Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 039
  • 66 850

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
On nämä Netpostit sun muut kyllä hienoja virityksiä. Ilmoittavat mikäli esim. jonkun laskun maksaminen on myöhässä. Äsken kirjauduin sinne ja näytti että Helenin sähkölasku olisi pari viikkoa erääntynyt. No maksoinpa sitten sen ettei tule maksumuikkaria, tarkistelin vielä verkkopankkia ja tosiaan näytti sitlä että en ole maksanut...

... paitsi että sitten kun Helenin sivuille kirjauduin niin näytti että ei erääntyneitä laskuja. Ajattelin että onpas nopeaa toimintaa kun nyt jo näkyy ja aloin välittömästi epäilemään. Kirjauduin sitten vielä tietokoneella Verkkopankkiin uudestaan ja olihan se lasku sitten maksettuna, melkein kolme viikkoa sitten olin tuon maksanut.

Noh, onneksi Helenin asiakaspalvelija varmisti asian että tuo liikasuoritus hyvitetään automaattisesti seuraavalle laskulle joten eipä tuo nyt niin haittaa kun summakin oli niin pieni, mutta ihme homma kyllä tuo että Postin palvelin tuolla tavalla sekoilee. Tai no eikai sen mikään ylläri pitäisi olla edes.
Tollasesta ei oo kokemusta, mutta pitääpä olla tarkkana kun noinkin kerran käydä voi. Muuten olen kyllä monessakin asiassa hyvin vanhanaikainen ja ihan omasta halusta. Pankkitunnuksista mm. en luovu kuin pakon edestä. Jotenkin vaan puoli vahingossa tuli toi Netposti otettua vaikka paperista tykkään. Kaitpa tonkin peruttua sais kun perehtyis. Ja tääkin on ainut sosiaalinen väyläni kommunikointiin, mutta ilman muuta eri mukava sellanen.
 
K

Kiekkokatsoja

Kerroin terveisiä sinulta. Vastasi: "kuka vitun kiekkokatsoja"? Hyviä viikonloppuja sinulle ja kaikille muillekin.

Edit: ja ei ole sinkku. XD
No nyt kannattaa kertoa iskälle, että joku netissä tavoitteli äitiäsi. Siten iskä pitää äitiä hyvänä koko viikonlopun. Jotta äitis ei kiinnostu muista.
Ja tämä kaikki oli vitsiä. Ei kettuilua, eikä kiusaamista. Ok?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On nämä Netpostit sun muut kyllä hienoja virityksiä. Ilmoittavat mikäli esim. jonkun laskun maksaminen on myöhässä. Äsken kirjauduin sinne ja näytti että Helenin sähkölasku olisi pari viikkoa erääntynyt. No maksoinpa sitten sen ettei tule maksumuikkaria, tarkistelin vielä verkkopankkia ja tosiaan näytti sitlä että en ole maksanut...
Netpostiin tulleitten laskujen maksutiedot päivittyy ainakin Trafin laskuissa aina noin viikon myöhässä, eli on suht käyttökelvoton tuohon hommaan. Juuri muita laskuja minulla ei sinne tulekaan, eli en osaa sanoa missä vika.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se kun työviikon jälkeen pääsee himaan ja sihauttaa kylmän oluen auki. Parasta.

Minä sihautin cokistölkin auki, mutta hyvää se on sekin. Viikonloppu alkoi täälläkin taas, arkipäivät haen aktiivisesti töitä ja viikonloput pidän sitten vapaina.

Kohta se alkaa urheilu ja täällä olen kattanut itselleni herkkupöydän. On sitten kisaevästä, ei tarvitse tyhjin mahoin todellakaan urheilua katsella.

Kisaeväinä minulla on hodarivuokaa, pikku pitsoja, mozzarella-basilikapasteijoita, sipsejä ja kahta eri salaattia. Jää varmaan syötäväksi seuraavillekin päiville. Moni noista on kyllä valmistuotteita, mutta varmaan silti ihan hyvän makuisia.

Alkukuusta meni tosiaan niin vähän ruokaan rahaa että nyt on varaa herkutellakin. Kunhan ei tavaksi ota, siitä ei pitäisi rahapussi eikä mahakaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Netpostiin tulleitten laskujen maksutiedot päivittyy ainakin Trafin laskuissa aina noin viikon myöhässä, eli on suht käyttökelvoton tuohon hommaan. Juuri muita laskuja minulla ei sinne tulekaan, eli en osaa sanoa missä vika.
Miksi helvetissä kukaan haluaisi laskuja johonkin NetPostiin, kun ne saa myös suoraan omaan verkkopankkiinkin halutessaan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi helvetissä kukaan haluaisi laskuja johonkin NetPostiin, kun ne saa myös suoraan omaan verkkopankkiinkin halutessaan?
En tiedä, en minä halua niitä kumpaankaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vedätteks te kans välillä välipalaksi 12 suklaavanukasta. Eikun ei riitä. Vähän lisää. Tänään ei jaksa syödä terveellisesti ja tilata pizza.
 

redpecka

Jäsen
Silittelin äsken naapureiden kissaa. Se tykkää meikäläisestä ja haluaa aina rapsutusta, mitä se myöskin saa. Kissat ovat niin mukavia otuksia. Henkilökohtaisesti diggaan karvan enemmän kateista kuin koirista.
Kivoja ovat kissat. Koiratkin, mutta itselläni tulee siinä kategoriassa suurta hajontaa kun en oikein kaikkia rakkeja kestä. Puudelit on emäntänsä näköisiä kuten mopsit isäntänsä. Pystykorvat räkyttää koska se on heidän luontonsa. Kultaiset noutajat ja vastaavat on taas liian perhoskoiria luonteeltaan, kiva lenkillä ehkä käydä ja mukavia on joo, mutta. Sekarotuiset - isommat kuin kissat - ovat ehkä parhaimpia ja myös terveimpiä kun niillä löytyy jotain genetiikkajuttuja päin vastoin kuin jollain lonkkavikaisilla jalostetuilla schäfereillä. Paras olisi tietty kun olisi dogissa joku yks neljäsosa sutta: ihku karvaturri yöllä jalkopäässä ja kun murtovaras tulee niin söisi sen.

Kun itselläni on olosuhteet kondiksessa niin se on sitten pari koiraa ja jos rahaa riittää vielä kissan ruokiin niin pari kissaa myös pitämään rotta-/torakkakanta alhaisena.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Silittelin äsken naapureiden kissaa. Se tykkää meikäläisestä ja haluaa aina rapsutusta, mitä se myöskin saa. Kissat ovat niin mukavia otuksia. Henkilökohtaisesti diggaan karvan enemmän kateista kuin koirista.

Kissoissa on se vika että ainakin nämä katit mitä siskolla on niin voivat tulla koska vain syliisi möllöttämään. Vaikka sitä et haluaisi ja minä en usein halua. Saahan ne tietenkin pois sylistä ajettua mutta rasittavaa se silti on.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi helvetissä kukaan haluaisi laskuja johonkin NetPostiin, kun ne saa myös suoraan omaan verkkopankkiinkin halutessaan?
Minä en huoli mitään laskuja mihinkään digitaaliseen palveluun. Ehkä sitten, jos joskus paperisista luovutaan kokonaan. Siihen asti työllistän mielelläni posteljooneja ja paperitehtaiden työläisiä. Serkkupoikakin on paperihommissa, hyvä ettei vielä ole joutunut kilometritehtaalle.

Muutenkin paperinen lasku kädessä on konkreettinen asia. Pidän konkreettisista asioista. Sitten siihen voi kirjoittaa että maksettu ja päivämäärän vielä. Näyttöruutuun ei viitsi kirjoittaa mustekynällä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kissoissa on se vika että ainakin nämä katit mitä siskolla on niin voivat tulla koska vain syliisi möllöttämään. Vaikka sitä et haluaisi ja minä en usein halua. Saahan ne tietenkin pois sylistä ajettua mutta rasittavaa se silti on.
Jotenkin kissa tietää aina kuka seurueesta on joko allerginen tai muuten inhoaa karvaisia elukoita. Sen syliin se sitten parkkeeraa. Vittumaisen laskelmoivia otuksia, kiusaavat tahallaan.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Vittu mulla on paljon mustia sukkia jotka ovat kaikki nyanssiltaan vähän erilaisia. Tosi vaikeaa löytää oikean parisia. Mulla on ihme neuroosi, että molemmissa jaloissa pitää olla tismalleen samat sukat. Muuten en tunne oloani kotoisaksi. Luulin, että ratkaisisin ongelman ostamalla pelkästään sama mallisia sukkia, mutta ne näemmä muovautuu pesujen jälkeen ihan omille raiteilleen.

Jos olisin rikas, niin ostaisin joka päivälle uuden sukkaparin ja heittäisin kerran käytetyt roskikseen.
Köyhänä joutuu vittu pestä vaatteita.
 

redpecka

Jäsen
Jotenkin kissa tietää aina kuka seurueesta on joko allerginen tai muuten inhoaa karvaisia elukoita. Sen syliin se sitten parkkeeraa. Vittumaisen laskelmoivia otuksia, kiusaavat tahallaan.
Ehkä se on juuri näin: koirat menee sinne missä lässytetään ja rapsutetaan. Kissat taas ei jaksa tällaista perkeleen hössötystä ja menee sinne missä on järjellisiä olentoja ja saa ehkä, ehkä olla rauhassa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se on kyllä viikonloppu ja minullakin se on vapaa. Arkipäivät kun on täynnä työn hakua niin kyllä viikonloppu sitten ihan vapaalta tuntuukin. Kyllä tuo työn haku ihan työnteosta käy kun ottaa sen tosissaan ja sitä joutuu miltei enemmän stressaamaankin kun jos on muiden palkkalistoilla töissä niin ei välttämättä niin paljoa stressaa, kunhan tekee sen mitä täytyykin. Sitten on lisänä kaikki nuo lomakkeiden täytöt mitä työttömien tulee täytellä.

Mutta toivottavasti työn haku ei vain olisi kovin pitkäikäinen projekti. Ja nämä on näitä asioita mitä pitää itse arvioida mutta uskoisin olevan nyt vahvemmilla työn haussa kuin vaikka 2009 jolloin työn haku ei oikein tuntunut tulosta tuovan.

Olen nyt mielestäni valmiimpi työhaastattelutilanteisiinkin kuin joskus aiemmin. Sain tuossa jokunen vuosi sitten haastattelutilanteista paljon lisää kokemusta harrastukseni vuoksi. Tosin olin haastattelija mutta pääpointti on varmaan se että sain paljon arvokasta kokemusta sosiaalisista tilanteista. Sitten koettelemuksetkin elämässä on mielestäni tehnyt minusta rohkeamman, ihmisen joka ottaa nämä tilanteet lunkimmin eikä pelkää niin paljon.

Tietenkin pitää ensin päästäkin siihen työhaastattelutilanteeseen mutta eiköhän siihen vielä pääsenkin. Minulla on tällä hetkellä luja luotto siihen että saan töitä ja lippu on korkealla. Positiivinen draivi ja lannistumattomuus vievät pitkälle, uskoisin.

Ja oli puhetta tänään siitäkin että voin hakea töihin myös muuallekin kuin Hämeenlinnan seudulle. Se varmaan lisää vain työnsaantimahdollisuutta ja syventää työn hakua, kun mahdollisuudet kasvavat. Kun kyllähän sitä vastaavaa kotikuntoutusta on saatavilla muuallakin kuin täällä Hämeenlinnassa, voi olla ehkä jopa paremminkin saatavilla.Ainakin isommissa kaupungeissa.

Ja kyllä nuo koripallo ja jääkiekko on aika tasoissa täällä sen suhteen kumpi laji kiinnostaa enemmän. Jos Hämeenlinnassakin olisi oma koripallojoukkueensa pääsarjatasolla ja jonka pelejä käydä aktiivisesti katsomassa niin tuskin eroa kiinnostavuudessa jääkiekon eduksi olisi senkään vertaa. Nyt joutuu vain etäkannattamaan tuota ex-opiskelupaikkakunnan joukkuetta eli Kauhajokea. Jos olisi varaa niin voisin lähteä korisfinaalia Kauhajoelle katselemaankin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutenkin paperinen lasku kädessä on konkreettinen asia. Pidän konkreettisista asioista
Lähetät varmaan nämä sosiaalisen median postauksesi paperikirjeenä tänne jatkoajan toimitukseen ja ne siellä konvertoivat viestisi digitaalisiksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lähetät varmaan nämä sosiaalisen median postauksesi paperikirjeenä tänne jatkoajan toimitukseen ja ne siellä konvertoivat viestisi digitaalisiksi.
Pidän konkreettisista asioista. Käytän niitä silloin, kun voin. Ellen, käytän digitaalisia asioita. Mutta vain kun muuta vaihtoehtoa ei ole tarjolla.

Mitä muuta haluat rautalangasta väännettävän? Villasukat? Donitsin? Antibiootteja?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eipähän taaskaan yksin tarvinnut ryypätä, mut jätkät hei kertokaa onks toi Marco Tuokko vai Jani Kiviharju?
 

Liitteet

  • IMG_20190517.jpg
    IMG_20190517.jpg
    674,5 KB · kertaa luettu: 279

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä muuta haluat rautalangasta väännettävän? Villasukat? Donitsin? Antibiootteja?
Mulle kelpaa noi villasukat rautalangasta, tulisi mummon tekemät mieleen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No eipähän taaskaan yksin tarvinnut ryypätä, mut jätkät hei kertokaa onks toi Marco Tuokko vai Jani Kiviharju?
Näyttää Mikko Leppälahdelta, vai mikä se kundi on joka juontaa peruna suussa kaikki ohjelmat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös