väliaikaisesti hiljennettyä n. 10 minuutiksi tökkäämällä sitä vempelettä. Kyllä suomalainen osaa.
Joo tuossa omassa oli näköjään semmonen juju, että oli magneetilla katossa. Ei ole aikasemmin tullut vastaan. Oli ainakin helppo irrottaa ja laittaa takaisin
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Koska tänne saa kirjoitella mitä haluaa niin täältä pesee.
Ensi viikolla vihdoin aukeaa Stadissa vihdoinkin yleiset saunat. Koska oma kaveripiiri on lähes olematon niin huudellaan tänne. Halukkaita lähtee keskiviikkona Arlan saunaan saunomaan ja siitä vailla roskapankin terassille muutamille
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Pihahommien jälkeen taidan rankaista itseäni kylmällä oluella. Voi tätä kärsimystä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen vähän kyllästynyt netin selailuun. Jatkiksen meen nopeasti selaamalla läpi ja sitten etsin tietoa kun tarvin, mutta muuten aika hiljaista. En oikein ikinä ole tiennyt miten netissä pyöritään ja päädytään vain joillekin sivuille ilman sen suurempaa ajatusta. Ehkä olen asperger.
 

Glove

Jäsen
Maailmassa tehdään ihan liian vähän elokuvia kun uusintoja tulee taas tänäkin iltana. Kai ny reilu kuus miljardia ihmistä ehtii tehdä vuodessa 365 elokuvaa niin ei tarvisi esittää uusintoja ku karkauspäivänä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen vähän kyllästynyt netin selailuun. Jatkiksen meen nopeasti selaamalla läpi ja sitten etsin tietoa kun tarvin, mutta muuten aika hiljaista. En oikein ikinä ole tiennyt miten netissä pyöritään ja päädytään vain joillekin sivuille ilman sen suurempaa ajatusta. Ehkä olen asperger.
Joo jatkikseen menee aika kauan. 3-4 ketjua kuitenkin. Mut mulla on sama. Vartin päästä on pakko sammuttaa kone.
 

Glove

Jäsen
Jäipäs biisi soimaan päähän. (Taas kerran) Kenraali Walther Wenckin sanoi:

”It is not about Berlin, it is not about the Reich,”
It’s about the men, who fought for them, what peace can they expect?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onnea @Punamusta lle, joka sai tänään lakin! Kaveri piti myös hienon yo-puheen, laittakoon itse linkkiä jos haluaa.

Ja samalla tässä muistaa taas oman ikänsä. Minulla on tuosta hetkestä jo 25 vuotta. Lakki on sentään edelleen tallessa, vanhemmat pelastivat sen onneksi muuttonsa keskellä. Ihan siivottoman näköinenhän se on, siinä näkyvät etenkin ensimmäiset Turun yliopiston kirjoilla vietetyt vaput. Mitään snägäriruokaa tai oksennusta siinä ei onneksi ole, vain skumppa- ja kaljaroiskeita. Mutta pestä ei saa.

Punis, anna lakkisi nähdä elämää ja opiskelijaelämää!
 

Glove

Jäsen
Onnea @Punamusta lle, joka sai tänään lakin! Kaveri piti myös hienon yo-puheen, laittakoon itse linkkiä jos haluaa.

Ja samalla tässä muistaa taas oman ikänsä. Minulla on tuosta hetkestä jo 25 vuotta. Lakki on sentään edelleen tallessa, vanhemmat pelastivat sen onneksi muuttonsa keskellä. Ihan siivottoman näköinenhän se on, siinä näkyvät etenkin ensimmäiset Turun yliopiston kirjoilla vietetyt vaput. Mitään snägäriruokaa tai oksennusta siinä ei onneksi ole, vain skumppa- ja kaljaroiskeita. Mutta pestä ei saa.

Punis, anna lakkisi nähdä elämää ja opiskelijaelämää!
Hieno oli puhe.

Oma lakki on ollut 28 vuotta kaapissa omassa laatikossaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Koskahan minä kerkeäisi hakemaan yo-lakkini mukaan rientoihin? Vois toki jättää sen boksiinkin.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Moottoripyöräkortti on kans ollu suunnitteilla ja sitten itelle 50 v lahjaksi vaikka Harrikka.

Tän vois siirtää suoraan Junttimaisinta mitä tiedän-ketjuun. Aika paljon tulee kesäisin fillaroitua tuolla jokirannassa ja siellä näitä vanhoja pieruja nahkaliiveissään pyörii massoittain. Naurattaa ihan helvetisti nää nahka-asuissaan tärkeilevät spedet ja vielä enemmän ne, joilla on pokkaa pitää rosvojengeiltä kopioituja "jengiliivejä" tyyliin Tyrvää Mc tunnuksineen kaikkineen. Onhan harrikat joillekin varmasti tärkeä ja kiva harrastus, mutta huvittaa nää perusmerkonomit, jotka viidenkympin villityksessään "haluavat kokea vapautta" ja hankkivat sen harrikan ja nahkahousut merkiksi, että nyt olen itsenäinen ja vähän kapinallinen setämies. Keksikää jotain vähän omaperäisempää kun se harrikka.
 
Viimeksi muokattu:

tylerdurden

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR, LFC, Suomifutis
Oma yo-lakkini tahraantui valmistujaispäivän pirskeissä, eikä ole sen jälkeen ollut päässä montaa kertaa. Ehkä joskus opiskelijavappuna. En saanut pesää.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Jossain kaapin perällä se lätsä on. En ole käyttänyt kuin sen ainoan kerran. Eikun, kaksi kertaa. Otettiin oikein valokuvaamossa kuvat puku ja lakki päässä, ja toisen kerran oli päässä varsinaisena valmistumispäivänä.

Eipä ollut olo yhtään luonteva lakin ja puvun kanssa pönöttäessä. Sinä päivänä selvisi ainakin se, ettei musta mitään pukua käyttävää salarymania tule. Oli jokseenkin teennäinen olo.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
25 vuotta on minunkin ylioppilasjuhlista ja lakkia olen edellisen kerran käyttänyt julkisesti siitä seuraavana päivänä, kun oli sukujuhlien osa 2 samaan aikaan kirjoittaneen serkun luona. Piti katsoa, missä kunnossa lakki on. Tuolla se oli komeron ylähyllyllä alkuperäisessä laatikossaan ja aika lailla uudenveroinen.

Niin joo, oli minullakin joku kuvaussessio vielä sen jälkeen, mutta en varmaan laittanut lätsää päähän kuin vasta kameran edessä.
 

Glove

Jäsen
Tän vois siirtää suoraan Junttimaisinta mitä tiedän-ketjuun. Aika paljon tulee kesäisin fillaroitua tuolla jokirannassa ja siellä näitä vanhoja pieruja nahkaliiveissään pyörii massoittain. Naurattaa ihan helvetisti nää nahka-asuissaan tärkeilevät spedet ja vielä enemmän ne, joilla on pokkaa pitää rosvojengeiltä kopioituja "jengiliivejä" tyyliin Tyrvää Mc tunnuksineen kaikkineen. Onhan harrikat joillekin varmasti tärkeä ja kiva harrastus, mutta huvittaa nää perusmerkonomit, jotka viidenkympin villityksessään "haluavat kokea vapautta" ja hankkivat sen harrikan ja nahkahousut merkiksi, että nyt olen itsenäinen ja vähän kapinallinen setämies. Keksikää jotain vähän omaperäisempää kun se harrikka.
Oisko Triumph parempi vaihtoehto? En minä kyllä nahakahousuja laita jalkaan vaikka maksettaisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös