Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 537
  • 66 802

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Auton takapenkillä matkalla Helsinkiin. Onneksi on bisseä ja Gambinaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Paljon melua tyhjästä? Hankkisivat elämän. Eikä kyse ole vain siitä olenko enkeli vai piru. Ne oli vain naamiaiset ja syntymäpäiväjuhlat. Minä laitoin siivet selkään, valkoisen kaavun päälle ja kullanvärisen kranssin päähän ja nyt olen saanut kuulla että olin väärin pukeutunut. Että enkelinä olin tuonut kristittyyden heidän ateistikotiin ja antanut vääriä vaikutteita heidän kullannupulleen. Voi kun olisin pukeutunut kissaksi tai noidaksi. Vähän pikkusieluista hommaa nurputtaa somessa jostain satuolennosta. Ja kyseessä on myrsky vesilasissa... En jaksa ottaa sitä vakavasti, huvittaa vähän tärkeily ja itsekorostus.
 

ace

Jäsen
@Iisoppi

Harvoin jaksan/viitsin/uskallan täällä tuohtua mistään, mutta nyt oli paha. Mielenpahoittaminen menee nykyään ihan liian pitkälle, puolin ja toisin. Voisiko noista vanhemmista tehdä vaikka lastensuojeluilmoituksen? Kuka saatana on noin kujalla?

No somesta päätellen aika moni.

Täältä kuitenkin pisteet sinulle Iisoppi ja asenteellesi. Aina on kiva hämmentää, tarkoituksella tai vahingossa, ihan sama.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Amppareiden tuoreimmissa: Hans Välimäki luki lehtiä kaupassa! - Kuva.

Nyt ruvetaan olemaan jo vissiin saavutettu näissä klikkiotsikoissa semmoinen taso että vaatii jo aika kovan kaliiberin journalistia että pistää paremmaksi. Tämä maailma hämmentää minua kovasti.

Minua hämmentää kun tuossa on suoraan mainittu nimi, ja mitä se teki. Pitäisi kai puhua suosikkikokista tai huippukokista. Ja sitten että katso mitä ihmettä se teki kaupassa. Vielä jos jonkun kyseenalaistuksen "onko tämä oikein" saisi otsikkoon niin hyvä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
"Olet katsellut Hans Välimäkeä lukemassa lehteä kaupassa aina väärin, asiantuntija paljastaa oikeat niksit".
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tämmösen sain kaverilta. Tämähän on hauskaa koska voisi olla totta:

Heräsin aamulla ja oli satanut lunta, joten:

8:00 Tein lumiukon

8:10 Feministi saapui paikalle ja kysyi miksi en tehnyt luminaista.

8:15 Joten tein luminaisen.

8:17 Feministinaapurini valitti luminaisen pulleista rinnoista ja väitti että pidän luminaista objektina.

8:20 Lähistöllä asuva homopari kiukustui ja heidän mielestään kaksi lumiukkoa olisi ollut parempi

8:22 Ohikulkenut transihminen kysyi miksen voinut tehdä vain lumihenkilöä irtonaisilla osilla

8:25 Kadun päässä asuvat vegaanit valittivat porkkananenästä, koska porkkana on ruokaa eikä niillä pidä koristella lumiveistoksia

8:28 Minua kutsutaan rasistiksi, koska lumipariskunta on valkoinen

8:31 Kadun toisella puolella asuva muslimiherra vaatii, että luminainen tulee verhota burqaan

8:40 Poliisit saapuvat kertomaan, että joku on suuttunut ja kokee itsensä loukatuksi

8:42 Feministinaapuri valittaa uudelleen, että luminaisen luuta täytyy poistaa, koska se viittaa stereotyyppisesti naisen rooliin

8:43 Tasa-arvoministeri saapuu ja uhkaa vankeusrangaistuksella

8:45 YLE-uutistoimitus ilmaantuu paikalle ja haluavat tietää näenkö eron lumiukoilla ja luminaisilla. Vastaan: " Snowballs", jolloin minua kutsutaan seksistiseksi

9:00 Olen uutisissa epäiltynä terrorismista, rasismista, homofobiasta

9:10 Minulta kysytään onko minulla rikoskumppaneita ... Eläinsuojelu huostaanottaa koirani

Tällaisessa maailmassa me elämme ja pahemmaksi menee ja minä halusin vain tehdä lumiukon!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jostain syystä lähdin tarkistamaan, kenellä suomalaisella on eniten jäähyminuutteja NHL:ssä. Huomasin että top3 suomalaiset jäähykuninkaat NHL:ssä on kaikki seitsemän minuutin sisällä toisistaan jäähyjen määrässä laskettuna. Ekalla on 1078, tokalla 1077 ja kolmannella 1071.

Ketä nuo 3 pelaajaa ovat? Kaksi ekaa käy järkeen, kolmatta en ois osannu arvata mutta eipä tuokaan tavallaan kyllä mikään yllätys sinänsä ole.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jostain syystä lähdin tarkistamaan, kenellä suomalaisella on eniten jäähyminuutteja NHL:ssä. Huomasin että top3 suomalaiset jäähykuninkaat NHL:ssä on kaikki seitsemän minuutin sisällä toisistaan jäähyjen määrässä laskettuna. Ekalla on 1078, tokalla 1077 ja kolmannella 1071.

Ketä nuo 3 pelaajaa ovat? Kaksi ekaa käy järkeen, kolmatta en ois osannu arvata mutta eipä tuokaan tavallaan kyllä mikään yllätys sinänsä ole.

Koska en ole Mensan jäsen, niin en olisi tiennyt tarkastamatta. Tai siis itse asiassa sen kolmosen olisin arvannut, koska siten asiaa pohjustit, mutta toisena ollutta en olisi vastannut, koska en muistanut just nyt koko tyypin olemassaoloa. Moni HIFK-kannattaja olisi ilmeisesti iloinen vastaavasta. Sen sijaan noista tilastoista näin, että se sijalla 3. oleva on suomalaisten +/- -tilaston viimeisenä lukemalla -132, mutta jo tällä kaudella saattaa tulla syrjäytetyksi Rasmus Ristolaisen toimesta (-114 tällä hetkellä). Ennätys on Bob Stewartin -257, johon Rassella on hyvät mahkut jos malttaa jatkaa Sabresissa, tai jos ne alkaa pärjäämään niin siirtyköön johonkin Ottawaan tai Floridaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Ketä nuo 3 pelaajaa ovat? Kaksi ekaa käy järkeen, kolmatta en ois osannu arvata mutta eipä tuokaan tavallaan kyllä mikään yllätys sinänsä ole.
Veikkasin Tuomoa, mutta vituiksi meni. Jätän jännityksen seuraavalle, koska en olisi myöskään tuota kolmatta osannut arvata.

Sen verran siis helpotan, että Tuomo voidaan vetää yli.

E: Tuomolla muuten yllättävän alhaiset minuutit koko uralta, kun kuitenkin nuorempana taisi muutamaan otteeseen myllyttääkin. Tai sitten muistini on vain täysi paska.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuomo Ruutua minäkin oisin arvannut, mutta se oli tosiaan kummallisen kaukana, vasta sijalla 10.

Neljäntenä jäähytilastossa on maineeseensa nähden aika erikoinen nimi, aika hassua että Tuomo hävisi jopa tuolle. Toki pelimäärä hieman selittää, Tuomolla on kuitenkin 400 peliä vähemmän pelattuna.

Mutta sitten taas viidennellä nimellä on suunnilleen yhtä paljon pelejä ku Tuomolla, ja en ois kyllä ikinä arvannut että tolla tissiposkellakin on enemmän jäähyminuutteja NHL:ssä ku Tuomolla. Vittu Tuomohan on ollut oikea pyhimys tuolla!
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Veikkaan että se kolmas on Teppo Numminen ja tämä sillä mutulla, että on pelannut niin monta ottelua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No onhan ne ne kaikkein ilmeisimmät, häh. Nelonen sen sijaan oli minulle yllätys, kuten myös yllämainitun Teppo Winnipegin sijoitus.
 

Nick Neim

Jäsen
No onhan ne ne kaikkein ilmeisimmät, häh. Nelonen sen sijaan oli minulle yllätys, kuten myös yllämainitun Teppo Winnipegin sijoitus.
Joo, olihan ne lopulta. Ei vain osannut ajatella tuota kolmosta, vaikka pitkän ja kunnioitettavan uran vetikin. Ja onhan siellä reipas 200 minuuttia jäähyjä jo pelkästään parilta kaudelta uran alkupuolelta.

Toinen iso yllätys mitä mietin huomattavasti ylemmäksi oli Sami Salo. En nyt minään jäähykuninkaana ennenkään pitänyt, mutta tuollaisella lähes 900 ottelun määrällä jäähyminuutit jäivät alle 300 minuutin, ja kuitenkin kun miettii, että huippuvuosina pelaili aika isojakin minuutteja pelissä. Esimerkiksi koulupoikamaisen Filppulan kanssa samoissa minuuteissa suht samoilla pelimäärillä. Kova suoritus kyllä puolustajalta. Siellä on esimerkiksi Pitkäsen kaltaisella goonilla kasassa 200 minuuttia Saloa enemmän, vaikka Joni pelasi melkein 350 ottelua Samia vähemmän.

E: Ja siis tiedossa kyllä oli sekin, että Salo oli isokokoiseksi kiltisti sanottuna pehmeähkö. Siltikin, noin vähäinen minuuttimäärä pääsi yllättämään.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Olihan tuolla joo pari yllätystä. Liitteenä kuvassa Top 15.
 

Liitteet

  • E4B322E7-A445-4A57-B1BD-FC3ABEF27E13.jpeg
    E4B322E7-A445-4A57-B1BD-FC3ABEF27E13.jpeg
    348,9 KB · kertaa luettu: 307
Tonnikalapasta on kyllä todella hyvää/helppoa/nopeaa ruokaa. Jotenkin olin unohtanut koko ruoan noin 10 vuodeksi, mutta olen muutenkin käyttänyt kokkauksessa enemmän tonnikalaa viime aikoina, niin tuntui luonnolliselta tehdä sitä pitkästä aikaa. Tonnikalapastaa löytynee ruokapöydästäni noin pari kertaa kuukaudessa ainakin muutamien kuukausien ajan, eikä varmasti enää tule 10 vuoden taukoa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Firman työntekijöiden keskuudessa alkaa porista pinnan alla, joten parin viikon päästä olevistä pikkujouluista saattaa tulla räjähdysherkät.

Seuraan tilannetta mielenkiinnolla.
 

Nick Neim

Jäsen
Nyt pojat aletaan keräämään tykkäyksiä!

Vitsi vitsi, mutta ihan kiva kokeiluhan tämä. Tykkään peukuttaa miehiä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkohan täälläkin sama meno ku joillain Facebookin käyttäjillä? Hakemalla haetaan tykkäyksiä, sit ku niitä ei tuu niin vedetään herneet nenään ja vaivutaan synkkyyteen :)
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Harvoin jaksan/viitsin/uskallan täällä tuohtua mistään, mutta nyt oli paha. Mielenpahoittaminen menee nykyään ihan liian pitkälle, puolin ja toisin.
Kyse oli varmaan sellaista itsensä, oman erinomaisuuden korostamista. Keksitään tikusta asiaa että saadaan pöhinää. Eikä minun pitänyt nähdä sitä viestiä jossa väärästä pukeutumisesti oli kirjoitettu. Minä en pyöri hirveesti somessa enkä varsinkaan tämän perheen "tileillä". Joku tuttu vaan halusi avualiaasti jakaa postauksen minulle... Tyyliin kato mitä tuo urpo taas kirjoittaa...
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Onkohan täälläkin sama meno ku joillain Facebookin käyttäjillä? Hakemalla haetaan tykkäyksiä, sit ku niitä ei tuu niin vedetään herneet nenään ja vaivutaan synkkyyteen :)

Mielestäni Facebookissa se meno saattaa olla jopa paljon aidompaa kuin täällä. Siellä sentään esiinnytään omalla nimellä, joten ainakaan täysin keksittyä hahmoa ei voi rakentaa, toisin kun täällä, jossa nimimerkin takaa voi brändätä itsensä ihan millaiseksi haluaa. Kyllähän sielläkin tietysti paljon kaunistellaan asioita, mutta ei varmastikaan niin paljoa kuin täällä. Ja kyllähän täälläkin sitä huomioita haetaan niillä omilla viesteillä ihan samalla tavalla kuin somessakin, nyt se huomio on vaan selkeästi helpommin mitattavissa myös Jatkoajassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös