Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 368
  • 66 802

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
666! Tosin, en ole mikään "hänen" faninsa. Ja itseasiassa oikea pirun lukuhan on 696 ;)
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olisin ollut helvetin hyvä kämppis Charlie Harperille. Samat harrastukset. Nyt se joutuu ton idarin ja ton idarin vajaaälyisen pennun kanssa kärsimään.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Inkivääri on hyvää. En tajua miksi sitä tulee niin harvoin ostettua! Suht edullistakin kun ei sitä paljoa tarvitse.
 

A Siente

Jäsen
Menin kauppaan ostamaan hammastahnaa, mutta ostinkin kaljaa ja se tahna jäi sinne kauppaan. Oikein kun vielä lähtiessä painotin että sitä tahnaa on pakko ostaa. Perhana.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näin Matti Mattsonin uimahallissa. Rouva sanoi, että mulla on parempi kroppa. Valehteli perkele! Läskihän mä oon. Miksei uimahalli ole uintihalli?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Hyvä kysymys. Minua on vaivannut sana hautausmaa. Miksi hautausmaa ei ole hautamaa?

Siksi, koska sana hautamaa on yksikkömuodossa ja näinollen hautamaassa ei voi olla kuin yksi hauta kun taas hautausmaa on monikko ja siellä on siis monia hautoja. Käykää perkele koulunne kunnolla ettei tarvitse tällaisia ihmetellä enään aikuisena
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Siksi, koska sana hautamaa on yksikkömuodossa ja näinollen hautamaassa ei voi olla kuin yksi hauta kun taas hautausmaa on monikko ja siellä on siis monia hautoja. Käykää perkele koulunne kunnolla ettei tarvitse tällaisia ihmetellä enään aikuisena

Kävin viime viikolla lääkärikeskuksessa. Ja vaikka nimi ei ollut monikossa, näin siellä enemmän kuin yhden lääkärin. Ainakin yksi näistä oli hammaslääkäri, joka tittelistään huolimatta "lääkitsee" useampaa hammasta. Myöhemmin samana päivänä ajoin auton autotalliin, joka oli nimestään huolimatta tarkoitettu useammalle autolle. Ehkä minä sitten kävin kouluni huonosti, mutta sen ainakin opin, ettei sellaista sanaa olekaan kuin enään.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Kävin viime viikolla lääkärikeskuksessa. Ja vaikka nimi ei ollut monikossa, näin siellä enemmän kuin yhden lääkärin. Ainakin yksi näistä oli hammaslääkäri, joka tittelistään huolimatta "lääkitsee" useampaa hammasta. Myöhemmin samana päivänä ajoin auton autotalliin, joka oli nimestään huolimatta tarkoitettu useammalle autolle. Ehkä minä sitten kävin kouluni huonosti, mutta sen ainakin opin, ettei sellaista sanaa olekaan kuin enään.

Jumalauta sieltä tuli märkää rättiä päin naamaa, hyvin pelattu;)
Se olisikin hyvä, jos jokaiselle hampaalle olisi oma hammaslääkäri. Mua ainakin nauratti just toi
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siksi, koska sana hautamaa on yksikkömuodossa ja näinollen hautamaassa ei voi olla kuin yksi hauta kun taas hautausmaa on monikko ja siellä on siis monia hautoja. Käykää perkele koulunne kunnolla ettei tarvitse tällaisia ihmetellä enään aikuisena
Tällaista kirjoittaa nimimerkki, joka kirjoittaa kansalaisuudet isolla. Pitäisi kirjoittaa venäläinen, eikä Venäläinen, kuten sinä olet useasti kirjoittanut ainakin tuolla Jokerit-osiossa. Opetellaan ensin kirjoittamaan itse ennen kuin haukutaan muita. Ja pilkun käyttöäkin voisi opetella.

Ja tähän vaikka hymiö, vaikkei niitä saakaan käyttää täällä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos puhe olikin Samista?
Voi olla.

Mieleeni tulee Yöradiosta kuuntelemani pätkä, jossa käsiteltiin Pohjois-Suomen kalavesiä, olisiko ollut Inarinjärvi kyseessä. Haastateltava sanoi, että jopa pirkkalaiset ovat saaneet täältä kalaa. Tässä vaiheessa Yöradion Sanna Pirkkalainen katkaisi jutun ja sanoi, että "Et tiedäkään, mihin kaikkeen me pystymme."
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nää on ollu kovia aikoja... Vaasan leipomon toimitusvaikeuksien takia Ylhäisten näkkileipää ei ole saanut pitkään aikaan (ainakaan Helsingistä). Viikolla 12 kuulemma taas saa, ja maailma on hitusen parempi paikka :)

kuva paketista:
ylhäisten näkkileipä - Google-haku
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No niin. Tämä on viestini numero 3333 tälle palstalle ja viesti numero 865 tähän ketjuun. Se merkitsee sitä, että olen tähän ketjuun kirjoittanut kaikista viesteistäni 25,95259525952595 prosenttia noin nopealla päässälaskulla. Tiedän muuten hölmöjä, jotka suuttuvat, jos nyt heille vastaavassa tilanteessa huomauttaisi, että tuskin. Juuri nämä tyypit, jotka varmaan vielä haudassakin kertovat miten paljon ovat panneet.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas. Löytyi juuri sopiva ketju, kun en tiedä minne tämän laittaisin. Olisiko ihmettelyketjun kamaa? No, joka tapauksessa.

Olin eilen kävelemässä viisivuotiaan lapseni kanssa, kun hän bongasi romaninaisen, jota kohti kävelimme. Paksu samettinen hame oli ihmetys sinänsä. Se, että kurakelillä se hame oli kurassa viideltä sentiltä, joka osui maahan, oli toinen ihmetyksen aihe. Keskustelu meni jotenkin näin:
-Mitä noi on?
-Romaneja.
-Miksi sillä on tollanen hame?
-Se kuuluu niiden kulttuuriin. Niillä on aina tuollaiset hameet. Romaninaiset eivät käytä esim. farkkuja, muita housuja tai mekkoja, niillä on aina tuollaiset hameet.
-Ai. Sehän on helppoa, kun ei tarvitse valita mitä päälleen pukisi.
Sitten silmiin osui se kura.
-Miksei se pese vaatteitaan?
-Nyt on kurakeli, varmaan se pesee vaatteet niin kuin muutkin.
Miten se on NOIN likainen?
-Nyt on kurakeli, ja kura tarttuu helposti samettiin...
Miksi se ei käytä muita vaatteita?
-Se kuuluu niiden kulttuuriin.
-Mitä romanit on?

ÖÖH. Nyt meni vaikeaksi. Pitäisi antaa lapselle realistinen kuva maailmasta ja sitä kuvaa ei saisi antaa niin, että ihmiset olisivat eriarvoisia, eikä rasistisesti. Käyn mielessäni läpi mitä kaikkea voin sanoa ja tietenkin muistan, että mitä tahansa sanomaasi saatetaan toistaa päiväkodissa, niin mitä noihin olisi voinut vastata? Vaihdettiin sitten puheenaihetta.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jaahas. Löytyi juuri sopiva ketju, kun en tiedä minne tämän laittaisin. Olisiko ihmettelyketjun kamaa? No, joka tapauksessa.

Olin eilen kävelemässä viisivuotiaan lapseni kanssa, kun hän bongasi romaninaisen, jota kohti kävelimme. Paksu samettinen hame oli ihmetys sinänsä. Se, että kurakelillä se hame oli kurassa viideltä sentiltä, joka osui maahan, oli toinen ihmetyksen aihe. Keskustelu meni jotenkin näin:
-Mitä noi on?
-Romaneja.
-Miksi sillä on tollanen hame?
-Se kuuluu niiden kulttuuriin. Niillä on aina tuollaiset hameet. Romaninaiset eivät käytä esim. farkkuja, muita housuja tai mekkoja, niillä on aina tuollaiset hameet.
-Ai. Sehän on helppoa, kun ei tarvitse valita mitä päälleen pukisi.
Sitten silmiin osui se kura.
-Miksei se pese vaatteitaan?
-Nyt on kurakeli, varmaan se pesee vaatteet niin kuin muutkin.
Miten se on NOIN likainen?
-Nyt on kurakeli, ja kura tarttuu helposti samettiin...
Miksi se ei käytä muita vaatteita?
-Se kuuluu niiden kulttuuriin.
-Mitä romanit on?

ÖÖH. Nyt meni vaikeaksi. Pitäisi antaa lapselle realistinen kuva maailmasta ja sitä kuvaa ei saisi antaa niin, että ihmiset olisivat eriarvoisia, eikä rasistisesti. Käyn mielessäni läpi mitä kaikkea voin sanoa ja tietenkin muistan, että mitä tahansa sanomaasi saatetaan toistaa päiväkodissa, niin mitä noihin olisi voinut vastata? Vaihdettiin sitten puheenaihetta.

Kyllä lapsille totuuden voi sanoa, huoria ja varkaita kaikki. Suositeltava ulkoilutustapa käsiraudoissa ja kahdella valvojalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös