Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 320 787
  • 66 811

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt täytyy olla brutaalin rehellinen, kun sanoin veli @Johnny B. Goode lle että kun se lähtee käsistä, niin se lähti eilen. Tänään sitä glögiä on kulunut ja nyt lasken tunteja ettei enää ehdi alkoon. Saatan huomenna olla jo lätkää katsomassa ihan selvinpäin, täirisemässä. Onneksi pakkasessa on pitsaa huomista ajatellen.

Mä yritän olla menemättä huomenna alkoon.

E: Jos satun tänään sanomaan jollekin pahasti, pyydän jo etukäteen anteeksi.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Kuten ystäväni Joey asian muotoili.
 

Liitteet

  • original.jpg
    original.jpg
    91,5 KB · kertaa luettu: 245

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään glögiä ja huomenna mitä vittua täällä teen herätys Sochissa. Pysy vaan kotona.
En meinannut täristä huomenna muualla kun himassa. Maanantaina sitten halliia. Siellä en toivottavasti enää tärise.

E: silloin kun oli paha ränni (tästä on 13 vuotta aikaa) soitin broidille Bostonin kentällä että täällä ollaan. Wappu meni pitkäks. Ei ollut tyytyväinen. En minäkän enää seuraavana päivänä. Varsinkin kun ois vuorokauden päästä pitänyt olla taas töissä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ovathan nämä bebe-leivokset ihan perhanan hyviä. Olen näitä leipomoistakin ja kaupoista välillä ostellut mutta kyllähän nämä kotitekoisina ovat sitten kuitenkin ihan eri tasoa kuin mitä leipomostakaan saa.

Voin suositella kyllä bebejä melkein kaikille. No ok, ehkä sillä varauksella että tykkää makeasta. Slllä ovathan nämä hiukan makeita mutta itsekin olen sellainen pullahiiri että minulle ei ole juurikaan olemassa mitään liian makeaa.

En tiedä kuinka monelle täällä on edes tuttu tämä bebe-leivos? Ei välttämättä ole se tutuin kotona valmistettava leivonnainen kuitenkaan sillä onhan näiden leivonta aika suurtöistä, monivaiheista eikä välttämättä edes helpoimmasta päästä. Mutta on sitten vähintään kaiken uurastuksen arvoisia.

Minähän rakastuin näihin bebe-leivoksiin jo joskus 2000-luvulla kun äiti ja veli näitä muutamaksi jouluksi tekivät. Sitten kun äiti menehtyi on minulla ollut pieni haave tehdä näitä itsekin joksikin jouluksi. Tänä vuonna tuon haaveen sitten ainakin toteutin.

Ja olen mielissäni siitä että toteutin. Nämä bebet ovat olleet tämän joulun helmiä. Yksi paras asia tämän vuoden joulussa. Nämä on vaan perhanan hyviä.

Tein näitä ensimmäistä kertaa koskaan joten ulkonäöllisesti en saanut näitä niin hyvin onnistumaan mutta ei se maussa tunnu. Vaan maku on kyllä kohdillaan.

Tästä viestistä tuli nyt tällainen bebe-leivosten ylistysviesti mutta hyvä niin. Mielestäni bebejä kehutaan aivan liian vähän.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaaha kai sitä täytyy kohta lähteä katsomaan josko siellä olisi liukasta. Pois mummot ja vaarit alta, täältä tulee smt kahva edellä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noni. Laitoin telkkuun parhaan ikinä sarjan. Siinä on komein hetero joka esittää homoa. Ja paras musta nainen. En käytä sitä kiellettyä sanaa. netflix how to get away with a murderer

E. vaikka antaisin sille tummalla pojalle. Sille WASPille en.
 
Viimeksi muokattu:

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
@vilperi on tuttuja Bebet kyllä, eksäni lempileivonainen oli kyseessä ja mukavana miehenä usein sitten ostin kauppareissulla pienen boxin kotiin ilahduttaakseni häntä. Nämä kannattaa tosiaan leipoa itse jos rahkeet riittää, koska olivat kyllä kalleimpia leivonaisia mitä olen ikinä ostanut.

Itse en diggaile koska en syö oikein mitään makeaa, mutta ihan jeppis muistijälki näissä. Eksäni on hieno nainen ja hyvissä väleissä ollaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi on tuttuja Bebet kyllä, eksäni lempileivonainen oli kyseessä ja mukavana miehenä usein sitten ostin kauppareissulla pienen boxin kotiin ilahduttaakseni häntä. Nämä kannattaa tosiaan leipoa itse jos rahkeet riittää, koska olivat kyllä kalleimpia leivonaisia mitä olen ikinä ostanut.

Juu, ovathan bebet varmasti kalliita valmiiksi ostettuina tuotteina. Ja siksikin on hyvä jos osaa itse tehdä näitä kotona. Kannattaa osata tehdä näitä kotona kyllä senkin takia että kotitekoisen beben ja jopa leipomossa tehdyn beben ero on kotitekoisen hyväksi kyllä valtava.

En oikein edes itsekään tykkää niistä hämeenlinnalaisen leipomonkaan bebeistä mutta nämä kotitekoiset on hyviä. Ero on tosiaan suuri kotitekoisen beben eduksi. Ainakin minä koen asian näin.

Minä en nyt ekalla kerralla niin kauniita bebejä kyllä saanut aikaiseksi. Mutta tärkeintä on että aukaisin tämänkin "pelitilin" vihdoin. Nyt olen rohkeampi tekemään näitä uudelleenkin. Eka kerta on pahin ja jännittävin.

Mutta saan kai aika nopeasti pistellä nämä loputkin bebet suihin sillä eivät nämä kai säily kuin noin viikon hyvinä ja nämä tein jo kuitenkin viime lauantaina. Ainakin Ossin pullan myyjä sanoi viime joulun alla että noin viikon säilyvät hyvinä. Ja tämä toinen paikallinen leipomo joka vilahti tässä tekstissäni oli Cafe Laurell.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Che Guevaran elämäkerran luin joskus viime vuosikymmenen puolivälin jälkeen. Ihme, että jaksoin sen tiiliskiven loppuun saakka. Päähenkilö oli kovin vastenmielinen narsismiin taipuvainen egoisti. Hyi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Che Guevaran elämäkerran luin joskus viime vuosikymmenen puolivälin jälkeen. Ihme, että jaksoin sen tiiliskiven loppuun saakka. Päähenkilö oli kovin vastenmielinen narsismiin taipuvainen egoisti. Hyi.
Niinhän se oli. Kuten muutkin kommunistidiktaattorit. Mutta välillä teki ihan hyvääkin.

@vilperi Mitä sulle kuuluu? Silleen ihan oikeesti? Täs mietin kun ei itelleni tänään ole mikään paras hetki. Toi viesisi tuli tuossa eteen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kyllähän jonkun Che Guevaran ihailu on sama kuin pitäisi Äiti Teresaa pyhimyksenä. Ei ymmärrä yhtään mitään mitä nämä ihmiset ovat tehneet tai oikeasti edustaneet. Semmoista teini-angstia.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Kyllähän jonkun Che Guevaran ihailu on sama kuin pitäisi Äiti Teresaa pyhimyksenä. Ei ymmärrä yhtään mitään mitä nämä ihmiset ovat tehneet tai oikeasti edustaneet. Semmoista teini-angstia.

Puhumattakaan Suomen sotaveteraanien tai Mannerheimin ihailusta, sellaista teini-angstia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä en oikeasti ymmärrä.

Sukulainen on hoitokodissa ja hänen miehensä on vaihtanut hiippakuntaa. On ollut isot, kalliit asunnot ja loma-asunnot. Ei ole avioehtoa, vaan lapsettomana pariskuntana tekivät säätiön, josta jaetaan heidän haluamalleen tavalla. En välttämättä ollut samaa mieltä, mutte heidän rahojaan ne on ja oli, mikä mä siihen olen mitään sanomaan.

Tädin miehen sukulaiset kävi sitten hankalaksi. Piti saada 2 miljoonan asunto itselleen perintönä (säätiö ei sovi) ja ihan oikeasti rahalla ja käypään hintaan ostettu mökki piti sitten vetää oikeuteen. Kun muka ei ollut käypä hinta. huoh.

Ja minulla ei ollut kuin yksi pyyntö: yksi taulu. Sillä ei ole mitään rahallista arvoa, korkeintaan 500€. Asunnossa olisi ollut monta kalliimpaa. Särestöniemen tauluista alkaen, puhutaan sadoista tuhansista pelkästään tauluista. Mutta se yks on mulle tärkeä. Mä en ymmärrä. Ne eivät ole kymmeniin vuosiin olleet tekemisisä, mutta heti kun hiippakunta vaihtui, niin sinne mentiin ja haaskana tontilla. Täti ole vielä täti vaihtanut hiippakuntaa, katsotaan saanko sen taulun vai en. Muuta en kaipaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuliskohan hän silti seniorimiittiin vaikka ei enää täällä vaikuta?
Taisi aikoinaan todeta ettei tule paikalle kun mesta on niin luokaton. Voi olla että jos paikka on sama niin se ei sovi hra Schollin tasoon...

Tänään sitä glögiä on kulunut ja nyt lasken tunteja ettei enää ehdi alkoon.
Itse en kyllä kykene laskemaan mitään tunteja kun on meno päällä niin on mentävä... Siinä kyllä mahdollisuudet löytyy, valheet lentää ja menee omat ja vieraat eikä huomisesta ja tulevaisuudesta ole väliä. Se on hyvä jos sinulla pysyy kuitenkin joku kyky miettiä tulevaa ja jopa vähän harkita.

Mä yritän olla menemättä huomenna alkoon.
Tsemppiä siihen! Voimia muutenkin huomiseen päivään...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taisi aikoinaan todeta ettei tule paikalle kun mesta on niin luokaton. Voi olla että jos paikka on sama niin se ei sovi hra Schollin tasoon...


Itse en kyllä kykene laskemaan mitään tunteja kun on meno päällä niin on mentävä... Siinä kyllä mahdollisuudet löytyy, valheet lentää ja menee omat ja vieraat eikä huomisesta ja tulevaisuudesta ole väliä. Se on hyvä jos sinulla pysyy kuitenkin joku kyky miettiä tulevaa ja jopa vähän harkita.


Tsemppiä siihen! Voimia muutenkin huomiseen päivään...
huomisesta tulee vaikea. Vähän jo pääsin voiton puolelle. Nyt jo joutuu keskittymään et kirjoittaa tai siis ei tule näppäinvirheitä. Se, mitä kirjoittaa on jo mennyt. Toi ruskean juoman yhden tähden pullo tossa houkuttaa. Vittu, miksi sukulaiset, jotka tietää että olen alkoholisti, tuovat vitnaa. Tossa se huutaa, tule ja juo. Ja pääni sisällä sanoo että kaada se pois.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Älä lähde tuollaiseen mukaan, tiedät että oot parempi jätkä. Se kantaa pitkälle.
No, tiedän. Mutta tänään on se mitä vitun väliä. Kysy huomenna uudelleen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Iisoppi Tein sen mitä piti. Soitin sille kenelle näissä tilainteissa pitää. Hän on kohta täällä. Jopa nyt osaa toi yläpää toimia oikein. Mulla kun ei ole sitä miestä joka pitää nuhteessa. Mut mulla on "vaimo".
Hän, joka on nähy mut pahimmillaan ja raaimmillaan. Ja parhaimmillaan. Samoin kuten mä hänet. Mies joka tietää kuka mä oikeasti olen ja oikeasti tuntenut mut vuodasta 1989 perjantai joulukuun 13.. Sääli että on hetero, meistä ois tullut hyvä pari. Hän sanoo samaa, eli sääli etten ole nainen. En mä oikeasti valita. Tuollaisen ihmisen tarrvitsisi jokaine itselleen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös