Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 356 791
  • 66 888

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Käyttäjänimetön lähetä se ukkonen ja sade tänne, kiitos. Kerron sitten miten noille mun farkuilla kävi. Töihin kun saa/joutuu ihan pukeutumaan. Duunissahan on ihan mukavaa, on viileää jne, mut duunimatkat on ollut ihan yhtä kauheutta. Olisivat voineet jonkun pukukaapin hoitaa missä vaihtaa puku vapaampaan. Nyt etänä tässä pätsissä ei ole kivaa. Pukeutua ei tosin tarvitse.

Mä kyllä pidän helteistä, mutta tällä viikolla on tullut mitta täyteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä oon miettinyt "maalle" muuttoa. Siis lähelle kaupunkia maalle. Mukava ois asuu rauhassa, pihalla vois kävellä munasillaan pelkäämättä viuhahdus-syytteitä.

Enpä ole tästä aivan varma. Se oli World Cupin 2002 juhannuksena, kun olimme eräällä porukalla lähellä kaupunkia maalla. Aivan rauhassa pelattiin jalkapalloa munasillaan pihalla, kun poliisi saapui paikalle.

Eivät ne toisaalta vihaisia olleet, mutta sanoivat pelin näkyvän kadulle ja joku ei välttämättä halua nähdä teidän pelaavan. Tokihan maalla ei ole ihmisiä, mutta kaipa sitäkin tietä joku joskus kulkee, miksi se olisi muuten siihen rakennettu.
 
Viimeksi muokattu:

teppana

Jäsen
Oulussakin sataa ja ukkostaa. Mahtava homma. Kämppä on ollut kuuma kuin perkele, varsinkin yläkerta. Nyt helpottaa jo kummasti. Avovaimokin paineli stadiin koulutukseen v-lopuks. Tässä viettelen viimeistä loma v-loppua. Korkkasin jo kylmä karhun. Kohta GoT pyörimään kun ulos ei voi mennä. Nannaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sateen saavuttua tajusin, että nyt tiedän miltä tuntui, kun ratsuväkijoukot saapuivat viime hetkellä pelastamaan tilanteen.

@vetti Paljon kyllä osaan, mutta pilvien liikuttaminen loitsuamalla ei vielä onnistu. Jospa ilmoittautuisi syksyllä jollekin kansanopiston kurssille, jossa asia opetetaan.

Oulussakin sataa ja ukkostaa.
No Oulussahan sitä minäkin olen ja elän.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näkymä kämpästä on helteiden ajan ollut vähän kuin Hitchcockin Takaikkunasta. Eilen puoliltaöin havahduin Netflixin katselusta, kun ulkoa kuuluu ihmeellistä napsahtelua ja koiran haukuntaa. Siellä viereisen talon pariskunta oli "siistimässä" pensasaitaa asiaankuuluvilla saksilla. Isäntä vaikutti olevan sekaisin kuin seinäkello, ja välillä härnäsi koiraa ja makoili nurmikolla.
Onneksi maanantaina pääsee takaisin viileämpiin tiloihin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkos täällä porukkaa kenestä on moraalitonta ja todella väärin ottaa pimeetä rahaa töistä? Tuli vaan mieleen ku oon tehny varmaan aika lailla fifty fifty pimeitä ja verollisia töitä. Mieluummin hoitaisin tälläkin hetkellä työt pimeänä mut nyt mennään verokortilla. Eläkettä ei hirveesti kartu tolla tavalla, mut mitäpä mä vanhana papparaisena isoilla tuloilla tekisin. Varsinkin kun eläkeikä on sillon luultavasti kun kuolet.
 

Alejandro

Jäsen
Onkos täällä porukkaa kenestä on moraalitonta ja todella väärin ottaa pimeetä rahaa töistä? Tuli vaan mieleen ku oon tehny varmaan aika lailla fifty fifty pimeitä ja verollisia töitä. Mieluummin hoitaisin tälläkin hetkellä työt pimeänä mut nyt mennään verokortilla. Eläkettä ei hirveesti kartu tolla tavalla, mut mitäpä mä vanhana papparaisena isoilla tuloilla tekisin. Varsinkin kun eläkeikä on sillon luultavasti kun kuolet.
Ottamatta enempää kantaa tuohon harmaan talouden harjoittamiseen (ainahan pieniä hanttihommia voi harrastaa), niin itse en ainakaan usko, että möhömahaisten suurten ikäpolvien jälkeen meille uudelle sukupolvelle jäisi mitään kummoista eläkerahaa nostettavaksi. Aionkin kerätä eläkepottini sijoitusten kautta.
 

teppana

Jäsen
Onkos täällä porukkaa kenestä on moraalitonta ja todella väärin ottaa pimeetä rahaa töistä? Tuli vaan mieleen ku oon tehny varmaan aika lailla fifty fifty pimeitä ja verollisia töitä. Mieluummin hoitaisin tälläkin hetkellä työt pimeänä mut nyt mennään verokortilla. Eläkettä ei hirveesti kartu tolla tavalla, mut mitäpä mä vanhana papparaisena isoilla tuloilla tekisin. Varsinkin kun eläkeikä on sillon luultavasti kun kuolet.

Olen itsekkin tehnyt pimeänä töitä nuorempana. En näe sitä moraalittomana. Kyseenalaisena ehkä. Jos et maksa veroja, eläke ei kerry. Et myöskään tuo yhteiskuntaan tuloveroa. Näen toiminnan samankaltaisena kuin esim. tietyille ammattiryhmille suunnatut verosuunnittelut. Moraalitonta? Jonkun mielestä kyllä, toisen mielestä ei.

Aika vaikea se on kuitenkaan kerryttää omaisuutta pitkässä juoksussa jos kaiken vetää pimeänä. Eli ihan henkilökohtaisen hyödyn näkökulmasta pidän verojen maksamista järkevänä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä en kyllä maalle muuttais. Tosin siellä on lehmiä ja muita eläimiä (mm. kettuja) mutta ne ihmiset ja se metsä vituttaa. Pelto on usein aika hieno, tuo mieleen vaikka Helsinginkadun. Kyllä kaupungissa on mukavaa. On muuten käymässä niin, että rakennetaan muuri tohon Kehä Kolmosen tienoille tai toivottavasti vähän lähemmäksi, ehkä Kehä Ykkönen olisi hyvä raja. Tapiola otettaisiin messiin, siitä sitten poikki, Leppävaara ei pääsisi sivistykseen, nää on tarkkoja juttuja. Pohjois-Haaga - Maunula - Ogeli, siitä Itikseen niin että Viikin pellot on inessä. Ja lopuksi Vuosaari.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eli otetaan Helsinki plus Tapiola, muttei noita Malmeja ynnä muita kaatopaikkoja (sori @pettter ! oot kuitenkin Järki-Suomen kunniakansalainen ja aina tervetullut). Soitan heti Jankka Vapaavuorelle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onkos täällä porukkaa kenestä on moraalitonta ja todella väärin ottaa pimeetä rahaa töistä? Tuli vaan mieleen ku oon tehny varmaan aika lailla fifty fifty pimeitä ja verollisia töitä. Mieluummin hoitaisin tälläkin hetkellä työt pimeänä mut nyt mennään verokortilla. Eläkettä ei hirveesti kartu tolla tavalla, mut mitäpä mä vanhana papparaisena isoilla tuloilla tekisin. Varsinkin kun eläkeikä on sillon luultavasti kun kuolet.

Tiedän isoja poikia mitkä ovat pimeenä tehneet vaikka minkälaista. En osaa sitä pitää moraalittomana.

Ymmärrän oikein hyvin verojen maksun ja maksan niitä mielelläni, mutta tuntuu se joskus kummalliseltakin miksi valtion pitää saada siitä siivu itselleen, jos maalaan naapurin talon. Ei siinä oikeastaan ole mitään järkeä.
--

Miten lasketaan hinta omalle työlle. Päädyin pitkästä aikaa ostamaan pulloja ja ne ovat itse asiassa halvempiakin ja niistä on mukavampi juoda. Mutta nämä painaa ja vituttaa näitä raahata. Sitten tyhjennyttyään niistä pitäisi päästä vielä eroonkin.

SItäkin tulee harrastettua, että kaataa tölkin lasiin, mutta se tuntuu vähän jatkismaiselta yläluokan tyyliltä. Ja läikkyykin helpommin, jos sohvalla makoilee.

Ihmetyttää todellakin kun äitini tulee töistä ja ensimmäisenä ottaa imurin kaapista ja heiluu siinä pari tuntia. Moni heittäisi kyljelleen sohvalle tukevan aterian jälkeen vaan ei mutsi. Kai tämä tapa on jäänyt hänen äitiltään joka oli samanlainen mitä muistelen. Pienestä pitäen opetettu että paskan seassa ei tosiaan elellä.

Tiesin aikoinaan ihmisen mikä imuroi autonsa joka päivä. Hän olikin maalainen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli otetaan Helsinki plus Tapiola, muttei noita Malmeja ynnä muita kaatopaikkoja (sori @pettter ! oot kuitenkin Järki-Suomen kunniakansalainen ja aina tervetullut). Soitan heti Jankka Vapaavuorelle.
Mitä mitä. Malmihan on uusi Kallio, kertaa kaksi vaan. Kaikki palvelut, hyvät yhteydet, mielenkiintoiset ihmiset, halvat hinnat, menoa ja meininkiä, sattuu ja tapahtuu.

Jossain Itiksessä esimerkiksi somalit norkoilee, täällä turkkilaiset perustaa kahvilan tai parturin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä mitä. Malmihan on uusi Kallio, kertaa kaksi vaan. Kaikki palvelut, hyvät yhteydet, mielenkiintoiset ihmiset, halvat hinnat, menoa ja meininkiä, sattuu ja tapahtuu.

Jossain Itiksessä esimerkiksi somalit norkoilee, täällä turkkilaiset perustaa kahvilan tai parturin.
Kannattaa olla varovainen näissä, Kohta pyörii muuten hipstereitä kadut täynnä ja sitten ei ole enää yhtään kivaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa olla varovainen näissä, Kohta pyörii muuten hipstereitä kadut täynnä ja sitten ei ole enää yhtään kivaa.
Tillikka on vielä uusi hipsterien trendibaari ja Avionista saadaan uusi trendihotelli vähän kuin jotkut Brooklynin mestat.

Malmi on aina kova vaikken siellä enää 14 vuoteen ole asunut. Malmin kämpässäni istuskellessani tuli mm. rekisteröidyttyä Jatkoajan palstalaiseksi syksyllä 2002, varmaan joku lauantai-ilta ennen Tillikkaan lähtöä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kannattaa olla varovainen näissä, Kohta pyörii muuten hipstereitä kadut täynnä ja sitten ei ole enää yhtään kivaa.

Yllättävän vähän muuten Kalliossa näkee hipstereitä. Enemmän on kokemusta aggressiivisista huumeiden käyttäjistä tai muuten vaan aivan ympäri sekaisin olevista.

En vain taida tietää paikkoja. Kaverin takki pöllittiin Roskapankissa tuolilta, tuskin sitä hipsteri vei. Eihän niillä tietenkään ole varaa omaan takkiin, mutta ei ne toisenkaan veisi.
 

teppana

Jäsen
Yllättävän vähän muuten Kalliossa näkee hipstereitä. Enemmän on kokemusta aggressiivisista huumeiden käyttäjistä tai muuten vaan aivan ympäri sekaisin olevista.

En vain taida tietää paikkoja. Kaverin takki pöllittiin Roskapankissa tuolilta, tuskin sitä hipsteri vei. Eihän niillä tietenkään ole varaa omaan takkiin, mutta ei ne toisenkaan veisi.

Asuttiin pari kuukautta nykyisen avovaimon kanssa Kalliossa tuossa viitisen vuotta sitten. Täytyy kyllä kompata. Ei se ainakaan silloin mikään hipsterimesta ollut vaan täynnä narkkeja ja alkkiksia.

Edit. Ja äidin nykyinen mies oli pitkäaikainen Kallion asukas. Siellä silloin myöhäisteininä tuli paljon pyörittyä. Toki silloin oltiin yleensä pelaamassa talvisin lätkää tai kesäisin futista siinä kentillä. Ei silloin nähnyt mitään erikoista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yllättävän vähän muuten Kalliossa näkee hipstereitä. Enemmän on kokemusta aggressiivisista huumeiden käyttäjistä tai muuten vaan aivan ympäri sekaisin olevista.

En vain taida tietää paikkoja. Kaverin takki pöllittiin Roskapankissa tuolilta, tuskin sitä hipsteri vei. Eihän niillä tietenkään ole varaa omaan takkiin, mutta ei ne toisenkaan veisi.
Eikös nämä aina vähän mene niin, että joku paikka on ensin muka jotenkin erilainen ja silloin kun se sanotaan, niin tosiasiassa se meni jo. Jäljelle sitten jäi ne wannabet, jotka ei ehtineet siihen junaan ja ne joille se juna menee jo niin kovaa että ne jäi edellisellä asemalla pois.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös nämä aina vähän mene niin, että joku paikka on ensin muka jotenkin erilainen ja silloin kun se sanotaan, niin tosiasiassa se meni jo. Jäljelle sitten jäi ne wannabet, jotka ei ehtineet siihen junaan ja ne joille se juna menee jo niin kovaa että ne jäi edellisellä asemalla pois.

Ainakin Kaakkois-Aasiassa. Sama toimii varmaankin koko lailla globaalisti.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Sporassa vieressä kuultua, pikkulikka keksii pikkuveljelleen uusia nimiä, pari normaalia nimeä alkuun ja sit tuli Batman. Hyvä ehdotus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös