Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 780
  • 66 807

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mahtava joulu ollut jälleen kerran. Rakastan joulun viettoa ja joka vuosi muistan uudelleen miksi. Ja eihän se joulu vieläkään ohi ole? Eihän? Joulun juhlapyhät ovat ohi mutta eikös joulua saa fiilistellä ainakin loppiaiseen saakka? Jopa Nuutin päivään? Paha Nuuttihan se joulun vasta pois viepi?

Masentaa vaan hiukan seurata just näinä päivinä esimerkiksi Facebookkia kun siellä rupeaa olemaan paljon viestejä siitä mitä tehdä jouluruoan jämistä ja siitä kuinka joulukoristeita otetaan jo pois. Ja niin edelleen. Ja itse haluaa nauttia joulusta vielä ainakin sinne asti mihin asti on joululomaakin eli sinne loppiaiseen saakka.

Kukin tietenkin elää niin kuin parhaakseen näkee. Minä vain nautin joulusta ja mielelläni nautin siitä ainakin sinne loppiaiseen saakka. Tässä kun on hyvät edellytykset nauttiakin joulusta sinne asti. Asunnossani on komeat koristeet sinne asti, jouluherkkuja on vielä vaikka kuinka jäljellä ja lomaakin on.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kärppien Ville Leskinen on ajanut partansa, mutta näyttää edelleen muskettisoturilta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koko joulu töissä ja tänään aamulla pois. Kävi vähän niin kuin arvelinkin, rauhallista joulua ei tarvinnut viettää töissä. Melko erikoisia juttuja sattu molemmile pyhille. Ei mitään niin niin ihmeellistä, mutta joulurauhasta ei ollu tietoakaan. No, nyt se on ohi ja pari glögiä kotona. Uutena vuotena sit taas töihin, mitäköhän sillon..?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rouva teki tänään ihan taivaallisia sämpylöitä. Sentin siivu sianpersettä päälle, niin voi hyvää päivää. Kuola valuu vieläkin ihan vain muistellessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pistätteks te kans lomalla kellon soimaan että ehditte aamusta baariin? Siis muutenhan sitä vois nukkua vaikka johonkin yhteentoista ja kaks tuntia on jo myyty.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pistätteks te kans lomalla kellon soimaan että ehditte aamusta baariin? Siis muutenhan sitä vois nukkua vaikka johonkin yhteentoista ja kaks tuntia on jo myyty.

Riippuu vähän, mutta tulee laitettua kyllä. Koska siinä juurikaan ei ole mitään järkeä nukkua vaan nukkumisen takia. Niin kuin missä tahansa asiassa, niin liika on liikaa. Liian paljon nukkuminen on terveydelle haitallista.

Pienenä toki mentiin samoilla valoilla pubiin, mutta on se nykyään pakko nukkua edes muutama tunti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pistätteks te kans lomalla kellon soimaan että ehditte aamusta baariin? Siis muutenhan sitä vois nukkua vaikka johonkin yhteentoista ja kaks tuntia on jo myyty.
Teerenpeli aukeaa vasta lounasaikaan . Siihen heräämiseen ei kelloa tarvita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Teerenpeli aukeaa vasta lounasaikaan . Siihen heräämiseen ei kelloa tarvita.

Maailma on täynnä hifistelybaareja. On aivan uskomatonta olla jossain tuntemattomassa paikassa ja nähdä kävellessä tuollahan on aivan selvästikin joku pubi. Ja sitten se aukeaa joskus klo 15.00.

Onnea liikeidealle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On aivan uskomatonta olla jossain tuntemattomassa paikassa ja nähdä kävellessä tuollahan on aivan selvästikin joku pubi. Ja sitten se aukeaa joskus klo 15.00.
Pelkkä pubin aukipitäminen maksaa jotain... Se että sinne joku persaukinen reppuhemmo aamuysiltä ilmestyisi kaljaa tilaamaan maksaisi omistajalle silkkaa rahaa. Siksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pelkkä pubin aukipitäminen maksaa jotain... Se että sinne joku persaukinen reppuhemmo aamuysiltä ilmestyisi kaljaa tilaamaan maksaisi omistajalle silkkaa rahaa. Siksi.

Eihän tätä olekaan vaikeaa ymmärtää, mutta miksi ahneus on vallitseva meininki. Ei minulla ole ratkaisua miten kaikki saataisiin kaikille kannattavaksi.

Mielummin vain silti eläisi sellaisessa maailmassa. Vaan kyllähän nuo joidenkin paikkojen aukioloajat ovat brändäytymistä, kun ei haluta jonkunlaista porukkaa jotenkin liian aikaisin.

Se vain näyttää hienommalta ottaa kalliimpaa hintaa ja avata hieman myöhemmin. Oletettavasti on tarkkaan laskettu sen kannattavuus ja joskus joidenkin rahoja ei kannata ottaa vastaan.

Samaan aikaan mennään siihen suuntaan kuinka kaikki on aina auki. Ja sitten jotkut eivät vain ole auki.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko leikattu konjakki jotenkin eri asia kuin Jallu eli jaloviina?
Eipä kai niissä mitään eroa ole. Jaloviina on vain yksi leikatun konjakin tavaramerkeistä.
On näissä pieni ero. Leikatussa konjakissa ei ole sitä konjakkia kuin väriksi, Jaloviinaa on erilaista. Suosituin eli yhden tähden jallu pitää sisällään neljäsosan konjakkia, kahden tähden jallu (jota tosin ei taida nyt olla edes myynnissä) pitää sisällään puolet konjakkia ja kolmen tähden jallussa konjakkia on kolme neljäsosaa. Loppu on siis viinaa.

Nyt on ollut myynnissä "Vääpeli" Jallua joka on kaiketi hyvin lähellä sitä oikeaa leikattua konjakkia. Ainakin tuoteselosteessa lukee että kyseinen tuote on hyvinkin pitkälti sitä aitoa ja alkuperäistä leikattua konjakkia jossa konjakkia tosiaan on vaan värin vuoksi.

Alkossahan on myynnissä myös Puolustuslaitoksen "Leikattua konjakkia" joka on kaiketi hyvin pitkälti sitä oikeanlaista sotavuosina keksittyä leikattua konjakkia.

Eli lyhykäisyydessään leikattu konjakki on sitä aitoa ja alkuperäistä jossa konjakkia ei juurikaan todellisuudessa ole. Jaloviina on sitten siitä kehitelty juoma jossa tähtien määrä määrittelee sen miten paljon konjakkia on sekaan laitettu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tavaramerkeistä en niin välitä, mutta biisi on hieno. Kolmen tähden jallupullon juotuaan... kaksi miestä tutkii muistikirjojaan...

Tuon vedän karaokessa, yksi niistä noin kolmen biisi katalogistani.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Toisessa ketjussa oli juttua David Attenboroughsta, tuli mieleen siitä kun lueskellessa katsoin samalla BBC:n dokkaria jurakautisesta iktyosaurista missä Attenborough oli luonnollisesti mukana ja jututti useita myös nuoremman polven tutkijoita (sekä osallistui näytösluonteisesti fossiilien putsimiseen ympäröivästä kiviaineksesta) että onkohan minkälaista fanikuumetta noilla kavereilla ketkä ovat melko todennäköisesti katsoneet sir Davidin dokkareita pienen ikänsä ja varmaan useammalla tullut urapäätöskin ainakin osin noiden dokkareiden vaikutuksesta.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ja hyvä tavaramerkki onkin! mikäli muistan oikein.
Jaloviina on kyllä vastaus, jos haluaa unohtaa murheet hetkeksi. Kirkasta ei pysty oikein juomaan, viskit ja konjakit ovat sellaista särmimistä, mutta jallupullo ja napsilasi toimivat. Toimivat myös hauskan pitoon, mutta siihenkin vain hetkeksi. Jallu on hetken juoma.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaloviina on kyllä vastaus, jos haluaa unohtaa murheet hetkeksi.
Sen ainoan kerran kun olen jallua juonut unohtui murheiden lisäksi pari tuntia elämästä. Kymmeneltä istuin nuotiolla ja puolen yön aikaan menin sisälle mökkiin. Kukaan muukaan ei tiedä missä olin sen pari tuntia... Varmaan jonkinmoisella lenkillä. Eikä se muistinmenetys pelkästään jallun vika ollut, oli tullut juotua paljon muutakin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ghost muuten tekee melko tylsää ja mitäänsanomatonta musiikkia. Sainpas sanottua.. tai siis kirjoitettua.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Huh, jätkät! Älkää koskaan, toistan, KOSKAAN ajako itteänne samankaltaiseen tilanteeseen kuin missä itse olen! Oon täs alkanu hoitaa traumaperästä stressihäiriötä terapian (just hyväksyttiin psykoterapiaan ja venaan aikaa) ja lääkityksen avulla.

Onnea tästä. Tuonne ei tässä Suomen maassa niin vaan mennä, vaikka tarvetta olisi.

Boldaus oma.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@abianokselle jaksamisia. Kyllähän sinulla on sarkaa kynnettäväksi. Ihan kaikkea en edes tajua eikä se minulle kuulu, olen täysin ulkopuolinen. Toivotan vaan hyvää tulevaa vuotta...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Huh, jätkät! Älkää koskaan, toistan, KOSKAAN ajako itteänne samankaltaiseen tilanteeseen kuin missä itse olen! Oon täs alkanu hoitaa traumaperästä stressihäiriötä terapian (just hyväksyttiin psykoterapiaan ja venaan aikaa) ja lääkityksen avulla. Nyt syystä, jos toisestakin kävi niin, että lääkkeet loppu ja kaks päivää ollu ilman.
Mulla loppuivat juuri Oxycodonet eli tiedän tilanteesi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eli osaa se kai ainakin lukea tavallista puhekieltä.

Siis millä tavalla tykkääminen tarkoittaa, että viesti olisi jollain tavalla edes luettu saati ymmärretty.

Ymmärtääkseni kuka tahansa voi painaa nappulaa mihin tahansa viestiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös